Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[2.8 amx 193KM]Jak oszukać komputer po wycince katalizatorów

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 sie 2010, 18:31

To nie masz przedkatalizatorów.
W żadnym samochodzie pierwsze sondy nie są montowane za przedkatalizatorami.
Pierwsze sondy montowane są na kolektorze wylotowym lub zaraz za łączeniem kolektora wylotowego z pierwszym odcinkiem układu wydechowego. Pierwsze sondy są dla ustalania ilości tlenu w SPAM do ilości wydobywających się spalin co ECU wykorzystuje do ustalania mieszanki paliwowo powietrznej. Umieszczenie ich za przdkatalizatorem jest nieprzydatne bo skład spalin za katalizatorem jest inny.

pablos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 08 mar 2009, 19:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pablos » 06 sie 2010, 21:49

na 110 % mam
jutro sprawdze dokładnie to napiszę co i jak z pierwszymi katami i sondami (napisałem przecież że nie jestem pewien) :mrgreen:

drugich jestem pewien na 100 % :mrgreen:
piszę o tym z własnych doświadczeń.

więc przepraszam ewentualnie za własne niedopatrzenia. ;-)

fassi1 być może się pomyliłem, ale piszę o tym z własnych dośwadczeń, a nie z książkowych :mrgreen:
jak sprawdze to sprostuję <ok> ?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 sie 2010, 00:09

Jak tam z tymi katami bo to ważna i cenna informacja dla forum.

pablos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 08 mar 2009, 19:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pablos » 09 sie 2010, 13:11

sprawdzone :mrgreen:

pierwsze lambdy mam zaraz za kolektorem a przed przedkatalizatorem - moje oczy to widziały :mrgreen:

chyba etka tez tak pokazuje ;-)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 sie 2010, 19:20

A gdzie jest druga sonda i duży katalizator. Wypisz w kolejności od kolektora wylotowego bo wcześniej pisałeś że masz drugą sondę za dużym katalizatorem a teraz jest coś na odwrót.
Najlepiej to walnij parę fotek spod auta i będzie wszystko jasne.

pablos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 08 mar 2009, 19:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pablos » 09 sie 2010, 21:11

jak złapię jakiś kanał, albo podnośnik to dołączę fotki :-)

z kolejnością to już mi namieszałeś - teraz to sam już nie wiem :oops:

jutro włażę pod samochód :mrgreen:

teraz nie chcę nikogo wprowadzać w błąd. (lepiej sprawdzić dwa razy niż pisać głupoty) <ok>

dzisiaj wieczorkiem jeszcze spawdzę w etce :lol:

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 sie 2010, 22:35

ETKe sobie odpuść bo w kwestii wydechu nie mówi zawsze prawdy. Dla mojego silnika AML z 2000r mówi: sonda katalizator sonda zaczynając od kolektora wylotowego. A w żeczywistości jest sonda przedkatalizator sonda duży katalizator.

damianozosan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:24
Lokalizacja: lublin

Post autor: damianozosan » 16 paź 2010, 14:41

witam mam ten sam problem z check engine ale moje pytanie to czy wplywa ten bląnd na cos (poza ekologią) czy tylko objawia wkuzajacym zoltym swiatelkiem na desce :-P bo sondy spr i sa sprawne koles mi powiedzial ze kat moze powoli niedomagac

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 16 paź 2010, 18:02

witam, miałem taki sam problem.Rozumiem , że masz 4 sondy i 2 przed katalizatory oraz 2 duże katy.Napisz gdzie masz zamontowane drugie sondy,bo ja mam zamontowane z przodu w dużych katach.Daj znać co wywala komp, bo u mnie wywalało,że właśnie mały kat już nie dawał rady.
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 18 paź 2010, 20:43

Też zastanawiam sie nad wycienciem katów, ale niestety nie wiem czy mam 2 czy 4 sondy... Mam sinik 2.8 kod AHA z 1999r. wersja US ..-nie mam dostepu do kanału, żeby zobaczyc, dlatego mam takie pytanie czy można po tych danych dojść do tego ile mam sond?

amstaf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 13 paź 2010, 12:28
Lokalizacja: Hamburg

Post autor: amstaf » 19 paź 2010, 16:21

damianozosan pisze:witam mam ten sam problem z check engine ale moje pytanie to czy wplywa ten bląnd na cos (poza ekologią) czy tylko objawia wkuzajacym zoltym swiatelkiem na desce :-P bo sondy spr i sa sprawne koles mi powiedzial ze kat moze powoli niedomagac
Witam.
Zauwazylem ze po wykasowaniu bledu "malego" kata zanim na nowo sie zapali kontrolka, auto pali jakies 0,5-1,0 litra mniej. Wychodzi na to ze po zapaleniu "checka" przechodzi w cos w stylu trybu awaryjnego. Jesli sie myle to prosze mnie poprawic.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 20 paź 2010, 15:26

Darek_v6 pisze:Też zastanawiam sie nad wycienciem katów, ale niestety nie wiem czy mam 2 czy 4 sondy... Mam sinik 2.8 kod AHA z 1999r. wersja US ..-nie mam dostepu do kanału, żeby zobaczyc, dlatego mam takie pytanie czy można po tych danych dojść do tego ile mam sond?
Poloz sie pod auto i jesli masz sondy zaraz przed duzymi katalizatorami praktycznie wkrecone w przednia czesc duzego katalizatora to masz 4 sondy, jak nie to maz dwie bo pierwsze sa przy silniku zaraz za kolektorem wylotowym.

[ Dodano: 2010-10-20, 15:35 ]
amstaf pisze:
damianozosan pisze:witam mam ten sam problem z check engine ale moje pytanie to czy wplywa ten bląnd na cos (poza ekologią) czy tylko objawia wkuzajacym zoltym swiatelkiem na desce :-P bo sondy spr i sa sprawne koles mi powiedzial ze kat moze powoli niedomagac
Witam.
Zauwazylem ze po wykasowaniu bledu "malego" kata zanim na nowo sie zapali kontrolka, auto pali jakies 0,5-1,0 litra mniej. Wychodzi na to ze po zapaleniu "checka" przechodzi w cos w stylu trybu awaryjnego. Jesli sie myle to prosze mnie poprawic.
W pewnych autach zmienia sie dawkowanie paliwa. Poniewaz katalizatory wstepne nie oczyszczaja juz spalin to aby nadal byc blisko norm ECU zubaza co nie co mieszanke, co pociaga za soba czystsze spaliny.
Mialem ten sam blad i wstawilem tullejki dystansowe przed drugie sondy i blad sie juz nie pojawia. Po wkreceniu tulejek pojezdzilem tydzien na benzynie tak zeby miec pewnosc, ze ECU jest dobrze zaadoptowane i na nowo zrobilem mape benzynowa i nowa wygladala nieco inaczej niz stara, wiec podejrzewam ze pojawinie sie tego bledu ma jakis wplyw na dawkowanie Pb.

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 20 paź 2010, 18:15

fassi1 pisze:
Darek_v6 pisze:Też zastanawiam sie nad wycienciem katów, ale niestety nie wiem czy mam 2 czy 4 sondy... Mam sinik 2.8 kod AHA z 1999r. wersja US ..-nie mam dostepu do kanału, żeby zobaczyc, dlatego mam takie pytanie czy można po tych danych dojść do tego ile mam sond?
Poloz sie pod auto i jesli masz sondy zaraz przed duzymi katalizatorami praktycznie wkrecone w przednia czesc duzego katalizatora to masz 4 sondy, jak nie to maz dwie bo pierwsze sa przy silniku zaraz za kolektorem wylotowym.

Obrazek


U mnie to wyglada tak, że sondy mam po stronie kata ze tej strony gdzie jest tłumik końcowy tak jak widać na zdjęciu... Jak położyłem sie pod auto to widziałem tylko te duże katy, czytając temat widziałem, ze piszecie o małych katach, ale nic takiego nie zauwazyłem w moim układzie wydechowym.

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 20 paź 2010, 21:01

fassi1, Ja nie wstawiałem tulejek lecz przerzuciłem sondy z przed katów za katy.Po prostu zostały wspawane nowe gniazda,a w stare została wkręcona zaślepka.Spec powiedział,że spaliny po przejściu przez dużego kata muszą być oczyszczone.Miał racje błędu już nie ma :mrgreen: .
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 20 paź 2010, 21:41

Darek_v6 pisze:U mnie to wyglada tak, że sondy mam po stronie kata ze tej strony gdzie jest tłumik końcowy tak jak widać na zdjęciu... Jak położyłem sie pod auto to widziałem tylko te duże katy, czytając temat widziałem, ze piszecie o małych katach, ale nic takiego nie zauwazyłem w moim układzie wydechowym.
To masz 4 sondy i 2 glowne katalizatory

Ten pomysl z przemieszczeniem sond za duze katalizatory nie glupi, tyle ze bardziej pracochlonny no i spawanie sie klania. Pospawane na aucie czy sciagany uklad?
Faktem jest, ze check sie teraz nie swieci i dla ECU jest wszystko ok, ale jesli katalizatory wstepne sa porzadnie przytkane lub z czasem przytkaja sie bardziej do tego nie rownomiernie stronami, to bedzie wytwarzac sie nadcisnienie w kolektorze wylotowym i silnik moze czasem dziwnie sie zachowywac, falowac lub poszarpywac przy niskich obrotach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl