Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,5TDI AKN 150km] Zapowietrzanie układu paliwowego?

Silniki wysokoprężne
cawir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 18 mar 2009, 23:28
Lokalizacja: OSTRÓDA PL
Kontakt:

Post autor: cawir » 26 paź 2009, 20:51

U mnie było podobnie postało autko ok 3 godzin i też się zapowietrzało walki było niesamowicie dużo aż w końcu pojechałem do serwisu audi i kupiłem orginalny filtr paliwa i jak chodzi teraz jak pszczułka :-) .

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 27 paź 2009, 08:49

ruski pisze:Czy uszkodzoną pompke w baku powinno wybić na VAG-u
Różnie to bywa z tym vag jak będzie spalona "czyli obwód się zewrze" to moze wykazać ale może być tak ze chodzi tylko nie zawsze i jakoś kulawo i bez swojej nominalnej wydajności to takze będzie się robiło to co się robi. Trza pamietac tylko ze ta pompka działa na zasadzie sciągania paliwa z objętości baku do kosza z którego VP sama zasysa. Pompka ta działa tylko wtedy gdy jest mniej jak 3/4 zbiornika, więc jak masz do pełna zalane ON i sprawny czujnik poziomu paliwa to ta pompka nie działa. Swoja drogą ja takze niedługo będe wymieniał samą pompke bo niby chodzi jak się na krótko podłączy, słychać szum w baku, ale jej stan i wydajność coś krzaczy z tym paliwem.
ruski pisze:Czy jak odpalę to normalne że w wężyku między filtrem a pąpom zasuwają pęcheżyki powitrza?

Nie.Musisz szukać przyczyny bo zaciaganie powietrza szkodzi VP.
ruski pisze:Paliwo stoi w wężyku ale bąbelki są,czy to norma?
tak i nie! Zależy w jakiej skali jest ten pęcherzyk . Sprawny układ czyli szczelny nie wykazuje zadnych pęcherzyków ale to ideał. Jezeli pojawia się pęcherzyk, po postoju , powiedzmy wielkości główki zapałki to nie ma problemu ale jeżeli jest to widoczna pustka w wężu to ma prawo sie zapowietrzać.
Przy zasilaniu VP w paliwo, wąż do króćca podchodzi od dołu. Nieszczelność w układzie powoduje cofanie się paliwa i powstawanie pustki-powietrza właśnie u dołu VP ,mimo ze na pierwszy rzut oka widać wypełniony wąż powyżej tego poziomu .Skutkiem tego jest to ze autko odpala pieknie i za 2 sek zonk.
Takze rozkminiaj kolego i dawaj znać co i jak. Pozdrowionka.

ruski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 20 paź 2009, 18:39
Lokalizacja: swiętokrzyskie

Post autor: ruski » 27 paź 2009, 18:46

Powitać ponownie.Dzisiaj dalszy ciąg walki...Nowe przelewy,podkładki miedziane i w sumie na tyle starczyło czasu...Jutro od rana morduje dalej.I tu moje pytanie;czy jak podłącze VP na krótko tzn.wężyki do baku bezpośrednio to jej nie zaszkodze? a odnośnie tej pompki w baku czy gdyby nie zawsze chodziła było by to odczuwalne w jeżdzie?Moja niunia jak odpali to nie wykazuje żadnych oznak usterki...
Dzięki za podpowiedzi!!Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie to jestem otwarty!!!!!!!! :mrgreen:
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
roborobo73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 18 sty 2009, 14:45
Lokalizacja: Świecie

Post autor: roborobo73 » 27 paź 2009, 20:16

Witam. Gdyby pompka szwankowała w czasie jazdy przy stanie paliwa poniżej 40 litrów paliwa w zbiorniku to Twoja niuńka zapowietrzałaby się w czasie jazdy. Ja miałem podobny problem (czytaj kilka postów wcześniej), wymieniłem zaworek zwrotny w śrubie na powrocie w VP. Chwilę było dobrze, ale problem powrócił. Problem tkwił w wężu który założyłem między VP a filtrem. Był on mizernej jakości i po chwili eksploatacji zesztywniał i obluzował się przy filtrze. Po wymianie węża na wysokiej jakości jeżdżę już trzeci tydzień i jest ok. Więc w moim przypadku wina leżała w zaworku, a wąż wyniknął przy okazji.
robert

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 28 paź 2009, 14:34

ruski pisze:I tu moje pytanie;czy jak podłącze VP na krótko tzn.wężyki do baku bezpośrednio to jej nie zaszkodze?
Na krótko? Chodzi ci pewnie ze zasilanie i powrót do baniaczka np 5l bezpośrednio ??. Jeżeli tak to spoko, tak mozna weliminować przyczynę zapowietrzania przez pompę lub reszte układu (rurek i węży). Przy takim podłączeniu ja bym skłonił się do włączenia na zasilaniu najzwyklejszego filterka zeby niezaciągać syfów z tymczasowego baniaczka.
ruski pisze:a odnośnie tej pompki w baku czy gdyby nie zawsze chodziła było by to odczuwalne w jeżdzie?
Jeżeli wogóle by nie chodziła to przy niskim stanie paliwa w baku mogłoby VP brakować ON. Jednak bardzo częstym przypadkiem jest włąśnie ze na pozór działa , ale .......robi się to co się robi. Często właśnie wymiana samej pompki pozwala zapomnić o problemie. Dawaj znać co i jak.
Pozdrawiam

ruski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 20 paź 2009, 18:39
Lokalizacja: swiętokrzyskie

Post autor: ruski » 03 lis 2009, 18:17

Witam!Dzisiaj kolejny dzień walki za moją Niunią...Wczoraj zmieniłem przewody paliwowe i zaworek na filtrze.Przewody te które ida od filtra do pompy zasilanie i powrót.Co zauważyłem to to że ciągnie pęcheżyki powietrza tak jakby od baku...Dziś rano przewód przed filtrem pusty a przy pompie na wpół pełny...I nie pali.Więc zrobiłem jak pisałem-na krótko,wężyki do bańki i jazda.Zero powietrza w przewodzie do pompy czyli tak jak być powinno.Ma ktoś pomysł gdzie w kierunku zbiornika może łapać wiater?Po mału zaczyna brakować mi pomysłów....Pozdrawiam.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 04 lis 2009, 11:07

A co z krótkimi przewodami przed filtrem? Te między rurkami aluminiowymi a filtrem. Zapewne nikt ich nie ruszał, a jeżeli tak jest to maja juz ok 10lat. Wymień je, porządne opaski i dalej niestety trza czekać. Kiedy interesowałem się podobnymi zagadnieniami, koledzy z forum pisali o przetartych rurkach bliżej baku, oraz o niewyjaśnionych przytarciach tych rurek. Takze zostanie jeszcze bardzo dokładne przeglądnięcie rurek do samego baku no i wtedy kosz i pompka. Ale najpierw wężyki przed filtrem które na pozór wyglądaja elegancko. Pozdrawiam

ruski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 20 paź 2009, 18:39
Lokalizacja: swiętokrzyskie

Post autor: ruski » 08 lis 2009, 07:40

Witam.Wężyki posprawdzane i ostateczna diagnoza|(mam nadzieje)uszczelnienie pompy.Zawioałem pompe do znajomego mechaniora,wymienił kilka oringów i stwierdził że to ich wina.Jutro montuje i się okaże.A przy okazji demontażu pompy czyszczonko kolektorów (masakra nalotu z centymetr),odmy i mycie silnika...Jak zamontuje pompe i bedzie ok to polece wam jednego pompiarza.Gość solidny i tani i(mam nadzieje)wie co robi...
Pozdro. <ok>

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 08 lis 2009, 07:51

Witam. Czyszczonko kolektoróew to podstawa przy takiej okazji demontażu. Nie ma to jak sam sobie zrobisz takie zeczy-przynajmniej z postu tak wynika. Ja za wymiane simmeringa na pompie zapłaciłem 300pln. O innych uszczelkach mechanik mi nic nie mówił. Podobno ten simmering był poprostu wytarty no i VP łapała powietrze.

[ Dodano: 2009-11-08, 07:54 ]
ruski pisze:Wężyki posprawdzane i ostateczna diagnoza|(mam nadzieje)uszczelnienie pompy
Aaa..czyli co? po wężykach itd nadal się zapowietrzał?

PMW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 02 maja 2009, 11:49
Lokalizacja: Warszawa STM

Post autor: PMW » 08 lis 2009, 08:48

ruski pisze:Witam.Wężyki posprawdzane i ostateczna diagnoza|(mam nadzieje)uszczelnienie pompy.Zawioałem pompe do znajomego mechaniora,wymienił kilka oringów i stwierdził że to ich wina.Jutro montuje i się okaże.A przy okazji demontażu pompy czyszczonko kolektorów (masakra nalotu z centymetr),odmy i mycie silnika...Jak zamontuje pompe i bedzie ok to polece wam jednego pompiarza.Gość solidny i tani i(mam nadzieje)wie co robi...
Pozdro. <ok>
Jak sprawdzi pompe czy jest ok? Po włożeniu do auta? :-D

p.s. u mnie przyczyną zapowietrzania było zatarcie tego elementu:
Obrazek

przypaliło się biedactwo oraz zatarło... prawdopodobnie alkohol w ropie

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 08 lis 2009, 09:40

PMW pisze:u mnie przyczyną zapowietrzania było zatarcie tego elementu
A objawy oprócz zapowietrzania jakie były? Dobrze chodził na zimnym i na gorącym i nic sie innego nie działo?? A ile cie ten tłoczek wyszedł? Gadają ze sam tłoczek ok 600pln + robota.

Awatar użytkownika
valdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 17 maja 2009, 00:51
Lokalizacja: Poznan/Belfast /UK

Post autor: valdi » 08 lis 2009, 16:21

pompa przed wlozeniem do autka powinna zostac sprawdzona na stole probierczym aby sprawdzic czy nie przecieka w innych miejscach i czy podaje swoje dawki na wtryski <ok>
pozdro VALDI

ruski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 20 paź 2009, 18:39
Lokalizacja: swiętokrzyskie

Post autor: ruski » 08 lis 2009, 17:23

Kolego Citrin czyszczonko oczywiście samemu!Było co robić wszystko zarośnięte aż strach.A do pompy doszedłem bo już nic innego nie szło znależć.Przewody nowe,bańka podpięta i nic nie dała.Ja za wymiane uszczelnienia zapłaciłem 200 zeta a za wszystkie gość zaproponował 600.Powiem szczeże że uczciwy bo mógł skosić 600...Jutro montuje i zobaczymy co będzie.Mam nadzieje że wreszcie wystartuje bo już mnie nogi bolą... :lol: Pozdro.Jak zmontuje to napisze co i jak.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 09 lis 2009, 10:20

Nie no; pewnie będzie ok -trzymam kciuki bo wiem po sobie jaka to jest męczarnia. No to czekamy na wyniki. Pozdrowionka

oliwa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 24 kwie 2009, 13:57
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: oliwa » 09 lis 2009, 12:56

Mam takie pytanie..
Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak działa ten zawór na filtrze paliwa?
Usiłuję sprawdzić ten zawór.. i mój działa tak, że jak mu się podaje ciepłe paliwo na wlot to przepuszcza na wylot w kierunku zbiornika.., a jak zimne to się blokuje i nie leci w ogóle.. i teraz nie wiem czy to zimne paliwo nie powinno wpadać dołem tego zaworka do filtra?
Dodam, że szukam przyczyny zapowietrzania się układu paliwowego w moim aucie..

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga