Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[All V6] nie mozna dodac rano gazu po zapaleniu bo gasnie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 02 lis 2009, 07:34

Na bardzo zimnym wręcz niebezpieczne! Ale mowa o lekko zimnym (tak z 10 stopni).
Pozdrawiam,
Krisker

motofan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 wrz 2009, 11:49
Lokalizacja: Legnica

Post autor: motofan » 02 lis 2009, 12:29

krisker pisze:Oczywiście, że mogę to wykonać, ale czego ma ta próba dowieść?
ma zmienić ciśnienie na listwie (choć pewnie regulator podmieniałeś)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 03 lis 2009, 12:43

Regulator podmieniłem, ale czy pomogło to będę wiedział jutro. Ale pytam nie bez powodu, bo zaciskanie powrotu spowoduje jeszcze większy wzrost ciśnienia i efekty mogę przewidzieć już teraz: będzie jeszcze gorzej, ponieważ problem leży właśnie w zbyt dużym ciśnieniu bądź ilości paliwa. Test z odpalaniem bez ciśnienia w układzie paliwowym to potwierdził.

Swoją drogą mam wrażenie, że jak na tak krótkie odcinki, które wykonuję na benzynie, bak pustoszeje w zastraszającym tempie :shock:

Jak jutro będzie bez zmian, to jeszcze sprawdzę dokładniej wtryskiwacze benzynowe i przewód powrotny benzyny. Ew. podmienię jeszcze regulator ciśnienia na 3 barowy.

CIEKAWOSTKA: problem występuje nie tylko w audi :shock: <smuty>


EDIT: No i niestety - regulator nie pomógł. Dziś jeszcze spróbuję go podmienić na inny, ale może tym razem 3 barowy. Choć z drugiej strony nadal nie jestem przekonany, że to właśnie jego wina... ZAÂŁAMKA :-(

EDIT2:
Pytanie pomocnicze: czy wszyscy, którzy mają problemy z odpalaniem na zimno mają A6 sprzed 07.1998? Mój jest z marca. I jeszcze jedno: jaki macie kod silnika? To ważne, bo mam kilka teorii, ale potrzebuję ww. danych.
Pozdrawiam,
Krisker

przemass1906
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
Lokalizacja: Wlkp.

Post autor: przemass1906 » 03 lis 2009, 13:25

Mój jest z 12.1997r. a kod to ALF i tez mam taki cyrk :evil:
Ostatnio zmieniony 03 lis 2009, 13:58 przez przemass1906, łącznie zmieniany 1 raz.

dobi1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:31
Lokalizacja: lublin

Post autor: dobi1988 » 03 lis 2009, 13:46

przemass1906 pisze:Mój jest z 12.1997r. a kod to ALF.
mój z 11.1997 kod AGA

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 04 lis 2009, 07:33

OK, czyli kody już zbędne, bo to nie ta uliczka :mrgreen: Przez chwilę myślałem, że to może być coś z "Secondary air system", ale AGA nie ma tego w ogóle. Pozostaje data produkcji auta. Po 07.1998 wprowadzono pewien zawór w linii odpowietrzenia baku, który być może jest kluczowy jeśli chodzi o występujący u nas problem. Dziś to spróbuję zdiagnozować i jutro dam znać, czy pomogło.


EDIT: No i tak zwana d.pa <beczy> Ja się chyba poddaję i oddam szrota na złom.
Pozdrawiam,
Krisker

dobi1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:31
Lokalizacja: lublin

Post autor: dobi1988 » 04 lis 2009, 08:03

krisker pisze:OK, czyli kody już zbędne, bo to nie ta uliczka :mrgreen: Przez chwilę myślałem, że to może być coś z "Secondary air system", ale AGA nie ma tego w ogóle. Pozostaje data produkcji auta. Po 07.1998 wprowadzono pewien zawór w linii odpowietrzenia baku, który być może jest kluczowy jeśli chodzi o występujący u nas problem. Dziś to spróbuję zdiagnozować i jutro dam znać, czy pomogło.


EDIT: No i tak zwana d.pa <beczy> Ja się chyba poddaję i oddam szrota na złom.
Nie poddawaj sie walcz dalej :) a jak bedziesz złomował moge wziąść go heh
ja tez jestem bezradny i nie wiem czego sie czepiac ...
ostanio mialem 20 l paliwa wiadomo ciezko palil ale nie gasł i mozna bylo dodwac gazu odrazu, teraz jak mam 10l paliwa to gasnie z rana i nie idzie dodac gazu heh

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 04 lis 2009, 09:55

Ja mam ponad pół baku i dziś ledwie odpalił :-> Na AKP Zaworówka miał podobny problem i też lepiej palił po dotankowaniu paliwa, a okazało się, że to wina LPG. Może na razie zignorować w ogóle te lepsze palenie po zatankowaniu i szukać innych przyczyn? Z drugiej strony on miał C4...

