Nic nie trzeba regulować.puczor pisze:I bez żadnych problemów możesz sam je wymienić.
DZIęKI
ale czy po wymianie nie będę musiał zastosować jakiejś regulacji :?:
[ALL TDI] Jak rozpoznać kończące się świece żarowe ??
- Mariusz-MN
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 296
- Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
- Lokalizacja: Lublin
Witam,
podpiłem pod vag i wyszły 4 błędy
3 to błąd świec na cylindrach
czwarty to błąd czujnika pod pedałem sprzęgła
błędy świec znikły ale został błąd czujnika i nadal kręci długo tak jak wcześniej (kontrolka świec na desce-spirala nadal się pali)
wyjąłem czujnik i okazało się że pękła blaszka w nim
zamówiłem w audi za 60zł nowy(na allegro używany 40zł + przesyłka 20zł) :shock:
zapaliła się również informacja wciśnij sprzęgło przed startem(wina czujnika)zrobiłem na krótko
jutro wymienię i zobaczę
pzd
ps. klemę minusową odłączałem nie raz i nic się nie działo (fart)do resetu nawigacji
[ Dodano: 2010-02-11, 19:23 ]
witam
problem skasowany :mrgreen:
wymieniłem czujnik sprzęgła i po problemie wszystko ok
kontrolka zniknęła (spirala)
kreci jak wściekły
jestem ekspertem w tej dziedzinie
proszę o pytania z przyjemnością odp
pozdrawiam i dziękuje za porady
podpiłem pod vag i wyszły 4 błędy
3 to błąd świec na cylindrach
czwarty to błąd czujnika pod pedałem sprzęgła
błędy świec znikły ale został błąd czujnika i nadal kręci długo tak jak wcześniej (kontrolka świec na desce-spirala nadal się pali)
wyjąłem czujnik i okazało się że pękła blaszka w nim
zamówiłem w audi za 60zł nowy(na allegro używany 40zł + przesyłka 20zł) :shock:
zapaliła się również informacja wciśnij sprzęgło przed startem(wina czujnika)zrobiłem na krótko
jutro wymienię i zobaczę
pzd
ps. klemę minusową odłączałem nie raz i nic się nie działo (fart)do resetu nawigacji
[ Dodano: 2010-02-11, 19:23 ]
witam
problem skasowany :mrgreen:
wymieniłem czujnik sprzęgła i po problemie wszystko ok
kontrolka zniknęła (spirala)
kreci jak wściekły
jestem ekspertem w tej dziedzinie
proszę o pytania z przyjemnością odp

pozdrawiam i dziękuje za porady
moim zdaniem to zalewac swiece w wd40 jest błedem i to dużym ponieważ przy póżniejszej wymianie moze byc jeszcze większy problem (wd40 zapiecze sie na gwincie)
jeżeli chcemy sobie pomóc na przyszłość to najlepszym rozwiązaniem jest posmarowanie gwintu smarem miedzianym który jest odporny na bardzo wysokie temperatury i zapewne się nie zapiecze.
jeżeli chcemy sobie pomóc na przyszłość to najlepszym rozwiązaniem jest posmarowanie gwintu smarem miedzianym który jest odporny na bardzo wysokie temperatury i zapewne się nie zapiecze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
podepnę się tutaj może.
Panowie potrzebuje wymienić świece i... no znalazłem w dobrej cenie na allegro, tylko właśnie ta cena troszkę za niska.
Gość twierdzi, że to oryginał, ale pewności nie mam (nie znam się)
ktoś z pojęciem może rzucić okiem?
http://moto.allegro.pl/item997637975_sw ... _5tdi.html
Panowie potrzebuje wymienić świece i... no znalazłem w dobrej cenie na allegro, tylko właśnie ta cena troszkę za niska.
Gość twierdzi, że to oryginał, ale pewności nie mam (nie znam się)
ktoś z pojęciem może rzucić okiem?
http://moto.allegro.pl/item997637975_sw ... _5tdi.html
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Z "rzucania okiem" wygląda, że to może byc oryginał (oczywiście w tym sensie, że nie ori Audi tylko ori Beru - co fizycznie jest to samo) ale gwarancji oczywiście nie chcę dawać :mrgreen:lukidb pisze:Gość twierdzi, że to oryginał, ale pewności nie mam (nie znam się)
ktoś z pojęciem może rzucić okiem?
Co do ceny to jak na Allegro chyba nie jest taka za niska :roll:
Zawsze można kupić drożej w ASO

A przy okazji:
Co do WD 40 to nie wiem, ale co do smaru miedzianego to nie poleca się go stosować w kontakcie z aluminium (alufelgi, zaciski hamulcowe) gdyz podobno miedź reaguje z aluminium. Tym bardziej więc bym tego nie robił w tak "delikatnym" miejscu.puczor pisze:moim zdaniem to zalewac swiece w wd40 jest błedem i to dużym ponieważ przy póżniejszej wymianie moze byc jeszcze większy problem (wd40 zapiecze sie na gwincie)
jeżeli chcemy sobie pomóc na przyszłość to najlepszym rozwiązaniem jest posmarowanie gwintu smarem miedzianym który jest odporny na bardzo wysokie temperatury i zapewne się nie zapiecze.
Z moich obserwacji: miałem na jednej glowicy wyciek oleju spod usczelki pokrywy zaworów i zalane były gniazda świec. Te 3 świece wykręcaly się jak "z masła" w przeciwienstwie do drugiej głowicy gdzie było sucho i tamte wykręcały sie ze skrzypieniem.
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 483
- Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 2008
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
Witam wsystkich!
Postanowiłem sprawdzić sobie świeczki przed zimą... puki jeszcze jest ciepło.
Sprawdzałem metodą Piotrusia na kabelek i iskrzenie. I... nic. Czyli myślę sobie wszystkie martwe.
Postanowiłem jednak dorobić do tego żaróweczkę i ku mojemu zdumieniu na trzech zaświeciłą na jednej nie. Czyli rozumiem, że 3 dobre... ale...
Patrząc od zderzaka:
I - świeciła słabo
II - świeciła mocniej
III - nie świeciła
IV - świeciła najmocniej.
Czy tak ma być. Czy jest taki spadek napięcia im dalej od akumulatora?
Pozdrawiam
Wiktor
Postanowiłem sprawdzić sobie świeczki przed zimą... puki jeszcze jest ciepło.
Sprawdzałem metodą Piotrusia na kabelek i iskrzenie. I... nic. Czyli myślę sobie wszystkie martwe.
Postanowiłem jednak dorobić do tego żaróweczkę i ku mojemu zdumieniu na trzech zaświeciłą na jednej nie. Czyli rozumiem, że 3 dobre... ale...
Patrząc od zderzaka:
I - świeciła słabo
II - świeciła mocniej
III - nie świeciła
IV - świeciła najmocniej.
Czy tak ma być. Czy jest taki spadek napięcia im dalej od akumulatora?
Pozdrawiam
Wiktor
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
To tylko świadczy o różnym stopniu zużycia. III oczywiście jest walnięta. Wymień wszystkie, bo masz szansę spotkać się jeszcze przed zimą, że pozostawione też walną. Ja po informacji VCDS, że dwie są walnięte wymieniłem tylko dwie i po 2 miesiącach walnęła kolejna. Niepotrzebnie dwa razy babrałem się w oleju.vikus pisze:Patrząc od zderzaka:
I - świeciła słabo
II - świeciła mocniej
III - nie świeciła
IV - świeciła najmocniej.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
z racji ze wczoraj wymieniałem świece w swoim TDI to i ja cos napiszę
Która jest dobra a która spalona sprawdziłem miernikiem (multimetrem) w sposób następujący:
Zakres na OHM-y 1 krokodylek do obudowy silnika a 2-gi na końcówkę świecy, ma być równe 1,2 OHM każde wskazanie > 1,2 oznacza "gorsze grzanie" lub jego brak. U mnie na 2 świeczkach było 65ohm a na jednej 80ohm reszta była OK.
Zakupiłem wszystkie 6szt BERU bo bezsensem jest wg. mnie wymieniać tylko "podejrzane", poprzedni właściciel z takiego wyszedł założenia bo 2szt miałem CHAMPION-a a reszta BERU :-P
A tak zupełnie poza konkursem, jedna świeca była dosłownie zespawana na wyjściu elementu grzejnego z obudowy. Nie wiem jaka była tego przyczyna, wiem jedno ze podczas wykręcania odniosłem wrażenie jak by ktoś ją "krzywo wkręcił" czytając ten temat wnioskuje ze jest to możliwe wiec zostaje przy tej wersji... wkręciłem nową i jest OK. Rok temu miałem silnik na stole (remoncik po kolizji rozrządu) i mechanik stwierdził ze wszystkie świece są OK (był to grudzień). No wypadało by podjechać do niego z tą zespawaną świecą i sie zapytać co to kurde ma być. Ale akurat mam dobry dzień
Patent z kabelkiem i "iskrzeniem" osobiście bym stjuningował, zakładając krokodylek IZOLOWANY na świece (czy też "cycek" jak ktoś wcześniej nazwał) a drugim końcem iskrzyć po klemie akumulatora... jakoś tak "bezpieczniej"
można takowy wykorzystać z multimetru (jak ktoś posiada).

Która jest dobra a która spalona sprawdziłem miernikiem (multimetrem) w sposób następujący:
Zakres na OHM-y 1 krokodylek do obudowy silnika a 2-gi na końcówkę świecy, ma być równe 1,2 OHM każde wskazanie > 1,2 oznacza "gorsze grzanie" lub jego brak. U mnie na 2 świeczkach było 65ohm a na jednej 80ohm reszta była OK.
Zakupiłem wszystkie 6szt BERU bo bezsensem jest wg. mnie wymieniać tylko "podejrzane", poprzedni właściciel z takiego wyszedł założenia bo 2szt miałem CHAMPION-a a reszta BERU :-P
A tak zupełnie poza konkursem, jedna świeca była dosłownie zespawana na wyjściu elementu grzejnego z obudowy. Nie wiem jaka była tego przyczyna, wiem jedno ze podczas wykręcania odniosłem wrażenie jak by ktoś ją "krzywo wkręcił" czytając ten temat wnioskuje ze jest to możliwe wiec zostaje przy tej wersji... wkręciłem nową i jest OK. Rok temu miałem silnik na stole (remoncik po kolizji rozrządu) i mechanik stwierdził ze wszystkie świece są OK (był to grudzień). No wypadało by podjechać do niego z tą zespawaną świecą i sie zapytać co to kurde ma być. Ale akurat mam dobry dzień

Patent z kabelkiem i "iskrzeniem" osobiście bym stjuningował, zakładając krokodylek IZOLOWANY na świece (czy też "cycek" jak ktoś wcześniej nazwał) a drugim końcem iskrzyć po klemie akumulatora... jakoś tak "bezpieczniej"

Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Re: [ALL TDI] Jak rozpoznać kończące się świece żarowe ??
eneron pisze:W jaki sposób można organoleptycznie lub w inny sposób dowiedzieć się czegoś na temat świec żarowych, w jakiej są kondycji?
Póki temp nie spadła poniżej zera auto odplałao normalnie, bez oporów dziś w dzień było -3 st C i świece grzały sie ponad 7 sek po odpaleniu nierówna praca przez okolo 15 - 20 sek i tak jakby silnik pracował na 3 cylindrach. Dodam, że wczoraj przygotowałe mautko do zimy tzn zmieniłem filtr paliwa, olej wraz z filtrem, płyn chlodniczy G12, i filtr powietrza a dzis taka niemiła niespodzianka przy porannym odpalaniu:roll:
Zeszłej zimy nawet przy -20 st C odpalał bezproblemowo tzn pracował cały czas równo i odpał na 4 cylindrach.
Jeśli to są oznaki kończących się świec to jakiej firmy świece doradzacie? Wszelkiej maści linki ze sprawdzonymi świecami mile widziane:-P
kolego to typowy objaw padnietych świec żarowych
proponuje wymienic na swiece zarowe ceramiczne
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-zarowe-,3387.html
sprawdziłem je osobiscie....polecam
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Polecam. Podczas kontroli stanu oleju jakiś miesiąc temu chlusnąłem świeżym olejem pod każdą ze świeczek. Predwczoraj i wczoraj jeszcze po odrobinie WD40.RomanS pisze: Z moich obserwacji: miałem na jednej glowicy wyciek oleju spod usczelki pokrywy zaworów i zalane były gniazda świec. Te 3 świece wykręcaly się jak "z masła" w przeciwienstwie do drugiej głowicy gdzie było sucho i tamte wykręcały sie ze skrzypieniem.
Dziś wszystkie świeczki wyszły bez problemu, odkręciłem jedną ręką.