
[A6 C5 2,5TDI AKN 150km] Zapowietrzanie układu paliwowego?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Różnie to bywa z tym vag jak będzie spalona "czyli obwód się zewrze" to moze wykazać ale może być tak ze chodzi tylko nie zawsze i jakoś kulawo i bez swojej nominalnej wydajności to takze będzie się robiło to co się robi. Trza pamietac tylko ze ta pompka działa na zasadzie sciągania paliwa z objętości baku do kosza z którego VP sama zasysa. Pompka ta działa tylko wtedy gdy jest mniej jak 3/4 zbiornika, więc jak masz do pełna zalane ON i sprawny czujnik poziomu paliwa to ta pompka nie działa. Swoja drogą ja takze niedługo będe wymieniał samą pompke bo niby chodzi jak się na krótko podłączy, słychać szum w baku, ale jej stan i wydajność coś krzaczy z tym paliwem.ruski pisze:Czy uszkodzoną pompke w baku powinno wybić na VAG-u
ruski pisze:Czy jak odpalę to normalne że w wężyku między filtrem a pąpom zasuwają pęcheżyki powitrza?
Nie.Musisz szukać przyczyny bo zaciaganie powietrza szkodzi VP.
tak i nie! Zależy w jakiej skali jest ten pęcherzyk . Sprawny układ czyli szczelny nie wykazuje zadnych pęcherzyków ale to ideał. Jezeli pojawia się pęcherzyk, po postoju , powiedzmy wielkości główki zapałki to nie ma problemu ale jeżeli jest to widoczna pustka w wężu to ma prawo sie zapowietrzać.ruski pisze:Paliwo stoi w wężyku ale bąbelki są,czy to norma?
Przy zasilaniu VP w paliwo, wąż do króćca podchodzi od dołu. Nieszczelność w układzie powoduje cofanie się paliwa i powstawanie pustki-powietrza właśnie u dołu VP ,mimo ze na pierwszy rzut oka widać wypełniony wąż powyżej tego poziomu .Skutkiem tego jest to ze autko odpala pieknie i za 2 sek zonk.
Takze rozkminiaj kolego i dawaj znać co i jak. Pozdrowionka.
Powitać ponownie.Dzisiaj dalszy ciąg walki...Nowe przelewy,podkładki miedziane i w sumie na tyle starczyło czasu...Jutro od rana morduje dalej.I tu moje pytanie;czy jak podłącze VP na krótko tzn.wężyki do baku bezpośrednio to jej nie zaszkodze? a odnośnie tej pompki w baku czy gdyby nie zawsze chodziła było by to odczuwalne w jeżdzie?Moja niunia jak odpali to nie wykazuje żadnych oznak usterki...
Dzięki za podpowiedzi!!Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie to jestem otwarty!!!!!!!! :mrgreen:
Pozdrawiam
Dzięki za podpowiedzi!!Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie to jestem otwarty!!!!!!!! :mrgreen:
Pozdrawiam
- roborobo73
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 sty 2009, 14:45
- Lokalizacja: Świecie
Witam. Gdyby pompka szwankowała w czasie jazdy przy stanie paliwa poniżej 40 litrów paliwa w zbiorniku to Twoja niuńka zapowietrzałaby się w czasie jazdy. Ja miałem podobny problem (czytaj kilka postów wcześniej), wymieniłem zaworek zwrotny w śrubie na powrocie w VP. Chwilę było dobrze, ale problem powrócił. Problem tkwił w wężu który założyłem między VP a filtrem. Był on mizernej jakości i po chwili eksploatacji zesztywniał i obluzował się przy filtrze. Po wymianie węża na wysokiej jakości jeżdżę już trzeci tydzień i jest ok. Więc w moim przypadku wina leżała w zaworku, a wąż wyniknął przy okazji.
robert
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Na krótko? Chodzi ci pewnie ze zasilanie i powrót do baniaczka np 5l bezpośrednioruski pisze:I tu moje pytanie;czy jak podłącze VP na krótko tzn.wężyki do baku bezpośrednio to jej nie zaszkodze?

Jeżeli wogóle by nie chodziła to przy niskim stanie paliwa w baku mogłoby VP brakować ON. Jednak bardzo częstym przypadkiem jest włąśnie ze na pozór działa , ale .......robi się to co się robi. Często właśnie wymiana samej pompki pozwala zapomnić o problemie. Dawaj znać co i jak.ruski pisze:a odnośnie tej pompki w baku czy gdyby nie zawsze chodziła było by to odczuwalne w jeżdzie?
Pozdrawiam
Witam!Dzisiaj kolejny dzień walki za moją Niunią...Wczoraj zmieniłem przewody paliwowe i zaworek na filtrze.Przewody te które ida od filtra do pompy zasilanie i powrót.Co zauważyłem to to że ciągnie pęcheżyki powietrza tak jakby od baku...Dziś rano przewód przed filtrem pusty a przy pompie na wpół pełny...I nie pali.Więc zrobiłem jak pisałem-na krótko,wężyki do bańki i jazda.Zero powietrza w przewodzie do pompy czyli tak jak być powinno.Ma ktoś pomysł gdzie w kierunku zbiornika może łapać wiater?Po mału zaczyna brakować mi pomysłów....Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
A co z krótkimi przewodami przed filtrem? Te między rurkami aluminiowymi a filtrem. Zapewne nikt ich nie ruszał, a jeżeli tak jest to maja juz ok 10lat. Wymień je, porządne opaski i dalej niestety trza czekać. Kiedy interesowałem się podobnymi zagadnieniami, koledzy z forum pisali o przetartych rurkach bliżej baku, oraz o niewyjaśnionych przytarciach tych rurek. Takze zostanie jeszcze bardzo dokładne przeglądnięcie rurek do samego baku no i wtedy kosz i pompka. Ale najpierw wężyki przed filtrem które na pozór wyglądaja elegancko. Pozdrawiam
Witam.Wężyki posprawdzane i ostateczna diagnoza|(mam nadzieje)uszczelnienie pompy.Zawioałem pompe do znajomego mechaniora,wymienił kilka oringów i stwierdził że to ich wina.Jutro montuje i się okaże.A przy okazji demontażu pompy czyszczonko kolektorów (masakra nalotu z centymetr),odmy i mycie silnika...Jak zamontuje pompe i bedzie ok to polece wam jednego pompiarza.Gość solidny i tani i(mam nadzieje)wie co robi...
Pozdro.
Pozdro.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Witam. Czyszczonko kolektoróew to podstawa przy takiej okazji demontażu. Nie ma to jak sam sobie zrobisz takie zeczy-przynajmniej z postu tak wynika. Ja za wymiane simmeringa na pompie zapłaciłem 300pln. O innych uszczelkach mechanik mi nic nie mówił. Podobno ten simmering był poprostu wytarty no i VP łapała powietrze.
[ Dodano: 2009-11-08, 07:54 ]
[ Dodano: 2009-11-08, 07:54 ]
Aaa..czyli co? po wężykach itd nadal się zapowietrzał?ruski pisze:Wężyki posprawdzane i ostateczna diagnoza|(mam nadzieje)uszczelnienie pompy
Jak sprawdzi pompe czy jest ok? Po włożeniu do auta? :-Druski pisze:Witam.Wężyki posprawdzane i ostateczna diagnoza|(mam nadzieje)uszczelnienie pompy.Zawioałem pompe do znajomego mechaniora,wymienił kilka oringów i stwierdził że to ich wina.Jutro montuje i się okaże.A przy okazji demontażu pompy czyszczonko kolektorów (masakra nalotu z centymetr),odmy i mycie silnika...Jak zamontuje pompe i bedzie ok to polece wam jednego pompiarza.Gość solidny i tani i(mam nadzieje)wie co robi...
Pozdro.
p.s. u mnie przyczyną zapowietrzania było zatarcie tego elementu:
przypaliło się biedactwo oraz zatarło... prawdopodobnie alkohol w ropie
Kolego Citrin czyszczonko oczywiście samemu!Było co robić wszystko zarośnięte aż strach.A do pompy doszedłem bo już nic innego nie szło znależć.Przewody nowe,bańka podpięta i nic nie dała.Ja za wymiane uszczelnienia zapłaciłem 200 zeta a za wszystkie gość zaproponował 600.Powiem szczeże że uczciwy bo mógł skosić 600...Jutro montuje i zobaczymy co będzie.Mam nadzieje że wreszcie wystartuje bo już mnie nogi bolą... :lol: Pozdro.Jak zmontuje to napisze co i jak.
Mam takie pytanie..
Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak działa ten zawór na filtrze paliwa?
Usiłuję sprawdzić ten zawór.. i mój działa tak, że jak mu się podaje ciepłe paliwo na wlot to przepuszcza na wylot w kierunku zbiornika.., a jak zimne to się blokuje i nie leci w ogóle.. i teraz nie wiem czy to zimne paliwo nie powinno wpadać dołem tego zaworka do filtra?
Dodam, że szukam przyczyny zapowietrzania się układu paliwowego w moim aucie..
Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak działa ten zawór na filtrze paliwa?
Usiłuję sprawdzić ten zawór.. i mój działa tak, że jak mu się podaje ciepłe paliwo na wlot to przepuszcza na wylot w kierunku zbiornika.., a jak zimne to się blokuje i nie leci w ogóle.. i teraz nie wiem czy to zimne paliwo nie powinno wpadać dołem tego zaworka do filtra?
Dodam, że szukam przyczyny zapowietrzania się układu paliwowego w moim aucie..