EDIT:
Zapodałem 3 barowy regulator ciśnienia paliwa. Na ciepłym chodzi normalnie i wkręca do czerwonego, oczywiście na benzynie. Do wymiany zakupiłem też czujnik temperatury cieczy i filtr paliwa. Dziś powinienem to wymienić. Jutro dam znać, czy cokolwiek pomogło.
Pozdrawiam,
Krisker

dobi1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:31
Lokalizacja: lublin

Post autor: dobi1988 » 04 lis 2009, 12:20

krisker pisze:Ja mam ponad pół baku i dziś ledwie odpalił :-> Na AKP Zaworówka miał podobny problem i też lepiej palił po dotankowaniu paliwa, a okazało się, że to wina LPG. Może na razie zignorować w ogóle te lepsze palenie po zatankowaniu i szukać innych przyczyn? Z drugiej strony on miał C4...

EDIT:
Zapodałem 3 barowy regulator ciśnienia paliwa. Na ciepłym chodzi normalnie i wkręca do czerwonego, oczywiście na benzynie. Do wymiany zakupiłem też czujnik temperatury cieczy i filtr paliwa. Dziś powinienem to wymienić. Jutro dam znać, czy cokolwiek pomogło.
Czekam na nowe wieści czy cos pomogło :)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 04 lis 2009, 12:27

Ty wsadziłeś 200 w pompę, teraz ja 200 w inne pierdoły. Jak nie zadziała, kolej na kogoś innego :mrgreen: ;-)
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 04 lis 2009, 18:29

Klub A6 powinien przeznaczyć nagrode w postaci specjalnej naklejki na szybę za pomoc w rozwiazaniu tej zagadki :) Nigdy jeszcze nie spotkalem się z tak duzym zainteresowaniem i żeby w tak licznym gronie nie znaleźć rozwiazania :) To taki żarcik z tą nagroda ale wydaje mi się, ze rozwiazanie bedzie tak proste ze nikt sie nie spodziewa :) Pozatym dodam nowość . Moje autko odpaliło jednego dnia bardzo dobrze i nie smierdział obenzyną nie spaloną i gazu mozna bylo dodac normalnie . bez dolewania beznyny . przejechalem jakies 5 km po tymn odpaleniu a wczesnie jtez tak samo 5 km . Następnego dnia juz odpalało z oporem i tak do dzisiaj :) wiem nic nie pomogłem :) Nie zauwazylem zadnych operacji innych niz normalnie przed normalnym odpaleniem auta. poprostu stało sobie jak zawsze w tym samym miejscu .

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 04 lis 2009, 18:39

Pewnie kwestia ciśnienia atmosferycznego ;-)

Dzisiaj:
- wymiana czujnika temperatury
- odłączenie i wypalenie gazu
- reset ECU (o ile odłączenie aku na godzinę resetuje ECU)
- adaptacja (start na benzynie i wolne obroty do 90 stopni C)
- wymiana filtra benzyny
- zmiana regulatora ciśnienia na 3 barowy

Ale już czuję, że to nie pomoże. Jutro rano przy kolejnych problemach z odpaleniem sprawdzę, czy świece faktycznie są zalane i czy na zimno jest iskra. To pozwoli jednoznacznie stwierdzić: zalewa, bądź nie. Spróbuję jeszcze pojeździć w takiej konfiguracji na samej benzynie. Potem podłącze wtryskiwacze bezpośrednio, bez przejściówek LPG. A na koniec wyjmę wtryskiwacze benzynowe i je obejrzę. Najgorzej,że pogoda do d... i czasu mało. Jak to wszystko nie pomoże, to tankuję do pełna i... byle do wiosny :-/
Pozdrawiam,
Krisker

dobi1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:31
Lokalizacja: lublin

Post autor: dobi1988 » 04 lis 2009, 20:22

fishmanr11 pisze:Klub A6 powinien przeznaczyć nagrode w postaci specjalnej naklejki na szybę za pomoc w rozwiazaniu tej zagadki :) Nigdy jeszcze nie spotkalem się z tak duzym zainteresowaniem i żeby w tak licznym gronie nie znaleźć rozwiazania :) To taki żarcik z tą nagroda ale wydaje mi się, ze rozwiazanie bedzie tak proste ze nikt sie nie spodziewa :) Pozatym dodam nowość . Moje autko odpaliło jednego dnia bardzo dobrze i nie smierdział obenzyną nie spaloną i gazu mozna bylo dodac normalnie . bez dolewania beznyny . przejechalem jakies 5 km po tymn odpaleniu a wczesnie jtez tak samo 5 km . Następnego dnia juz odpalało z oporem i tak do dzisiaj :) wiem nic nie pomogłem :) Nie zauwazylem zadnych operacji innych niz normalnie przed normalnym odpaleniem auta. poprostu stało sobie jak zawsze w tym samym miejscu .
heheh tez tak mam nieraz ze dwa dni pod rzad dobrze odpali potem nadal zle czarna magia ... czary mary

[ Dodano: 2009-11-04, 20:23 ]
krisker pisze:Pewnie kwestia ciśnienia atmosferycznego ;-)

Dzisiaj:
- wymiana czujnika temperatury
- odłączenie i wypalenie gazu
- reset ECU (o ile odłączenie aku na godzinę resetuje ECU)
- adaptacja (start na benzynie i wolne obroty do 90 stopni C)
- wymiana filtra benzyny
- zmiana regulatora ciśnienia na 3 barowy

Ale już czuję, że to nie pomoże. Jutro rano przy kolejnych problemach z odpaleniem sprawdzę, czy świece faktycznie są zalane i czy na zimno jest iskra. To pozwoli jednoznacznie stwierdzić: zalewa, bądź nie. Spróbuję jeszcze pojeździć w takiej konfiguracji na samej benzynie. Potem podłącze wtryskiwacze bezpośrednio, bez przejściówek LPG. A na koniec wyjmę wtryskiwacze benzynowe i je obejrzę. Najgorzej,że pogoda do d... i czasu mało. Jak to wszystko nie pomoże, to tankuję do pełna i... byle do wiosny :-/
Oby ta wymiana czesci Ci pomogla to tez tak bede robil jak Ty hehe

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 05 lis 2009, 07:50

Mam dobrą i złą wiadomość. Zła jest taka, że ww. operacje dały... nic <beczy> Dobra jest taka, że chyba mamy winowajcę - ECU. Na co dzień jeździmy na LPG, którego liczba oktanowa to ok. 100 i nie zmienia się za bardzo z upływem czasu. W baku mam za to 95. I to stare. Jak wiadomo oktany wyparowują z czasem :mrgreen: ECU przy odpalaniu na zimno cofa, bądź wyprzedza zapłon w zależności od warunków. I właśnie tutaj wszystko zaczyna się układać w logiczną całość. Przy porannym odpalaniu słychać, że zapłon następuje jakby w wydech (za późno?) i mamy charakterystyczne puf puf puf :mrgreen: Po wciśnięciu gazu na tym etapie ww. dźwięk jeszcze się wzmaga.

Do ww. wniosków doszedłem, bo:
- wymiana podejrzanych podzespołów nie pomogła
- iskra jest taka, że mogłaby zabić
- świece na początku suche, tuż przed odpaleniem zalane
- brak jakiegokolwiek zapłonu w początkowej fazie kręcenia
- dotankowanie paliwa poprawia odpalanie (świeże paliwo!)

Pozostaje pytanie: co zrobić, żeby ECU nie ruszał za mocno zapłonu przy odpalaniu? Na razie zamierzam zalać 98, może nawet vervę lub v-powera.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 05 lis 2009, 08:17

Raczej nie powinno się coś takiego dziać bo większość jeżdżących na LPG miałaby ten problem a tak nie jest. LPG ma tylko emulować pracę wtrysków benzyny i jeśli dawki gazu są dobre to nie ECU nie ma prawa się poprzestawiać bo ja co rano palę na benzynie i jest ok a jeżdżę na gazie. Najlepiej podłączyć vaga i pokasować wszystkie błędy i zrobić adaptację przepustnicy a potem pojeździć tylko na benzynie (max tydzień w zależności ile kto jeździ) tak żeby ECU się zaadoptował do nowych warunków. Ja bym jednak pomyślał o dawkowaniu powietrza na zimnym, bo skoro go zalewa to może nie dostaje odpowiedniej dawki powietrza a wtedy mimo że benzyny wtryskiwane jest tyle ile powinno to proporcja do małej ilości powietrza jest za duża.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja