Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 2,8Q]Duże spalanie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
lukas1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 lip 2010, 11:37
Lokalizacja: Konin/Stare Miasto

[C5 2,8Q]Duże spalanie

Post autor: lukas1977 » 28 sie 2010, 12:56

Hejka,
mam problem ze spalaniem i prosiłbym znawców o fachowa pomoc.
Czytając bardzo dokładnie nasze forum wydaje mi się że auto pali mi dużo LPG.
Założyłem właśnie nową instalację sekwencyjną u najlepszego gazownika w mieście.
posiadam 2,8Q tip felga 235/35/19.
Zrobiłem trase 300km w tym 200km po autostradzie z predkościami 130-150km/h i wyszło mi 15l LPG.
Mimo dużych felg i Q i Tipa czytając innych użytkowników w trasie powinien palić mniej.
Przypomne że autkiem jeżdze od miesiąca i mam w nim nowy silnik(150tys przelotu).
Mam również co prawda leciutkie drgania jak stoje na postoju a troszkę o tym sie juz naczytałem tutaj.Co powoduje właśnie drgania auta na postoju.
Stawiam że moge mieć coś albo z Przepływką lub sondami lambda.
instalacja gazowa jest nówka sztuka na stagu 300+ reduktor KME gold i czerwonych valtekach.
Prosze o pomoc

jaroh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 10 sie 2010, 22:24
Lokalizacja: Olszyna

Post autor: jaroh » 28 sie 2010, 17:27

Witam
Mi na 195/65/15 spala średnio 14 LPG i też jeżdże z podobnymi predkościami.
Pozdro

lukas1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 lip 2010, 11:37
Lokalizacja: Konin/Stare Miasto

Post autor: lukas1977 » 28 sie 2010, 21:05

Nowe dane :-(
Zrobiłem dzisiaj 150km na autostradzie z predkościami 110-120km/h i wyszło ok.16l gazu na 100km.Totalna złamka tym bardziej ze to była jazna na emeryta jakich mało
POMOCY to na pewno nie jest normalny wynik

Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

Post autor: sleppy » 29 sie 2010, 14:46

Wczoraj wracałem z Norwegii.
Jazda autostradą, spora część w deszczu.
Prędkość 110 - 120 km/h. Spalanie 11 - 12,5 l/100km.
Wracałem sam, prawie na pusto, opony standardowe 205/55 R16.
Instalacja BRC Plug'n'drive.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl :)

lukas1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 lip 2010, 11:37
Lokalizacja: Konin/Stare Miasto

Post autor: lukas1977 » 29 sie 2010, 16:10

Panowie-konkrety.
Co może być nie tak w moim aucie.
Jutro jade do gazownika,niech podłączy go pod kompa i sprawdzi co i jak...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 sie 2010, 20:01

Po pierwsze w profilu nie masz że masz instalację gazową.
Spalanie na gazie czy benzynie.
Duże spalanie to:
Stare i wolniejsze sondy lambda, przypchane katalizatory, przypalone i stare świece można by wymieniać.
Ogólnie każda niesprawność może mieć wpływ na spalanie najważniejszy układ zapłonowy i wydechowy i do tego sprężanie w cylindrach.
Popraw profil.

Coś ten twój najlepszy gazownik w mieście się nie spisał.
Porób zdjęcia spod maski i zbiornika z wielozaworem i wklej do tematu.

lukas1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 lip 2010, 11:37
Lokalizacja: Konin/Stare Miasto

Post autor: lukas1977 » 29 sie 2010, 21:58

Profil niezmieniony bo dopiero co gaz założyłem.Sondy mam chyba jeszcze w kolektorach ze starego silnika,świece też więc zawsze można coś przełożyć zanim kupi się nowe.Jka wspomniałem jutro jade do gazownika,zobaczymy co tam wyjdzie.
Fotki postaram się zrobić i wkleić.
Spalanie na gazie,nie zdążyłem jeszcze na benzynie sprawdzić bo po przekładce i odebraniu auta oddałem od razu do gazownika.Spalenie na benzynie też by jakąś wskazówke dało.
Dzięki fassi1 za pomoc.

Awatar użytkownika
lewson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 01 sie 2010, 11:16
Lokalizacja: Śląskie/Częstochowa

Post autor: lewson » 04 wrz 2010, 16:52

Dołączam się do wątku ale na początku chciałbym serdecznie podziękować koledze fassi1, za cierpliwość i porady związane m.in ze skompletowaniem komponentów do instalacji gazowej.

Padło w końcu na:
Stag300+ oczywiście, kme gold, pojedyncze wtryskiwacze Matrix HS, filtr Czaja...

Jestem bardzo zadowolony ;-)) Furka chodzi elegancko.
Spalanie: trasa mieszana autostrada i zwykła droga nie przekracza 13 litrów, miasto nie przekracza 17 litrów w obu przypadkach jazda DYNAMICZNA!

Dodatkowo wywaliłem katalizatory (jeden był całkowicie pusty i strasznie ryczał a drugi jest sprawny - oba leżą w garażu) i na ich miejsca wstawiłem tłumiki.

Jest cichutko i dynamicznie - miodzio.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 04 wrz 2010, 18:20

Nie wiem jak to robicie że w miescie wam pali powiedzmy 17 :) jak byłem 2 miesiące w Krakowie i odpalalem rano jechalem 20 km i wracalem w to samo miejsce przez miasto to spalanie 23 . Na trasie przy spokojnej jeździe nawet da sie 10 ale to juz strasznie delikatnie i tylko i wyłacznie trasa bez korków. W miescie tak jak mówie stoje w korku paliwo leci w powietrze stoję 30 minut nie wydaje mi się że tylko 7 litrów więcej niż na trasie i to przy dynamicznej jeździe w korkach :) z całym uszanowaniem ale no nie widzę tego :) mam nowe wszystko co jest odpowiedzialne za spalanie i kompresję po 13.5 na każdym cylindrze . W mieście auto może spalić nawet 10000l/100km wystarczy ze bedzie sie cały czas stało. Także bardziej miarodajnym jest podawanie spalania na trasie ponieważ jedziemy w wiekszosci 90 km/h za tirami bo wyprzedzać się nie da caly czas i mamy w miarę podobną stałą prędkość. u mnie 100% trasa gdańsk lublin dało spalanie 11.6l / 100km oczywiście gazu. Mam oponki 235/45/r17 quattro i tipa . moim zdaniem wyśmienity wynik. Także jak już mówimy o mieście to naprwde warto precyzyjnie podać czy duze korki jakie miasto i warto skasować srednią prędkość po tankowaniu mamy taką możliwość na wyswietlaczu FIS, srednia predkość plus spalanie i w ten sposób da coś to co może powiedzieć. ale to jest moje prywatne zdanie. dodam że w mieście Eindhoven w Holandii auto spalało mi 35l /100 . i nic się raczej nie naprawiło samo. A dodam że w lublinie mam spalanie 18 gdy nie bylo korków. różnica średnich prędkości w lublinie 40km/h w Eindhoven 12km/h
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
lewson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 01 sie 2010, 11:16
Lokalizacja: Śląskie/Częstochowa

Post autor: lewson » 05 wrz 2010, 14:43

kolego fishmanr11, wartość którą podałem 17l gazu/100 km w mieście w Częstochowie. Generalnie poruszam się po centrum a kto tu mieszka wie, że Cz-wa generalnie jest zakorkowana. Więc cały czas jedynka/dwójka/trójka STOP skrzyżowanie światła, albo korek. Te 17 litrów na setke to jazda tylko po mieście i jak wspomniałem dosyć DYNAMICZNA, nie jakieś tam wyścigi ale wciskam pedał i tyle....

Nie mam komputera i mierzę standardowo - leję do pełna GAZ zeruję licznik robię jakieś 150-200 km im więcej tym lepiej, wyniki się uśredniają. Ponownie tankuję do pełna i wartość wlanych litrów gazu dzielę przez wartość kilometrów z dziennego licznika - wychodzi mi ile pali na 1 km i dalej to już pomnożyć x 100 i mamy ilość litrów na 100 km..

Ale te 35 litrów!!! To moim zdanie masakra....

A jaką kolego fishmanr11 masz instalację?

kolego lukas1977 słuchaj co fassi1 pisze, ten gość zna się na rzeczy...

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 05 wrz 2010, 15:53

No to kurcze nie wiem :) albo u mnie coś jest nie tak albo instalka. A instalke mam dosyć konkretną prins tylko że zamiast oryginalnych prinsowych w wtrysków mam założone keihiny z czerwoną kropką po 300 zł za sztukę. Wydałem kupę kasy na tą isntalację i w sumie nie mam żadnych problemów z nią. tankuję zmieniam filtry i jeździ. nic nie przerywa nie szarpie. miałem problem z odpalaniem ale to była prawdopodobnie wina pochłaniacza par który teraz jest odłaczony 2 dzień i jest duzo lepiej . A tak jak mówię w lublinie też udało mi się zejść poniżej 20 w mieście ale już jak zakorkuje się na maksa ze stoję na skrzyżowaniu 30 minut i tylko dotaczam się to 25 to norma u mnie :/ ale w takim razie dlaczego mi w trasie pali tyle co seicento 1.1 :) ? dziwne. Ale bardzo bym chciał żeby mi palił tyle co wam.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 05 wrz 2010, 18:49

fishmanr11 pisze:No to kurcze nie wiem :) albo u mnie coś jest nie tak albo instalka. A instalke mam dosyć konkretną prins tylko że zamiast oryginalnych prinsowych w wtrysków mam założone keihiny z czerwoną kropką po 300 zł za sztukę. Wydałem kupę kasy na tą isntalację i w sumie nie mam żadnych problemów z nią. tankuję zmieniam filtry i jeździ. nic nie przerywa nie szarpie. miałem problem z odpalaniem ale to była prawdopodobnie wina pochłaniacza par który teraz jest odłaczony 2 dzień i jest duzo lepiej . A tak jak mówię w lublinie też udało mi się zejść poniżej 20 w mieście ale już jak zakorkuje się na maksa ze stoję na skrzyżowaniu 30 minut i tylko dotaczam się to 25 to norma u mnie :/ ale w takim razie dlaczego mi w trasie pali tyle co seicento 1.1 :) ? dziwne. Ale bardzo bym chciał żeby mi palił tyle co wam.
A masz dostęp do vaga? Dobrze by sprawdzić czy żadne błędy się nie pojawiają i sprawdzić parę parametrów.
Proponuję przestać jeździć na gazie i pojeździć trochę na benzynie i sprawdzić czy na benzynie jest takie samo wysokie spalanie.
Jak wyliczasz to spalanie 25l gazu?

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 06 wrz 2010, 11:45

mam tak podłączoną instalkę gazu że pokazuje mi rzeczywiste spalanie gazu na fisie . sprawdziłem to tankując na full przeliczając przez liczbę km przejechanych i wychodzi za każdym razem idealnie tak jak na fisie na benzynie 10% mniej pali ale na fisie też pokazuje tyle co wyliczam manualnie. na kompie żadnych błędów . sondy nowe obie przepływomierz też . cisnienie w cylindrach sprawdzone (po 13.5) bierze mi 1-2l na 20000 km leje valvoline max life 5w40 . sprawdzone parametry na kompie i są wszystkie w normie. bylem u kilku speców od vaga i każdy mówił to samo że wszystko w porządku z autem musi być. Ale na trasie pali ładnie moim zdaniem 12 l to dobry wynik na taką konfigurację auta. problem jest kiedy wjeżdżam do miasta. Napinacze rozrządu od zmiennych faz też sprawdzałem sam bo mam kabel i parametry mam po 20 jak wcisne. na wolnych obrotach te parametry mam 1 i 1. i też ten jeden troszcze sie zmienia ale to minimalne wachnięcia. BTDC też mam stały około 13-14. czas wtrysku nie pamietam ale koleś mówił ze w porządku. ogólnie spalanie pokazuje tez litr na godzinę w kompie na vagu a znalazlem ze to też ładny wynik. może mam taka nogę poprostu :) a może ktoś coś widzi w tych parametrach które podałem
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 06 wrz 2010, 13:49

Moje A6 Q z tym silnikiem, tyle że w manualu paliło na trasie ~13 litrów LPG przy dynamicznej jeździe. Mniej dynamiczna (wpadająca w emerycką ;-) ) skutkowała zejściem w okolice 10.5l/100km. Miasto to 13-18l - w zależności od wielu czynników. Kółka 225/nie pamiętam/16.
W twoim przypadku bez VAG-a ciężko się będzie obejść, bo w większości przypadków awarii/rozregulowania układu zasilania silnika ratuje się on przed poważniejszą awarią laniem dodatkowego paliwa.
Bez VAG-a prosty test może wyglądać tak: odłącz akumulator na 10 min. Podłącz, zrób adaptację przepustnicy (tutaj może ktoś przypomni procedurkę adaptacji przepustnicy, jak się nie ma VAG-a, bo ja nie pamiętam), i pojeździj chwilę na benzynie. Po reakcjach samochodu i wielkości spalania na noPb określisz sobie stan silnika - jak dużo pali noPb, to albo masz awarię, albo taki styl jazdy - na LPG lepiej w tym przypadku nie będzie.
Jeżeli jednak na noPb będzie wszystko OK, to na ciepłym silniku przy stałej prędkości przełącz zasilanie na LPG - silnik (i ty ;-) ) powinien tej zmiany nawet nie zauważyć. Jeżeli zamuli, zadrży, szarpnie, czy cokolwiek innego - masz rozjechany LPG, który za chwilę rozjedzie Ci adaptacje w ECU. Adaptacje w ECU takiego silnika przewidują możliwość tylko tzw. korekt multiplikatywnych i addytywnych - generalnie liniowych - źle wystrojone LPG potrafi nieźle "krzywić" tę liniowość ;-) .
Jak ten test pójdzie OK, to zrób to samo podczas przyśpieszania - znowu zmiana noPb/LPG i spowrotem nie powinna spowodować niestabilności w pracy silnika.
Jeżeli Twój gazownik twierdzi inaczej - pomóż sobie sam, bo mając do czynienia z kilkoma takimi monterami nie udało mi się wypracować żadnej skutecznej metody na ich niewiedzę, więc podzielić się radą nie mogę :mrgreen:

ps. przepraszam wszystkich porządnych instalatorów LPG - ja do tej pory spotkałem jednego, któremu oddałbym auto - może pecha miałem <piwo>

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 06 wrz 2010, 14:14

Powiem Ci że przełącza się płynnie czuć na wolnych obrotach naprawde malusieńkie drapnięcie silnikiem a jak na obrotach go przełączam to wogóle nic a nic . tak jakbym nic nie przełaczał . ale jeszcze raz umówię się z gazolami niech mi to ustawią elegancko. bo wiem że kalibrację robili na samym początku a z czasem odkryłem że były zamienione wtryski od gazu :) także tego :) gazownicy pozdrawiam was wszystkich :) ale czasami są tacy śmieszni że jak ktoś sie zna choć troche na mechanice i elektronice i nie da po sobie znać tylko uda ciemnego to zaczynają takei głupoty gadać że czasami cięzko się nie zaśmiać :) poprostu żenada :) no nic sam chyba kupię też kabel do instalki i sobie skoreluję mapy . chyba że po wizycie gwarancyjnej coś uda im się zdziałać
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga