[A6 C5 1.9 tdi ] kompresor i wiatrak klimy nie załącza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 cze 2010, 21:51
- Lokalizacja: UK
[A6 C5 1.9 tdi ] kompresor i wiatrak klimy nie załącza
Może ktoś mi podpowie co mam sprawdzić w pierwszej kolejności kiedy nie załącza się kompresor klimy i wiatrak też nie chodzi. System był w połowie pełny tak więc napełniłem go gazem i nie wykryłem żadnych przecieków. Kiedy włączam funkcje na automat nawiew w kabinie wchodzi na wysokie obroty ale nie dostaje zimnego powietrza bo kompresor nie zaskakuje :?: Może problem z przekaźnikiem od kompresora i gdzie powinienem go znaleźć za wszelkiego rodzaju podpowiedzi będę wdzięczny. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
Ostatnio zmieniony 13 cze 2010, 00:03 przez transporter735, łącznie zmieniany 1 raz.
mam dokładnie to samo.
ja sprawdziłem bezpieczniki - 3 na tablicy i jeden pod kierownicą.
sprawdziłem napięcie dochodzące na wentylator klimy - łatwiejsze od dostania się do bezpiecznika pod kierownicą, dlatego możesz od tego zacząć (jest pod pokrywą zbiornika do wspomagania, ten z dwoma przewodami )
u mnie wentylator nawet na krótko nie chce ruszyć, a więc do wymiany.
możesz próbować na krótko spreżarkę ale w tym Ci nie podpowiem.
ja sprawdziłem bezpieczniki - 3 na tablicy i jeden pod kierownicą.
sprawdziłem napięcie dochodzące na wentylator klimy - łatwiejsze od dostania się do bezpiecznika pod kierownicą, dlatego możesz od tego zacząć (jest pod pokrywą zbiornika do wspomagania, ten z dwoma przewodami )
u mnie wentylator nawet na krótko nie chce ruszyć, a więc do wymiany.
możesz próbować na krótko spreżarkę ale w tym Ci nie podpowiem.
Musicie sprawdzic najpierw napiecie czy dochodzi a potem szukac dalej, przekaźnik może pyka przy włączaniu ?
Z przekaźnikiem też coś miałem nie tak bo klime załączał ciągle nie wiem który to ale nieoczekiwanie sam zaczoł dobrze pracowac jak go rozebrałem.
Nie do końca śmietnik, u mnie też nie ruszał na krótko wyciągnąłem go przedmuchałem z pyłu rozruszałem wirnik bo miał pionowy luz i czasem tylko zaskakiwał, teraz lata.jurekgrz pisze:u mnie wentylator nawet na krótko nie chciał ruszyć, a więc do wymiany.
Z przekaźnikiem też coś miałem nie tak bo klime załączał ciągle nie wiem który to ale nieoczekiwanie sam zaczoł dobrze pracowac jak go rozebrałem.
Jakiś przekaźnik pyka, ale nie mogę go zlokalizować który to.
Wentylator - fakt do póki nie wyjmę nie sprawdzę do końca.Zaglądałem tylko na parkingu a więc trudno dostać się do niego np od spodu. Muszę wejść na kanał, może zdarzyć się że np kabel jest przetarty itp. Same łopaty obracają się lekko.
Podobnie jest z dostępem do sprężarki. Może jest gdzieś wyprowadzenie łatwiej dostępne?
Zastanawiam się czy awaria wentylatora może spowodować że nie startuje sprężarka, np jakiś czujnik ciśnienia?
Wentylator - fakt do póki nie wyjmę nie sprawdzę do końca.Zaglądałem tylko na parkingu a więc trudno dostać się do niego np od spodu. Muszę wejść na kanał, może zdarzyć się że np kabel jest przetarty itp. Same łopaty obracają się lekko.
Podobnie jest z dostępem do sprężarki. Może jest gdzieś wyprowadzenie łatwiej dostępne?
Zastanawiam się czy awaria wentylatora może spowodować że nie startuje sprężarka, np jakiś czujnik ciśnienia?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 cze 2010, 21:51
- Lokalizacja: UK
przekaźnik do klimy
może ktoś mi podpowie gdzie mogę szukać przekaźnika od klimy i który to ? I ile jest bezpieczników z klimą związanych ( mam na myśli czy wszystkie są w srodku kabiny) Pozdrawiam
witam, u mnie wczoraj zaglądnołem do wiatraka bo nie byłem pewny czy działa(a na forum wyczytałem że po włączeniu klimy powinien). Po wyjęciu i rozebraniu silniczka okazało się, że szotki już się skończyły. Więc kupilem 4 szczotki za 40 PLN polutowałem i hula aż miło. Można też wymienić cały wiatrak ale po co?
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
- pawelx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 248
- Rejestracja: 06 mar 2010, 10:21
- Lokalizacja: Białystok-Podlaskie
cacek66 pisze:witam, u mnie wczoraj zaglądnołem do wiatraka bo nie byłem pewny czy działa(a na forum wyczytałem że po włączeniu klimy powinien). Po wyjęciu i rozebraniu silniczka okazało się, że szotki już się skończyły. Więc kupilem 4 szczotki za 40 PLN polutowałem i hula aż miło. Można też wymienić cały wiatrak ale po co?
witam chcę odnowić temacik u mnie też sam wiatrak nie chodzi a klima działa, na kostce przy zbiorniczku z płynem wspomagania w gnieździe dochodzi prąd natomiast w wtyczce po sprawdzeniu miernikiem nie ma przejścia tak więc albo jak u ciebie szczotki się skończyły albo po drodzę gdzieś kabelek się przetarł,zatarty raczej nie jest bo jak sie go przekręci to leciutko chodzi, słyszałem że silniczek jest nierozbieralny? ale piszesz że wymieniałeś szczotki, zastamawiam się teraz czy zabierać się do robierania bez nowego silniczka,
i mam pytanie co trzeba rozebrać żeby jak najłatwiej dostać się do silniczka wiatraka od klimy
dodam że na panelu klimatronika nie ma żadnych błędów, jest 00 00
[ Dodano: 2010-07-15, 23:44 ]
kolega doradził mi też coś takiego żeby przy samym silniczku wiatraka od klimy wbić dwie igły (w oba przewody dochące do wiatraka) i sprawdzić miernikim przejście, jeżeli przejscie bedzie tzn że szczotki są ok(silnik wiatraka ok) a gdzieś po drodze kabelek jest przetarty-urwany?
i pytanie czy po drodze do wiatrak jest jeszcze jakaś kostka za ta przy zbirniczku z płynem wspomagania? :?: :roll:
- pawelx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 248
- Rejestracja: 06 mar 2010, 10:21
- Lokalizacja: Białystok-Podlaskie
jurekgrz, miałem nadzieję ale nadzieja matka głupich:P dziś wbiłem dwie igły w przewody przy samym wiatraczku klimy, styki na wtyczce zwarłem blaszka i pokazuje na mierniku że jest przejście wiec przewody od wtyczki do wiatraka są ok
natomiast na igłach nie ma przejścia, i jestem już pewien że silniczek wiatraka jest padnięty prawdopodobnie szczotki
dopiero w środę będę miał czas by się za to zabrać i wyjąc silniczek tylko czy on jest rozbieralny? ktoś tu pisał że jest i są 4 szczotki w sumie koszt 40 zł ale niestety jest dużo rozbierania by się tam dostać
natomiast na igłach nie ma przejścia, i jestem już pewien że silniczek wiatraka jest padnięty prawdopodobnie szczotki
dopiero w środę będę miał czas by się za to zabrać i wyjąc silniczek tylko czy on jest rozbieralny? ktoś tu pisał że jest i są 4 szczotki w sumie koszt 40 zł ale niestety jest dużo rozbierania by się tam dostać
mocowanie wiatraka -
wkręt u góry wiatraka i przekręcenie całości o kilka stopni ( jak otwarcie słoika) i masz go luzem. Ja zdemontowałem osłonę rozrządu i wlot powietrza. Później odginając go w lewą stronę udało mi się wyjąć do góry.
i teraz miałem trochę łatwiej. wiatrak jest od VW passata. znajomy kupił kompletną chłodnicę i został mu wiatrak tyle że z obciętymi kablami. Ja też obciąłem swoje, dzięki temu nie musiałem dostawać się od spodu bo tamtędy biegną kable do złączki.
całość połączyłem na wsuwki .
pochłonęło to 30-40 min i udało się :-D
wkręt u góry wiatraka i przekręcenie całości o kilka stopni ( jak otwarcie słoika) i masz go luzem. Ja zdemontowałem osłonę rozrządu i wlot powietrza. Później odginając go w lewą stronę udało mi się wyjąć do góry.
i teraz miałem trochę łatwiej. wiatrak jest od VW passata. znajomy kupił kompletną chłodnicę i został mu wiatrak tyle że z obciętymi kablami. Ja też obciąłem swoje, dzięki temu nie musiałem dostawać się od spodu bo tamtędy biegną kable do złączki.
całość połączyłem na wsuwki .
pochłonęło to 30-40 min i udało się :-D
- pawelx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 248
- Rejestracja: 06 mar 2010, 10:21
- Lokalizacja: Białystok-Podlaskie
bosman213, jesteś w lepszej sytuacji niż ja bo nie musisz wymontowywać wiatraka, a jeżeli chodzi o wszystkie bezpieczniki od klimy to już ten temat był poruszany na forum, poszukaj a na pewno znajdziesz, gdyby u mnie był ten problem napisał bym ci gdzie szukać ale u mnie na kostkę napięcie dochodzi wiec nie zagłębiałem się w bezpieczniki
jurekgrz, dzięki za wskazówki co do wydostania silniczka wiatraka, szczerze mówiąc to liczyłem się z tym że trzeba będzie zdejmować cały zderzak i chłodnice
jurekgrz, dzięki za wskazówki co do wydostania silniczka wiatraka, szczerze mówiąc to liczyłem się z tym że trzeba będzie zdejmować cały zderzak i chłodnice