[A6 2,5TDI] wymiana filtra paliwa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Melmak
[A6 2,5TDI] wymiana filtra paliwa
mam zamiar wymienić filtr paliwa w A6 2,5 TDI 99 r. Słyszałem jednak, że nie jest to takie proste, gdyż bardzo łatwo można zapowietrzyć układ paliwowy. Proszę o wskazówki, na co trzeba zwrócić uwagę i jak samemu prawidłowo go wymienić.
jurek mazurek
Wymiana filtra jest dosyc prosta. Przede wszystkim kup dobry filtr paliwa np. knecht lub mann. Po wymianie zalej go ropą; i posprawdzaj wszystkie odejścia tak aby nie brał gdzieś lewego powietrza. Ja tak robiłem i niebyło9 problemu z odpaleniem ani z zapowietrzeniem układu.
Po całej wymienie popatrz czy nie ma pęcherzyków powietrza w przezroczystej rurce z paliwem bo vp44 niezbyt je lubi 


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Melmak
Podaje link ( w razie czego ) dotyczą;cy odpowietrzenia świetnie napisany przez carlnova z AKP
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=56013
napisane dośc prosto i przejżyście
Piszą;c o odejściach miałem na myśli cztery wężyki które dochodzą; do filtra paliwa

napisane dośc prosto i przejżyście

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Melmak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 21 lut 2008, 22:00
- Lokalizacja: Szczecin
Wymiana filtra paliwa
Tak jak kolega wcześniej wspominał kup dobry filtr-wg mnie oryginał lub mann/hummel. Wyjmij stary, zamontuj nowy, podłą;cz pojedyńcze przewody- od zbiornika i do pompy. Zalej ropą; filtr przez otwór do którego potem podą;czysz-wciśniesz zaworek przelewowy - ten plastykowy z dwoma cieńszymi przewodami. Odpal silnik i przegazuj go. Jak nie zgaśnie w cią;gu 20s to będzie ok. Pamiętaj aby mieć więcej paliwa w zbiorniku. Jak będziesz na rezerwie to prawdopodobieństwo zapowietrzenia układu jest większe.Pozdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Melmak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 21 lut 2008, 22:00
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Melmak
Słuchajcie. Wymiana przebiegła bez żadnych problemów. Proces wymiany jest banalnie prosty. Wcześniej mechanicy w warsztacie nastraszyli mnie, że to bardzo skomplikowane i bardzo łatwo zapowietrzę ukłą;d. Nawet powiedzieli, ze wtedy to już tylko laweta. Dlatego moje szczególowe pytania /teraz wiem że głupie/. Jeśli chodzi o cenę to w warsztacie chcieli z filtrem manna 200 zł. Ja w konsekwencji zapłaciłem 75 zł. za filtr manna i 10 min. pracy własnej. Teraz odpalam bez żadnych problemów, wcześniej musiałem czasami pompować. Polecam rękodzieło.
jurek mazurek
Jak wymienialem u siebie filtr paliwa w 1,9 tdi to najwiekszy problem mialem z odkreceniem filtra bez klucza francuskiego sie nie obeszlo
filtr zalalem ropa lecz po zamontowaniu auto nie chcialo odpalic bo nastapila przerwa w dostawie paliwa troche czasu musial krecic by odpalil jakies 3 min krecenia z przerwami pozniej odpalil banalna sprawa 


AUDI GUT!!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Melmak
W moim przypadku dolewałem ropę do filtra trzy razy. Gdzieś wewną;trz musiał się zapowietrzać. Sprawdziłem nawet czy nie ma dziury, wszystko ok. Ja kręciłem może z 5 sek.. Po chwili urochomiłem pnownie i zaskoczył od razu. Do chwili obecnej żadnych problemów. Jeszcze jedno, w moim filtrze /2,5 tdi/ odkręca się tylko jedną; nakrętkę od uchytu mocują;cego oraz dwa zaciski przewodów. Żaden problem
jurek mazurek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 21 lut 2008, 22:00
- Lokalizacja: Szczecin
Proste jak stosunek. Podobnie z pasem klinowym i rozrzą;dem. Pamiętajcie też o jednej kwestii. Zbyt częsta wymiana filtra paliwa nie jest wskazana. Najlepiej oczyszcza paliwo filtr który jest wstępnie zabrudzony. Poprzez osadzone na elemencie filtrują;cym zanieczyszczenia zmniejszają; się wymiary kanalików przez które przepływa paliwo, czyli coraz mniejsze drobiny zanieczyszczeń zostają; zatrzymywane w filtrze. Działa to oczywiście do momentu gdy filtr nie jest nadmiernie zanieczyszczony - wtedy poprzez zbyt duże różnice ciśnień przed filtracją;i za filtracją; zaczynają; się przeciskania zanieczyszczeń przez filtr. Jest to ta sublelna chwila wyczucia kierowcy kiedy silnik zaczyna tracić moc. Przez ciekawość czy ktoś wie jaki przebieg wg producenta obliguje do wymiany filtrów w samochodzie. Pozdr.