Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 2,5TDI] wymiana filtra paliwa

Silniki wysokoprężne
ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

Post autor: ElDraque2 » 17 sty 2010, 01:36

Na wstepie dziekuje za szybka odpowiedz i pomoc, Twoje zawsze rzeczowe odpowiedzi czyta sie z przyjemnoscia.
Zakupiem potrzebne przewody gumowe i z oplotem parcianym i zaczne od ich wymiany i od sprawdzenia swiec, tak jak proponujesz.
Przy okazji dostalem takze orginalny i chyba nowy komplet polprzezroczystych przewodow sztywnych wraz z gumowymi gietymi dochodzacymi do filtra, wygladaja o niebo lepiej niz obecne, ktore sa wyraznie spekane na powierzchni.
Byly tam takze podlaczone powroty na obie stronyz 6-cioma przelotkami, ale bez zaworkow jednokierunkowych. U mnie sa obecnie zamontowane i wygladaja na fabryczne. Powinienem je takze przelozyc ze starych przewodow? (ja mysle ze tak, bo nowy komplet nie musial byc z quatro i mogl byc z silnika z pompka pchajaca z baku, wiec wole zapytac)

Od razu tu wspomne, ze obecnie sa spore luzy wlasnie na polaczeniach tych zaworkow. Tak ma byc, ze mozna je swobodnie obracac?

Brak niestety nowych podkladek i juz jutro nigdzie ich nie dostane, wiec moze przeczyszcze stare na drobniutkim papierze sciernym na rownej powierchni. Mam nadzieje, ze to wystarczy, a za pare dni przy okazji wymiany wtrysku sterujacego zaloze nowe.

Co do swiec zarowych - posprawdzam i wymienie, napisze jaki byl stan. Znalazlem odpowiedni post na ten temat, Jedno pytanie, jest zasadne wymieniac komplet, czy to wynika z przewidywania, ze jak zaczynaja padac to wkrotce padna wszystkie?

Wtrysk sterujacy niestety zmarl. Opor na wtyczce wynosi okolo 540 omow, kabelek wyglada ok, przynajmniej ta czesc na zewnatrz wiec marne szanse ze cos sie da z nim zrobic.
Tak dla pewnosci - nie mam mozliwosci regeneracji? (tutaj mi krzykneli 400 euro za nowy 130 za uzywany. ale poszukam jeszcze w serwisach boscha).

Co do filtra i zaworka podgrzewacza - podejzewam, ze tam moze byc problem, bo z obserwacji wynika, ze na wyzszych obrotach (2800-3000) w ukladzie pojawiaja sie juz nie babelki a pecherze powietrza. Ciezko powiedziec skad ale dociskanie zaworka ma jakis na to wplyw. Ciezko to stwierdzic, bo nie chce krecic silnika bez obciazenia dluzej niz chwilke.
Tu chyba przydala by sie mocna pompka prozniowa jednak.
Jakbym podal numer z filtra i zaworka to mozna sprawdzic co jest "stare" a co i "nowe"?


Piotr napisał:
eżeli tylko uda Ci się uruchomić silnik, to pompa sama odpowietrzy się się całkowicie i jeżeli tylko układ paliwowy jest szczelny, to żadne powietrze nie zostanie "na potem".
Aby mieć pewnosć, ze pompa wtryskowa wypchnęła już całe powietrze zalegające w układzie paliwowym - najlepiej jest przejechać się kilka kilometrów.
Dzieki za wyjasnienie, bo czytajac niektore posty dochodzilem do wniosku ze vp44 jest jakas inna niz wszystkie pompy, swoja droga diesel to troche dla mnie nowosc i trafil sie od razu taki a nie jakis staty mercedes w ktorym po 600.000 wymienia sie lancuszek i napinacz a jezdzi na mazut. Swoja moze dolozyc mala pompke elektryczna pchajaca paliwo do filtra i zapomniec o problemie zapowietrzania? Skoro jest tam obieg paliwa to pewnie nie zaszkodziloby wymusic staly obieg. Chyba ze ta vp44 ma duzo wieksza przepustowosc i dodatkowa pompka bylaby dla niej zatorem. To samo z podgrzewaczem paliwa, naprawde jest bardzo potrzebny w tym ukladzie? Moze by go pominac i paliwo skierowac prosto do baku i dobrac inny filtr? Co sadzisz na temat przerobek i poprawek mysli technicznej audi?


Piotr napisał:
Metoda nie jest najgorsza pod warunkiem pewności, że paliwo nalewane "lejkiem" napływa do "wnętrza" pompy wtryskowej (tak, żeby łopatki pompki zasiljącej miały czym "zamieszać" podczas pierwszych obrotów rozrusznika). Taki stan oczywiście nie może trwać codziennie, bo powietrze w końcu zniszczy Ci pompę wtryskową ... .
No tak, byle nie krecic na sucho. Staram sie wyciagnac troche paliwa przez powrot z wtryskiwaczy, ale moja pompka reczna chyba jest za slaba zeby naprawd ulatwic pozniej start i tak trzeba krecic sporo, ale przy najmniej ladnie i od razu zasysa z lejka. (Zwykle wciagnela 3-4 male lejki zanim zalapywala)


Piotr napisał:
Powodzonka, masz nad czym pracować ... .
Eh, dzieki, lubie czasem podlubac, ale zwykle lepiej idzie jak wiadomo co jest grane :)
Teraz to jest poszukiwanie zaginionej nieszczelnosci (na dzien dobry), bo nawet o prawdziwym wycieku powiedziec nie mozna i to odbiera polowe przyjemnosci co najmniej :mrgreen:. Bardzo dobrze ze moge liczyc na pomoc z klubu tu na forum i na miejscu <ok>
Do nastepnego!

pinio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 sie 2009, 15:45
Lokalizacja: Małopolska Irlandia

Post autor: pinio » 24 lis 2010, 23:16

Podpinam sie pod temat
Chcialbym wymienic filtr paliwa ale sie boje (zapowietrzenie) rozmawialem z lokalnym mechanikiem pracuje w salonie forda nie reklamuje i ma wlasny warsztat muwilem ze sie boje ale on ze nie ma czego powiedzialem mu ze trzeba weze pozaciskac filtr zalac a on ze nie potrzeba ze potem do napelnienia filtra uzyjemy pompy takiej zewnetrznej zeby naciagnac paliwo no i teraz tak nie wiem co mam robic zaufac mu czy zmienic mechanika :mrgreen: robi wszystko i dobrze nie słyszałem o nim złego słowa i nikt nie przyjechał do niego na reklamacje
Panowie pomóżcie bo nie wiem co mam robić bo trzy tygodnie wyjazd do polski
Dzięki

[ Dodano: 2010-11-25, 20:50 ]
Panowie podpowiecie cos czy nie :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

pinio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 sie 2009, 15:45
Lokalizacja: Małopolska Irlandia

Post autor: pinio » 26 lis 2010, 20:02

Dziękuje Piotrze wiedziałem ze na ciebie można liczyć jeszcze raz dziękuje <ok>

pinio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 sie 2009, 15:45
Lokalizacja: Małopolska Irlandia

Post autor: pinio » 27 lis 2010, 17:41

Witam wiec tak
Auto po wymianie filtra a odbyło się to tak
wyciągniecie starego wsadzenie nowego bez zaciskania węzy pozostawiony jeden z baku do którego była podpięta pompa podciśnieniowa która to wydarło paliwo do filtra potem kilka razy przekręciłem kluczykiem bez kręcenia rozrusznikiem założony waz i odpalenie
Auto zapala od strzała tak ja troszkę przydlawia ale potem jest ok aż do teraz nie widać bąbelków w przezroczystym wężu
będzie dobrze czy można sie czegoś teraz jeszcze spodziewać i czy mam jeszcze coś teraz doglądać

Awatar użytkownika
ari
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 29 paź 2010, 23:44
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: ari » 28 gru 2010, 23:53

Dzisiaj ja postanowiłem powalczyć z filtrem według instrukcji podanej przez Piotra.Wszystko poszło bez problemu -zagadał od razu ,choć było trochę powietrza w układzie.Zamontowałem filtr Mann ,zdziwiłem się ,że stary filtr był niestety UFi (niemieckie ASO :!: )-autko odżyło dośc znacznie -choć na pewno nie obędzie się bez pomocy szanownych klubowiczów....(muszę pologować autko) ;-) .
Mam jednak pytanie o wężyki przelewowe-zmieniłem dziś na razie jeden ,który był już mocno zmasakrowany i nigdzie nan nim nie znalazlem zaworka zwrotnego ,podobnie jest na drugim wężyku brak zaworka-czy możliwe jest to ,że w AKN z roku 99 fabrycznie nie było tego ,,cuda'' :shock: ??

:mrgreen: Mam jeszcze pytanie o sam filtr-byl on zmieniony w AS0 w tym roku(chyba nawet w lipcu) -auto zrobiło na nim może kilkaset km ,a może nawet mniej....-czy możliwe jest to ,że wilgoć z powietrza mogła go tak załatwić (przyblokować) -autko miało przez kilka tygodni rozpięty układ paliwowy i to mogło spowodować jego degradację ??czy Ufi po prostu UFi to shit co potrafi zablokować układ paliwowy ???

Awatar użytkownika
Max1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:18
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Max1985 » 14 maja 2012, 20:33

Najlepsza metoda wg. mnie na wymiane filtra paliwa jest taka:

po wyjęciu starego filtra i włożeniu nowego, najlepiej dopasowac wąż do otworu zwrotnego, zalać filtr aż paliwo poleci z obu koĂąców filtra (Wejściowy i wyjściowy) następnie na 100% zobaczycie powietrze w przezroczystym wężu idącym do VP, wiec należy zalać również ten przewód (tylko powoli zeby paliwa po silniku nie rozlać) aż nie bedzie w nim widocznego powietrza lub pecherzyków.
Następnie zakładamy oba koĂące przewodów paliwowych i jeszcze raz nalewamy paliwo do węża zamocowanego do otworu zwrotnego paliwa. Jeżeli paliwo się przeleje przez ów prowizoryczny wlew odpinamy go zatykając palcem górę węża (aby paliwa zbyt wiele nie rozlać), zapinamy zawór zwrotny, odpalamy, i cieszymy sie z nowego filtra <rotfl> 30 min roboty a w przezroczystym wężu 2 malutkie pęcherzyki powietrza które nie zakłuciły pracy silnika <radocha>
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja