Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6 3.0 TDI] Ile pali w mieście?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Seravok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 12 mar 2010, 22:26
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Seravok » 08 sie 2010, 12:02

ZelvaBOi pisze:Jechalem trasa Katosy > Bielsko > Cieszyn > Zilina > Bratislava > Budapest > Zagreb > Split - w sumie prawie 1200 km!
Od Cieszyna jechałem dokładnie tą samą trasą.Też 3 osoby i też klima non stop.Wróciłem pod koniec lipca. W Cieszynie zalałem pod korek a następne tankowanie miałem na jednej z pierwszych stacji w Chorwacji bo z poprzedniego roku pamiętałem że im dalej tym było drożej.Nie mogłem jechać szybko bo jechaliśmy w 2 samochody.Kolega jechał Corolla 1.6 benzyna więc musiałem dostosować się do jego prędkości.ÂŚrednie spalanie wyszło mi 7.9 a prędkość 96 km.Do Zyliny są Czeskie i Słowackie drużki i tam średnia prędkość wyniosła 41 km
Na Autostradzie raczej nie jechaliśmy szybciej niż 150 km,najczęściej 130-140.
Podsumowując coś bardzo nakręciłeś z tym spalaniem.Fakt że pod korek można wlać kilka litrów więcej ale skoro jechałeś sporo szybciej bo średnia 96 a 116 to przepaść więc skąd u ciebie spalanie 6 litrów ! Mamy w zasadzie podobne silniki, też quattro i też automat. Proponuję żebyś przyznał się że poniosła cię fantazja w bajkopisarstwie lub przypomniał sobie że przecież dolewałeś na parkingu 20 litrów ropy z kanistra.
Ja jestem bardzo zadowolony z moich 7.9.Po powrocie okazało się że w sumie zrobiłem 3000 km i średnia z 2 komputera również pokazała 7.9 mimo automatu, quatrro i 275 koni po chipie.Kolegi Corolla ze 110 konnym benzynowym silnikiem spaliła 8.1 litra i to droższej benzyny

dnk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 21 lip 2010, 21:04
Lokalizacja: Derby/Anglia

Post autor: dnk » 08 sie 2010, 23:06

U mnie srednie spalanie w miescie to ok 800 - 900km na baku czyli 9,5 - 10l na setke (przy bardzo zroznicowanej jezdzie - nieraz sie depnie dla relaksu :mrgreen: ).
Aczkolwiek jak juz ktos slusznie zauwazyl miasto miastu nie rowne.
Na trasie przy spokojnej jezdzie ok 150km/h mozna spokojnie zrobic ok 1100km

Zaznaczam ze silnik 2.7 wiec ciut miejsze spalanie... Moze nie na temat ale moze komus sie przydac dla porownania
- MMI soft 5550
- Audi Music Interface
- Bluetooth
- Navi

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 09 sie 2010, 07:57

[ Dodano: 2010-08-08, 23:19 ]
Seravok, aaa... jeszcze jedno mi wlasnie przyszlo do glowy - Avant ma lepszy wspolczynnik Cx i dzieki temu mniej pali - niewiele, ale zawsze :D.[/quote]

Czy aby na pewno??? Najgorszym dla współczynnika Cx jest tył autka. Im bardziej ścięte tym gorsze Cx. Nie pasuje mi to do kombiaka ale mogę się mylić bo to nie jest zwykłe kombi :D
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

Awatar użytkownika
Seravok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 12 mar 2010, 22:26
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Seravok » 09 sie 2010, 09:33

ZelvaBOi pisze:musisz uznac, ze sa dwie opcje - albo nie umiesz jezdzic albo masz zwalone auto
No dobra, nie umiem jeźdźic.Mimo że od 26 lat mam prawo jazdy, ponad pół miliona kilometrów zrobionych swoimi samochodami i jeszcze się nie nauczyłem.Daj jeszcze argument że Audi wypuszcza silniki losowo, jeden pali 6 a drugi 8 na tej samej trasie mimo że ten co spalił mniej jechał szybciej.A ci fizycy co ględzą coś o oporze powietrza w przyroście geometrycznym to wogóle nieuki jakieś.Spalanie 6 litrów w A6 będzie miał silnik 2 litry,góra 2.7 ale bez quatrro i w manualu.Ja nie miałem po drodze żadnych korków,bardzo płynna jazda była.Mało kto mnie wyprzedzał i ja rzadko kogoś wyprzedzałem.
Ale cóż, widocznie ty jechałeś z wiatrem i z górki a ja jak na złość pod wiatr i ciągle pod górę.
Po co ludzie kupują jakieś małe silniczki skoro taki potwór 250 konny z włączona klima i innymi odbiornikami spala tylko 6 litrów,i to przy 140 km/h

Awatar użytkownika
Seravok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 12 mar 2010, 22:26
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Seravok » 09 sie 2010, 10:17

ZelvaBOi pisze:Tez mi sie wydaje, ze skoro FIS pokazal 8,0 (pod samym Splitem wskoczylo 7,9) w drodze do HR to powinienem w Zagrebiu tankowac
Spalanie 8 litrów to norma dla tego silnika, automatu i quatrro.Trzeba przyjąć że to co ci pokazywał FIS to prawda.Po prostu się zagalopowałeś podając że zrobiłeś 1200 na baku przy spalaniu 8 litrów.Nawet wlewając pod korek nie zatankujesz do A6 96 litrów paliwa.
Ja wiem że ludzie często przyjmują spalanie chwilowe jako średnie.Często się zdarza że jadąc pod 200 km/h fis mi pokazuje że spalam 5/6 litrów.Ale okazuje się że akurat mam mniej gaz naciśniety i auto powoli zwalnia.Albo jest w tym momencie z górki itp

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 09 sie 2010, 11:22

ZelvaBOi pisze: dla mnie norma jest ok. 8,2-8,4 w jezdzie mieszanej na codzien (30% miasto i 70% trasy) - to wynika z FIS i z tankowania
Takie spalanie jest możliwe chyba tylko w super sprzyjających warunkach, tzn. jazda nocą, jak najszybciej VI bieg, nie przekraczanie 2.000 obrotów, 0 przyjemności z jazdy (toczenie się). Wówczas jest to teoretycznie możliwe. Jeżeli któryś z parametrów nie będzie przestrzegany takiego spalania się nie osiągnie. 1200km na baku to również fantazja, mój rekord to 900km! Gdybym musiał się toczyć to może zrobiłbym 1000km - 1050km, ale więcej raczej nie realne, chyba, że jechać no stop 80km/h na VI biegu... ;)

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 09 sie 2010, 12:52

W trasie zejście poniżej 8l/100km to raczej nie problem, wręcz norma. gdybym jechał w taką ponad 1000km, to pewnie zrobiłbym poniżej 8/100km (czyli ponad 1000km na baku), jednak jadać około 200km/h na pewno byłoby to minimum 10l/100km i maksymalnie z 800km na baku, a raczej mniej.

W samej trasie 8l/100km to nie problem, problemem jest 8l/100km w jeździe mieszanej (50% / 50%)

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 09 sie 2010, 13:32

ZelvaBOi pisze:W mieszanej 50/50to mysle, ze realnie 9,0-9,5. Przy 220 w DE szlo mi ok 10,5-11,0 litrow :). Przy ponad 1000 km trasie spokojnie zrobisz bez problemu 7 litrow na autostradzie
Tak, to są wartości jak najbardziej realne i prawdziwe. Tym bardziej jeżeli w DE jedziesz na ichnym ON.
Sam kiedyś zrobiłem na odcinku 50km średnie 6,2/100km (tempomat ustawiony na 90km/h), ale dłużej tak się jechać nie dało...
Nie pasowało mi, że przy 220km/h można przejechać 1000km na baku oraz to 1200km przy normalnej jeździe na trasie.

Odnośnie nieścisłości pokazywanych na FISie (może warto założyć nowy wątek), bo też mam straszne rozbieżności po wymianie silnika, jak to sprecyzować?

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 09 sie 2010, 13:54

ZelvaBOi pisze:miesiecznie wlewam do baku ok. 2500 PLN
To grubo ;) Chyba ze 2 razy w tyg. musisz tankować pod korek? Jaki masz przebieg w aucie?

Awatar użytkownika
Seravok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 12 mar 2010, 22:26
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Seravok » 09 sie 2010, 17:33

ZelvaBOi pisze:uto zostalo rano zatankowane po przejechaniu 960 km (zaswiecila sie rezerwa) a FIS zaproponowal zasieg 1230 km
ZelvaBoi, to nic osobistego.ÂŻaden jad jak napisałeś ale naprawdę ciężko uwierzyć w średnie spalanie twojego samochodu na 6 litrów przy ÂŚREDNIEJ prędkości 116 i przy włączonej klimie.Do tego samochód full obciążony bo wiem jak się jeździ na Chorwacje.Masz przecież automat który dokłada pół litra, quatrro które dokłada litr i klime która też od pół do litra spala.Do tego jak by tak zwolnić do średniej około 100 km/h to okazało by się że z powodzeniem możesz startować w biciu rekordu przejechanego dystansu "na kropelce"Wg mnie albo mylisz się w podawaniu spalania (z udziałem świadomości) albo masz całkowicie rozprogramowany komputer który pokazuje Banialuki (miasto w Serbii) albo powinieneś przekazać swój silnik Audi.Niech na jego wzór robią pozostałe.
Po zatankowaniu komputer pokazał ci 1130 km co oznacza spalanie około 7 litrów a jak sam mówisz w jeździe mieszanej uzyskujesz 8.5 litra wiec już tutaj jest różnica 10 litrów na baku.Wg instrukcji komputer uaktualnia spalanie i średnią prędkość co 15 minut więc nie mógł brać pod uwagę wydarzeń przed tygodnia (w domu jeszcze raz sprawdzę instrukcję czy prawdę pisze)

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 09 sie 2010, 18:18

8.0l/100km w trasie to nie problem, bez większego problemu można zrobić 7.0l/100km na trasie nie przekraczając 110km/h i jadąc płynnie. Jeżeli tą prędkość się przekracza to niestety o 7.0l/100km można zapomnieć.

ÂŚrednie mam zazwyczaj poniżej 10l/100km.

W samym tylko mieście zrobić poniżej 10/100km niemożliwe! Chyba, że jazda po nocach, bez świateł i korków i po długich ulicach (aby jak najszybciej wchodzić na wyższe biegi i trzech pierwszych nie używać...)

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 09 sie 2010, 18:48

chwile mnie nei bylo.. a widze, ze watek sie pnie:))

Dorzuce cos od siebie, ale tylko w kwesti trasy, bo miasto mnie nigdy nie interesowalo.. bo nie jezdze w korkach.

Otoz, ostatnio wypuscilem sie do naszej ojczyzny.. wyszlo 25h za kierownica.. 2600km przejechane.

Warunki:
-predkosc 160kmh non-stop!
-deszcz przez 400km
-auto, full zaladowane (4osoby) + pelen bagaznik az po dach bagaznik
-droga: BAB A9/A4 i nasza polska A4, w miedzyczasie.. trasa Olesnica -> Raciborz->Olesnica (drogi krajowe - pelen gaz jesli sie tylko dalo: wiecej niz 130kmh miedzy wioskami sie nie dalo:(( )
-miasto: ZERO!

Oto pacjent:
BPP, 2.7TDI, FWD, manual.
Opony R17/225/50, cisnienie wg producenta +0,1atm

Z calej tej trasy.. wyszlo spalanie 7.2L/100 (wg FIS, dodam, ze moj cos zaniza o ok.0.5L)
<mikołaj>
Dodam, ze, nie wiem jak to sie dzieje.. jade po DE.. spalanie 7.2(tymczasowe), wpadam na A4: Jedrzychowice-> Wro.. spalanie 7.4.. I nie wiem, czy ten asfalt/beton powoduje wieksze spalanie.. czy jak... <ok>

Acha, w kraju zatankowalem tylko 1x bak ON na ORLEN.. reszta tam i spowrtoem do Niemieckie paliwo (notabene po 1.13 - 1.18&#8364;, po przeliczeniu.. nie wiele wiecej niz w PL :evil: )

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 09 sie 2010, 19:12

pama pisze:wyszlo 25h za kierownica.. 2600km przejechane.

Warunki:
-predkosc 160kmh non-stop!

BPP, 2.7TDI, FWD, manual.[/b] Opony R17/225/50, cisnienie wg producenta +0,1atm

Z calej tej trasy.. wyszlo spalanie 7.2L/100


Wynik możliwy do osiągnięcia, tylko, że Ty w przeciwieństwie do naszych 3.0 masz argumenty, które pomagają w takim spalaniu: większość trasy na niemieckim ON, mniejszy silnik, brak Q, brak Tip.

Przy tej prędkości 3.0 z Tip i Q na polskim ON bez szans na takie spalanie...

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 09 sie 2010, 19:30

ZelvaBOi pisze:Aron, ja tam nie jestem pewien czy polski ON az taki zly - slaby to jest ten w HR.
Nie mówię, że PL ON jest złe, tylko, że DE ON jest lepsze ;). Zawsze jak ktoś ze znajomych/rodziny wraca z DE to opowiada, że na tamtym ON robi więcej km i auta ma więcej mocy, czyżby bajki? Nie sądzę...

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 09 sie 2010, 20:17

czy DE - ON jest lepszy od ON-PL..??

tego nigdy sie nie dowiemy.. trzebaby w laboratorium spradzic :D:D:D:

dla ciekawostki, nie wiem, czy zauwazyliscie, ale np w Auchan Raciborz (tam tankowalem 35L) byla na dystrybutorze kartka z analizy laboratoryjnej...
m.in liczna heptanowa, zasiarczenie, spalanie w jakies temp etc.. itd..

najbardziej zaciekawilo mnie..: Zasiarczene 8 (na dop. max 10) :evil:

Ale powiem wam, ze te 35L polskiego ON nie odczulem.. w sensie roznicy na mocy etc.. czy spalaniu.
Moze za malo zatankowalem .. hmm.. :idea:

ZelvaBOi,
pama, opory toczenia pewnie tez maja jakies minimalne znaczenie (rodzaj asfaltu), ale glowny problem to taki, ze jak jedziesz poza PL to nie musisz co chwile hamowac bo jakis kretyn jedzie 100 kmh lewym pasem.
jak masz xenony i pedzisz 160kmh po polskiej... to kazdy amator zjedzie <ok> <ok>

Panowie, ktos moze powiedziec.. hmm, 2.7 vs 3.0 to niewielka roznica w spalaniu..
Owszem, ale przy moich 70k km rocznie..robi sie z tego juz zauwazalna roznica :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl