[C5 2,8Q]Duże spalanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 09 lip 2010, 11:37
- Lokalizacja: Konin/Stare Miasto
[C5 2,8Q]Duże spalanie
Hejka,
mam problem ze spalaniem i prosiłbym znawców o fachowa pomoc.
Czytając bardzo dokładnie nasze forum wydaje mi się że auto pali mi dużo LPG.
Założyłem właśnie nową instalację sekwencyjną u najlepszego gazownika w mieście.
posiadam 2,8Q tip felga 235/35/19.
Zrobiłem trase 300km w tym 200km po autostradzie z predkościami 130-150km/h i wyszło mi 15l LPG.
Mimo dużych felg i Q i Tipa czytając innych użytkowników w trasie powinien palić mniej.
Przypomne że autkiem jeżdze od miesiąca i mam w nim nowy silnik(150tys przelotu).
Mam również co prawda leciutkie drgania jak stoje na postoju a troszkę o tym sie juz naczytałem tutaj.Co powoduje właśnie drgania auta na postoju.
Stawiam że moge mieć coś albo z Przepływką lub sondami lambda.
instalacja gazowa jest nówka sztuka na stagu 300+ reduktor KME gold i czerwonych valtekach.
Prosze o pomoc
mam problem ze spalaniem i prosiłbym znawców o fachowa pomoc.
Czytając bardzo dokładnie nasze forum wydaje mi się że auto pali mi dużo LPG.
Założyłem właśnie nową instalację sekwencyjną u najlepszego gazownika w mieście.
posiadam 2,8Q tip felga 235/35/19.
Zrobiłem trase 300km w tym 200km po autostradzie z predkościami 130-150km/h i wyszło mi 15l LPG.
Mimo dużych felg i Q i Tipa czytając innych użytkowników w trasie powinien palić mniej.
Przypomne że autkiem jeżdze od miesiąca i mam w nim nowy silnik(150tys przelotu).
Mam również co prawda leciutkie drgania jak stoje na postoju a troszkę o tym sie juz naczytałem tutaj.Co powoduje właśnie drgania auta na postoju.
Stawiam że moge mieć coś albo z Przepływką lub sondami lambda.
instalacja gazowa jest nówka sztuka na stagu 300+ reduktor KME gold i czerwonych valtekach.
Prosze o pomoc
- sleppy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
- Kontakt:
Wczoraj wracałem z Norwegii.
Jazda autostradą, spora część w deszczu.
Prędkość 110 - 120 km/h. Spalanie 11 - 12,5 l/100km.
Wracałem sam, prawie na pusto, opony standardowe 205/55 R16.
Instalacja BRC Plug'n'drive.
Jazda autostradą, spora część w deszczu.
Prędkość 110 - 120 km/h. Spalanie 11 - 12,5 l/100km.
Wracałem sam, prawie na pusto, opony standardowe 205/55 R16.
Instalacja BRC Plug'n'drive.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Po pierwsze w profilu nie masz że masz instalację gazową.
Spalanie na gazie czy benzynie.
Duże spalanie to:
Stare i wolniejsze sondy lambda, przypchane katalizatory, przypalone i stare świece można by wymieniać.
Ogólnie każda niesprawność może mieć wpływ na spalanie najważniejszy układ zapłonowy i wydechowy i do tego sprężanie w cylindrach.
Popraw profil.
Coś ten twój najlepszy gazownik w mieście się nie spisał.
Porób zdjęcia spod maski i zbiornika z wielozaworem i wklej do tematu.
Spalanie na gazie czy benzynie.
Duże spalanie to:
Stare i wolniejsze sondy lambda, przypchane katalizatory, przypalone i stare świece można by wymieniać.
Ogólnie każda niesprawność może mieć wpływ na spalanie najważniejszy układ zapłonowy i wydechowy i do tego sprężanie w cylindrach.
Popraw profil.
Coś ten twój najlepszy gazownik w mieście się nie spisał.
Porób zdjęcia spod maski i zbiornika z wielozaworem i wklej do tematu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 09 lip 2010, 11:37
- Lokalizacja: Konin/Stare Miasto
Profil niezmieniony bo dopiero co gaz założyłem.Sondy mam chyba jeszcze w kolektorach ze starego silnika,świece też więc zawsze można coś przełożyć zanim kupi się nowe.Jka wspomniałem jutro jade do gazownika,zobaczymy co tam wyjdzie.
Fotki postaram się zrobić i wkleić.
Spalanie na gazie,nie zdążyłem jeszcze na benzynie sprawdzić bo po przekładce i odebraniu auta oddałem od razu do gazownika.Spalenie na benzynie też by jakąś wskazówke dało.
Dzięki fassi1 za pomoc.
Fotki postaram się zrobić i wkleić.
Spalanie na gazie,nie zdążyłem jeszcze na benzynie sprawdzić bo po przekładce i odebraniu auta oddałem od razu do gazownika.Spalenie na benzynie też by jakąś wskazówke dało.
Dzięki fassi1 za pomoc.
Dołączam się do wątku ale na początku chciałbym serdecznie podziękować koledze fassi1, za cierpliwość i porady związane m.in ze skompletowaniem komponentów do instalacji gazowej.
Padło w końcu na:
Stag300+ oczywiście, kme gold, pojedyncze wtryskiwacze Matrix HS, filtr Czaja...
Jestem bardzo zadowolony Furka chodzi elegancko.
Spalanie: trasa mieszana autostrada i zwykła droga nie przekracza 13 litrów, miasto nie przekracza 17 litrów w obu przypadkach jazda DYNAMICZNA!
Dodatkowo wywaliłem katalizatory (jeden był całkowicie pusty i strasznie ryczał a drugi jest sprawny - oba leżą w garażu) i na ich miejsca wstawiłem tłumiki.
Jest cichutko i dynamicznie - miodzio.
Padło w końcu na:
Stag300+ oczywiście, kme gold, pojedyncze wtryskiwacze Matrix HS, filtr Czaja...
Jestem bardzo zadowolony Furka chodzi elegancko.
Spalanie: trasa mieszana autostrada i zwykła droga nie przekracza 13 litrów, miasto nie przekracza 17 litrów w obu przypadkach jazda DYNAMICZNA!
Dodatkowo wywaliłem katalizatory (jeden był całkowicie pusty i strasznie ryczał a drugi jest sprawny - oba leżą w garażu) i na ich miejsca wstawiłem tłumiki.
Jest cichutko i dynamicznie - miodzio.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Nie wiem jak to robicie że w miescie wam pali powiedzmy 17 jak byłem 2 miesiące w Krakowie i odpalalem rano jechalem 20 km i wracalem w to samo miejsce przez miasto to spalanie 23 . Na trasie przy spokojnej jeździe nawet da sie 10 ale to juz strasznie delikatnie i tylko i wyłacznie trasa bez korków. W miescie tak jak mówie stoje w korku paliwo leci w powietrze stoję 30 minut nie wydaje mi się że tylko 7 litrów więcej niż na trasie i to przy dynamicznej jeździe w korkach z całym uszanowaniem ale no nie widzę tego mam nowe wszystko co jest odpowiedzialne za spalanie i kompresję po 13.5 na każdym cylindrze . W mieście auto może spalić nawet 10000l/100km wystarczy ze bedzie sie cały czas stało. Także bardziej miarodajnym jest podawanie spalania na trasie ponieważ jedziemy w wiekszosci 90 km/h za tirami bo wyprzedzać się nie da caly czas i mamy w miarę podobną stałą prędkość. u mnie 100% trasa gdańsk lublin dało spalanie 11.6l / 100km oczywiście gazu. Mam oponki 235/45/r17 quattro i tipa . moim zdaniem wyśmienity wynik. Także jak już mówimy o mieście to naprwde warto precyzyjnie podać czy duze korki jakie miasto i warto skasować srednią prędkość po tankowaniu mamy taką możliwość na wyswietlaczu FIS, srednia predkość plus spalanie i w ten sposób da coś to co może powiedzieć. ale to jest moje prywatne zdanie. dodam że w mieście Eindhoven w Holandii auto spalało mi 35l /100 . i nic się raczej nie naprawiło samo. A dodam że w lublinie mam spalanie 18 gdy nie bylo korków. różnica średnich prędkości w lublinie 40km/h w Eindhoven 12km/h
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
kolego fishmanr11, wartość którą podałem 17l gazu/100 km w mieście w Częstochowie. Generalnie poruszam się po centrum a kto tu mieszka wie, że Cz-wa generalnie jest zakorkowana. Więc cały czas jedynka/dwójka/trójka STOP skrzyżowanie światła, albo korek. Te 17 litrów na setke to jazda tylko po mieście i jak wspomniałem dosyć DYNAMICZNA, nie jakieś tam wyścigi ale wciskam pedał i tyle....
Nie mam komputera i mierzę standardowo - leję do pełna GAZ zeruję licznik robię jakieś 150-200 km im więcej tym lepiej, wyniki się uśredniają. Ponownie tankuję do pełna i wartość wlanych litrów gazu dzielę przez wartość kilometrów z dziennego licznika - wychodzi mi ile pali na 1 km i dalej to już pomnożyć x 100 i mamy ilość litrów na 100 km..
Ale te 35 litrów!!! To moim zdanie masakra....
A jaką kolego fishmanr11 masz instalację?
kolego lukas1977 słuchaj co fassi1 pisze, ten gość zna się na rzeczy...
Nie mam komputera i mierzę standardowo - leję do pełna GAZ zeruję licznik robię jakieś 150-200 km im więcej tym lepiej, wyniki się uśredniają. Ponownie tankuję do pełna i wartość wlanych litrów gazu dzielę przez wartość kilometrów z dziennego licznika - wychodzi mi ile pali na 1 km i dalej to już pomnożyć x 100 i mamy ilość litrów na 100 km..
Ale te 35 litrów!!! To moim zdanie masakra....
A jaką kolego fishmanr11 masz instalację?
kolego lukas1977 słuchaj co fassi1 pisze, ten gość zna się na rzeczy...
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
No to kurcze nie wiem albo u mnie coś jest nie tak albo instalka. A instalke mam dosyć konkretną prins tylko że zamiast oryginalnych prinsowych w wtrysków mam założone keihiny z czerwoną kropką po 300 zł za sztukę. Wydałem kupę kasy na tą isntalację i w sumie nie mam żadnych problemów z nią. tankuję zmieniam filtry i jeździ. nic nie przerywa nie szarpie. miałem problem z odpalaniem ale to była prawdopodobnie wina pochłaniacza par który teraz jest odłaczony 2 dzień i jest duzo lepiej . A tak jak mówię w lublinie też udało mi się zejść poniżej 20 w mieście ale już jak zakorkuje się na maksa ze stoję na skrzyżowaniu 30 minut i tylko dotaczam się to 25 to norma u mnie ale w takim razie dlaczego mi w trasie pali tyle co seicento 1.1 ? dziwne. Ale bardzo bym chciał żeby mi palił tyle co wam.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
A masz dostęp do vaga? Dobrze by sprawdzić czy żadne błędy się nie pojawiają i sprawdzić parę parametrów.fishmanr11 pisze:No to kurcze nie wiem albo u mnie coś jest nie tak albo instalka. A instalke mam dosyć konkretną prins tylko że zamiast oryginalnych prinsowych w wtrysków mam założone keihiny z czerwoną kropką po 300 zł za sztukę. Wydałem kupę kasy na tą isntalację i w sumie nie mam żadnych problemów z nią. tankuję zmieniam filtry i jeździ. nic nie przerywa nie szarpie. miałem problem z odpalaniem ale to była prawdopodobnie wina pochłaniacza par który teraz jest odłaczony 2 dzień i jest duzo lepiej . A tak jak mówię w lublinie też udało mi się zejść poniżej 20 w mieście ale już jak zakorkuje się na maksa ze stoję na skrzyżowaniu 30 minut i tylko dotaczam się to 25 to norma u mnie ale w takim razie dlaczego mi w trasie pali tyle co seicento 1.1 ? dziwne. Ale bardzo bym chciał żeby mi palił tyle co wam.
Proponuję przestać jeździć na gazie i pojeździć trochę na benzynie i sprawdzić czy na benzynie jest takie samo wysokie spalanie.
Jak wyliczasz to spalanie 25l gazu?
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
mam tak podłączoną instalkę gazu że pokazuje mi rzeczywiste spalanie gazu na fisie . sprawdziłem to tankując na full przeliczając przez liczbę km przejechanych i wychodzi za każdym razem idealnie tak jak na fisie na benzynie 10% mniej pali ale na fisie też pokazuje tyle co wyliczam manualnie. na kompie żadnych błędów . sondy nowe obie przepływomierz też . cisnienie w cylindrach sprawdzone (po 13.5) bierze mi 1-2l na 20000 km leje valvoline max life 5w40 . sprawdzone parametry na kompie i są wszystkie w normie. bylem u kilku speców od vaga i każdy mówił to samo że wszystko w porządku z autem musi być. Ale na trasie pali ładnie moim zdaniem 12 l to dobry wynik na taką konfigurację auta. problem jest kiedy wjeżdżam do miasta. Napinacze rozrządu od zmiennych faz też sprawdzałem sam bo mam kabel i parametry mam po 20 jak wcisne. na wolnych obrotach te parametry mam 1 i 1. i też ten jeden troszcze sie zmienia ale to minimalne wachnięcia. BTDC też mam stały około 13-14. czas wtrysku nie pamietam ale koleś mówił ze w porządku. ogólnie spalanie pokazuje tez litr na godzinę w kompie na vagu a znalazlem ze to też ładny wynik. może mam taka nogę poprostu a może ktoś coś widzi w tych parametrach które podałem
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Moje A6 Q z tym silnikiem, tyle że w manualu paliło na trasie ~13 litrów LPG przy dynamicznej jeździe. Mniej dynamiczna (wpadająca w emerycką ) skutkowała zejściem w okolice 10.5l/100km. Miasto to 13-18l - w zależności od wielu czynników. Kółka 225/nie pamiętam/16.
W twoim przypadku bez VAG-a ciężko się będzie obejść, bo w większości przypadków awarii/rozregulowania układu zasilania silnika ratuje się on przed poważniejszą awarią laniem dodatkowego paliwa.
Bez VAG-a prosty test może wyglądać tak: odłącz akumulator na 10 min. Podłącz, zrób adaptację przepustnicy (tutaj może ktoś przypomni procedurkę adaptacji przepustnicy, jak się nie ma VAG-a, bo ja nie pamiętam), i pojeździj chwilę na benzynie. Po reakcjach samochodu i wielkości spalania na noPb określisz sobie stan silnika - jak dużo pali noPb, to albo masz awarię, albo taki styl jazdy - na LPG lepiej w tym przypadku nie będzie.
Jeżeli jednak na noPb będzie wszystko OK, to na ciepłym silniku przy stałej prędkości przełącz zasilanie na LPG - silnik (i ty ) powinien tej zmiany nawet nie zauważyć. Jeżeli zamuli, zadrży, szarpnie, czy cokolwiek innego - masz rozjechany LPG, który za chwilę rozjedzie Ci adaptacje w ECU. Adaptacje w ECU takiego silnika przewidują możliwość tylko tzw. korekt multiplikatywnych i addytywnych - generalnie liniowych - źle wystrojone LPG potrafi nieźle "krzywić" tę liniowość .
Jak ten test pójdzie OK, to zrób to samo podczas przyśpieszania - znowu zmiana noPb/LPG i spowrotem nie powinna spowodować niestabilności w pracy silnika.
Jeżeli Twój gazownik twierdzi inaczej - pomóż sobie sam, bo mając do czynienia z kilkoma takimi monterami nie udało mi się wypracować żadnej skutecznej metody na ich niewiedzę, więc podzielić się radą nie mogę :mrgreen:
ps. przepraszam wszystkich porządnych instalatorów LPG - ja do tej pory spotkałem jednego, któremu oddałbym auto - może pecha miałem
W twoim przypadku bez VAG-a ciężko się będzie obejść, bo w większości przypadków awarii/rozregulowania układu zasilania silnika ratuje się on przed poważniejszą awarią laniem dodatkowego paliwa.
Bez VAG-a prosty test może wyglądać tak: odłącz akumulator na 10 min. Podłącz, zrób adaptację przepustnicy (tutaj może ktoś przypomni procedurkę adaptacji przepustnicy, jak się nie ma VAG-a, bo ja nie pamiętam), i pojeździj chwilę na benzynie. Po reakcjach samochodu i wielkości spalania na noPb określisz sobie stan silnika - jak dużo pali noPb, to albo masz awarię, albo taki styl jazdy - na LPG lepiej w tym przypadku nie będzie.
Jeżeli jednak na noPb będzie wszystko OK, to na ciepłym silniku przy stałej prędkości przełącz zasilanie na LPG - silnik (i ty ) powinien tej zmiany nawet nie zauważyć. Jeżeli zamuli, zadrży, szarpnie, czy cokolwiek innego - masz rozjechany LPG, który za chwilę rozjedzie Ci adaptacje w ECU. Adaptacje w ECU takiego silnika przewidują możliwość tylko tzw. korekt multiplikatywnych i addytywnych - generalnie liniowych - źle wystrojone LPG potrafi nieźle "krzywić" tę liniowość .
Jak ten test pójdzie OK, to zrób to samo podczas przyśpieszania - znowu zmiana noPb/LPG i spowrotem nie powinna spowodować niestabilności w pracy silnika.
Jeżeli Twój gazownik twierdzi inaczej - pomóż sobie sam, bo mając do czynienia z kilkoma takimi monterami nie udało mi się wypracować żadnej skutecznej metody na ich niewiedzę, więc podzielić się radą nie mogę :mrgreen:
ps. przepraszam wszystkich porządnych instalatorów LPG - ja do tej pory spotkałem jednego, któremu oddałbym auto - może pecha miałem
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Powiem Ci że przełącza się płynnie czuć na wolnych obrotach naprawde malusieńkie drapnięcie silnikiem a jak na obrotach go przełączam to wogóle nic a nic . tak jakbym nic nie przełaczał . ale jeszcze raz umówię się z gazolami niech mi to ustawią elegancko. bo wiem że kalibrację robili na samym początku a z czasem odkryłem że były zamienione wtryski od gazu także tego gazownicy pozdrawiam was wszystkich ale czasami są tacy śmieszni że jak ktoś sie zna choć troche na mechanice i elektronice i nie da po sobie znać tylko uda ciemnego to zaczynają takei głupoty gadać że czasami cięzko się nie zaśmiać poprostu żenada no nic sam chyba kupię też kabel do instalki i sobie skoreluję mapy . chyba że po wizycie gwarancyjnej coś uda im się zdziałać
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga