Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALL TDI] Jak rozpoznać kończące się świece żarowe ??

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
MELONIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 09 mar 2009, 18:15
Lokalizacja: Myszków

Post autor: MELONIK » 19 gru 2009, 19:26

Moja niunia stała na obecnych mrozach ponad tydzień czasu pod gołym niebem nie odpalana i wczoraj postanowiłem odpalić i lipa <smuty> Akum mam nowy futura 77Ah układ wtryskowy zapłon też cacy jednak nie odpalił. Być może paliwko coś zawiniło miałem mało w baku i filtr paliwa nie wymieniany przed zimą jednak postanowiłem wymienić świeczki zamówiłem na tej aukcji po 19zł za sztukę BERU filtr zmienię i zobaczymy póki co na nogach chodzić trzeba. Nie wiem czy jest jakaś różnica świec tych co kupiłem za 19zł z tymi co pokazał kolega Pawelk600 BERU allegro ??

W pracowniczym wozie Kia Pregio kłopoty z odpalaniem były i wymiana świeczek byłą miodem na serce pali od szczała więc Panowie zmieniać świeczki kasa mała a spokój bezcenny.

Pozdrawiam <piwo>
AUDI C4 A6
2.5TDI AAT
1995 rok

Awatar użytkownika
MELONIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 09 mar 2009, 18:15
Lokalizacja: Myszków

Post autor: MELONIK » 19 gru 2009, 21:15

pawelk600 pisze: A tak z ciekawości zapytam. Były w oryginalnych podełkach BERU?
Dzwoniłem do gościa powiedział że to prywatny import z niemiec pełnowartościowe idealne a cena niska bo niby z zamykanego magazynu czy jakoś tak. Tak czy siak kupiłem 9szt wysłane będą w poniedziałek miejmy nadzieje że święta nie zamulą poczty i na wtorek środę będą to dam znać czy w ori pudełeczkach <ok>

Pozdrawiam
AUDI C4 A6
2.5TDI AAT
1995 rok

tomect
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 18 lis 2009, 15:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: tomect » 20 gru 2009, 15:57

dzisiaj wymieniłem wszystkie 4 świece żarowe w swoim aucie.

Sprawdzając przewodem(akumulator+, swieca) żadna nie iskrzyła. W garażu miałem świece z renault laguna 1.9dci i megane 1,5dci które wymieniałem w zeszłym roku sprawdziłem je na krótko podpinając bespośrednio pod akumulator i okazało sie że większośc jest sprawnych.
Więc wykręciłem wszystkie świece z audi i wkreciłem te sprawne z renault. Jak podpinałem wykrecone świece z audi bezposrednio pod akumulator żadna nie grzała.

Sprawdzałem również miernikiem oporność zarówno świec dobrych jak i spalonych ,dobre pokazywały jakieś wartości zas te niesprawne nie.

Moje audi przy mrozach około -14 stopni odpalało mimo że wszystkie świece były spalone tyle że rozruch był bardzo utrudniony niekiedy trzeba było go kręcić rozrusznikiem 5,6 razy.

DANIEL111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 05 kwie 2008, 08:24
Lokalizacja: warszawa

Post autor: DANIEL111 » 20 gru 2009, 20:36

Może banalne pytania ale czy można przy odpalaniu kręcąc dodawać gazu?
I jak długo kręcić i ile razy żeby niczego nie sp.......?

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 20 gru 2009, 22:30

tomect pisze:...
Moje audi przy mrozach około -14 stopni odpalało mimo że wszystkie świece były spalone tyle że rozruch był bardzo utrudniony niekiedy trzeba było go kręcić rozrusznikiem 5,6 razy.
U mnie podobna sytuacja. Od kilku dni fura po nocce odpala dopiero za 5,6x i z deka zakopci ;] Poczytałem dziś troszkę forum i postanowiłem sprawdzić świeczki.. okazało się że żadna nie iskrzy, troszkę zdziwko złapało żeby wszystkie naraz kaput, więc wykręciliśmy losowo 2szt i bezpośrednio pod prąd.. zero grzania <smuty>
Podejrzewałem że problemy z odpaleniem mogą być spowodowane zamarzającą ropką, a tu taka niespodzianka.
Jutro kupie 5 żarówek, wymienię i zobaczę pojutrze jak zabangla. Mam nadzieję, że będzie wszystko jak należy ;]

tomect
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 18 lis 2009, 15:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: tomect » 21 gru 2009, 12:35

chyba nikt nie miał na mysli dodawania gazu do oporu chodź jak pisze przedmówca i tak nie ułatwi to rozruchu.

Jeszcze nie słyszałem o tak drastycznych skutkach jednorazowego dodania gazu na zimnym silniku.

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 21 gru 2009, 15:38

Dużo piszecie o wymienie samych świec a mało mówicie o wymianie samych przewodów. Moim zdaniem jak już wymieniacie świece to warto i te przewody. Nie jest to też jakiś ogromny koszt, a dodatkowo kolejny problem wyeliminujecie, bo nie raz się z tym spotkałem, że świeczki nowe a kable od nowości nie wymieniane i potem tematy, że nie odpala. Tak samo z filtrem paliwa ale to moim zdaniem tylko dla tych co na dziwnych stacjach tankują, bo uważam, że jak już kupiliście sobie autko to po zakupie wymieniliści wszystkie filtry itd...
Także jak już kupujecie świeczki to i o przewodach pamiętajcie, bo ogólnie ich okres wytrzymałości (gumy) jest troszkę krótszy niż opon (5lat) a chyba max 3lata. Po tym czasie powinno się obowiązkowo przewody też wymienić.
Jeszcze raz polecam wymieniać tylko w komplecie <ok>

Powodzenia przy pracach i dobrego rozruchu w te zimne dni ;-)

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 21 gru 2009, 18:26

pawelk600, informacja była ogólna :) Choć fakt dział "wysokoprężny" także powiniem się dostosować :oops: Sorki

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 22 gru 2009, 10:36

Piotruś pisze: ...
Chodzi mi o to, że czynność wykręcania świec (szczególnie w V6-tkach) potrafi narobić takiego ambarasu, że o ile tylko drucik zaiskrzy, to myśli o wykręcaniu należy odsunąć najdalej jak tylko to możliwe ;-) :!:
...
Ciekawy jestem czy wobec powyzszych problemow nie warto 'od czasu do czasu' wlasnie specjalnie te france (swiece) wykrecac, aby utrzymywac je w stanie gotowosci ?

Po wlasnych doswiadczeniach, musze przyznac, ze chcialem te suki (swiece) wykrecac raz na miesiac - wlasnie dlatego aby nie przechodzic 'przygod' zwiazanych z ta czynnoscia ponownie.

nawet kosztem zakupu (raz na dwa wykrecenia) nowych uszczelek (+ w miare wyrobienia sie srob) dla lacznika kolektorow ssacych...

glupi pomysl ??

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 22 gru 2009, 21:31

hm....
raz na pol roku ?

tomect
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 18 lis 2009, 15:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: tomect » 22 gru 2009, 21:53

jak sprawdzić czy jest skaza na gwinicie w głowicy??

wg mnie raczej nie zobaczysz tego gołym okiem.

nie polecał bym nic tam gwintować bo jesli faktycznie tam sie coś dzieje to opiłki mogą wpaść do tłoka. poza tym przy silniku 1,9 otwory na świece żarowe są nawiercane i gwintowane pod kątem i nie jest do nich taki łatwy dostęp bo przeszkadzają miedzy innymi przewody od wtrysków . używając do tego dłuższego gwintownika nie trudno jest zadzrzeć gwint.

Nie polecał bym również wykręcania świec jeśli nie ma takiej potrzeby.

Zgodze sie z tym że warto swiece posmarować smarem miedziowym, też zawsze go używam do tej operacji .Po jego użyciu nie powinno być żadnego problemu z wykręceniem świecy.

Awatar użytkownika
MELONIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 09 mar 2009, 18:15
Lokalizacja: Myszków

Post autor: MELONIK » 24 gru 2009, 10:46

Witam! Przesyłam fotki świec BERU z allegro po 19zł sztuka BERU ÂŚWIECE . Elegancko w pudełeczkach nic tylko brać póki są i nie przepłacać <ok>
AUDI C4 A6
2.5TDI AAT
1995 rok

puczor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 sty 2010, 16:25
Lokalizacja: pruszków

Post autor: puczor » 21 sty 2010, 20:34

Witam,
czy możecie mi podać gdzie znajdują się świece w A6 05r. 2.0 TDI
dziś tak z szybsza spojrzałem i nima <piwo>

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 21 sty 2010, 21:17

Piotruś pisze:
puczor pisze:Witam,
czy możecie mi podać gdzie znajdują się świece w A6 05r. 2.0 TDI
dziś tak z szybsza spojrzałem i nima <piwo>
Są pod deklem zaworowym. Pawelk600 chyba nawet foty kiedyś wstawiał ... .
I bez żadnych problemów możesz sam je wymienić.

puczor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 sty 2010, 16:25
Lokalizacja: pruszków

Post autor: puczor » 24 sty 2010, 16:11

I bez żadnych problemów możesz sam je wymienić.

DZIęKI

ale czy po wymianie nie będę musiał zastosować jakiejś regulacji :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja