Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2.0TDI] Problem z 2.0 TDI - głośna praca, drgania...

Silniki wysokoprężne
boberek

Post autor: boberek » 26 lis 2010, 08:16

ten DPF taki podobno straszny miał byc :)
każdy pisze ze to tamto itp :) ale jak sie go umie obsługiwać :) to sie nie psuje :)

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 26 lis 2010, 09:03

boberku - dużo zależy od tego, kto gdzie mieszka i jak jeździ. Warszawiacy dojeżdżający do pracy i wracający z pracy w nieustannych korkach na pewno mają częściej problem z DPF niż mieszkaniec Gdańska który pracuje w Gdyni, który codziennie lata do i z pracy obwodnicą. Większość użytkowników jakoś sobie radzi i nie ma większych problemów (bo jeżdżą w cyklu mieszanym), ale zdarzają się wyjątkowo oporne/pechowe przypadki i wtedy warto pomyśleć o wywaleniu DPF żeby mieć wreszcie święty spokój.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

boberek

Post autor: boberek » 26 lis 2010, 09:13

no wiem wiem :)
ja mieszka w warszawie cały tydzień robie po warszawie 40 km :) ale w sobote jade do domu trasą 50 km :) i problemu narazie nie mam :) 13% zapełnienia :) czasem widze w warszawie ze procerura sie załączy bo sie obroty podniosą na chwile około 5 do 7 min :) i to tyle :)

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 26 lis 2010, 12:14

I wystarczy. Najważniejsze to dać mu się wypalić jak już zacznie. Jak ktoś ma świadomość że ma DPF i co należy z nim robić to tak źle nie jest tak jak mówisz :-) Czasem jednak zdarzają się pechowe egzemplarze/przypadki, nie chcą się wypalać, zapycha się, co chwile załacza się procedura wypalania i nic nie daje... wystarczy poszukać pod hasłem DPF na forach ;-) Koszty zakupu nowego są abstrakcyjne więc jeśli już takie problemy są - wtedy warto pomyśleć o wywaleniu. Póki wszystko działa - nie ma sensu ruszać absolutnie.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

boberek

Post autor: boberek » 26 lis 2010, 14:08

no tak jak rogal mówi nawet po porgramie DPF pieknie działa wszystko zalezy od tunera :)

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 26 lis 2010, 20:08

Soft - ważna rzecz - wiadomo. Tylko dlaczego ludzie są zmuszeni wymieniać cały DPF bo jest tak zapchany, że nic nie da się z nim zrobić, jeżdżąc na seryjnym programie? Bo jest to kolejna część dodana po to, aby łoić użytkowników na serwisie. I nikt mi nie wmówi, że producentom samochodów chodzi o ekologię... ;-) Ale DPF trzeba by założyć osobny wątek i dyskutować, bo to też temat rzeka i zaraz się burdel w wątku zrobi ;-)
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Awatar użytkownika
Zygi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 368
Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
Imię: Zbigniew
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
Kontakt:

Post autor: Zygi » 02 gru 2010, 20:22

Czy ktos sie orientuje które dokłądnie silniki mozna wymienic na BLB, chodzi mi o włozenie całego silnika z innym kodem z którym jest najmniej problemów przy wymianie i spasowaniu reszty czesci, czytełem ze BKD ale jakie jeszcze?

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 03 gru 2010, 00:14

Zygi - musi to być silnik 16 zaworowy, bez wałków wyrównoważających i zabieraka... najpopularniejszy jest właśnie BKD. Są też inne silniki ale BKD jest najbardziej popularny. Należy unikać wynalazków takich jak BMM, BMN - są to niezłe silniki montowane np. w A3 (rozwiercone 1.9 TDI) ale 8V i nie podejdą.
Szukaj BKD z REALNYM przebiegiem na rozsądnym poziomie, a będziesz zadowolony.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Awatar użytkownika
Zygi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 368
Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
Imię: Zbigniew
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
Kontakt:

Post autor: Zygi » 03 gru 2010, 00:31

Dziękuje Piero za odp. a znasz może konkretnie jakieś inne kody oprócz wspomnianego BKD, mam możliwość kupienia BRE z 4 tys km na liczniku lub CAG z 2010 i 2 tys km??

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 03 gru 2010, 01:09

Inne kody jakoś nie przychodzą mi do głowy, są, tylko są rzadkie.

BRE jest produkowany od 11.2005 i nie ma wałków wyrównoważających na łańcuszku i problemu wycierających się zębów na zębatce na wale korbowym (ten silnik to następca BLB produkowanego do 10.2005), ale nadal ma zabierak i wyrabiające się gniazdo. Jeśli silnik ma faktycznie taki przebieg... to podzespoły te są jak nowe, zatem ich uszkodzenie nastąpi nie wcześniej niż za 130.000-150.000km. Jeśli jednak silnik ma nie 4 tys a 104tys... to kupisz silnik z wadą fabryczną, która może go unieruchomić za jakiś czas. Możesz też wymienić silnik i pozbyć się zabieraka - ale po co wtedy wymieniać silnik?
Wymiana silnika jest niezbędna gdy mamy OIL PRESSURE i uszkodzony motor. W przeciwnym razie tańszym, a równie skutecznym bo dającym ten sam efekt rozwiązaniem jest modyfikacja napędu pompy oleju i przeróbka do stanu jaki jest właśnie w silniku BKD czyli bez wad.

Co do CAG to jest to silnik na CR z zupełnie inną turbiną, a co najistotniejsze - inną elektroniką. Adaptacja tego do A4 B7/A6 C6 gdy piertownie był silnik 2.0 TDI na PD byłaby baaardzo trudna o ile w ogóle wykonalna, także ten silnik odpada na pewno.

PS. Za to można zaadoptować turbo CAHA/CAGA od tego silnika CAG do 2.0 TDI 140KM na pompowtryskach i zrobić z niego ponad 210 KM :mrgreen: Chociaż jest dużo rezania... da się.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

boberek

Post autor: boberek » 03 gru 2010, 08:43

PS. Piero powiem Ci tak moze i innym tez sie przyda :)
kupiłem BRE po wimianie imbusa
ale z lipnymi wtryskami przebieg 171 kkm
ale powiem tak 5 zbiorników :) w dwóch STP
w nastepnych dwóch MOTUL Diesel coś tam :)
w ostatnim nic :)
po tym wszytskim wymeniłem olej :) po 4 kkm :) wlałem jeszcze tego czyścicela Motula przed wymianą oleju 100 km :) i nie mam juz falujących obrotów :)
moze czasem jeszcze :) ale nie tak jak było na poczatku
tak samo uratowałem swoje 1.9 TDI :)

korekcje o 30 do 40 % lepsze mam niż w dniu zakupu :)
BIPy troche słabe ale tez sie poprawiły sporo :) jeszcze powalcze :)

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 03 gru 2010, 18:59

Boberek - fajnie, że pozbyłeś się objawów o których piszesz.
A miałeś wcześniej objawy szarpania podczas przyspieszania w przedziale 1800-2100 obr ?
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Awatar użytkownika
Zygi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 368
Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
Imię: Zbigniew
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
Kontakt:

Post autor: Zygi » 03 gru 2010, 19:16

Piero bardzo dziekuje za wyczerpującą odpowiedz, bede sie rozglądał za BKD ale jak nic nie trafie d obrego to mysle ze dla swietego spokoju umowie sie u Ciebie na wymiane przed nadchodzącym latem 2011.

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 03 gru 2010, 21:07

Zygi - mówiąc szczerze to kiedyś nie było lepszego sposobu jak wymiana na BKD. Są to niestety spore koszty, załóżmy że min 4000zł za silnik z niskim przebiegiem i min. 1000zł wymiana. Do tego dojdzie rozrząd (650zł), filtry, olej (300zł) i już masz 6000zł.

Po modyfikacji Twój BLB zmienia się cudownie mechanicznie w BKD. Koszt 2000zł, czyli masz 4000zł zapasu na dalsze mody... np.
- profi czyszczenie wtrysków - 700zł
- chip na ok 170 KM - 900zł
- jak chcesz bardziej poszaleć z mocą to zakup turbo BKD - koszt 1200zł - potencjał na niemal 200KM

koszty znacznie mniejsze, a masz silnik bez wad, sprawne wtryski, większa moc... czego chcieć więcej ?

Ja tam nie namawiam, to tylko moja teoria ;-)
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Awatar użytkownika
Zygi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 368
Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
Imię: Zbigniew
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
Kontakt:

Post autor: Zygi » 03 gru 2010, 21:20

wszystko ładnie pięknie, ale tak jak piszesz po co wydawać 6k jak można do 3k, ja tam nie jestem za sportowymi autami, wystarczy mi ze sie najeżdżę sie w pracy najnowszymi autami 12h! dla mnie ważne jest bezpieczeństwo oraz komfort, a chce byc pewien ze jak gdzieś wyruszę w dalszą drogę z rodziną to nie chce miec przez cała drogę w głowie mysl ze zaraz mi siądzie pompa!! mieszkam w UK i tu można trafić naprawdę tanio silniczek BKD jak i inne, wiec z stąd moja ciekawość z wymianą na inny KOD, jesli pompa wytrzyma do lata to chętnie wcześniej objaśnię z Toba szczegóły co do naprawy/wymiany. dziekuje za opowiedz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga