[2.8 amx 193KM]Jak oszukać komputer po wycince katalizatorów
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
To nie masz przedkatalizatorów.
W żadnym samochodzie pierwsze sondy nie są montowane za przedkatalizatorami.
Pierwsze sondy montowane są na kolektorze wylotowym lub zaraz za łączeniem kolektora wylotowego z pierwszym odcinkiem układu wydechowego. Pierwsze sondy są dla ustalania ilości tlenu w SPAM do ilości wydobywających się spalin co ECU wykorzystuje do ustalania mieszanki paliwowo powietrznej. Umieszczenie ich za przdkatalizatorem jest nieprzydatne bo skład spalin za katalizatorem jest inny.
W żadnym samochodzie pierwsze sondy nie są montowane za przedkatalizatorami.
Pierwsze sondy montowane są na kolektorze wylotowym lub zaraz za łączeniem kolektora wylotowego z pierwszym odcinkiem układu wydechowego. Pierwsze sondy są dla ustalania ilości tlenu w SPAM do ilości wydobywających się spalin co ECU wykorzystuje do ustalania mieszanki paliwowo powietrznej. Umieszczenie ich za przdkatalizatorem jest nieprzydatne bo skład spalin za katalizatorem jest inny.
na 110 % mam
jutro sprawdze dokładnie to napiszę co i jak z pierwszymi katami i sondami (napisałem przecież że nie jestem pewien) :mrgreen:
drugich jestem pewien na 100 % :mrgreen:
piszę o tym z własnych doświadczeń.
więc przepraszam ewentualnie za własne niedopatrzenia.
fassi1 być może się pomyliłem, ale piszę o tym z własnych dośwadczeń, a nie z książkowych :mrgreen:
jak sprawdze to sprostuję
?
jutro sprawdze dokładnie to napiszę co i jak z pierwszymi katami i sondami (napisałem przecież że nie jestem pewien) :mrgreen:
drugich jestem pewien na 100 % :mrgreen:
piszę o tym z własnych doświadczeń.
więc przepraszam ewentualnie za własne niedopatrzenia.

fassi1 być może się pomyliłem, ale piszę o tym z własnych dośwadczeń, a nie z książkowych :mrgreen:
jak sprawdze to sprostuję

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:24
- Lokalizacja: lublin
- emilzizi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
- Imię: Emil
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wielkopolska
witam, miałem taki sam problem.Rozumiem , że masz 4 sondy i 2 przed katalizatory oraz 2 duże katy.Napisz gdzie masz zamontowane drugie sondy,bo ja mam zamontowane z przodu w dużych katach.Daj znać co wywala komp, bo u mnie wywalało,że właśnie mały kat już nie dawał rady.
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
Witam.damianozosan pisze:witam mam ten sam problem z check engine ale moje pytanie to czy wplywa ten bląnd na cos (poza ekologią) czy tylko objawia wkuzajacym zoltym swiatelkiem na desce :-P bo sondy spr i sa sprawne koles mi powiedzial ze kat moze powoli niedomagac
Zauwazylem ze po wykasowaniu bledu "malego" kata zanim na nowo sie zapali kontrolka, auto pali jakies 0,5-1,0 litra mniej. Wychodzi na to ze po zapaleniu "checka" przechodzi w cos w stylu trybu awaryjnego. Jesli sie myle to prosze mnie poprawic.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Poloz sie pod auto i jesli masz sondy zaraz przed duzymi katalizatorami praktycznie wkrecone w przednia czesc duzego katalizatora to masz 4 sondy, jak nie to maz dwie bo pierwsze sa przy silniku zaraz za kolektorem wylotowym.Darek_v6 pisze:Też zastanawiam sie nad wycienciem katów, ale niestety nie wiem czy mam 2 czy 4 sondy... Mam sinik 2.8 kod AHA z 1999r. wersja US ..-nie mam dostepu do kanału, żeby zobaczyc, dlatego mam takie pytanie czy można po tych danych dojść do tego ile mam sond?
[ Dodano: 2010-10-20, 15:35 ]
W pewnych autach zmienia sie dawkowanie paliwa. Poniewaz katalizatory wstepne nie oczyszczaja juz spalin to aby nadal byc blisko norm ECU zubaza co nie co mieszanke, co pociaga za soba czystsze spaliny.amstaf pisze:Witam.damianozosan pisze:witam mam ten sam problem z check engine ale moje pytanie to czy wplywa ten bląnd na cos (poza ekologią) czy tylko objawia wkuzajacym zoltym swiatelkiem na desce :-P bo sondy spr i sa sprawne koles mi powiedzial ze kat moze powoli niedomagac
Zauwazylem ze po wykasowaniu bledu "malego" kata zanim na nowo sie zapali kontrolka, auto pali jakies 0,5-1,0 litra mniej. Wychodzi na to ze po zapaleniu "checka" przechodzi w cos w stylu trybu awaryjnego. Jesli sie myle to prosze mnie poprawic.
Mialem ten sam blad i wstawilem tullejki dystansowe przed drugie sondy i blad sie juz nie pojawia. Po wkreceniu tulejek pojezdzilem tydzien na benzynie tak zeby miec pewnosc, ze ECU jest dobrze zaadoptowane i na nowo zrobilem mape benzynowa i nowa wygladala nieco inaczej niz stara, wiec podejrzewam ze pojawinie sie tego bledu ma jakis wplyw na dawkowanie Pb.
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
fassi1 pisze:Poloz sie pod auto i jesli masz sondy zaraz przed duzymi katalizatorami praktycznie wkrecone w przednia czesc duzego katalizatora to masz 4 sondy, jak nie to maz dwie bo pierwsze sa przy silniku zaraz za kolektorem wylotowym.Darek_v6 pisze:Też zastanawiam sie nad wycienciem katów, ale niestety nie wiem czy mam 2 czy 4 sondy... Mam sinik 2.8 kod AHA z 1999r. wersja US ..-nie mam dostepu do kanału, żeby zobaczyc, dlatego mam takie pytanie czy można po tych danych dojść do tego ile mam sond?
U mnie to wyglada tak, że sondy mam po stronie kata ze tej strony gdzie jest tłumik końcowy tak jak widać na zdjęciu... Jak położyłem sie pod auto to widziałem tylko te duże katy, czytając temat widziałem, ze piszecie o małych katach, ale nic takiego nie zauwazyłem w moim układzie wydechowym.
- emilzizi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
- Imię: Emil
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wielkopolska
fassi1, Ja nie wstawiałem tulejek lecz przerzuciłem sondy z przed katów za katy.Po prostu zostały wspawane nowe gniazda,a w stare została wkręcona zaślepka.Spec powiedział,że spaliny po przejściu przez dużego kata muszą być oczyszczone.Miał racje błędu już nie ma :mrgreen: .
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
To masz 4 sondy i 2 glowne katalizatoryDarek_v6 pisze:U mnie to wyglada tak, że sondy mam po stronie kata ze tej strony gdzie jest tłumik końcowy tak jak widać na zdjęciu... Jak położyłem sie pod auto to widziałem tylko te duże katy, czytając temat widziałem, ze piszecie o małych katach, ale nic takiego nie zauwazyłem w moim układzie wydechowym.
Ten pomysl z przemieszczeniem sond za duze katalizatory nie glupi, tyle ze bardziej pracochlonny no i spawanie sie klania. Pospawane na aucie czy sciagany uklad?
Faktem jest, ze check sie teraz nie swieci i dla ECU jest wszystko ok, ale jesli katalizatory wstepne sa porzadnie przytkane lub z czasem przytkaja sie bardziej do tego nie rownomiernie stronami, to bedzie wytwarzac sie nadcisnienie w kolektorze wylotowym i silnik moze czasem dziwnie sie zachowywac, falowac lub poszarpywac przy niskich obrotach.