Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,8 Quattro]zasada działania zmiennych faz rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 14 paź 2010, 20:21

yogibear1 pisze:.200 to jest czas juz na to ,to czesc wymienna nie wieczna.
a po ilu w takim razie wymienia sie sprzeglo(100czy 400tys.km.)bo to przeciez tez czesc wymienna :-P silnik zreszta tez :mrgreen:
a teraz powaznie ;-)napinacze w tych silnikach wytrzymuja tyle co turbina w 2.5tdi.
(200 do 500 tys.w zaleznosci na jakim oleju smiga i jak czesto sie go wymienia) <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 14 paź 2010, 20:43

słuchasj madralo sprzego to 100km tez mozesz wymienic,te napinacze maja zywotnosc dokładnie 150-200tys.tak zaleca fabryka,tez sadziłem ze silnik jest wieczny,ale nie nikt nie musi tego robic przymusu nie ma.to czesc rozrzadu jakby nie było. :lol:
silnik to sobie wymienisz jak ci slizg sie polamie z napinacza ,wtedy sam wyskoczy spod maski.heheh
ja to wymieniłem, moja 6tka zapiepsza nie jezdzi.az miło. 8-)
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 14 paź 2010, 21:17

yogibear1 pisze:,te napinacze maja zywotnosc dokładnie 150-200tys.tak zaleca fabryka
ciekawe ktora fabryka madralo <alpaga>
elsa o tym nic nie pisze wiec nie opowiadaj :lol:
napinacze to sie psuja, ale w 3.2 fsi i to na potege przy 100tys.
a 2.4 ,2.8 to tylko pojedyncze przypadki biorac pod uwage ilosc jezdzacych egzeplarzy od wielu lat z przebiegami rzedu 400tys.. <ok>
ps.w silnikach 2.8 nie ma hydraulicznego napinacza ;-) pomyliles to z nastawnikiem walkow rozrzadu ktory nie napina tylko zmienia polozenie walkow wzgledem siebie, a zepsuty nastawnik nie halasuje i prowadzi do jakichkolwiek konsekwecji awari silnika<ok>

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 15 paź 2010, 07:41

mariusz888 pisze:ciekawe ktora fabryka madralo <alpaga>
elsa o tym nic nie pisze wiec nie opowiadaj :lol:
Tu się zgodzę - jak fabryka zaleca, to proszę o źródła takich informacji (tylko nie mechanik z ASO).
mariusz888 pisze:a 2.4 ,2.8 to tylko pojedyncze przypadki biorac pod uwage ilosc jezdzacych egzeplarzy od wielu lat z przebiegami rzedu 400tys.. <ok>
Tu również się zgodzę, ale ślizgi warto skontrolować. Po takich przebiegach są naprawdę kruche.
mariusz888 pisze:ps.w silnikach 2.8 nie ma hydraulicznego napinacza ;-) pomyliles to z nastawnikiem walkow rozrzadu ktory nie napina tylko zmienia polozenie walkow wzgledem siebie, a zepsuty nastawnik nie halasuje i prowadzi do jakichkolwiek konsekwecji awari silnika<ok>
I tu się nie zgodzę. W 30V nastawnik pełni również funkcję napinacza. Wynika to z budowy i zasady działania zbliżonej do napinacza 1.8, który nie ma zmiennych faz.
Pozdrawiam,
Krisker

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 15 paź 2010, 08:56

krisker, 1.8 tez ma nastawnik i zmienne fazy rozrzadu<ok> 058 103 265 cx
silniki:agn,apg,aqa,arz,aum,ajq,app,aoq,apy, <ok>
zwykly napinacz maja,agu, aul .i nie jest on w zaden sposob napinany cisnieniem oleju(sprezyna + tlumik drgan)
kieruje sie danymi z etki ,elsy.
pozdrawiam <ok>

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 15 paź 2010, 11:23

058 109 217 - napinacz łańcucha (ang. Chain tensioner): APU, ANB, AJL, AFY. Miałem go w ręku i poza zmiennymi fazami działa tak samo jak nasz w 30V. I napina go ciśnienie oleju + sprężyna (wstępnie).
Pozdrawiam,
Krisker

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 15 paź 2010, 12:21

yogibear1
Parę pytań.
1. Wymieniałeś z powodu błędów na vag / hałasów czy dla zasady, że po takim przebiegu należy je wymienić ?
2. Wymieniałeś oba ?
3. O ile zmieniło się spalanie ?

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 15 paź 2010, 18:56

krisker,
jestes pewny je napina je cisnienie oleju silnikowego, pytam bo z tego co pamietam w tych latach takich nie stosowano :roll:

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 16 paź 2010, 09:34

Ten, który oglądałem na pewno jest napinany przez ciśnienie oleju + trochę sprężyna.
Pozdrawiam,
Krisker

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 16 paź 2010, 11:09

w takim razie nawet slabe cisnienie oleju lub niedroznosc kanalow moze powodowac za slabe napiecie lancucha :-/
znam przypadek halasu z rozrzadu i przyczyna nie okazal sie napinacz tylko osadzenie walkow ktore sie wytarlo :shock:

ps.ostatnio jezdzilem z zatkanym evapem i odpalalanie z rana sie nie zmienilo :-|
zostala mi jeszcze tylko wymiana kabli ,ewentualnie czujnik temperatury powietrza ,choc mysle ze on nie ma na to wplywu <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 16 paź 2010, 16:37

krisker,

Zmieniło się coś spalanie ??

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 17 paź 2010, 08:48

Czemu miało się zmienić?
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 18 paź 2010, 09:01

takie jakieś wieści mnie doszły ....
więc to bzdura ;-)

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 18 paź 2010, 09:30

Hmm więc krisker, uważasz że spalanie nie ulegnie zmianie przy naprawieniu napinacza zmiennych faz?
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 18 paź 2010, 10:55

SANT0, też mi się tak wydawało, skoro czasem więcej czasem mniej powietrza w komorze to spalać teoretycznie też powinno się inaczej ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja