
[2.8 amx 193KM]Jak oszukać komputer po wycince katalizatorów
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
fassi1 Chciałbym wyciąć te katy i w ich miejsce wspawać zwykłe rurki.. -zrobiłem tak w A4 B5 2.6 V6 i nie dość, że silnik miał lepszy dzwiek to jeszcze wkrecał się lepiej ''z dołu'' ..tylko, że tam był jeden duży kat. Byłem zadowolony
Czy jeśli wytne te katalizatory i w ich miejsce wspawam rurki to moge mieć przez to jakieś komplikacje???

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Czyli musiałbym załżyć dystanse do tych sond, które są zaraz przy kacie, które widać na zdjeciu? A czy oprócz zapalenia sie Checka moge spodziewać się tego, że silnik zacznie wariować itp. ? Szkoda,ze nie mam dwóch sondfassi1 pisze:Może to powodować zapalanie się checka bo sondy masz za katalizatorami, chyba że użyjesz dystansów do tych drugich sond to powinno być w porządku.

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- emilzizi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
- Imię: Emil
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wielkopolska
fassi1, Układ został wycięty zaraz między katalizatorem,a łącznikiem elastycznym.Co umożliwiło sprawdzenia (obejrzenia) małych katalizatorów.Zdecydowałem się na to rozwiązanie ponieważ okazało się,że zdemontowanie małych katów w 2.7 to nie taka pojedyncza sprawa(brak miejsca),jak mnie zapewniali panowie przed przyjazdem do nich.Stwierdzili że w tak trudnych przypadkach jak mój(chodzi o wymianę małych katów)już nie raz stosowali przerzucenie sond.Co do małych katów wyglądały na w porządku,zresztą duże też.
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ja u siebie zdemontowałem ta obie części z przedkatalizatorami i głównymi katalizatorami i wytłukłem tylko wnętrze przekatalizatorów. Wzrokowo nie oceni się katalizatorów z zewnątrz. Moje przedkatalizatory wyglądały ok ale już wywalało mi błędy 16804 i 16814 jak na załączonej focie. Jak te błędy wywala to przedkatalizatory trzeba albo wywalić albo wymienić. ÂŻeby ECU nie wykryło żadnego błędu to mam wkręcone tulejki dystansowe w drugie sondy. Błędu nie wywala i dźwięk silnika nie zmienił się ani trochę, jest jak przed wywaleniem środków przedkatalizatorów. Faktem jest że dojście jest na prawdę kiepskie jeśli ma się układ powietrza wtórnego. Przydatna okazała się długa nasadka z wycięciem do wykręcania sond lambda, bez niej wykręcenie sondy byłoby raczej nie możliwe.
Przypomnę że mam 4 sondy.
Mam porobione foty więc jak znajdę chwilę to wkleję do "Zrób to sam".
Przypomnę że mam 4 sondy.
Mam porobione foty więc jak znajdę chwilę to wkleję do "Zrób to sam".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
No to czekam na foty
Ja chce usunąć katy ze wzgledu na to, ze w poprzednim Audi A4 2.6 V6 jak usunałem kata to auto jakby cięgnęło nie co lepiej ''z dołu" do tego silnik dostał fajnego dzwięku 8-) Mam dylemat czy wyciać te katy i wspawać rurki, bo boje się, że będą przez to jakieś komplikacje związane z sondami lambda...

Miałem passata z tym silnikiem i 4 sondami jeżeli macie gaz to nie musicie nic robic sondy są już oszukane przez sterownik gazu i nie wykazuje żadnych błedów (moje auto miało puste katy i nie było żadnej usterki)znajomy miał 2.4 w benie i tez katy puste usterek nie było padla jedna sonda po jakimś czasie ale po wymianie wszystko było ok.
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
A jak zachowywał ci się silnik po opróznieniu katów? Czy coś się zmieniło? -spalanie itp...stef23 pisze:Miałem passata z tym silnikiem i 4 sondami jeżeli macie gaz to nie musicie nic robic sondy są już oszukane przez sterownik gazu i nie wykazuje żadnych błedów (moje auto miało puste katy i nie było żadnej usterki)znajomy miał 2.4 w benie i tez katy puste usterek nie było padla jedna sonda po jakimś czasie ale po wymianie wszystko było ok.
Katy wybiłem bo musiałem były zawalone.Był troszke słabszy przy starcie i ten dzwięk nieciekawy lepiej wstaw strumienice zamiast pustych katów nie będzie tego dzwoniącego odglosu, można też wstawić rurke w pustego kata i też się zmieni.Co do spalania raczej się nie zmieniło uważam że w porównaniu z 3.0 asn i 2.4 v6 silnik 2.8 v6 jest najbardziej ekonomiczny.