Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.8 AVANT] silnik wymienić czy remontować? odświeżony

Silniki benzynowe
dms13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 14 gru 2009, 13:36
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: dms13 » 02 cze 2010, 08:29

Hej

Nie to nie mój silnik tylko fotka poglądowa, bo nie miałem jak u siebie zrobić zdjęcia tych przewodów od odpowietrzenia. Wycieków brak lekko z pod pokrywy z prawej strony od ściany grodziowej się poci, ale to niegroźne. Temat pojawił się nagle i to tak pod koniec pory zimowej jeśli mogę tak określić, bo zima w tym roku kończyła się i zaczynała co najmniej z 4 razy :-). Tak jak pisałem ezektor wymieniony, mimo, że stary wyglądał i działał poprawnie, test z kartkę przy wlewie oleju pozytywny karteczkę zasysa z lekka w stronę wałków, więc wygląda to poprawnie, ale muszę rozebrać to dokładnie, może tam są jeszcze jakieś zaworki czy coś podobnego, co mogło się uszkodzić i nie działa poprawnie.

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 02 cze 2010, 09:59

Koledzy mi też dużo pali oleju ale zmieniłem z castrol10w40 na którym zrobiłem 43tyskm i okazało się że nie ma odpowiedniej specyfikacji 502.00 tylko 505.00 więc zmieniłem na motul10w40 6100 ale wydaje mi się że nic za bardzo to nie dało muszę zmierzyć ciśnienie którego się boję że coś będzie nie tak ale trzeba ale jakie ma być ciśnienie Pozdro

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 02 cze 2010, 22:42

pawel1, odnosnie cisnienia to niejestem pewien a 100%,ale z tego co mi sie przypomina wartoscia normy bedzie miedzy 9,5 a 11 jednak podkreslam zeby wziasc na to poprawke

dms13,po tym co napisales wydaje mi sie ze masz nieszczelnosci w glowicy ;gumowe uszczelniacze zaworowe moze juz zamienily sie w twardy plastik od starosci i gwaltownej roznicy temperatur w zimie,a czy zauwazyles moze olej w plynie chlodniczym ?

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 03 cze 2010, 03:05

Robtoy, dzięki za podpowiedź teraz atak na tłoki i mierzyć ale ostatnio się zrobił mulasty coś będzie nie tak pozdro :-/

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 03 cze 2010, 22:19

nieza maco prosze bardzo tylko zaciegni jeszcze wiedze z innych zrodel zeby byc pewny na bank odnosnie tych wartosci ok

daj znak co i jak

dms13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 14 gru 2009, 13:36
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: dms13 » 07 cze 2010, 10:56

Hejka

Robtoy oleju nie ma w płynie itp. Wszystko w normie nawet mogę powiedzieć wzorowo. Uszczelniacze, możliwe że już się kończą, tylko nikt u mnie w okolicy nie jest w stanie ich wymienić, bez ściągania głowic, a ze ściąganiem to już się robią spore koszta i niepotrzebne rozbieranie silnika, chciałbym tego uniknąć.

yacoo84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 15 lut 2010, 18:05
Lokalizacja: bielsko/śląsk

Post autor: yacoo84 » 07 cze 2010, 23:47

mam pytanko odnosnie wlasnie tego problemu,po przejechaniu krotkiego odcinka i zatrzymaniu sie ,z wydechu kopci sie i smierdzi,co moze byc przyczyna,skonczyly sie pierscieniei spala sie olej, czy cos innego?

dms13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 14 gru 2009, 13:36
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: dms13 » 10 cze 2010, 09:48

To zależy co masz na myśli krótki odcinek ?? Widzę, że gazu nie masz więc mogę sugerować, że autko chodzi na ssaniu jeszcze i dlatego masz śmierdzące spaliny bo mieszanka jest bogata, ale jeśli do tego kopci to napisz w jakim kolorze są spaliny czarne, niebieskie, czy białe. Bo, po kolorze można już jakieś ogólne wnioski wyciągać.

andrzej12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2009, 14:11
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: andrzej12 » 11 cze 2010, 21:08

kolego przerabiałem ten temat dwa razy,mój kolega w olsztynie na ul. Towarowej na przeciw wordu serwis Jaźwiński, wymieniał mi uszczelniacze na zaworach już z 10 lat temu bez ściągania głowic,jak się wybierasz do Olsztyna to zajedź,pewnie nadal to jest w stanie zrobić. ;-)Dodam, że miałem takie same objawy,wszystkie warsztaty chciały ściągać głowice,(objeździłem chyba wszystkie)i od razu wyciągali kalkulator,a dla niego zajeło to z dwie godziny i miałem autko sprawne.Na ile to było ok,to nie wiem ale zrobiłem tym autkiem z 30 000 km i sprzedałem,ale do końca nie było już problemu z braniem oleju,i tym wstrętnym dymem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja