Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[All V6] nie mozna dodac rano gazu po zapaleniu bo gasnie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sebos17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:56
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 18 paź 2009, 15:45

Koledzy, nie chciałem zakładać nowego wątku aby nie zaśmiecać, co prawda problem jest w silniku AAH, jednak konstrukcje podobne.

Z rana na zimnym silnik odpala super, jednak zanim trochę się nagrzeje nie mogę utrzymać żadnych obrotów pomiędzy 1tys. a 2tys/obrotów. Na jałowym biegu około 900 trochę przytrzymam pedał gazu to od razu dopiero wskakuje na 2 tys. odejmuję delikatnie i od razu spadnie do 900 obrotów. na silniku nagrzanym problem nie występuje.

za wszystkie sugestie dziękuję ;-)
A6 C4 2.8 AAH quattro MT jest
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4

dobi1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:31
Lokalizacja: lublin

Post autor: dobi1988 » 20 paź 2009, 17:27

krisker pisze:W naszych autach pompa zaczyna pracować dopiero z rozrusznikiem, a nie po przekręceniu zapłonu.
Wymieniłem pompke paliwa na nową dzis i jak nie palił tak nadal nie pali...
200zł utopione samochod na złom chyba mozna nerwicy dostac;/

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 20 paź 2009, 20:23

A próbowałeś test z odłączaniem wężyka podciśnienia od reduktora?
Moim zdaniem go zalewa na zimnym i dlatego tak ma, albo słaba iskra i nie spala wszystkiej mieszanki. A nie dymi z wydechu?

dobi1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:31
Lokalizacja: lublin

Post autor: dobi1988 » 20 paź 2009, 20:39

fassi1 pisze:A próbowałeś test z odłączaniem wężyka podciśnienia od reduktora?
Moim zdaniem go zalewa na zimnym i dlatego tak ma, albo słaba iskra i nie spala wszystkiej mieszanki. A nie dymi z wydechu?
Probowalem juz z wezykiem od reduktora, mozliwe ze slaba iskra ale czym to moze byc spowodowane ?? moze tez go zalewac ale tez nie wiem czemu:( a przy zapaleniu lekko dymi na niebiesko przez chwile.
Swiece nowe i przewody rowniez firmy NGK. przed sekunda go zapaliłem na benzynie znowu 10 sek krecenia rozrusznikiem no i nieidzie dodac gazu odrazu bo gasnie musi troche pochodzic zeby mozna dodac gazu. Rozkładam rece i nie mam zielonego pojecie;/

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 20 paź 2009, 21:49

A jak tam ładowanie i akumulator? Jeśli akumulator jest słaby to ciągnie więcej mocy z alternatora a ten wtedy nie podaje wystarczającego prądu na cewkę.
Po odpaleniu możesz odłączyć akumulator to nie będzie obciążał alternatora i sprawdź jak się zachowuje.
Sprawdź też przepływomierz. Jak w końcu odpalisz to odłącz wtyczkę od przepływomierza i zobacz czy zachowuje się inaczej. Jeśli nie ma zmian to przepływomierz może być winny.
Może w końcu coś zadziała? <ok>

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 20 paź 2009, 23:18

Po odpaleniu możesz odłączyć akumulator to nie będzie obciążał alternatora
Absolutnie nie wolno tego robić!!!

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 21 paź 2009, 01:19

KMS pisze:
Po odpaleniu możesz odłączyć akumulator to nie będzie obciążał alternatora
Absolutnie nie wolno tego robić!!!
Nikt nie każe mu jeździć bez akumulatora. Nic się nie stanie jak odłączy na 20 sekund.

sikor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
Lokalizacja: wielkopolska/Poznan

Post autor: sikor » 21 paź 2009, 07:58

no nic sie nie stanie , kilka razy podlaczalem akumulator od innego auta , jak odpalil zdejmowalem klemy i zakladalem na odpalonym silniku stary akumulator - nic sie nie stalo , ale cos mi sie wydaje ze aku jest jakby kondensatorem i nadmiar pradu moze w ekstremalnym przypadku uszkodzic jakis regulator napecia czy cos


jak zimny chdozi na ssaniu , ja bym tez obstawial ze cos rozregulowane zwiazane z ssaniem ,
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8

dobi1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:31
Lokalizacja: lublin

Post autor: dobi1988 » 21 paź 2009, 08:12

sikor pisze:no nic sie nie stanie , kilka razy podlaczalem akumulator od innego auta , jak odpalil zdejmowalem klemy i zakladalem na odpalonym silniku stary akumulator - nic sie nie stalo , ale cos mi sie wydaje ze aku jest jakby kondensatorem i nadmiar pradu moze w ekstremalnym przypadku uszkodzic jakis regulator napecia czy cos


jak zimny chdozi na ssaniu , ja bym tez obstawial ze cos rozregulowane zwiazane z ssaniem ,
sprobuje odlaczyc przeplywomierz...
jak dojdzie do zalalenie to własnie nie chodzi na ssaniu tylko ma 900 obrotow tak jak by ssanie sie nie załączało...

sikor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
Lokalizacja: wielkopolska/Poznan

Post autor: sikor » 21 paź 2009, 08:17

to bedzie glupi przyklad ale...............jak mialem malucha to odpalal rano bez ssania tylko ze kazda proba dodania gazu konczyla sie zgasneiciem silnika , mialem simsona (to juz wogole glupi przyklad) bylo to samo , skoda 120 (zerwana linka ssania) to samo i zastava to samo , wszstkie dalo sie odpalic ale poki nie rozgrzaly sie to nie dalo sie zwiekszyc obrotow
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 21 paź 2009, 08:27

Wszystko fajnie, ale:
- jaki związek ma ssanie z ilością benzyny w baku?
- ssanie w silnikach z wtryskiem to AFAIK długie czasy wtrysku, modyfikacja kąta wyprzedzenia zapłonu i sterowanie krokowcem (przepustnica). Wszystko to na podstawie wskazań czujników temperatury, które są OK.

Czyli w tej kwestii pozostaje czyszczenie przepustnicy, ale znowu: jaki to ma związek z ilością benzyny w baku (bo jednak po zalaniu pod korek pali dużo lepiej)?
Pozdrawiam,
Krisker

sikor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
Lokalizacja: wielkopolska/Poznan

Post autor: sikor » 21 paź 2009, 08:45

co do tego baku to wyczytalem ze wymieniles pompe paliwa ale chyba filtr paliwa tez , mozna zejszcze zajrzec do przewodow miedzy bakiem a filtrem bo: ja kupilem audi slabo palilo i krecilo sie tylko do 3 tys obrotow , wymienilem filtr paliwa(2 razy) i ciagnie nromalnie ale pompa podaje o 1 bar mniej niz powinna , musze wymienic pompe i przewody ,


moze to nie te same objawy co u ciebie ale jak wymieniles pompe paliwa to warto tez przewod od paliwa i filtr(nie doczytalem czy to wymieniles czy nie )


troche sie pogubilem czy piszemy o tym 2.4 czy 2.8 , a jak by tak przelozyc caly uklad paliwowy od innej a6 na jakims mini zlocie?? :mrgreen:
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2014
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 21 paź 2009, 09:00

Hej! Wprawdzie ja mam starszą furkę od waszych ale 2 razy problem miałem ten sam - rano zimny źle palił, czasami wcale! Raz okazało się, że wpływ na to miał czujnik temperatury płynu chłodzącego - podawał złe wartości na komputer! A drugim razem poszedł mi przepływomierz! Zarówno za pierwszym razem po wymianie czujnika, jak i za drugim po wymianie przepływomierza - problem rannego odpalenia znikł! Nie wiem jak jest u Ciebie i czy to już sprawdzałeś, ale to tyle jak mogę Ci pomóc! Pozdrawiam! :-)

dobi1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:31
Lokalizacja: lublin

Post autor: dobi1988 » 21 paź 2009, 15:04

krisker pisze:Wszystko fajnie, ale:
- jaki związek ma ssanie z ilością benzyny w baku?
- ssanie w silnikach z wtryskiem to AFAIK długie czasy wtrysku, modyfikacja kąta wyprzedzenia zapłonu i sterowanie krokowcem (przepustnica). Wszystko to na podstawie wskazań czujników temperatury, które są OK.

Czyli w tej kwestii pozostaje czyszczenie przepustnicy, ale znowu: jaki to ma związek z ilością benzyny w baku (bo jednak po zalaniu pod korek pali dużo lepiej)?
Powiem tak palił lepiej przez 3 dni gdy miał duzo w baku paliwa... po 3 dniach problem nadal powstał i do dzis dnia pali zleeee...

[ Dodano: 2009-10-21, 15:05 ]
sawik pisze:Hej! Wprawdzie ja mam starszą furkę od waszych ale 2 razy problem miałem ten sam - rano zimny źle palił, czasami wcale! Raz okazało się, że wpływ na to miał czujnik temperatury płynu chłodzącego - podawał złe wartości na komputer! A drugim razem poszedł mi przepływomierz! Zarówno za pierwszym razem po wymianie czujnika, jak i za drugim po wymianie przepływomierza - problem rannego odpalenia znikł! Nie wiem jak jest u Ciebie i czy to już sprawdzałeś, ale to tyle jak mogę Ci pomóc! Pozdrawiam! :-)
No tak tylko ze u mnie nie wywala na kompie uszkodzonego przepływomierza ani uszkodzonego czujnika...

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 21 paź 2009, 15:27

dobi1988 pisze:Powiem tak palił lepiej przez 3 dni gdy miał duzo w baku paliwa... po 3 dniach problem nadal powstał i do dzis dnia pali zleeee...

No tak tylko ze u mnie nie wywala na kompie uszkodzonego przepływomierza ani uszkodzonego czujnika...
Ale jednak palił lepiej po zatankowaniu :mrgreen: A błędu przepływomierza nie musi pokazać, podobnie zresztą jak czujnika temperatury. U mnie czujnik temperatury jest sprawny (a nawet dwa), a przepływomierz działa OK, choć w 100% go nie wykluczam. Właśnie testuję kolejny wątek tej sprawy ;-) ale to trochę potrwa, więc na razie nie zapeszam.
Pozdrawiam,
Krisker

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja