Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ALL] Mapa LPG Zenit

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

[ALL] Mapa LPG Zenit

Post autor: pawel1 » 20 lip 2009, 13:36

Koledzy możecie mi pomóc bo nie mogę ustawić mapy w sterowniku zenit cały czas mi gaśnie na wolnych obrotach albo szarpie lub nie kręci sie do takich obrotów jak powinien a reduktor zmieniłem nie dawno na 150kw i myślałem że powinno być ok a nie jest. pozdro dla wszstkich <ok>
Ostatnio zmieniony 22 lis 2009, 16:56 przez pawel1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 20 lip 2009, 19:27

Na Zimnym się tak dzieje czy na rozgrzanym czy w obu przypadkach?
Jak możesz to wklej do tematu mapy, model i pozostałe ustawienia to będziemy działać.
Jakie masz ciśnienie na reduktorze przy rozgrzanym silniku na jałowym biegu?
Jakie masz wtryski i jak rozwiercone dysze?
Jaki masz reduktor?
A na początek sprawdź czy nie masz popękanej odmy i czy silnik nie chwyta lewego powietrza bo jak tak to nie ma co ustawiać tylko to najpierw załatwić.

Awatar użytkownika
jahro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 297
Rejestracja: 28 mar 2008, 12:14
Imię: Michał
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jahro » 21 lip 2009, 23:12

też mam Kolego tą skurw**łą centralkę, tylko że aktualnie wogóle na gazie nie śmiga. po wymianie świec i przewodów przestał chodzić na podtlenku. w piątek jade do gazownika i się zobaczy co jest, a jak narazie wydaję dukaty na pb :roll:
nie mniej jednak napisz Kolego jakie masz klamoty to chłopakom będzie łatwiej coś myśleć w temacie, może i ja skorzystam bo miałem ostatnio podobne objawy.

peace.
A4 B8 2.0tdi 205km avant quattro '13 s-tronic
A4 B6 1,9tdi '02 avant 131ps
B4 1.9tdi 1Z '92 sedan 90km
A6 C4 2.8E V6 30v QUATTRO '96 avant 193ps
100 C3 2.2 E + podtlenek LPG '86 136PS

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 24 lip 2009, 15:57

koledzy teraz będe czścił przepustnice i zrobie adaptację a odme mechanik mi sprawdzał i mówi że jest ok zobaczymy czy są jakieś zmiany narazie pozdro dla was <ok>

coach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 28 lip 2009, 09:52
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: coach » 28 lip 2009, 10:02

Witam was. trafilem tutaj z googli w poszukiwaniu tematów o ustawianiu mapy w istalacji z zenitem. Po licznych fanaberiach auta postanowilem kupic kabel i sam zrobic kalibracje instalacji. Gazownik do korego jezdzilem ustawic tego nie umial i wycigal kase ze mnie tylko ale to juz inna historia. Przeprowadzilem aktualizacje oprogramowania, wprowadzilem wlasne ustawienia i zrobilem kalibracje. Teraz nalezy zrobic mape. Mam do was pytanie. W jaki sposób jechac autem by punkty mapy ułozyły sie w jedna linie? przejechałem dobre 50km na beznynie i z 100 na gazie a efekt jest taki : Obrazek . Troche słabo jak na prostą linie :D. Czytalem na innych forach ze najlepiej skorzystac do autoodczytów z temp minimalnej ale jaka ją ustawić? Czy w moim silniku 1.8 150 km moge tez zebrac mape np z zakresu 2000-3000 obr/min ??

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 lip 2009, 20:38

Zakres obrotów 1000 - 5000 (zakres taki wielki bo mapa ma się schodzić w całym zakresie a nie tylko w spacerowej jeździe).
Filtr (s) to czas w sekundach, jeśli punkt odczytu czasów zatrzyma się w miejscu nie krótszym niż czas ustawiony to wtedy centrala zapamiętuje punkt mapy, proponuję 3sekundy bo poniżej punkty są niewiarygodne. Nie wybrałeś tej opcji więc takie głupoty powychodziły.
Temp. minimalną ja mam ustawioną 35st.
Jak klikniesz auto odczyty to centrala odrazu będzie pokazywał zapamiętane punkty. Jak tego nie zaznaczysz to punkty zostaną zapamiętane do centrali ale nie wyświetlone. Potem klikasz odczytaj i punkty zapamiętane w centrali pojawią cię na wykresie.
Zanim zaczniesz zbierać mapy to auto ma bezbłędnie chodzić na benzynie a ECU nie powinien pokazywać żadnych błędów.
Co do zbierania map to wykasować benzynę i gaz. Potem pojeździć trochę na benzynie, żeby ECU się zaadoptował (pojeździć powiedzmy ze dwa dni na benie). Potem można zabrać się do zbierania map. Rozgrzewamy auto tak żeby gaz osiągnął minimum temp. ustawioną czyli te 35st. Cały czas jeszcze auto ma chodzić na benzynie. Po rozgrzaniu klikamy odczytaj i pojawią nam się same punkty benzyny. Klikamy kasuj benzynę. Teraz jesteśmy gotowi do zebrania wiarygodnej mapy benzyny, jest ona najważniejsza. Odznaczamy auto odczyty i w trasę na benzynie. Wprowadzamy auto w różne obciążenia i obroty tak żeby zebrać jak najbardziej wiarygodne punkty benzyny. Jeśli będzie ich już dostatecznie dużo i będą się układać w prostą to przełączamy na gaz i zaczynamy zbierac mapę gazu. Dla gazu powtarzamy to co dla benzyny. Po zebraniu map odznaczamy auto odczyty i klikamy przelicz model. Teraz idziemy do zakładki model i korygujemy krzywą modelu. Potem kasujemy mapę gazu i jeszcze raz zbieramy mapę gazu żeby sprawdzić czy się schodzą. Nie należy kasować dobrze zebranej mapy benzyny, ta mapa się przydaje.
Nie wolno też zmieniać ustawień: filtr (s),zakres obrotów,min temp. bo mapa benzyny zniknie bezpowrotnie.
Powodzenia.
Dorzucam moją mapkę do wglądu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

coach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 28 lip 2009, 09:52
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: coach » 29 lip 2009, 22:01

Czowieku spadłeś mi z nieba :D ostatnio jedzilem z podłączonym kompem z zakresem 2000-3000 obr/min temp ustawilem na 40*C ale i tak cholerne głupoty powychodziły(takie jak poprzednio rozrzuty). Na benzynie jezdziłem ostatnio dość dużo i widze znaczną różnice w mocy gaz a benzyna. Jutro zabiorę sie do ustawiania tak jak napisałeś. Dzieki wielkie może nareszcie moja A3 bedzie śmigać jak należy na gaziorze :D ! Ps. Zdam tu relacje z tego co bede robic moze komuś sie przyda w przyszłości

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 lip 2009, 22:29

Nie ma sprawy, jak mogę to pomogę.
Mapa musi się pokrywać w całym zakresie, nie powinna się nigdzie rozjeżdżać, wtedy autko będzie naprawdę oddychało pełną piersią i moc tez będzie a nie ślimaczenie się przy 4tys.obrotów. Nie żałuj pedału gazu podczas robienia mapy, tak steruj pedałem gazu żeby punkt chodzący po wykresie zatrzymał się na min 3sec. w całej szerokości osi Map bar.
Jeśli jednak mapa będzie się dziwnie pokrywać i rozjeżdżać na końcu to się nie martw.
Masz nowego softa a on ma korekty od obrotów. Zrób wtedy screen swojej mapy i wklej do tematu to coś wymyślimy.
Dorzucam też screen z moimi korektami od obrotów. Bez nich przy obrotach powyżej 2500 mapa się rozjeżdżała na końcu a poniżej tych obrotów jest dobrze.
U ciebie mogą być one niepotrzebne. Jeśli jednak będą potrzebne to trzeba będzie podobierać, nie kopiuj czasem moich bo to może narobić bałaganu.
Daj znać jak poszło. <ok>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

coach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 28 lip 2009, 09:52
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: coach » 30 lip 2009, 01:11

Kopiowac nie bede bo mam swiadomosc ze kazdy silnik ma inne parametry nawet ten ktory zjechał z tasmy jeden z drugim. Powiedz mi jeszcze tylko jaka sonde lambda masz ustawiona? Chodzi mi ktora opcje dla sondy wybrales w konfiguracji. Co do zbierania punktów mapy podczas jazdy z podłaczonym laptopem zauwazyłem ze dobry efekt daje jazda na rownych obrotach potem zdecydowane dodanie gazu i dynamiczne podniesinie obrotow np o 1000obr o tak na kazdym biegu:) ale zobaczymy co to da jutro postaram sie poustawiac wszystko.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 30 lip 2009, 08:24

Musiałbym podłączyć laptopa żeby się upewnić ale raczej jest to 0 0.88
Sonda oscyluje w przedziale od 0 do 0.9
Sprawdź jaki masz spadek ciśnienia na reduktorze przy max bucie. Jeśli jest spory około 0.8 lub nawet mniej musisz się upewnić że sonda jest cały czas bogata i mapa w tym zakresie się pokrywa. Jeśli spadki są za duże, sonda nie jest bogata i mapa nie chce się zejść przy max bucie to reduktor może okazać się za słaby.
Powodzenia.

[ Dodano: 2009-07-30, 08:45 ]
Załącz sobie też korekty na temp. gazu i na ciśnienie gazu. Korekty na temp. są ważniejsze.
Wadą zenita jest nie pokrywanie się czasów wtrysków na zimnym z włączonymi korektami na temp. To musisz ustawić tak żeby auto na zimnym jechało tak samo jak na benzynie, bez szarpnięć i dławienia. Możesz poobserwować wtedy sondę. Czasy wtrysków jednak mogą się wtedy nie pokrywać ale to już wada zenita, nie działa to jak w stagu.
Ja zwiększyłem korekty
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 31 lip 2009, 19:46 przez A6 Forum - fassi1, łącznie zmieniany 1 raz.

coach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 28 lip 2009, 09:52
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: coach » 30 lip 2009, 12:04

A te opcje kompensacji ciśnienia i temp wystarczy włączyć a program automatycznie zaadaptuje dane czy należy coś ręcznie ustawić? Rozumiem ze w ciśnieniu nalezy ustawic panujące ciśnienie w istalacji a temperaturze?

Ponadto co oznacza kolumna odniesienia?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 30 lip 2009, 20:19

Z korektami to jest tak. Pisałem już o tym ale jeszcze raz przypomnę. Na zimnym silniku temp. gazu jest niższa a gęstość gazu zwiększa się wraz ze spadkiem temp. Ponieważ kalibracja, zbieranie map i ustawianie modelu odbywa się przy temp. gazu około 40-50 to przy niższej temp. musimy zmniejszyć dawkę gazu, czego dokonują korekty zmniejszając procentowo czasy wtrysków w każdym z przedziałów temp. widocznych po otwarciu okna korekt. Zenit ma domyślnie wpisane korekty, których wartości są już wpisane. Zazwyczaj domyślnie nie działają poprawnie więc trzeba samemu je dobrać. Klikasz na kratkę z wartością korekty i klikając + i - zwiększasz albo zmniejszasz. W stagu działa to tak, że po kalibracji, mapach, ustawianiu modelu i biegu jałowego tak żeby czasy benzyny się zgadzały zostawiamy auto żeby maksymalnie się wychłodziło. Potem odpalamy i czekamy aż przełączy się na benzynę i kolejno idąc przez każdy przedział temperatury gazu widoczny w kratkach tak dobieramy wartość korekty żeby czasy benzyny na benzynie i benzyny na gazie były takie same. W zenicie jednak tak nie jest, bo zenit ma skopane korekty. Jak dobrałem u siebie na zimnym takie korekty żeby czasy wtrysków się zgadzały to autem częsło i szarpało. Jak ustawiłem na zimnym tak żeby nie szarpało i nie trząsło to znowu na gazie czasy benzyny są dłuższe co by oznaczało że jest ubogo a tak naprawdę tak nie jest ale to już wina źle dokonującego obliczeń zenita.
Podsumowując jeśli na zimnym czujesz że autem podszarpuje lub trzęsie lekko na jałowym biegu to tak dobierz korekty żeby tych zachowań nie było. Załącz tylko korekty na temp. gazu. Temp. przełączania na gaz ustaw 35 albo 40 stopni.
Załącz też korekty na ciśnienie gazu. Kolumna odniesienia to kolumna, w której mieści się wartość ciśnienia gazu na jałowym biegu gdy temp. gazu wynosi 40-50 czyli w czasie kalibracji, zbieraniu map i ustawiania modelu.
Się znowu rozpisałem.
Jak masz jeszcze jakieś pytania to wal śmiało. <ok>

coach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 28 lip 2009, 09:52
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: coach » 30 lip 2009, 22:10

No rozpisałeś i to nieźle :] ogółem rzecz biorąc na zimnym silniku autem nie szarpie ale! czy na zimnym czy na ciepłym na wolnym biegu (tylko na gazie) rzuca silnikiem czym moze byc to spowodowane? Chyba najpierw lepiej wykonac prawidłową mape a później sie tym zająć? Dzieki za pomoc. Dobrze ze istnieje takie cos jak internet i fora bo nieźle musiałbym sie napocić zeby znalezc jakiego kompetentnego czlowieka, który miałby takie pojecie jak ty... u mnie w miescie to gazownicy maja takie pojecie o gazie jak owce o uprawie marychy :D

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 31 lip 2009, 00:02

Bo większość gazowników patrzy byle szybko i żeby skasować i klienta więcej nie widzieć. Myślisz że oni mają czas na dobieranie korekt w każdym przedziale.
Zrób najpierw mapy, potem ustaw model tak żeby mapy się schodziły.
Jak już mapy będą się pokrywać (jeśli się nie pokryją w wyższych partiach obciążeniach to na razie się nie martw) to na biegu jałowym przesuwając pierwszy punkt wykresu modelu tak wyreguluj, żeby czasy benzyny na gazie były takie same jak na benzynie (jak najbliższe sobie z błędem do 0,2). Powinno być dobrze. Wiedz jednak, że Zenit nie uchodzi za dobry sterownik, ale zawsze można spróbować coś z niego wycisnąć.
A masz w ogóle instrukcje do Zenita?
Jak nie to napisz na pw maila to ci wyśle.

coach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 28 lip 2009, 09:52
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: coach » 31 lip 2009, 15:56

Po otworzeniu okna z korektami pokazało sie takie cos

Ciśnienie u mnie po przełączeniu na gaz 1.25 BaraObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl