Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 2,8Q]Duże spalanie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

Post autor: sleppy » 09 paź 2010, 07:00

Darek_v6 pisze: Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi napisał jaka tam powinna być śruba..
ÂŚruba imbusowa cylindryczna M6X45 nr oryginalny N 044 703 3. Podkładka 6,4X12,5X1,6 nr oryginalny N 011 524 23.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl :)

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 09 paź 2010, 14:21

sleppy pisze:
Darek_v6 pisze: Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi napisał jaka tam powinna być śruba..
ÂŚruba imbusowa cylindryczna M6X45 nr oryginalny N 044 703 3. Podkładka 6,4X12,5X1,6 nr oryginalny N 011 524 23.

Wielkie dzieki Sleppy ;-)

lukas1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 lip 2010, 11:37
Lokalizacja: Konin/Stare Miasto

Post autor: lukas1977 » 15 paź 2010, 13:58

Dzięki Darek v6.Zobacze ile to u mnie trwa i napsze.Puki co nie wywala mi nowych błędów.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 27 paź 2010, 14:52

Przepraszam, że nie podaje tyle czasu pomiarów z przepływomierza. Za 20 minut mam pociąg do Poznania a auto właśnie przyjechło, więc znowu nie zdąrze :( Postaram się wrzucić to w przyszłym tygodniu. Cholerne studia ;-)

[ Dodano: 2010-10-27, 14:51 ]
idle D: 6g/s
idle N: 4g/s
1500 RPM: 7,8g/s
2000: 10,8g/s
2500: 14,7g/s
3000: 18,8g/s
4000: 23g/s
5000: 38g/s

Wartości są troche bezsensu, bo są zależne od obciązenia i sięgają rzedu 100g/s. Pomiary wykonane na postoju i rozgrzanym silniku.

Przepływomierz Hitachi, referencyjny; nowy.

Pozdr.

PS. I przyznam szczerze, że teraz auto... ogień z du... :)

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 27 paź 2010, 15:21

Camel Co sie działo, że kupiłes nowy przepływomierz?

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 28 paź 2010, 11:20

Szarpał mi do tego stopnia, że myślałem, że przeskoczy mi pasek rozrządu. Wyłączało cały silnik pewnie od informacji "przepływ = 0". Na logach nic nie wychodziło, natomiast pojawiał się błąd przepływomierza "wartość poniżej normy" czy coś takiego. Poza tym auto było strasznie słąbe powyżej 4 tys. Teraz jest dynamiczny w pełnym zakresie obrotów i nie szarpie.

lukas1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 lip 2010, 11:37
Lokalizacja: Konin/Stare Miasto

Post autor: lukas1977 » 09 lis 2010, 18:16

Znowu wywaliło mi prawie te same błedy co jakiś czas temu:


17829-Zawór/cewka powietrza wtórnego AIR- zwarcie do masy
17833-Zawór wentylacji zbiornikaElektrozawór przewietrzania z węglem aktywnym-zwarcie do masy
17843-Przekaźnik wtórnego powietrza AIR-przekaźnik pompy-zwarcie do masy
17923-Elektrozawór powietrza dolotowego 1-zwarcie do masy
17938-Czujnik położenia wału korbowego CMP actuator-zwarcie do masy

i dodatkowy
17908-przekaźnik pompy paliwa ??

Auto nadal pali mi na moje warunki 17l lpg przy spokojniutkiej jeździe

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 09 lis 2010, 18:22

lukas1977 pisze:Znowu wywaliło mi prawie te same błedy co jakiś czas temu:


17829-Zawór/cewka powietrza wtórnego AIR- zwarcie do masy
17833-Zawór wentylacji zbiornikaElektrozawór przewietrzania z węglem aktywnym-zwarcie do masy
17843-Przekaźnik wtórnego powietrza AIR-przekaźnik pompy-zwarcie do masy
17923-Elektrozawór powietrza dolotowego 1-zwarcie do masy
17938-Czujnik położenia wału korbowego CMP actuator-zwarcie do masy

i dodatkowy
17908-przekaźnik pompy paliwa ??

Auto nadal pali mi na moje warunki 17l lpg przy spokojniutkiej jeździe
lukas1977 Jeśli znajdziesz przyczyne to zaraz o niej napisz, życze ci powodzenia.

Mi pali podobnie jak u ciebie 17-18l w miescie przy spokojnej jezdzie :-/

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 lis 2010, 21:24

Camel- pisze:Przepraszam, że nie podaje tyle czasu pomiarów z przepływomierza. Za 20 minut mam pociąg do Poznania a auto właśnie przyjechło, więc znowu nie zdąrze :( Postaram się wrzucić to w przyszłym tygodniu. Cholerne studia ;-)

[ Dodano: 2010-10-27, 14:51 ]
idle D: 6g/s
idle N: 4g/s
1500 RPM: 7,8g/s
2000: 10,8g/s
2500: 14,7g/s
3000: 18,8g/s
4000: 23g/s
5000: 38g/s

Wartości są troche bezsensu, bo są zależne od obciązenia i sięgają rzedu 100g/s. Pomiary wykonane na postoju i rozgrzanym silniku.

Przepływomierz Hitachi, referencyjny; nowy.

Pozdr.

PS. I przyznam szczerze, że teraz auto... ogień z du... :)
Test przepływomierza robi się w czasie jazdy nie na postoju.

[ Dodano: 2010-11-09, 21:29 ]
lukas1977 pisze:Znowu wywaliło mi prawie te same błedy co jakiś czas temu:


17829-Zawór/cewka powietrza wtórnego AIR- zwarcie do masy
17833-Zawór wentylacji zbiornikaElektrozawór przewietrzania z węglem aktywnym-zwarcie do masy
17843-Przekaźnik wtórnego powietrza AIR-przekaźnik pompy-zwarcie do masy
17923-Elektrozawór powietrza dolotowego 1-zwarcie do masy
17938-Czujnik położenia wału korbowego CMP actuator-zwarcie do masy

i dodatkowy
17908-przekaźnik pompy paliwa ??

Auto nadal pali mi na moje warunki 17l lpg przy spokojniutkiej jeździe
Czyżby poszedł elektrozawór od podciśnienia na zawory powietrza wtórnego? Na tej półce nad przepustnicą jest to górny lewy i od niego odchodzi wężyk podciśnienia który trójnikiem rozdziela się na dwie strony ( 2 zawory powietrza wtórnego ).

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 09 lis 2010, 22:00

fassi1 czy ten elektrozawór może mieć wpływ na wieksze spalanie?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 lis 2010, 22:57

Darek_v6 pisze:fassi1 czy ten elektrozawór może mieć wpływ na wieksze spalanie?
Tego to nie wiem. Ogólnie układ powietrza wtórnego działa tylko na zimnym. Pompa powietrza wtórnego pompuje powietrze do kolektora wylotowego podwyższając tym samym temp. tak aby nadmiar nie spalonej mieszanki na zimnym dopalił się w katalizatorze wstępnym. Ten elektrozawór ma wejście i wyjście podciśnienia, wyjście rozgałęzia się na zawory powietrza wtórnego zamontowane na tyle głowicy. Sprawdź zaraz po odpaleniu na zimnym czy na wyjściu jest zasysane powietrze. Jeśli tak to na rozgrzanym nie powinno ssać.
Przy okazji sprawdzę u siebie.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 10 lis 2010, 08:18

fassi1 pisze: Test przepływomierza robi się w czasie jazdy nie na postoju.
Masz jakąś procedurę? Chodziło o dane porównawcze - na postoju w każdym aucie warunki będą podobne i da się w przybliżeniu określić sprawność przepływomierza porównując własne wyniki z wynikami fabrycznie nowego. Podczas jazdy mamy skrajnie różne warunki, gdzie na przepływ powietrza ma wpływ mnóstwo czynników i raczej trudno określić, czy rozbieżność w danym momencie wynika z wady przepływomierza, czy z innych warunków pomiaru.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 lis 2010, 22:34

Wszystko zależy od poziomu otwarcia przepustnicy, to ona dawkuje masę zasysanego powietrza a nie decyduje o tym prędkość pojazdu. To silnik zasysa powietrze a nie powietrze swym pędem przy dużej szybkości wpada do cylindrów. Przy dwóch różnych prędkościach w tych samych stanach silnika masa zasysanego powietrza będzie taka sama. 100km/h, 6tys. obr, max obciążenie, max otwarcie przepustnicy i taka sama sytuacja ale przy prędkości 150km/h. W oby przypadkach masa zasysanego powietrza będzie taka sama bo przy max obciążeniu i max otwartej przepustnicy czas wtrysku jest powiedzmy 17ms, a stosunek masy powietrza do wtryśniętego paliwa jest stały tak aby mieszanka była stechiometryczna, spalała się perfekcyjnie. Czas wtrysku nie zależy od prędkości z jaką jedzie auto więc i masa zasysanego powietrza od prędkości nie zależy.
Test przeprowadza się przy max obciążeniu i max otwartej przepustnicy czego na postoju nie osiągniesz. Jeśli przepływomierz podaje prawidłową ilość maksymalnej ilości zasysanego powietrza oraz prawidłową ilość zasysanego powietrza na biegu jałowym to wielkości pomiędzy też będą dobrze mierzone. Masa zasysanego powietrza przy max obciążeniu i obrotomierzu na czerwonym polu powinna wynosić 80% mocy silnika.
Jeśli w tych warunkach masa zasysanego powietrza mierzona przez przepływomierz jest mniejsza to automatycznie spada moc silnika bo zmniejsza się ilość wtryskiwanego paliwa bo pamiętamy, że stosunek paliwa do powietrza jest stały.

lukas1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 lip 2010, 11:37
Lokalizacja: Konin/Stare Miasto

Post autor: lukas1977 » 13 lis 2010, 12:59

Dzięki fassi,sprawdze te podciśnienie i dam znać.A co sądzicie o tym błędzie położenia wału.Może go wymienić skoro drugi raz go znowu wywaliło?

fotoGRAFIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:53
Lokalizacja: Lublin

Post autor: fotoGRAFIK » 30 sty 2011, 18:26

Tak czytam to co piszecie i nikt nie wspomina o tym że automat bardzo szybko leci na wysokie biegi, wg mnie zwłaszcza w mieście ma to decydujący wpływ na spalanie.
Jeszcze tego nie przetestowałem bo samochód mam kilka dni ale mam zamiar popróbowac pojeżdzić w mieście na prędkościach do 50-70km/h z ograniczeniem do 3 lub 4 biegu oraz na manualnym przełączaniu

Dziś na trasie Lublin - Krasnik jechałem w jedną stronę cały czas zmieniając biegi manualnie, trzymając się w granicach 1800-2400 obrotówi wg mnie do z prędkością 80-110km/h musiałem mniej dociskać gazu niż zostawiając samochód na automacie, który trzyma go w obrotach 1400-2000

Nigdy wcześniej nie jeżdziłem automatem ale widzę że jak ktoś chce oszczędzić to lepszy jest do tego silnika zwykły manual ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja