[2.4 165KM] smród palonego oleju, wyciek
chcialbym wrocic do tematu uszczelek napinacza walka, tego z tylu...bo problem powrocil choc w niewielkiej mierze. jak dokladnie zabrac sie do wymiany tych uszczelek? zdjac pokrywy zaworow to wiem i co dalej? tak troche wiecej jakby ktos napisal to bylbym wdzieczny. chce to zrobic a nie chce niczego popsuc czy tez rozregulowac. w moim przypadku to qazne bo gdybym spartolil to czeka mnie wizyta w serwisie a nie chcecie wiedziec ile tu kasuja za byle co a co dopiero taka ingerencja w silnik. tak dla przykladu podam cene wezyka do tylnego hamulca 475 NOK czyli ok. 230 PLN a ezektor kosztuje 780 NOK czyli 340PLN.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Po zdjęciu dekla luzujesz 4 śruby napinacza (torx) na tyle, aby dało się zdjąć uszczelkę "płaską" (bo siedzi na krótkim wypustu-bolcu). AFAIK jakieś 3-4mm wystarczą. Mając tak poluzowany napinacz dasz również radę wydłubać uszczelkę-"półksiężyc" i założyć nową. Obyło się bez klucza ściągającego napinacz. Ja tak to robiłem od strony kierowcy, bo od pasażera i tak ściągałem wałki. Od strony pasażera, nie ruszając wałków, być może trzeba będzie odkręcić zawór napinacza, bo jest tam tak ciasno, że oprze się o listwę paliwową. Ale tutaj nie jestem pewien, czy do odchylenia napinacza nie wystarczy miejsca.
Mam nadzieję, że nic nie pomieszałem, bo już dosyć dawno to robiłem
Mam nadzieję, że nic nie pomieszałem, bo już dosyć dawno to robiłem
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Panowie pomocy ... również mam problem z wyciekami
również czuć smród w środku
Wyprowadzam auto z garazu i patrze na ziemie a tam plamy ....
Wiec auto na kanał i sprawdzanie , okazało się że były popękane odmy
więc odmy z bratem "zrobiliśmy" na cacy
i problem wycieku wraca .
nie wymienialismy ezektora , rano dzisiaj patrze dalej plamy , więc powrót do domu na forum i czytam .
sprawdzałem z kartką papieru no i nie zasysało jej , wręcz przeciwnie lekko odpychało (takie moje wrażenie) no i nie wiem czy to ważne ale szedł siwy dym z silnika (na odkręconym korku)
panie czy to będzie właśnie ezektor do wymiany
no i druga sprawa na rozgrzanym silniku , po podniesieniu maski patrze a lekko wlaśnie z lewej strony mały dymek szedł , no tutaj moje zmartwienie czy to właśnie uszczelki napinacza wałka ?
jutro pojade do ASO kupić ezektor .
czy po wymianie ezektora może ustąpić ten wyciek na tyle silnika z lewej strony
również czuć smród w środku
Wyprowadzam auto z garazu i patrze na ziemie a tam plamy ....
Wiec auto na kanał i sprawdzanie , okazało się że były popękane odmy
więc odmy z bratem "zrobiliśmy" na cacy
i problem wycieku wraca .
nie wymienialismy ezektora , rano dzisiaj patrze dalej plamy , więc powrót do domu na forum i czytam .
sprawdzałem z kartką papieru no i nie zasysało jej , wręcz przeciwnie lekko odpychało (takie moje wrażenie) no i nie wiem czy to ważne ale szedł siwy dym z silnika (na odkręconym korku)
panie czy to będzie właśnie ezektor do wymiany
no i druga sprawa na rozgrzanym silniku , po podniesieniu maski patrze a lekko wlaśnie z lewej strony mały dymek szedł , no tutaj moje zmartwienie czy to właśnie uszczelki napinacza wałka ?
jutro pojade do ASO kupić ezektor .
czy po wymianie ezektora może ustąpić ten wyciek na tyle silnika z lewej strony
mam to samo
c5-28naprawa-wycieku-oleju-ktore-uszcze ... t18771.htm
ezektor i tak pewnie masz zapchany wiec musisz wymienic,a jesli chodzi o uszczelki napinacza to ja wsadzilem tam lape i ewidentnie u mnie tam sie leje na kolektor...wiec wsadz reke i sprawdz :lol: tak mi sie wydaje bo sie nie znam... a czy przestanie sie lac po wymianie to na forum sa tacy ,ktorym wymiana pomogla,u mnie niestety nie i leje sie dalej...
c5-28naprawa-wycieku-oleju-ktore-uszcze ... t18771.htm
ezektor i tak pewnie masz zapchany wiec musisz wymienic,a jesli chodzi o uszczelki napinacza to ja wsadzilem tam lape i ewidentnie u mnie tam sie leje na kolektor...wiec wsadz reke i sprawdz :lol: tak mi sie wydaje bo sie nie znam... a czy przestanie sie lac po wymianie to na forum sa tacy ,ktorym wymiana pomogla,u mnie niestety nie i leje sie dalej...
no i panowie po wymianie ezektora wszystko ustało , powycierane wszystko , auto sprawdzane 30 minut czy gdzie dalej cieknie i nic .
zauważone zmiany: ...
-położona kartka na wlewie oleju i sie trzyma mocno
-wrażenie że auto jedzie lżej i mniej pali wg wskazań kompa
ale bedziemy dalej obserwować wszystko
zauważone zmiany: ...
-położona kartka na wlewie oleju i sie trzyma mocno
-wrażenie że auto jedzie lżej i mniej pali wg wskazań kompa
ale bedziemy dalej obserwować wszystko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Pisałem, że ściągałem wałki, ale po to, żeby wymienić łańcuch, a nie uszczelki napinacza. Tak, da radę bez ściągania przodu wymienić oba napinacze Moja wątpliwość dotyczyła jedynie ilości miejsca na samym napinaczem od strony pasażera, bo jest tam listwa wtryskowa. W najgorszym przypadku trzeba odkręcić elektrozawór napinacza (uwaga na oring!). No i należy zachować szczególną ostrożność przy odchylaniu napinaczy, bo łatwo połamać ślizgi, ale jeśli nie będą odkręcane do końca, to nie ma o czym mówić.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga