[A6 C5 2,5TDI AKN 150km] Zapowietrzanie układu paliwowego?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Ja takze mam nadzieje ze to nie VP do regeneracji i oby tak było. Zobaczymy, podłącze do kompa moze pokaze cusik.
Z tym czujnikiem moze masz rację bo jak pompkę wyciągniesz z baku to we wiaderku ładnie przelewa ale zamontowana w baku to do końca nie wiadomo , może faktycznie raz chodzi raz nie.... Narazie to tylko gdybanie przed kompem- poprostu musze sie za to zabrać i jakieś konkrety pisać z moich oględzin.Pozdrawiam.
Z tym czujnikiem moze masz rację bo jak pompkę wyciągniesz z baku to we wiaderku ładnie przelewa ale zamontowana w baku to do końca nie wiadomo , może faktycznie raz chodzi raz nie.... Narazie to tylko gdybanie przed kompem- poprostu musze sie za to zabrać i jakieś konkrety pisać z moich oględzin.Pozdrawiam.
- roborobo73
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 sty 2009, 14:45
- Lokalizacja: Świecie
Witam kolegów. Ja wymieniłem wąż między VP a filtrem na przeźroczyste żeby obserwować gdzie zbiera się powietrze. Schodzi z filtra (ok.3 cm od góry) i z węża między VP a filtrem na długości ok. 15 cm od strony filtra. Reszta jest zalana. Audi nie odpala. Wyjmuję zaworek z filtra i przez otwór wlewam ropę do filtra (ok. 100 ml). Zdejmuję wąż z przepływki i pryskam plak w wąż do turbiny podczas gdy moja żona odpala auto. Audi odpala za pierwszym lub drugim strzałem. Po odpaleniu od razu zaciąga ropę czyli w wężu między filtrem a zbiornikiem była ropa. Dopóki jeżdżę nic się nie dzieje, ale gdy trochę postoi to sytuacja się powtarza. Dziś założyłem zaciski na obu wężach między pompą a filtrem i zobaczę jutro z której strony zacisków zbierze się się powietrze i będę wiedział w którym kierunku szukać dalej.
Mam pytanie czy po takim odpaleniu i przejechaniu ok 100 km pompa może być jeszcze zapowietrzona.
Mam pytanie czy po takim odpaleniu i przejechaniu ok 100 km pompa może być jeszcze zapowietrzona.
robert
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 137
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:51
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
jak juz odpali i chodzi normalnie to pompa napewno nie jest zapowietrzona...
Kolego jak Ci sie znow zapowietrzy to zrob jak ja robilem ( trzeba 2 ludzi do tego ) poluzuj wtryski ( tak o jeden obrot ) niech zona wsiadzie do auta, i niech kreci, gaz wcisniety do konca, jezeli z wtryskow zacznie pryskac, to po kolei je zakrecaj, zaczynajac od tego na ktorym pokazala sie ropa jako 1.... jezeli odpali normalnie bez zalewania filtra paliwa to pewnie bedziesz mial to samo co ja mialem, czujnik poziomu paliwa...
Kolego jak Ci sie znow zapowietrzy to zrob jak ja robilem ( trzeba 2 ludzi do tego ) poluzuj wtryski ( tak o jeden obrot ) niech zona wsiadzie do auta, i niech kreci, gaz wcisniety do konca, jezeli z wtryskow zacznie pryskac, to po kolei je zakrecaj, zaczynajac od tego na ktorym pokazala sie ropa jako 1.... jezeli odpali normalnie bez zalewania filtra paliwa to pewnie bedziesz mial to samo co ja mialem, czujnik poziomu paliwa...
tymczasowo brak, new OOOO po zimie....
- roborobo73
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 sty 2009, 14:45
- Lokalizacja: Świecie
Kolego jay_zzA6 Twój problem wyglądał trochę inaczej. U Ciebie samochód zaciągał powietrze ze zbiornika ponieważ czujnik nie załączał pompy wspomagającej przy niskim stanie paliwa i kosz był pusty. U mnie są problemy z odpaleniem. Jak odpali to nie stwarza żadnych problemów. Nigdy nie stanął w czasie jazdy.
robert
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 137
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:51
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
No dobrze wiem ze Tobie auto nie stanelo w czasie jazdy, tak jak pisalem mnie sie zapowietrzal nawet jak bylo ponad pol baku paliwa.... wiec dlatego o tym pisze. Jak juz odpalilem to tez nie sprawial problemow zadnych, normalnie jechal, no az do ponownego zapowietrzenia, kiedy np stanalem gdzies po makretem bylem tam ze 2 h przychodzi i dupa... a paliwo w przewodzie od baku do filtra, i w filtrze tez bylo...
tymczasowo brak, new OOOO po zimie....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Witam.Robo....73 : Czytając twojego posta mam wrażenie ze to sam pisałem. Mianowicie kiedy sie zaczeły problemy z zapowietrzaniem podobnie jak u ciebie robiło się w wężach (możesz poczytać jedne z moich pierwszych postów na forum). To zjawisko wyeliminowałem poprzez wymiane simmeringa na pompie wtryskowej-poprostu był wytarty(kosztowało mnie to 300pln z robocizną). Niestety,po jakimś czasie zaczeły sie podobne problemy ale mysle ze są przyczyna tak jak kolega jay.... odpowiada zbiornik lub zaworek na filtrze- co oczywiście wszystko opiera sie o kasę.
błąd to 17 978- "moduł sterujacy zablokowany/brak osprzętu/nie związany ze sprzętem/błąd sporadyczny"
Moze wypisując ten błąd wypadne na laika no ale dopiero sie ucze. No i co wy na powyższe? Pozdrawiam
A więc: Wczoraj podłączyłem pod VAG i chyba nic nie ma. Tzn. wyskakuje błąd który usunąłem.Pokazuje się on zawsze kiedy bez ingeręcji kluczyka a6- sama zgaśnie-dostanie powietrza.jay_zzA6 pisze:No to czekamy az sprawdzisz co i jak i daj znac co wygrzebales. Pozdro
błąd to 17 978- "moduł sterujacy zablokowany/brak osprzętu/nie związany ze sprzętem/błąd sporadyczny"
Moze wypisując ten błąd wypadne na laika no ale dopiero sie ucze. No i co wy na powyższe? Pozdrawiam
- roborobo73
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 sty 2009, 14:45
- Lokalizacja: Świecie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
To fajnie ze doszedłeś do takiego wniosku. Na razie dla ciebie podstawa to dobry zaworek na filtrze (nie taki jak ja za 50 zeta), no i sam filtr dobrej sprawdzonej marki, bo jak sie okazuje i kilku chłopaków z naszego forum potwierdzą, ze nawet nowe filtry mogą być przyczyna takich właśnie objawów. A... nowe dobrej jakości opaski na krućcach filtra-najlepiej takie które na całym obwodzie stykają się z wężem- trudno dostępne w "pospolitych" sklepach.roborobo73 pisze:Witam. Po mim eksperymencie z zaciskami na wężach powietrze zebrało się od strony filtra więc wiater łapie w kierunku zbiornika. Czyli mieliście rację albo zbiornik albo coś z filtrem.
Ja kurcze nie moge zbytnio wyczuć, bo na razie odpalam go co ok 24h ,bo musze popołudniami jezdzić, no i od tygodnia pali jak talala,nic sie nie dzieje, a niedawno miałem nawet tak ze odpaliłem w garazu,wyjechałem z niego(czyli pochodził ze 30sek),zamknolem garaz coś tam jeszcze w domu i po 20 min ani drgnie..... To ci dopiero. Ale mam na to wytłumaczenie. Teraz czekam na pieniażki i mam nadzieje ze poradzę sobie z nim we własnym zakresie i za minimalne pieniadze.Pozdrawiam
Re: [A6 C5 2,5TDI AKN 150km] Zapowietrzanie układu paliwoweg
Czy uporałeś się już z problemem. Ja swoją stawiam tyłem samochodu wyżej i to pomaga. Nie mogę znaleść źródła zapowietrzenia. Pozdrawiamdudmen pisze:Witam wszystkich serdecznie.Zwracam się o pomoc bo już nie wiem co jest grane.Od pewnego czasu zapowietrza mi się układ paliwowy po dłuższym postoju około 5godzin pierwszą przyczyną był pęknięty zawór zwrotny(przelewowy) na filtrze paliwa został wymieniony na nowy nic to nie dało układ nadal się zapowietrza następnym krokiem była wymiana filtra paliwa na knechta podejrzewałem w starym walnięty oring niestety nie pomogło .Największą ciekawostką jest to że jak zablokuje powrót ( robię to ściskiem stolarskim ) z pompy wtryskowej na filtr paliwa na ten zaworek na czas dłuższego postoju np.przez noc zdejmę ścisk rano i auto pali bez żadnych problemów to więc gdzie może być przyczyna .Dodam jeszcze że wszystkie przewody paliwowe są szczelne zawór zwrotny w pompie też dobry tak stwierdził mechanik .Proszę wszystkich o pomoc z góry dziękuje.Pozdrawiam.
_powitania
Ostatnio zmieniony 18 paź 2009, 22:07 przez myniala, łącznie zmieniany 1 raz.
Zibi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Czescmyniala pisze:Czy uporałeś się już z problemem. Ja swoją stawiam tyłem samochodu wyżej i to pomaga. Nie mogę znaleść źródła zapowietrzenia. Pozdrawiam
Jeżeli filtr jest ok i zaworek (dopasuj nowy oring do filtra w jakimś sklepie)na nim to wymień wszystkie wężę miedzy pompą i filtrem oraz filtrem a rurkami aluminiowymi które ida do baku. Jedz do sklepu z wężami hydraulicznymi-tam napewno dostaniesz dobrej jakości węże paliwowe . Nowe opaski na węzach tam gdzie powinny być no i koniecznie wężyki przelewowe. Wymień takze podkładki miedziane pod króćcami przy pompie i podkładki miedziane przy wtryskach. Koszt za te elementy max 50-60 zeta i jeżeli sam się tego podejmiesz to na tym etapie więcej nie stracisz. Dobrze odpowietrzyć no i kilkudniowy test czy wszystko gra. Jeżeli tak to fajnie a jezeli nie to dawaj znać bedziem radzić. Oprócz węży i opasek ilość podkładek do zakupu:
podkładki miedziane pod wtryski A6x10 12szt (ok. 60gr/szt)
podkładki miedziane pod śruby przy pompie A14x20 4szt (ok 1,5pln/szt)
Pozdrawiam
Ps. : przywitaj się bo będziesz upominany
Witam wszystkich.Podepne sie pod temat.Otórz wszystko bylo fajnie do momentu kiedy nie postawilem samochod na podjeżdzie o dużym nachyleniu,tył był niżej.\po jakichś 4 godz.wsiadam i nic...zapowietszył sie i tak jest ciągle jak postoi ze 3 godz.Jak postawie tyłem pod góre to pali od kopa,a jak zapali to chodzi jak złoto!!Jak pale co pół godz.to jest ok.Filtr wymieniłem na knechta i nic paliwo od filtra do pompy stoi.POMOCY bo mnie krew zalewa a każdy mi wmawia że to pompa(a ja dopiero na wałki fortune wydałem:().Czekam na sugestie. POZDRAWIAM Może znacie jakiegoś szpenia ze świętokrzyskiego?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Witam. Odwieczny problem. Proponuje zastosować sie do poprzednich postów.Jak nie pomoze to "bedziem radzić". To co było napisane wcześniej cały czas obowiazuje. Jezeli będzie przyczyna w nieszczelności to zakończy się względnymi kosztami. Takze działaj i powodzenia. Pisz co i jak. Pozdrawiam.ruski pisze:Czekam na sugestie.
Witam.A więc filtr nowy Knecht,przelewy nowe,na VAG u nic,Nie pali...Jak tyłem do góry postawie to od kopa zasuwa!!!Czy uszkodzoną pompke w baku powinno wybić na VAG-u?Czy jak odpalę to normalne że w wężyku między filtrem a pąpom zasuwają pęcheżyki powitrza?Paliwo stoi w wężyku ale bąbelki są,czy to norma?Dzięki za podpowiedzi bo jestem zielony w tym twmacie i rozkminiam wszysto od początku!Pozdrówka!! ![<ok> <ok>](https://a6klub.pl/images/smilies/ok.gif)
![<ok> <ok>](https://a6klub.pl/images/smilies/ok.gif)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga