Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[All V6] nie mozna dodac rano gazu po zapaleniu bo gasnie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 16 paź 2009, 15:32

+12V (z AKU, najlepiej przez bezpiecznik na kablu) na bezpiecznik nr 28 (przynajmniej taki jest u mnie). Oczywiście zapłon włączony, silnik nie pracuje. Pompa powinna się włączyć. Dam jej chwilę popracować, później spróbuję odpalić.

UWAGA! Nie robiłem tego jeszcze! Więc nie biorę odpowiedzialności za ew. straty! :mrgreen:
Pozdrawiam,
Krisker

dobi1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:31
Lokalizacja: lublin

Post autor: dobi1988 » 16 paź 2009, 17:08

krisker pisze:+12V (z AKU, najlepiej przez bezpiecznik na kablu) na bezpiecznik nr 28 (przynajmniej taki jest u mnie). Oczywiście zapłon włączony, silnik nie pracuje. Pompa powinna się włączyć. Dam jej chwilę popracować, później spróbuję odpalić.

UWAGA! Nie robiłem tego jeszcze! Więc nie biorę odpowiedzialności za ew. straty! :mrgreen:
a pompa ma zostac w baku tak jak jest ??czy ja wyjac i przy silniku podlaczyc do zasilania w jakiejs banieczce nalac paliwa i wlozyc tam powrotny wężyk z silnika??????????

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 16 paź 2009, 17:42

Oczywiście, że w baku. Test ma sprawdzić, czy przyczyną niepalenia jest cofanie się paliwa.
Pozdrawiam,
Krisker

dobi1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:31
Lokalizacja: lublin

Post autor: dobi1988 » 16 paź 2009, 18:02

krisker pisze:Oczywiście, że w baku. Test ma sprawdzić, czy przyczyną niepalenia jest cofanie się paliwa.
a nie mozesz poprostu wlaczac i wylaczac zaplon zeby Ci pompka dobiła ciśnienie ... na to samo wyjdzie co do aku chyba

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 16 paź 2009, 21:34

W naszych autach pompa zaczyna pracować dopiero z rozrusznikiem, a nie po przekręceniu zapłonu.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 16 paź 2009, 22:06

ÂŻeby wykluczyć LPG wcale nie trzeba wyjeżdżać gazu i zakręcać butli. Problemem może być zalewanie gazem rano przez wężyk podciśnienia. ÂŻeby to sprawdzić rano przed zapaleniem należy odłączyć cienki wężyk od reduktora i zatkać go czymkolwiek żeby silnik nie chwytał lewego powietrza a potem odpalić. Z rana na listwie wtryskowej gazu raczej nie ma tam wielkiego ciśnienia (bardzo niskie), ale żeby wykluczyć również popuszczanie gazu przez wtryskiwacze można po prostu odłączyć przewód zasilający w gaz od listwy wtryskowej i czymś zatkać wąż przy użyciu opaski i czegoś z mosiądzu, miedzi lub aluminium co nie daje iskry i też próbować odpalać auto. Do czasu gdy auto jest gotowe do przełączenia na gaz wszystkie elektrozawory są pozamykane więc nie powinno być obaw o jakimkolwiek uciekaniu gazu po rozłączeniu gumowych węży przy odpalaniu na zimnym silniku.

tomasss82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 14 mar 2009, 14:43
Lokalizacja: biłgoraj

Post autor: tomasss82 » 16 paź 2009, 22:35

A jakie wskazania ma sonda? Może już kuleje.
b3,2.3 ng quattro 88r i
a6 c4 2.6 abc quattro automat

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 17 paź 2009, 09:42

AFAIK sonda przy odpalaniu na zimno jest w zasadzie ignorowana. Jeśli ma grzanie, to w miarę szybko zacznie pracować, ale dopiero po odpaleniu i chwili pracy.
Pozdrawiam,
Krisker

dobi1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:31
Lokalizacja: lublin

Post autor: dobi1988 » 17 paź 2009, 15:06

pawelk600 pisze:dobi1988, Spróbuj w takim razie zdjąć wtyczkę z zaworu N80 czyli zaworu pochłaniacza oparów paliwa, i zobacz rano czy to coś da.
zdjecie wtyczki z zaworu N80 nic nie dalo... ten sam problem jest co i był

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 17 paź 2009, 17:11

Niestety, dopompowanie paliwa pompą nic nie dało :-/ Mam nawet wrażenie, że było gorzej. Z wydechu po uruchomieniu wylazło jeszcze więcej dymu niż zwykle. ÂŚmierdziało niedopalonym paliwem. Wygląda jednak na to, że paliwa jest za dużo. Być może iskra jest za słaba, ale skoro przewody nowe i świece również, to zostają cewki. Spróbuję jeszcze dolać szuwaksu do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych. Może są zapieczone i puszczają za dużo paliwa. Zrobię jeszcze jedną rzecz. Rano zakręcę rozrusznikiem do granicy uruchomienia silnika, potem wyłączę zapłon i obejrzę świece. Jeśli będą zalane, to da jakiś obraz sytuacji.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 paź 2009, 19:00

krisker pisze:Niestety, dopompowanie paliwa pompą nic nie dało :-/ Mam nawet wrażenie, że było gorzej. Z wydechu po uruchomieniu wylazło jeszcze więcej dymu niż zwykle. ÂŚmierdziało niedopalonym paliwem. Wygląda jednak na to, że paliwa jest za dużo. Być może iskra jest za słaba, ale skoro przewody nowe i świece również, to zostają cewki. Spróbuję jeszcze dolać szuwaksu do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych. Może są zapieczone i puszczają za dużo paliwa. Zrobię jeszcze jedną rzecz. Rano zakręcę rozrusznikiem do granicy uruchomienia silnika, potem wyłączę zapłon i obejrzę świece. Jeśli będą zalane, to da jakiś obraz sytuacji.
Jak zwiększyłeś ciśnienie w listwie to wiadomo że go zalało bo czasy wtrysków się nie zmieniły a przy większym ciśnieniu większa dawka paliwa została wtryśnięta.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 17 paź 2009, 19:39

A kto powiedział, że zwiększyłem ciśnienie na listwie?
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 paź 2009, 20:08

A skąd się wziął dym z wydechu skoro nie ingerowałeś w czasy wtrysków benzyny? Musiało nastąpić zwiększenie ciśnienia w listwie.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 17 paź 2009, 20:25

Zakładając, że regulator ciśnienia działa dobrze, ciśnienie na listwie nie przekroczyło typowych wartości. Ale jeśli regulator przytrzymuje paliwo i zwiększa ciśnienie, to coś w tym może być.
Pozdrawiam,
Krisker

dobi1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:31
Lokalizacja: lublin

Post autor: dobi1988 » 18 paź 2009, 11:16

pawelk600 pisze:dobi1988, Ok to może z innej beczki.

1. Sprawdź podczas rozruchu Vagiem napięcie zasilania sterownika silnika, czyli spadek napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem.

2.Ciśnienie sprężania, dobrze by było sprawdzić na zimnym i na ciepłym silniku.

3.Bezwzględnie sprawdź ewentualne nieszczelności w układzie dolotowym i podciśnieniowym.

4.Sprawdź też cisnienie paliwa według poniższel tabeli(sorki że po angielsku)



[url=http://images48.fotosik.pl/215/a5078a97a9a47f68m.jpg]Obrazek[/URL]

Jak to sprawdzisz to będziemy myśleć dalej.
Dzieki za podpowiedzi , jak narazie zamówilem pompke bede mial ja na poniedzialek... jak to nie bedzie wina pompki bede sprawdzal dalej poszczegolne czynnosci co napisales...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja