Post
autor: A6 Forum - fassi1 » 24 lis 2009, 21:06
Zenit to gówniana elektronika, ma do dupy korekty na temp. gazu i ciśnienie gazu. Ja z tym walczyłem przez długi okres. Idzie ustawić ale zajęło mi to sporo czasu, ale i tak nigdy nie będzie to tak jak powinno być bo to Zenit. Przy korekcjach temp. gazu w kratce 50stopni wpisz 0. Gdy temperatura jest na tej kratce to sprawdź jakie masz ciśnienie i ustaw je jako robocze (na biegu jałowym), a korektę ciśnienia przy tej kratce gdzie ciśnienie jest robocze ustaw też 0. Pozostałe wartości korekt ciśnienia daj co 2 czyli ( ... -8,-6,-4,-2,0 kratka ciśnienia roboczego,2,4,6,8,.. ). Korekty temp. gazu na początek też daj co 2 jak ciśnienia, nie włączaj korekt na temp. reduktora. Potem zrób kalibracje instalacji. Używaj Vaga do sprawdzania czasów benzyny na biegu jałowym przy różnych obciążeniach (bloki pomiarowe, blok 2, kratka trzecia). Po kalibracji przy użyciu vaga sprawdzaj czasy na biegu jałowym przy różnych obciążeniach (wszystko powyłączane, z kimą, ze światłami, z wentylatorem na maksa) każde dodanie czegoś zwiększa obciążenie i będą zmieniały się czasy benzyny. Przełączaj raz gaz raz benzyna i przesuwaj prostą modelu tak żeby się czasy na gazie i na benzynie zgadzały, mam na myśli czasy benzyny pokazywane przez vaga, przy każdym obciążeniu, staraj się na początku ustawiać offsetem i nachyleniem tak żeby przesuwać całą prostą. Potem możesz jechać zbierać mapy benzyny i gazu. Ponownie korygujesz tak model żeby mapy się pokryły, przesuwając kolejne punkty, starając się nie ruszać tej części modelu gdzie ustawiałeś bieg jałowy. Tu możesz też użyć korekt od obrotów. Ma być tak żeby przy temp. gazu gdzie korekta jest 0 i przy ciśnieniu gdzie korekta jest 0 mapy mają się pokrywać i na biegu jałowym ma się zgadzać. Jak raz się zgadza modelu nie tykasz. Potem na drugi dzień odpalasz auto i czekasz aż się przełączy na gaz. Przed przełączeniem zobacz jakie vag pokazuje czasy benzyny i w Zenicie otwórz zakładkę korekt, patrz na korekty na temp. gazu i jaka jest temp gazu, gdzie znajduje się różowa kratka. Zimniejszy gaz jest gęściejszy więc rano na zimnym zaraz po przełączeniu jest za bogato. Musisz przejść przez wszystkie kratki temp. dobierając tak korekty żeby się czasy benzyny na jałowym biegu zgadzały, przełączaj gaz benzyna i patrz na vaga, silnik będzie się nagrzewał i gaz też więc po kolei temp. gazu przejdzie przez wszystkie kratki i dojdzie gdzie jest 0 ale zera masz już nie zmieniać. Im gaz cieplejszy tym rzadszy więc w miarę nagrzewania trzeba zwiększyć dawkę gazu. Podobnie dobierz korekty dla temp. powyżej 40stopni, tak żeby na jałowym i na gazie i na benie według vaga było tak samo. Na zimnym mapy mogą się nie pokryć ale tym się nie martw bo Zenit źle podaje. Od około 30stopni gazu i powyżej mapy powinny się pokrywać. Nie wiem jak mogę Ci jeszcze pomóc. Ogólnie Zenit i walteki to kupa. Mi został tylko Zenit bo wymiana kompa już jest trudniejsza i nie zamierzam wywalać kasy na Staga.
Powodzenia.