Jeszcze korzystniejszą (ekonomiczniejszą) opcją jest 2.0TDI 170KM, tylko, że to wszystko to odchodzenie od ideału 3.0TDI, żeby tylko się nie psułpama pisze: 2.7 vs 3.0 to niewielka roznica w spalaniu..
Owszem, ale przy moich 70k km rocznie..robi sie z tego juz zauwazalna roznica :mrgreen:
[A6 C6 3.0 TDI] Ile pali w mieście?
- pama
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
Aron,
problem w tym, ze to 2.0 nie jezdzie, a tylko ludzie sie nabieraja na ekonmie tego silnika. A i owszem jest ekonomiczne.. ale to nie ten silnik, do takego auta...
Jak mialbym sie zabic przy wyprzedzaniu.. to na pewno to byloby pierwsze auto, o ktorym bym pomyslal
Ale to moja opinia
psuc sie bedzie psul tak samo jak inny 2.7 czy 3.0.Jeszcze korzystniejszą (ekonomiczniejszą) opcją jest 2.0TDI 170KM, tylko, że to wszystko to odchodzenie od ideału 3.0TDI, żeby tylko się nie psuł![]()
problem w tym, ze to 2.0 nie jezdzie, a tylko ludzie sie nabieraja na ekonmie tego silnika. A i owszem jest ekonomiczne.. ale to nie ten silnik, do takego auta...
Jak mialbym sie zabic przy wyprzedzaniu.. to na pewno to byloby pierwsze auto, o ktorym bym pomyslal
Ale to moja opinia
Nie ważne jaki silnik.Do dostarczenia energii potrzebnej do schłodzenia zawsze potrzeba tyle samo mocy z małego czy dużego silnika.Mocniejszy nie poczuje ubytku mocy ale nadmiarowego paliwa spali tyle samo co słabszy.ZelvaBOi pisze:Klima w tym aucie nie doklada prawie nic (tak duzy silnik sie nie obciaza zbytnio kompresorem) - szczegolnie jak na dworze jest 23-24 a w aucie 22-23.
[ Dodano: 2010-08-09, 18:06 ]
Wlasnie sobie cos przypomnialem - chwilowe spalanie chyba sie "zapomina" po 24 h od ostatniego wylaczenia stacyjki.
[ Dodano: 2010-08-09, 18:11 ]
Wlasciwie to sie zastanawiam po co Cie przekonywac skoro i tak nie uwierzysz, ale propozycja wyjazdu razem do Splitu jest aktualna :D.
Fis "zapomina" spalanie po 1.5 godziny od wyłączenia silnika
Ja jechałem w dzień i temperaturę w środku miałem ustawiona na 23 do 25 stopni,starałem się nie robić więcej niż 8 stopni różnicy. W Chorwacji od Zadaru nawet w nocy temperatury były podczas mojego pobytu od 28 stopni a nie 23 jak podczas twojej jazdy ale tutaj różnica w warunkach jazdy nie przekroczy 100 ml/100 km
Co do jazdy przypomnę się w przyszłym roku.Dwie osoby w okolice Vodic (jakieś 70 km przed Splitem) .Jeżeli przejedziesz to poniżej 6.5 litra paliwo pokrywam ja.Warunki jak pisałeś czyli średnia co najmniej 115 km i klima.Przy czym sprawdzimy spalanie nie po FIS tylko po tym co wlejemy paliwa dzielone przez kilometry wg gpsa bo może też ci oszukiwać sporo licznik i dlatego takie rewelacyjne spalanie masz
- pama
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
Seravok,
to fizycznie nie mozliwe.. przeciez tego nikt by nie dopuscil do homologacji.
bledy zawsze sa.. ale tego rzedu co piszesz.. to malo realne 8-)
teraz kazdemu z nich odejmujesz.. np po 2KM z racji pracy kompresora:)
-dla slabego te 2KM to duzy procentowy ubytek
-dla silnego.. 2KM jest to spadek kilkuprocentowy.
na tej podstawie, teraz mozna ocenic.. ile i jaki silnik potrzebuje energi (paliwa). tylko i w czasie jazdy, bo na postoju to guzik, a nie roznica:)))
no nie wierze, ze blad u ZelvaBOi jest taki duzy, ze powoduje przeklamianie 1-1.5L na 100km ..o do jazdy przypomnę się w przyszłym roku.Dwie osoby w okolice Vodic (jakieś 70 km przed Splitem) .Jeżeli przejedziesz to poniżej 6.5 litra paliwo pokrywam ja.Warunki jak pisałeś czyli średnia co najmniej 115 km i klima.Przy czym sprawdzimy spalanie nie po FIS tylko po tym co wlejemy paliwa dzielone przez kilometry wg gpsa bo może też ci oszukiwać sporo licznik i dlatego takie rewelacyjne spalanie masz
to fizycznie nie mozliwe.. przeciez tego nikt by nie dopuscil do homologacji.
bledy zawsze sa.. ale tego rzedu co piszesz.. to malo realne 8-)
tu masz racje.. ale w warunkach statycznych. kiedy tylko oba (slabszy / mocniejszy) silniki pracuja na nominalnych obrotach.Nie ważne jaki silnik.Do dostarczenia energii potrzebnej do schłodzenia zawsze potrzeba tyle samo mocy z małego czy dużego silnika.Mocniejszy nie poczuje ubytku mocy ale nadmiarowego paliwa spali tyle samo co słabszy.
teraz kazdemu z nich odejmujesz.. np po 2KM z racji pracy kompresora:)
-dla slabego te 2KM to duzy procentowy ubytek
-dla silnego.. 2KM jest to spadek kilkuprocentowy.
na tej podstawie, teraz mozna ocenic.. ile i jaki silnik potrzebuje energi (paliwa). tylko i w czasie jazdy, bo na postoju to guzik, a nie roznica:)))
Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i skonfrontuj to z dowolnym użytkownikiem A6 3.0 .Jeżeli czytam takie teksty to jak mam wierzyć w 6 litrów przy średniej 116 nawet jak by były najkorzystniejsze warunki,zero obcych samochodów i wiatr w plecyZelvaBOi pisze:jak dymalem do monachium to rezerwa mi sie zaswiecila na 960/980 km jak dobrze pamietam a cisnalem caly czas pod 220-230 - srednia z calej trasy wyszla mi ponad 170.
[ Dodano: 2010-08-09, 23:06 ]
[ Dodano: 2010-08-09, 10:11 ]
Jeszcze jedno (skoro tak lubisz matme) - zwroc uwage na srednie i maksymalne predkosci - u Ciebie odstep wynosi 150-96=54 a u mnie 140-116=24. To pokazuje roznice miedzy moja plynna jazda a Twoja - ten parametr moze miec najwieksze znaczenie. Ty ponad dwa razy czesciej hamowales i przyspieszales zwiekszajac amplitude przebiegu predkosci o ponad 100% w SPAM do mojej jazdy. jestes za cienki w uszach ze swoim 0,5 mln zeby mi mowic w tak ostry sposob (jak to zrobiles w swoim pierwszym poscie) jak sie jezdzi. :P
Przed Bratysławą zjechałem z autostrady ponieważ miałem nocleg w miejscowości Velky Meder (polecam kąpiele termalne) Jakieś 50 km jechałem normalnymi Słowackimi drogami z ograniczeniami prędkości i wioskami.Bardzo popsuło mi to średnią (dlatego tylko 96 km) ale spalanie obniżyło mi sporo.Na autostradę wjechałem ponownie na Węgrzech w miejscowości Gyor.
Napisałem że pół miliona to zrobiłem SWOIMI samochodami bo wiem mniej więcej z jakim przebiegiem kupiłem auto i je sprzedałem.Do tego można dorzucić przebieg samochodami służbowymi i obcymi ale ciężko mi powiedzieć ile tego będzie (myślę że 250 tys +/- 50 tys)
[ Dodano: 2010-08-09, 23:24 ]
Gdzieś pisał że miał zmieniany licznik. Może przy wymianie ktoś coś źle skalibrowałpama pisze:no nie wierze, ze blad u ZelvaBOi jest taki duzy, ze powoduje przeklamianie 1-1.5L na 100km ..
to fizycznie nie mozliwe.. przeciez tego nikt by nie dopuscil do homologacji.
- pama
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
panowie, troche sie zagubilem w Waszych tasiemcach..
powiem Wam tak, ja jak jade 150-160kmh non-stop.. to mi ok 137kmh wychodzi srednia predkosc..
z czego to jest 5h ciaglej jazdy.. (czasem z postojem kilkuminutowym na wlaczonam silniku)
Seravok,
jednakze.. te 960km przy >200kmh.. ciezko mi uwiezyc..
Dlaczego..
Mnie sie nie udalo wiecej zrobic niz 800km na moim baku (Avant, bak ok 70L) i to przy spalaniu <8L/100km
Fakt, ze przy Rezerwie dotankowuje ok.60-62L, ale i tak moje spalanie jest za male, zeby osiagnac porownywalny zasieg z ZelvaBOi
Tego samego nie osiagne, bo roznice w poj. baku sa znaczace...
powiem Wam tak, ja jak jade 150-160kmh non-stop.. to mi ok 137kmh wychodzi srednia predkosc..
z czego to jest 5h ciaglej jazdy.. (czasem z postojem kilkuminutowym na wlaczonam silniku)
Seravok,
panowie.. ciezko bedzie skonfrontowac jedne i drugie wartosci...ZelvaBOi napisał/a:jak dymalem do monachium to rezerwa mi sie zaswiecila na 960/980 km jak dobrze pamietam a cisnalem caly czas pod 220-230 - srednia z calej trasy wyszla mi ponad 170.
Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i skonfrontuj to z dowolnym użytkownikiem A6 3.0 .Jeżeli czytam takie teksty to jak mam wierzyć w 6 litrów przy średniej 116 nawet jak by były najkorzystniejsze warunki,zero obcych samochodów i wiatr w plecy
jednakze.. te 960km przy >200kmh.. ciezko mi uwiezyc..
Dlaczego..
Mnie sie nie udalo wiecej zrobic niz 800km na moim baku (Avant, bak ok 70L) i to przy spalaniu <8L/100km
Fakt, ze przy Rezerwie dotankowuje ok.60-62L, ale i tak moje spalanie jest za male, zeby osiagnac porownywalny zasieg z ZelvaBOi
Tego samego nie osiagne, bo roznice w poj. baku sa znaczace...
-
Aron
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
2.0 TDI 170Km ma 350Nm (na forum mamy takie auto
http://www.audi.pl/pl/brand/pl/models/a ... zne_i.html
-
Społeczność Audi A6
-
Aron
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
NIEMOÂŻLIWE! Idę o zakład. Do takiej średniej trzeba jechać 130-140km/h (i to bez przejazdów przez miasta), a przy takiej prędkości 3.0TDI nie weźmie poniżej 7.0l/100km!!!Seravok pisze:Jeżeli przejedziesz to poniżej 6.5 litra paliwo pokrywam ja.Warunki jak pisałeś czyli średnia co najmniej 115 km i klima.
[ Dodano: 2010-08-11, 07:09 ]
Taki błąd jest realny! U mnie przekłamuje o 1.4l/100km! Dzieje się tak odkąd wymieniłem silnik po prostu zaczął mi komputer tak dużo zawyżać... Co z tym zrobić?pama pisze: no nie wierze, ze blad u ZelvaBOi jest taki duzy, ze powoduje przeklamianie 1-1.5L na 100km ..
Szczerze mówiąc to ja nigdy nie zastanawiałem się ile spala moje auto, po prostu tankuję i jeżdżę bo do tego służy to auto gdybym chciał bić rekordy spalania tak jak niektórzy to kupiłbym sobie Polo i wtedy oszczędzał, u mnie jeśli fis pokazuje spalanie 8 L to wierze że tak jest a jeśli jest o 1l w jedną czy w drugą strone to dla mnie nieistotne.
- pama
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
Aron,

jak zabraknie Ci zupy w szczerym polu albo na autostradzie.. a FIS bedzie pokazywal ciagle jakis tam zasieg ..
albo zajedziesz na stacje.. i chcac zalat pelny bak, wejdzie ci 35 litrow..
troche to irytuajce jak dla mnie
wykalibrowac..Taki błąd jest realny! U mnie przekłamuje o 1.4l/100km! Dzieje się tak odkąd wymieniłem silnik po prostu zaczął mi komputer tak dużo zawyżać... Co z tym zrobić?
istotne..mest1987 pisze:.... u mnie jeśli fis pokazuje spalanie 8 L to wierze że tak jest a jeśli jest o 1l w jedną czy w drugą strone to dla mnie nieistotne.
jak zabraknie Ci zupy w szczerym polu albo na autostradzie.. a FIS bedzie pokazywal ciagle jakis tam zasieg ..
albo zajedziesz na stacje.. i chcac zalat pelny bak, wejdzie ci 35 litrow..
troche to irytuajce jak dla mnie
Witam, w końcu dołączyłem do grona posiadaczy c6 3.0tdi i u mnie srednie spalanie na FISie pokazywo ~12l a po baku okazało się, że spalił ~10l. Mierzone było na całym baku czyli średnie.
Dzisiaj jadąc w trasie prędkość 90-100km/h przez odcinek 40km udało mi się zejść do ~7l średniego spalania na FISie :D
Pozdrawiam
Dzisiaj jadąc w trasie prędkość 90-100km/h przez odcinek 40km udało mi się zejść do ~7l średniego spalania na FISie :D
Pozdrawiam









