Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 3.0 TDI] Ile pali w mieście?

Silniki wysokoprężne
Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 09 sie 2010, 20:33

pama pisze: 2.7 vs 3.0 to niewielka roznica w spalaniu..
Owszem, ale przy moich 70k km rocznie..robi sie z tego juz zauwazalna roznica :mrgreen:
Jeszcze korzystniejszą (ekonomiczniejszą) opcją jest 2.0TDI 170KM, tylko, że to wszystko to odchodzenie od ideału 3.0TDI, żeby tylko się nie psuł ;-)

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 09 sie 2010, 21:04

Aron,
Jeszcze korzystniejszą (ekonomiczniejszą) opcją jest 2.0TDI 170KM, tylko, że to wszystko to odchodzenie od ideału 3.0TDI, żeby tylko się nie psuł ;-)
psuc sie bedzie psul tak samo jak inny 2.7 czy 3.0.
problem w tym, ze to 2.0 nie jezdzie, a tylko ludzie sie nabieraja na ekonmie tego silnika. A i owszem jest ekonomiczne.. ale to nie ten silnik, do takego auta...

Jak mialbym sie zabic przy wyprzedzaniu.. to na pewno to byloby pierwsze auto, o ktorym bym pomyslal <ok>
Ale to moja opinia

Awatar użytkownika
Seravok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 12 mar 2010, 22:26
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Seravok » 09 sie 2010, 22:41

ZelvaBOi pisze:Klima w tym aucie nie doklada prawie nic (tak duzy silnik sie nie obciaza zbytnio kompresorem) - szczegolnie jak na dworze jest 23-24 a w aucie 22-23.

[ Dodano: 2010-08-09, 18:06 ]
Wlasnie sobie cos przypomnialem - chwilowe spalanie chyba sie "zapomina" po 24 h od ostatniego wylaczenia stacyjki.
[ Dodano: 2010-08-09, 18:11 ]
Wlasciwie to sie zastanawiam po co Cie przekonywac skoro i tak nie uwierzysz :), ale propozycja wyjazdu razem do Splitu jest aktualna :D.
Nie ważne jaki silnik.Do dostarczenia energii potrzebnej do schłodzenia zawsze potrzeba tyle samo mocy z małego czy dużego silnika.Mocniejszy nie poczuje ubytku mocy ale nadmiarowego paliwa spali tyle samo co słabszy.
Fis "zapomina" spalanie po 1.5 godziny od wyłączenia silnika
Ja jechałem w dzień i temperaturę w środku miałem ustawiona na 23 do 25 stopni,starałem się nie robić więcej niż 8 stopni różnicy. W Chorwacji od Zadaru nawet w nocy temperatury były podczas mojego pobytu od 28 stopni a nie 23 jak podczas twojej jazdy ale tutaj różnica w warunkach jazdy nie przekroczy 100 ml/100 km
Co do jazdy przypomnę się w przyszłym roku.Dwie osoby w okolice Vodic (jakieś 70 km przed Splitem) .Jeżeli przejedziesz to poniżej 6.5 litra paliwo pokrywam ja.Warunki jak pisałeś czyli średnia co najmniej 115 km i klima.Przy czym sprawdzimy spalanie nie po FIS tylko po tym co wlejemy paliwa dzielone przez kilometry wg gpsa bo może też ci oszukiwać sporo licznik i dlatego takie rewelacyjne spalanie masz

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 09 sie 2010, 22:49

Seravok,
o do jazdy przypomnę się w przyszłym roku.Dwie osoby w okolice Vodic (jakieś 70 km przed Splitem) .Jeżeli przejedziesz to poniżej 6.5 litra paliwo pokrywam ja.Warunki jak pisałeś czyli średnia co najmniej 115 km i klima.Przy czym sprawdzimy spalanie nie po FIS tylko po tym co wlejemy paliwa dzielone przez kilometry wg gpsa bo może też ci oszukiwać sporo licznik i dlatego takie rewelacyjne spalanie masz
no nie wierze, ze blad u ZelvaBOi jest taki duzy, ze powoduje przeklamianie 1-1.5L na 100km ..
to fizycznie nie mozliwe.. przeciez tego nikt by nie dopuscil do homologacji.

bledy zawsze sa.. ale tego rzedu co piszesz.. to malo realne 8-)
Nie ważne jaki silnik.Do dostarczenia energii potrzebnej do schłodzenia zawsze potrzeba tyle samo mocy z małego czy dużego silnika.Mocniejszy nie poczuje ubytku mocy ale nadmiarowego paliwa spali tyle samo co słabszy.
tu masz racje.. ale w warunkach statycznych. kiedy tylko oba (slabszy / mocniejszy) silniki pracuja na nominalnych obrotach.
teraz kazdemu z nich odejmujesz.. np po 2KM z racji pracy kompresora:)
-dla slabego te 2KM to duzy procentowy ubytek
-dla silnego.. 2KM jest to spadek kilkuprocentowy.

na tej podstawie, teraz mozna ocenic.. ile i jaki silnik potrzebuje energi (paliwa). tylko i w czasie jazdy, bo na postoju to guzik, a nie roznica:))) <ok>

Awatar użytkownika
Seravok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 12 mar 2010, 22:26
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Seravok » 09 sie 2010, 22:56

ZelvaBOi pisze:jak dymalem do monachium to rezerwa mi sie zaswiecila na 960/980 km jak dobrze pamietam a cisnalem caly czas pod 220-230 - srednia z calej trasy wyszla mi ponad 170.
Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i skonfrontuj to z dowolnym użytkownikiem A6 3.0 .Jeżeli czytam takie teksty to jak mam wierzyć w 6 litrów przy średniej 116 nawet jak by były najkorzystniejsze warunki,zero obcych samochodów i wiatr w plecy

[ Dodano: 2010-08-09, 23:06 ]
[ Dodano: 2010-08-09, 10:11 ]
Jeszcze jedno (skoro tak lubisz matme) - zwroc uwage na srednie i maksymalne predkosci - u Ciebie odstep wynosi 150-96=54 a u mnie 140-116=24. To pokazuje roznice miedzy moja plynna jazda a Twoja - ten parametr moze miec najwieksze znaczenie. Ty ponad dwa razy czesciej hamowales i przyspieszales zwiekszajac amplitude przebiegu predkosci o ponad 100% w SPAM do mojej jazdy. jestes za cienki w uszach ze swoim 0,5 mln zeby mi mowic w tak ostry sposob (jak to zrobiles w swoim pierwszym poscie) jak sie jezdzi. :P <ok>[/quote]

Przed Bratysławą zjechałem z autostrady ponieważ miałem nocleg w miejscowości Velky Meder (polecam kąpiele termalne) Jakieś 50 km jechałem normalnymi Słowackimi drogami z ograniczeniami prędkości i wioskami.Bardzo popsuło mi to średnią (dlatego tylko 96 km) ale spalanie obniżyło mi sporo.Na autostradę wjechałem ponownie na Węgrzech w miejscowości Gyor.
Napisałem że pół miliona to zrobiłem SWOIMI samochodami bo wiem mniej więcej z jakim przebiegiem kupiłem auto i je sprzedałem.Do tego można dorzucić przebieg samochodami służbowymi i obcymi ale ciężko mi powiedzieć ile tego będzie (myślę że 250 tys +/- 50 tys)

[ Dodano: 2010-08-09, 23:24 ]
pama pisze:no nie wierze, ze blad u ZelvaBOi jest taki duzy, ze powoduje przeklamianie 1-1.5L na 100km ..
to fizycznie nie mozliwe.. przeciez tego nikt by nie dopuscil do homologacji.
Gdzieś pisał że miał zmieniany licznik. Może przy wymianie ktoś coś źle skalibrował

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 09 sie 2010, 23:48

panowie, troche sie zagubilem w Waszych tasiemcach..:))

powiem Wam tak, ja jak jade 150-160kmh non-stop.. to mi ok 137kmh wychodzi srednia predkosc..

z czego to jest 5h ciaglej jazdy.. (czasem z postojem kilkuminutowym na wlaczonam silniku)

Seravok,
ZelvaBOi napisał/a:
jak dymalem do monachium to rezerwa mi sie zaswiecila na 960/980 km jak dobrze pamietam a cisnalem caly czas pod 220-230 - srednia z calej trasy wyszla mi ponad 170.

Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i skonfrontuj to z dowolnym użytkownikiem A6 3.0 .Jeżeli czytam takie teksty to jak mam wierzyć w 6 litrów przy średniej 116 nawet jak by były najkorzystniejsze warunki,zero obcych samochodów i wiatr w plecy
panowie.. ciezko bedzie skonfrontowac jedne i drugie wartosci...
jednakze.. te 960km przy >200kmh.. ciezko mi uwiezyc..
Dlaczego..??
Mnie sie nie udalo wiecej zrobic niz 800km na moim baku (Avant, bak ok 70L) i to przy spalaniu <8L/100km

Fakt, ze przy Rezerwie dotankowuje ok.60-62L, ale i tak moje spalanie jest za male, zeby osiagnac porownywalny zasieg z ZelvaBOi

Tego samego nie osiagne, bo roznice w poj. baku sa znaczace...

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 10 sie 2010, 08:12

pama pisze: problem w tym, ze to 2.0 nie jezdzie,
2.0 TDI 170KM, a 2.7TDI 180KM to chyba nie taka duża różnica? jak np. 2.7, a 3.0 ?

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 10 sie 2010, 11:07

Aron,
w teorii owszem nie taka roznica, wieksza przepasc jest miedzy 2.7 a 3.0

jednak rzedowy 4cyl. nigdy nie bedzie tak pracowal jak V6 <ok>

nie moge dokopac sie do danych technicznych 2.0 170KM, nie wiem ile to cos ma momentu obrotowego.. wszedzie tylko 140KM :shock:

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 10 sie 2010, 12:31

2.0 TDI 170Km ma 350Nm (na forum mamy takie auto ;)) http://www.audi.pl/pl/brand/pl/models/a ... zne_i.html

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 11 sie 2010, 00:40

A ja od dziś po przeczytaniu tago całego tematu zacząłem wierzyć w garbate krasnale i aniolki. Wiecej już nic nie dodam do tego tematu. A jeśli ktoś chce bić rekordy w spalaniu to niech jedzie cała trasę za jakimś torem:) niskie spalanie gwarantowane;)

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 11 sie 2010, 07:07

Seravok pisze:Jeżeli przejedziesz to poniżej 6.5 litra paliwo pokrywam ja.Warunki jak pisałeś czyli średnia co najmniej 115 km i klima.
NIEMOÂŻLIWE! Idę o zakład. Do takiej średniej trzeba jechać 130-140km/h (i to bez przejazdów przez miasta), a przy takiej prędkości 3.0TDI nie weźmie poniżej 7.0l/100km!!!

[ Dodano: 2010-08-11, 07:09 ]
pama pisze: no nie wierze, ze blad u ZelvaBOi jest taki duzy, ze powoduje przeklamianie 1-1.5L na 100km ..
Taki błąd jest realny! U mnie przekłamuje o 1.4l/100km! Dzieje się tak odkąd wymieniłem silnik po prostu zaczął mi komputer tak dużo zawyżać... Co z tym zrobić?

mest1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 20 paź 2008, 00:23
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mest1987 » 11 sie 2010, 08:20

Szczerze mówiąc to ja nigdy nie zastanawiałem się ile spala moje auto, po prostu tankuję i jeżdżę bo do tego służy to auto gdybym chciał bić rekordy spalania tak jak niektórzy to kupiłbym sobie Polo i wtedy oszczędzał, u mnie jeśli fis pokazuje spalanie 8 L to wierze że tak jest a jeśli jest o 1l w jedną czy w drugą strone to dla mnie nieistotne.

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 11 sie 2010, 08:38

Aron,
Taki błąd jest realny! U mnie przekłamuje o 1.4l/100km! Dzieje się tak odkąd wymieniłem silnik po prostu zaczął mi komputer tak dużo zawyżać... Co z tym zrobić?
wykalibrowac.. :))
mest1987 pisze:.... u mnie jeśli fis pokazuje spalanie 8 L to wierze że tak jest a jeśli jest o 1l w jedną czy w drugą strone to dla mnie nieistotne.
istotne..
jak zabraknie Ci zupy w szczerym polu albo na autostradzie.. a FIS bedzie pokazywal ciagle jakis tam zasieg ..
albo zajedziesz na stacje.. i chcac zalat pelny bak, wejdzie ci 35 litrow..

troche to irytuajce jak dla mnie :)

mest1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 20 paź 2008, 00:23
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mest1987 » 11 sie 2010, 22:22

Pama masz absolutną rację tylko, że mi nie chodzi o popsucie FIS tylko o lekkie odchylenia, jak na razie pokazuje dobrze bo miałem już raz bardzo mało paliwa i pokrywało się to z tym co pokazuje FIS także na razie o to się nie martwię.

mskrzypo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 08 maja 2010, 00:42
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: mskrzypo » 12 sie 2010, 00:15

Witam, w końcu dołączyłem do grona posiadaczy c6 3.0tdi i u mnie srednie spalanie na FISie pokazywo ~12l a po baku okazało się, że spalił ~10l. Mierzone było na całym baku czyli średnie.
Dzisiaj jadąc w trasie prędkość 90-100km/h przez odcinek 40km udało mi się zejść do ~7l średniego spalania na FISie :D

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja