ÂŚruba imbusowa cylindryczna M6X45 nr oryginalny N 044 703 3. Podkładka 6,4X12,5X1,6 nr oryginalny N 011 524 23.Darek_v6 pisze: Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi napisał jaka tam powinna być śruba..
[C5 2,8Q]Duże spalanie
- sleppy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
- Kontakt:
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Przepraszam, że nie podaje tyle czasu pomiarów z przepływomierza. Za 20 minut mam pociąg do Poznania a auto właśnie przyjechło, więc znowu nie zdąrze
Postaram się wrzucić to w przyszłym tygodniu. Cholerne studia
[ Dodano: 2010-10-27, 14:51 ]
idle D: 6g/s
idle N: 4g/s
1500 RPM: 7,8g/s
2000: 10,8g/s
2500: 14,7g/s
3000: 18,8g/s
4000: 23g/s
5000: 38g/s
Wartości są troche bezsensu, bo są zależne od obciązenia i sięgają rzedu 100g/s. Pomiary wykonane na postoju i rozgrzanym silniku.
Przepływomierz Hitachi, referencyjny; nowy.
Pozdr.
PS. I przyznam szczerze, że teraz auto... ogień z du...


[ Dodano: 2010-10-27, 14:51 ]
idle D: 6g/s
idle N: 4g/s
1500 RPM: 7,8g/s
2000: 10,8g/s
2500: 14,7g/s
3000: 18,8g/s
4000: 23g/s
5000: 38g/s
Wartości są troche bezsensu, bo są zależne od obciązenia i sięgają rzedu 100g/s. Pomiary wykonane na postoju i rozgrzanym silniku.
Przepływomierz Hitachi, referencyjny; nowy.
Pozdr.
PS. I przyznam szczerze, że teraz auto... ogień z du...

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Szarpał mi do tego stopnia, że myślałem, że przeskoczy mi pasek rozrządu. Wyłączało cały silnik pewnie od informacji "przepływ = 0". Na logach nic nie wychodziło, natomiast pojawiał się błąd przepływomierza "wartość poniżej normy" czy coś takiego. Poza tym auto było strasznie słąbe powyżej 4 tys. Teraz jest dynamiczny w pełnym zakresie obrotów i nie szarpie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 09 lip 2010, 11:37
- Lokalizacja: Konin/Stare Miasto
Znowu wywaliło mi prawie te same błedy co jakiś czas temu:
17829-Zawór/cewka powietrza wtórnego AIR- zwarcie do masy
17833-Zawór wentylacji zbiornikaElektrozawór przewietrzania z węglem aktywnym-zwarcie do masy
17843-Przekaźnik wtórnego powietrza AIR-przekaźnik pompy-zwarcie do masy
17923-Elektrozawór powietrza dolotowego 1-zwarcie do masy
17938-Czujnik położenia wału korbowego CMP actuator-zwarcie do masy
i dodatkowy
17908-przekaźnik pompy paliwa
Auto nadal pali mi na moje warunki 17l lpg przy spokojniutkiej jeździe
17829-Zawór/cewka powietrza wtórnego AIR- zwarcie do masy
17833-Zawór wentylacji zbiornikaElektrozawór przewietrzania z węglem aktywnym-zwarcie do masy
17843-Przekaźnik wtórnego powietrza AIR-przekaźnik pompy-zwarcie do masy
17923-Elektrozawór powietrza dolotowego 1-zwarcie do masy
17938-Czujnik położenia wału korbowego CMP actuator-zwarcie do masy
i dodatkowy
17908-przekaźnik pompy paliwa

Auto nadal pali mi na moje warunki 17l lpg przy spokojniutkiej jeździe
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
lukas1977 Jeśli znajdziesz przyczyne to zaraz o niej napisz, życze ci powodzenia.lukas1977 pisze:Znowu wywaliło mi prawie te same błedy co jakiś czas temu:
17829-Zawór/cewka powietrza wtórnego AIR- zwarcie do masy
17833-Zawór wentylacji zbiornikaElektrozawór przewietrzania z węglem aktywnym-zwarcie do masy
17843-Przekaźnik wtórnego powietrza AIR-przekaźnik pompy-zwarcie do masy
17923-Elektrozawór powietrza dolotowego 1-zwarcie do masy
17938-Czujnik położenia wału korbowego CMP actuator-zwarcie do masy
i dodatkowy
17908-przekaźnik pompy paliwa
Auto nadal pali mi na moje warunki 17l lpg przy spokojniutkiej jeździe
Mi pali podobnie jak u ciebie 17-18l w miescie przy spokojnej jezdzie

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Test przepływomierza robi się w czasie jazdy nie na postoju.Camel- pisze:Przepraszam, że nie podaje tyle czasu pomiarów z przepływomierza. Za 20 minut mam pociąg do Poznania a auto właśnie przyjechło, więc znowu nie zdąrzePostaram się wrzucić to w przyszłym tygodniu. Cholerne studia
![]()
[ Dodano: 2010-10-27, 14:51 ]
idle D: 6g/s
idle N: 4g/s
1500 RPM: 7,8g/s
2000: 10,8g/s
2500: 14,7g/s
3000: 18,8g/s
4000: 23g/s
5000: 38g/s
Wartości są troche bezsensu, bo są zależne od obciązenia i sięgają rzedu 100g/s. Pomiary wykonane na postoju i rozgrzanym silniku.
Przepływomierz Hitachi, referencyjny; nowy.
Pozdr.
PS. I przyznam szczerze, że teraz auto... ogień z du...
[ Dodano: 2010-11-09, 21:29 ]
Czyżby poszedł elektrozawór od podciśnienia na zawory powietrza wtórnego? Na tej półce nad przepustnicą jest to górny lewy i od niego odchodzi wężyk podciśnienia który trójnikiem rozdziela się na dwie strony ( 2 zawory powietrza wtórnego ).lukas1977 pisze:Znowu wywaliło mi prawie te same błedy co jakiś czas temu:
17829-Zawór/cewka powietrza wtórnego AIR- zwarcie do masy
17833-Zawór wentylacji zbiornikaElektrozawór przewietrzania z węglem aktywnym-zwarcie do masy
17843-Przekaźnik wtórnego powietrza AIR-przekaźnik pompy-zwarcie do masy
17923-Elektrozawór powietrza dolotowego 1-zwarcie do masy
17938-Czujnik położenia wału korbowego CMP actuator-zwarcie do masy
i dodatkowy
17908-przekaźnik pompy paliwa
Auto nadal pali mi na moje warunki 17l lpg przy spokojniutkiej jeździe
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Tego to nie wiem. Ogólnie układ powietrza wtórnego działa tylko na zimnym. Pompa powietrza wtórnego pompuje powietrze do kolektora wylotowego podwyższając tym samym temp. tak aby nadmiar nie spalonej mieszanki na zimnym dopalił się w katalizatorze wstępnym. Ten elektrozawór ma wejście i wyjście podciśnienia, wyjście rozgałęzia się na zawory powietrza wtórnego zamontowane na tyle głowicy. Sprawdź zaraz po odpaleniu na zimnym czy na wyjściu jest zasysane powietrze. Jeśli tak to na rozgrzanym nie powinno ssać.Darek_v6 pisze:fassi1 czy ten elektrozawór może mieć wpływ na wieksze spalanie?
Przy okazji sprawdzę u siebie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Masz jakąś procedurę? Chodziło o dane porównawcze - na postoju w każdym aucie warunki będą podobne i da się w przybliżeniu określić sprawność przepływomierza porównując własne wyniki z wynikami fabrycznie nowego. Podczas jazdy mamy skrajnie różne warunki, gdzie na przepływ powietrza ma wpływ mnóstwo czynników i raczej trudno określić, czy rozbieżność w danym momencie wynika z wady przepływomierza, czy z innych warunków pomiaru.fassi1 pisze: Test przepływomierza robi się w czasie jazdy nie na postoju.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Wszystko zależy od poziomu otwarcia przepustnicy, to ona dawkuje masę zasysanego powietrza a nie decyduje o tym prędkość pojazdu. To silnik zasysa powietrze a nie powietrze swym pędem przy dużej szybkości wpada do cylindrów. Przy dwóch różnych prędkościach w tych samych stanach silnika masa zasysanego powietrza będzie taka sama. 100km/h, 6tys. obr, max obciążenie, max otwarcie przepustnicy i taka sama sytuacja ale przy prędkości 150km/h. W oby przypadkach masa zasysanego powietrza będzie taka sama bo przy max obciążeniu i max otwartej przepustnicy czas wtrysku jest powiedzmy 17ms, a stosunek masy powietrza do wtryśniętego paliwa jest stały tak aby mieszanka była stechiometryczna, spalała się perfekcyjnie. Czas wtrysku nie zależy od prędkości z jaką jedzie auto więc i masa zasysanego powietrza od prędkości nie zależy.
Test przeprowadza się przy max obciążeniu i max otwartej przepustnicy czego na postoju nie osiągniesz. Jeśli przepływomierz podaje prawidłową ilość maksymalnej ilości zasysanego powietrza oraz prawidłową ilość zasysanego powietrza na biegu jałowym to wielkości pomiędzy też będą dobrze mierzone. Masa zasysanego powietrza przy max obciążeniu i obrotomierzu na czerwonym polu powinna wynosić 80% mocy silnika.
Jeśli w tych warunkach masa zasysanego powietrza mierzona przez przepływomierz jest mniejsza to automatycznie spada moc silnika bo zmniejsza się ilość wtryskiwanego paliwa bo pamiętamy, że stosunek paliwa do powietrza jest stały.
Test przeprowadza się przy max obciążeniu i max otwartej przepustnicy czego na postoju nie osiągniesz. Jeśli przepływomierz podaje prawidłową ilość maksymalnej ilości zasysanego powietrza oraz prawidłową ilość zasysanego powietrza na biegu jałowym to wielkości pomiędzy też będą dobrze mierzone. Masa zasysanego powietrza przy max obciążeniu i obrotomierzu na czerwonym polu powinna wynosić 80% mocy silnika.
Jeśli w tych warunkach masa zasysanego powietrza mierzona przez przepływomierz jest mniejsza to automatycznie spada moc silnika bo zmniejsza się ilość wtryskiwanego paliwa bo pamiętamy, że stosunek paliwa do powietrza jest stały.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 sty 2011, 20:53
- Lokalizacja: Lublin
Tak czytam to co piszecie i nikt nie wspomina o tym że automat bardzo szybko leci na wysokie biegi, wg mnie zwłaszcza w mieście ma to decydujący wpływ na spalanie.
Jeszcze tego nie przetestowałem bo samochód mam kilka dni ale mam zamiar popróbowac pojeżdzić w mieście na prędkościach do 50-70km/h z ograniczeniem do 3 lub 4 biegu oraz na manualnym przełączaniu
Dziś na trasie Lublin - Krasnik jechałem w jedną stronę cały czas zmieniając biegi manualnie, trzymając się w granicach 1800-2400 obrotówi wg mnie do z prędkością 80-110km/h musiałem mniej dociskać gazu niż zostawiając samochód na automacie, który trzyma go w obrotach 1400-2000
Nigdy wcześniej nie jeżdziłem automatem ale widzę że jak ktoś chce oszczędzić to lepszy jest do tego silnika zwykły manual
Jeszcze tego nie przetestowałem bo samochód mam kilka dni ale mam zamiar popróbowac pojeżdzić w mieście na prędkościach do 50-70km/h z ograniczeniem do 3 lub 4 biegu oraz na manualnym przełączaniu
Dziś na trasie Lublin - Krasnik jechałem w jedną stronę cały czas zmieniając biegi manualnie, trzymając się w granicach 1800-2400 obrotówi wg mnie do z prędkością 80-110km/h musiałem mniej dociskać gazu niż zostawiając samochód na automacie, który trzyma go w obrotach 1400-2000
Nigdy wcześniej nie jeżdziłem automatem ale widzę że jak ktoś chce oszczędzić to lepszy jest do tego silnika zwykły manual
