Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.4 165KM] smród palonego oleju, wyciek

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
yoorki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 30 paź 2009, 19:29
Lokalizacja: Mjondalen/Norwegia

Post autor: yoorki » 14 lut 2010, 12:04

chcialbym wrocic do tematu uszczelek napinacza walka, tego z tylu...bo problem powrocil choc w niewielkiej mierze. jak dokladnie zabrac sie do wymiany tych uszczelek? zdjac pokrywy zaworow to wiem i co dalej? tak troche wiecej jakby ktos napisal to bylbym wdzieczny. chce to zrobic a nie chce niczego popsuc czy tez rozregulowac. w moim przypadku to qazne bo gdybym spartolil to czeka mnie wizyta w serwisie a nie chcecie wiedziec ile tu kasuja za byle co a co dopiero taka ingerencja w silnik. tak dla przykladu podam cene wezyka do tylnego hamulca 475 NOK czyli ok. 230 PLN a ezektor kosztuje 780 NOK czyli 340PLN.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 14 lut 2010, 13:44

Po zdjęciu dekla luzujesz 4 śruby napinacza (torx) na tyle, aby dało się zdjąć uszczelkę "płaską" (bo siedzi na krótkim wypustu-bolcu). AFAIK jakieś 3-4mm wystarczą. Mając tak poluzowany napinacz dasz również radę wydłubać uszczelkę-"półksiężyc" i założyć nową. Obyło się bez klucza ściągającego napinacz. Ja tak to robiłem od strony kierowcy, bo od pasażera i tak ściągałem wałki. Od strony pasażera, nie ruszając wałków, być może trzeba będzie odkręcić zawór napinacza, bo jest tam tak ciasno, że oprze się o listwę paliwową. Ale tutaj nie jestem pewien, czy do odchylenia napinacza nie wystarczy miejsca.


Mam nadzieję, że nic nie pomieszałem, bo już dosyć dawno to robiłem <ok>
Pozdrawiam,
Krisker

yoorki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 30 paź 2009, 19:29
Lokalizacja: Mjondalen/Norwegia

Post autor: yoorki » 15 lut 2010, 19:07

i o to mi wlaśnie chodziło. jak to tak jest ułożone i co odkrecic. juz wiem i bede to robil w przyszlym tygodniu. wielkie dzieki
pozdro

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 15 lut 2010, 21:53

Ja mam zmienione uszczelki pod klawiaturą i pół księżyc i tą metalową i jest wszystko igła choć z początku było źle gdyż dwa razy musiałem poprawić bo ciekło ale bylo to przez to że nie zmieniłem ezektora pozdro

spiskor2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:42
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: spiskor2 » 26 mar 2010, 16:18

Panowie pomocy ... również mam problem z wyciekami
również czuć smród w środku

Wyprowadzam auto z garazu i patrze na ziemie a tam plamy ....

Wiec auto na kanał i sprawdzanie , okazało się że były popękane odmy
więc odmy z bratem "zrobiliśmy" na cacy :)

i problem wycieku wraca .
nie wymienialismy ezektora , rano dzisiaj patrze dalej plamy , więc powrót do domu na forum i czytam .

sprawdzałem z kartką papieru no i nie zasysało jej , wręcz przeciwnie lekko odpychało (takie moje wrażenie) no i nie wiem czy to ważne ale szedł siwy dym z silnika (na odkręconym korku)
panie czy to będzie właśnie ezektor do wymiany ??

no i druga sprawa na rozgrzanym silniku , po podniesieniu maski patrze a lekko wlaśnie z lewej strony mały dymek szedł , no tutaj moje zmartwienie czy to właśnie uszczelki napinacza wałka ?

jutro pojade do ASO kupić ezektor .

czy po wymianie ezektora może ustąpić ten wyciek na tyle silnika z lewej strony

Awatar użytkownika
okony
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 29 paź 2008, 23:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: okony » 26 mar 2010, 16:51

mam to samo
c5-28naprawa-wycieku-oleju-ktore-uszcze ... t18771.htm

ezektor i tak pewnie masz zapchany wiec musisz wymienic,a jesli chodzi o uszczelki napinacza to ja wsadzilem tam lape i ewidentnie u mnie tam sie leje na kolektor...wiec wsadz reke i sprawdz :lol: tak mi sie wydaje bo sie nie znam... a czy przestanie sie lac po wymianie to na forum sa tacy ,ktorym wymiana pomogla,u mnie niestety nie i leje sie dalej...

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 27 mar 2010, 09:16

Wymienić uszczelki metalowe pół księżyce z gumy odmy ezektor tylko to dobrze szczelnie złożyć i musi być git bo u mnie było tak samo i pomogło pozdro

spiskor2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:42
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: spiskor2 » 27 mar 2010, 10:07

dzisiaj w ASO mam do odbioru ezektor , wszystko powycierane i będziemy patrzeć dalej .

Awatar użytkownika
okony
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 29 paź 2008, 23:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: okony » 27 mar 2010, 10:14

pawel1 pisze:Wymienić uszczelki metalowe pół księżyce z gumy odmy ezektor tylko to dobrze szczelnie złożyć i musi być git bo u mnie było tak samo i pomogło pozdro
rozbierales przy tym caly silnik? wymieniales uszczelki 1 napinacza czy 2? jak 1 to z ktorej strony?

spiskor2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:42
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: spiskor2 » 28 mar 2010, 11:03

no i panowie po wymianie ezektora wszystko ustało , powycierane wszystko , auto sprawdzane 30 minut czy gdzie dalej cieknie i nic .

zauważone zmiany: ...
-położona kartka na wlewie oleju i sie trzyma mocno
-wrażenie że auto jedzie lżej i mniej pali wg wskazań kompa

ale bedziemy dalej obserwować wszystko

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 28 mar 2010, 21:05

To dobrze ze wszystko ustało to może nie bede sie rozpisywał jak to bylo zmieniane ale lało mi się najbardziej z tych pół księżyców na 1 i 2 stronie pozdro

Awatar użytkownika
okony
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 29 paź 2008, 23:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: okony » 28 mar 2010, 21:24

halo halo :-P ale u mnie nie ustalo i w czwartek bede mial rozbierany silnik bo tez sie wlsasnie leje z tych napinaczy a moze nie bede musial rozbierac jak ktos mi podpowie czy mozna wymienic te uszczelki bez rozbierania polowy przodu...wiec jakbys mogl to napisz jak to bylo u Ciebie kolego

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 29 mar 2010, 07:43

Uszczelki pod napinaczami można wymienić bez ruszania przodu. Należy jedynie zdjąć pokrywy zaworów i poluzować napinacze (było to już opisywane).
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
okony
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 29 paź 2008, 23:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: okony » 29 mar 2010, 09:42

bez ruszania przodu mozna wymienic w 2 napinaczach? znalazlem Twoj post nt 1 napinacza jesli chodzi o 2gi nie byles pewny czy da rade,wiec? bede wdzieczny za odp

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 29 mar 2010, 10:27

Pisałem, że ściągałem wałki, ale po to, żeby wymienić łańcuch, a nie uszczelki napinacza. Tak, da radę bez ściągania przodu wymienić oba napinacze <ok> Moja wątpliwość dotyczyła jedynie ilości miejsca na samym napinaczem od strony pasażera, bo jest tam listwa wtryskowa. W najgorszym przypadku trzeba odkręcić elektrozawór napinacza (uwaga na oring!). No i należy zachować szczególną ostrożność przy odchylaniu napinaczy, bo łatwo połamać ślizgi, ale jeśli nie będą odkręcane do końca, to nie ma o czym mówić.
Pozdrawiam,
Krisker

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga