Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.8 amx 193KM]Jak oszukać komputer po wycince katalizatorów

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 21 paź 2010, 12:42

fassi1 Chciałbym wyciąć te katy i w ich miejsce wspawać zwykłe rurki.. -zrobiłem tak w A4 B5 2.6 V6 i nie dość, że silnik miał lepszy dzwiek to jeszcze wkrecał się lepiej ''z dołu'' ..tylko, że tam był jeden duży kat. Byłem zadowolony ;-) Czy jeśli wytne te katalizatory i w ich miejsce wspawam rurki to moge mieć przez to jakieś komplikacje???

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 21 paź 2010, 23:08

Może to powodować zapalanie się checka bo sondy masz za katalizatorami, chyba że użyjesz dystansów do tych drugich sond to powinno być w porządku.

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 22 paź 2010, 07:12

fassi1 pisze:Może to powodować zapalanie się checka bo sondy masz za katalizatorami, chyba że użyjesz dystansów do tych drugich sond to powinno być w porządku.
Czyli musiałbym załżyć dystanse do tych sond, które są zaraz przy kacie, które widać na zdjeciu? A czy oprócz zapalenia sie Checka moge spodziewać się tego, że silnik zacznie wariować itp. ? Szkoda,ze nie mam dwóch sond :-/

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 22 paź 2010, 08:25

Tak o te sondy chodzi za katalizatorami. Wariować nie będzie.

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 22 paź 2010, 16:20

fassi1 pisze:Tak o te sondy chodzi za katalizatorami. Wariować nie będzie.
Dzięki, ale czy będzie mi wariować silnik jeśli wytne katy i wspawam zamiast nich rurki bez zakładania dystansów do sond...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 22 paź 2010, 20:04

Nie powinien. Te sondy są tylko do pomiaru wydajności katalizatorów.

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 22 paź 2010, 20:38

fassi1 pisze:Nie powinien. Te sondy są tylko do pomiaru wydajności katalizatorów.
Dzieki za informacje.. Musze sie ugadać ze znajomym na wyciecie, jesli bedą jakieś komplikacje to bede musiał zastosować te dystanse o których pisałeś.

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 22 paź 2010, 20:41

fassi1, Układ został wycięty zaraz między katalizatorem,a łącznikiem elastycznym.Co umożliwiło sprawdzenia (obejrzenia) małych katalizatorów.Zdecydowałem się na to rozwiązanie ponieważ okazało się,że zdemontowanie małych katów w 2.7 to nie taka pojedyncza sprawa(brak miejsca),jak mnie zapewniali panowie przed przyjazdem do nich.Stwierdzili że w tak trudnych przypadkach jak mój(chodzi o wymianę małych katów)już nie raz stosowali przerzucenie sond.Co do małych katów wyglądały na w porządku,zresztą duże też.
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 12 lis 2010, 20:22

Przymierzam sie do wycięcia katów. Czy ktoś z forum wycinał juz katy mając 4 sondy? Chce w ich miejsce wsapawać zwykłe rurki i chciałbym sie dowiedzieć czy ktoś juz robił takie operacje u siebie... Jak się potem zachowuje silnik, czy nie ma zadnych komplikacji?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 12 lis 2010, 20:51

Ja u siebie zdemontowałem ta obie części z przedkatalizatorami i głównymi katalizatorami i wytłukłem tylko wnętrze przekatalizatorów. Wzrokowo nie oceni się katalizatorów z zewnątrz. Moje przedkatalizatory wyglądały ok ale już wywalało mi błędy 16804 i 16814 jak na załączonej focie. Jak te błędy wywala to przedkatalizatory trzeba albo wywalić albo wymienić. ÂŻeby ECU nie wykryło żadnego błędu to mam wkręcone tulejki dystansowe w drugie sondy. Błędu nie wywala i dźwięk silnika nie zmienił się ani trochę, jest jak przed wywaleniem środków przedkatalizatorów. Faktem jest że dojście jest na prawdę kiepskie jeśli ma się układ powietrza wtórnego. Przydatna okazała się długa nasadka z wycięciem do wykręcania sond lambda, bez niej wykręcenie sondy byłoby raczej nie możliwe.
Przypomnę że mam 4 sondy.
Mam porobione foty więc jak znajdę chwilę to wkleję do "Zrób to sam".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 12 lis 2010, 23:07

No to czekam na foty ;-) Ja chce usunąć katy ze wzgledu na to, ze w poprzednim Audi A4 2.6 V6 jak usunałem kata to auto jakby cięgnęło nie co lepiej ''z dołu" do tego silnik dostał fajnego dzwięku 8-) Mam dylemat czy wyciać te katy i wspawać rurki, bo boje się, że będą przez to jakieś komplikacje związane z sondami lambda...

nerc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 30 gru 2009, 16:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: nerc » 23 lis 2010, 07:43

Witam,
chciałbym wrócić do tematu i zastanowić się czy może jest możliwość przekodowania sterownika w jakiś sposób? Np. zmiana lokalizacji?

stef23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 21 lis 2010, 23:18
Lokalizacja: poznan

Post autor: stef23 » 27 lis 2010, 19:48

Miałem passata z tym silnikiem i 4 sondami jeżeli macie gaz to nie musicie nic robic sondy są już oszukane przez sterownik gazu i nie wykazuje żadnych błedów (moje auto miało puste katy i nie było żadnej usterki)znajomy miał 2.4 w benie i tez katy puste usterek nie było padla jedna sonda po jakimś czasie ale po wymianie wszystko było ok.

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 29 lis 2010, 17:33

stef23 pisze:Miałem passata z tym silnikiem i 4 sondami jeżeli macie gaz to nie musicie nic robic sondy są już oszukane przez sterownik gazu i nie wykazuje żadnych błedów (moje auto miało puste katy i nie było żadnej usterki)znajomy miał 2.4 w benie i tez katy puste usterek nie było padla jedna sonda po jakimś czasie ale po wymianie wszystko było ok.
A jak zachowywał ci się silnik po opróznieniu katów? Czy coś się zmieniło? -spalanie itp...

stef23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 21 lis 2010, 23:18
Lokalizacja: poznan

Post autor: stef23 » 29 lis 2010, 18:15

Katy wybiłem bo musiałem były zawalone.Był troszke słabszy przy starcie i ten dzwięk nieciekawy lepiej wstaw strumienice zamiast pustych katów nie będzie tego dzwoniącego odglosu, można też wstawić rurke w pustego kata i też się zmieni.Co do spalania raczej się nie zmieniło uważam że w porównaniu z 3.0 asn i 2.4 v6 silnik 2.8 v6 jest najbardziej ekonomiczny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja