Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALL] Mapa LPG Zenit

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 22 paź 2009, 20:18

pawel1 pisze:fassi1, miałeś racje z tą przepustnicą kupiłem do tego specjalny sprej i na razie jest odpukać extra ale co do dysz to nie mam rozwierconych mam jechać to zrobić i jeszcze regulację wtrysków pozdro <ok> ;-)
Z przepustnicą czy przepływomierzem? Ja pisałem o sprayu do czyszczeniu przepływomierza a Ty piszesz o przepustnicy. To co w końcu wyczyściłeś?
W każdych wtryskach dysze są rozwiercone, kwestia w tym z jaką średnicą. Dysze znajdują się przy wylocie każdego z wtrysków, przez nie gaz z wtrysku wpada do wężyka, który idzie do króćca wkręconego w kolektor. Im większa średnica tym większa dawka gazu, zakładając że czasy otwarcia wtrysków i ciśnienie gazu nie uległo zmian.

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 17 lis 2009, 19:21

fassi1, chyba zmienie val teki na magic jety bo nie da rady jezdzic nie ma możliwości go ustawić żeby benzyna na gazie była jak benzyna na benzynie i cały czas gaśnie pozdro <ok>

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 18 lis 2009, 21:38

Może rozkalibrowane, ale to i tak badziewie więc magici jak najbardziej.Jak kupisz to dysze rozwiercaj na 2.4 i montuj.

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 19 lis 2009, 17:29

byłem dziś u innego szpeca i mi powiedział że reduktor jest do zmiany bo nie trzyma ciśnienia i nie mogę go nawet skalibrować bo raz ciśnienie jest wysokie a raz niskie i zamówiłem reduktor magic jeta ale wtryski też zmienię jak będę miał więcej gotówki fassi1, a co ty myślisz o tym reduktorze czy znowu zrobiłem do du... zakup pozdro :-/ <ok>

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 lis 2009, 19:52

Dobry reduktorek, mały i dobrze trzyma ciśnienie. To jest reduktor tłoczkowy, inne rozwiązanie niż reszta okrągłych reduktorów. Producent ten sam co wtryski Magic jet. Fakt jak twojemu ciśnienie skacze to tak się dzieje że raz się czasy pokrywają a raz nie.

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 19 lis 2009, 20:47

:mrgreen: Witam,moja rada zmienć wtryski na matrixy.ja mam jezdze rok zero problemów,3 razy ustawialismy,teraz jest ok,polecam warsztat w antonówce koło radomia,same audi mają,głownie zakładają matrixy,kompy to zent, a waltek to se można w buty wsadzic,polecam. :!:a i reduktor kme silver.
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 lis 2009, 20:59

yogibear1 pisze::mrgreen: Witam,moja rada zmienć wtryski na matrixy.ja mam jezdze rok zero problemów,3 razy ustawialismy,teraz jest ok,polecam warsztat w antonówce koło radomia,same audi mają,głownie zakładają matrixy,kompy to zent, a waltek to se można w buty wsadzic,polecam. :!:a i reduktor kme silver.
Jak zakładają Zenita to nie ma po co do nich jechać. Takie samo gówno jak i walteki. KME silver to porządnie obsłuży max 140KM więc do naszych benzyn się nie nadaje. Jedynie Matrix jest super, ale droższe od Magiców, ale jak najbardziej super wtryskiwacze.

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 24 lis 2009, 11:21

fassi1, moja audiczka dalej nie chodzi reduktor już jest i tak jest do du.. jak go dam na wysokie obroty i puszcze gaz to nie gaśnie ale dotknę szybko pedał gazu do 2000obr. i puszczę to prawie raz za raz zgaśnie i rano jak jest zimny nie może się przełączyć na gaz bo też zgaśnie wiec ustawiłem opóżnienienie na 2sek.na cyl. i pomału z szarpaniem jedzie ale to jest normalnie katowanie nie wiem ile ten silnik jeszcze wytrzyma teraz będziemy z takim kolegom co zakłada gaz patrzeć na wtryski i czy nie są za wysoko powiercone wtryski do korektora bo mówił że mogą być za duże zawirowania i też może gasnąć co ty na to :-/ pozdro <smuty>

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 24 lis 2009, 21:06

Zenit to gówniana elektronika, ma do dupy korekty na temp. gazu i ciśnienie gazu. Ja z tym walczyłem przez długi okres. Idzie ustawić ale zajęło mi to sporo czasu, ale i tak nigdy nie będzie to tak jak powinno być bo to Zenit. Przy korekcjach temp. gazu w kratce 50stopni wpisz 0. Gdy temperatura jest na tej kratce to sprawdź jakie masz ciśnienie i ustaw je jako robocze (na biegu jałowym), a korektę ciśnienia przy tej kratce gdzie ciśnienie jest robocze ustaw też 0. Pozostałe wartości korekt ciśnienia daj co 2 czyli ( ... -8,-6,-4,-2,0 kratka ciśnienia roboczego,2,4,6,8,.. ). Korekty temp. gazu na początek też daj co 2 jak ciśnienia, nie włączaj korekt na temp. reduktora. Potem zrób kalibracje instalacji. Używaj Vaga do sprawdzania czasów benzyny na biegu jałowym przy różnych obciążeniach (bloki pomiarowe, blok 2, kratka trzecia). Po kalibracji przy użyciu vaga sprawdzaj czasy na biegu jałowym przy różnych obciążeniach (wszystko powyłączane, z kimą, ze światłami, z wentylatorem na maksa) każde dodanie czegoś zwiększa obciążenie i będą zmieniały się czasy benzyny. Przełączaj raz gaz raz benzyna i przesuwaj prostą modelu tak żeby się czasy na gazie i na benzynie zgadzały, mam na myśli czasy benzyny pokazywane przez vaga, przy każdym obciążeniu, staraj się na początku ustawiać offsetem i nachyleniem tak żeby przesuwać całą prostą. Potem możesz jechać zbierać mapy benzyny i gazu. Ponownie korygujesz tak model żeby mapy się pokryły, przesuwając kolejne punkty, starając się nie ruszać tej części modelu gdzie ustawiałeś bieg jałowy. Tu możesz też użyć korekt od obrotów. Ma być tak żeby przy temp. gazu gdzie korekta jest 0 i przy ciśnieniu gdzie korekta jest 0 mapy mają się pokrywać i na biegu jałowym ma się zgadzać. Jak raz się zgadza modelu nie tykasz. Potem na drugi dzień odpalasz auto i czekasz aż się przełączy na gaz. Przed przełączeniem zobacz jakie vag pokazuje czasy benzyny i w Zenicie otwórz zakładkę korekt, patrz na korekty na temp. gazu i jaka jest temp gazu, gdzie znajduje się różowa kratka. Zimniejszy gaz jest gęściejszy więc rano na zimnym zaraz po przełączeniu jest za bogato. Musisz przejść przez wszystkie kratki temp. dobierając tak korekty żeby się czasy benzyny na jałowym biegu zgadzały, przełączaj gaz benzyna i patrz na vaga, silnik będzie się nagrzewał i gaz też więc po kolei temp. gazu przejdzie przez wszystkie kratki i dojdzie gdzie jest 0 ale zera masz już nie zmieniać. Im gaz cieplejszy tym rzadszy więc w miarę nagrzewania trzeba zwiększyć dawkę gazu. Podobnie dobierz korekty dla temp. powyżej 40stopni, tak żeby na jałowym i na gazie i na benie według vaga było tak samo. Na zimnym mapy mogą się nie pokryć ale tym się nie martw bo Zenit źle podaje. Od około 30stopni gazu i powyżej mapy powinny się pokrywać. Nie wiem jak mogę Ci jeszcze pomóc. Ogólnie Zenit i walteki to kupa. Mi został tylko Zenit bo wymiana kompa już jest trudniejsza i nie zamierzam wywalać kasy na Staga.
Powodzenia.

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 29 lis 2009, 17:43

fassi1, sprawdzałem wtryski i są do kosza na moich nie będzie jezdziło kolega kupił nowe na próbę i założyłem też val teki ale chodził i nie gasł więc zbieram na magic jety bo val teków nie będę regenerował nie ma sensu pozdro <ok>

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 29 lis 2009, 18:30

fassi? dlaczego u mnie nie ma problemów ?ja tam kiedys pracowałem,i wiem ze potrafia to zrobic.gowniane wtyski hahahahaha,reduktor kme silver za słby buahahaah,wiesz co zajrzyj sobie na strone hurtowni autogaz centrum radom na chorzowskiej,to sobie wybierzeszs czesci,jak nie kme silver to golda włoz
elektonika do dupy,słuchaj jezdze rok czasu ostro,wolno,itp nie wyskoczył mi check nigdy,w razie potrzeby krece nawet do 6 tys i samochod dosłownie zapier..........na gazie i chodzi jak bolid. :-P
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 lis 2009, 19:05

yogibear1 pisze:fassi? dlaczego u mnie nie ma problemów ?ja tam kiedys pracowałem,i wiem ze potrafia to zrobic.gowniane wtyski hahahahaha,reduktor kme silver za słby buahahaah,wiesz co zajrzyj sobie na strone hurtowni autogaz centrum radom na chorzowskiej,to sobie wybierzeszs czesci,jak nie kme silver to golda włoz
elektonika do dupy,słuchaj jezdze rok czasu ostro,wolno,itp nie wyskoczył mi check nigdy,w razie potrzeby krece nawet do 6 tys i samochod dosłownie zapier..........na gazie i chodzi jak bolid. :-P
Skoro uważasz że jeśli nie pali się check to jest wszystko dobrze to ciesz się z jazdy, ja jednak wiem że nie palenie się checka nie jest zapewnieniem dobrze działającej instalacji i gdybym mieszkał w Polsce to z chęcią bym podjechał do Ciebie i Ci to udowodnił. Zenit ma do dupy korekty na temp. gazu i na ciśnienie. Nie piszę tak bo gdzieś wyczytałem tylko sam się o tym przekonałem. Wszyscy producenci zapewniają o wydajności reduktorów a ja Ci mówię że większość zapewnień to g.. prawda. Ja mam scorpiona GT, który jak producent mówi obsłuży około 300KM a ja Ci mówię że nie da rady bo przy moich 170KM ciśnienie z 1.09 przy butowaniu spada do 0.78 ale sonda cały czas bogata więc jest ok a temp gazu spada do 31st. Więc jeśli miałeś styczność z montowaniem LPG to chyba wiesz że 300KM w życiu ten reduktor nie obsłuży. Skoro ktoś uważa że KME silver obsłuży 193KM to nikt nie zabrania mu go montować, ale ja bym nigdy nie dał zamontować sobie tego reduktora gdybym miał silnik 2.8. Skoro uważasz że twoja instalka chodzi idealnie to zrób foty spod maski plus zbiornika, zrób mapy z obrotami do odcinki i wklej plik z oscyloskopu z jazdy z kręceniem silnika w całych obrotach a się okaże czy jest tak wszystko idealnie.

[ Dodano: 2009-12-01, 21:13 ]
To jak jest kolego yogibear1, pochwalisz się swoją instalacją na forum,swoimi mapami i plikiem z oscyloskopu? Skoro gaziarze są dobrzy to dlaczego ich nie zareklamować i nie pokazać ich fachowości na naszym zaszczytnym forum? Potrzebujemy takich.

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 14 gru 2009, 21:02

siemka fassi jezdze co jakis czas podpinam sie pod kompa patrzymy jak jezdzi na gazie ,na trasie hamowni bo tez jest i cała polka,do tego mam w domu vaga i sam sobie tematu pilnuje <ok> a odnosnie map,pierwsze ustawienie zawsze bedzie beret,nie ma cudów trza pojezdzic,zobaczyc kiedy i co ,no nie?ktos kiedys mówił ze mapa do 2 identycznych silnków moze byc deczko inna ten bedzie miał tak i ten inaczej ,nie ma reguły.samochod musi byc pod obciazeniem.zakładałem gaz po kupnie zaraz,za trzecim razem ustawilismy go ok,ale nie smiej sie jak ci powiem jak to bylo,1 zakołkiem drugi z lapkiem,trzeci z tyłu.do tego czasami jechałem na recznym zaciagnietym, vag i laptop z interfejsem do zenita jazda.wtedy bylo widac co mu potrzeba(tarcze i tak byly jechowe i klocki to mi nawet nie zalezało) ale teraz naprawde jest ok.nie ma ze check wywala ,nie mam bledów.jest dobrze.do mtego mam 4 sondy hehehehe i tu lipy juz nie moze byc.
a jeszce jedno wtryski matrix albo matrix wzmocnione.rozebrałem ostatnio i ok.nie musiałem czyscic, <piwo>a tak na marginesie ,mozna sobie załozyc vialle cholenderskie bez reduktorków i faza ciekła to jest przebój.widziałem przy mzdzie 626 jak gadaóo super.
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 18 gru 2009, 15:27

fassi1, kupiłem wtryski magic jety i jest tak jak trzeba może lekkie nidomagania sa ale jest jeszcze zenit czyli wiesz o co chodzi ale narazie daje sobie spokój z wymiana dzięki za pomoc jak cos to sie do ciebie wzruce pozdro <ok> a dla wszystkich co to beda czytac to val teki można sobie w du... wsadzić <dobani>

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 gru 2009, 15:13

Po małej przerwie jestem z powrotem. Super że magici dały poprawę, walteki w kosz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja