[A6 C5 2,5TDI AKN 150km] Zapowietrzanie układu paliwowego?
[A6 C5 2,5TDI AKN 150km] Zapowietrzanie układu paliwowego?
Witam wszystkich serdecznie.Zwracam się o pomoc bo już nie wiem co jest grane.Od pewnego czasu zapowietrza mi się układ paliwowy po dłuższym postoju około 5godzin pierwszą przyczyną był pęknięty zawór zwrotny(przelewowy) na filtrze paliwa został wymieniony na nowy nic to nie dało układ nadal się zapowietrza następnym krokiem była wymiana filtra paliwa na knechta podejrzewałem w starym walnięty oring niestety nie pomogło .Największą ciekawostką jest to że jak zablokuje powrót ( robię to ściskiem stolarskim ) z pompy wtryskowej na filtr paliwa na ten zaworek na czas dłuższego postoju np.przez noc zdejmę ścisk rano i auto pali bez żadnych problemów to więc gdzie może być przyczyna .Dodam jeszcze że wszystkie przewody paliwowe są szczelne zawór zwrotny w pompie też dobry tak stwierdził mechanik .Proszę wszystkich o pomoc z góry dziękuje.Pozdrawiam.
dudmen
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Witam. Pozwole się wtrącić. Temat jak najbardziej aktualny ponieważ wielu posiadaczy 2,5tdi boryka się z tym problemem- m. in. np.: ja!
Wiem po sobie jak jest ciężko wyeliminować zapowietrzanie. U mnie wymieniłem simmering na pompie wtryskowej i pomogło na jakiś miesiąc- może kolego DUDMEN u ciebie będzie to samo (po prostu wytarty simmering). Póki co tak jak ty - powymieniałem wszystko (oprócz pompy i pompki).
Pytanie do kolegów z doświadczeniem : zdejmując wypełnione ON węże paliwowe zasilanie i powrót z filtra od strony baku, powinno paliwo zejść z tych węzy czy nawet po kilku godzinach powinno być widoczne.
+ jeżeli zejdzie : tzn. ze zaworki na pompce nie trzymają ?
+ a czy są w ogóle jakieś tam zaworki są ?
+ a jeżeli pompka w baku chodzi-przelewa paliwo to czy jej kiepska kondycja może prowadzić do takich sytuacji ?
+ a dlaczego zawór zwrotny założony na zasilaniu zaraz przed filtrem powoduje ucieczkę paliwa do baku ? A może kiepski zawór?
+ a może założenie zaworka zwrotnego zaraz przy baku spowodowałoby, ze wąż zasilający paliwem , byłby cały czas wypełniony i VP dawała by rade ?
+ panowie a wykonanie testu z podłączeniem na tzw. „krótko” : idealnie czyściutkie paliwo w bańce i bezpośrednio do VP zasilanie i powrót -dałoby jakiś obraz czy iść w stronę pompy czy baku ? co myślicie ?
Wiem po sobie jak jest ciężko wyeliminować zapowietrzanie. U mnie wymieniłem simmering na pompie wtryskowej i pomogło na jakiś miesiąc- może kolego DUDMEN u ciebie będzie to samo (po prostu wytarty simmering). Póki co tak jak ty - powymieniałem wszystko (oprócz pompy i pompki).
Pytanie do kolegów z doświadczeniem : zdejmując wypełnione ON węże paliwowe zasilanie i powrót z filtra od strony baku, powinno paliwo zejść z tych węzy czy nawet po kilku godzinach powinno być widoczne.
+ jeżeli zejdzie : tzn. ze zaworki na pompce nie trzymają ?
+ a czy są w ogóle jakieś tam zaworki są ?
+ a jeżeli pompka w baku chodzi-przelewa paliwo to czy jej kiepska kondycja może prowadzić do takich sytuacji ?
+ a dlaczego zawór zwrotny założony na zasilaniu zaraz przed filtrem powoduje ucieczkę paliwa do baku ? A może kiepski zawór?
+ a może założenie zaworka zwrotnego zaraz przy baku spowodowałoby, ze wąż zasilający paliwem , byłby cały czas wypełniony i VP dawała by rade ?
+ panowie a wykonanie testu z podłączeniem na tzw. „krótko” : idealnie czyściutkie paliwo w bańce i bezpośrednio do VP zasilanie i powrót -dałoby jakiś obraz czy iść w stronę pompy czy baku ? co myślicie ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
alukard pisze:moim zdaniem przewody przelewowe
co to oznacza ? Wymienić je ?
Juz raz wymieniłem. zresztą , autor tematu takze. No ale moze warto jeszcze raz to zrobić tym bardziej ze są to nijakie koszty . Jutro kupuje i jeszcze raz wciskam.
A co z tymi podkładkami na przewodach przy wtryskach ? Moze tam tez atakować mimo ze jest sucho ?
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
widze ze w 2.5 TDi jest to samo co w oplowskich DTI
szukanie dziury w calym
nie wiem kolego co masz wymienic ale napewno jest wina na "powrocie"
wiec tam trzeba szukac przyczyny ...
w kumpla DTI puszczalo przy baku
objawa taki ze trzeba bylo krecic dobrych pare sekund zeby zapalil
jak juz odpalil to mozna bylo go odpalac na dotyk
lecz jak stal cala noc to problem powracal
szukanie dziury w calym

nie wiem kolego co masz wymienic ale napewno jest wina na "powrocie"
wiec tam trzeba szukac przyczyny ...
w kumpla DTI puszczalo przy baku

objawa taki ze trzeba bylo krecic dobrych pare sekund zeby zapalil
jak juz odpalil to mozna bylo go odpalac na dotyk
lecz jak stal cala noc to problem powracal
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Napewno sprawdze. Każda sugestia będzie dobra. Jutro wolne to sie wezmę właśnie za powrót. Ale nadal nie znam odpowiedzi które we wcześniejszym poście napisałem.
Nieszczelność przy baku.....Hmmm. Z fizycznego punktu widzenia w takim przypadku nie powinno zlecieć paliwo z górnej części węża powrotnego do baku jeżeli jest szczelny układ- powinna zrobić się zawiesina ON. No ale jak narazie to wszystkie prawa fizyki zawodzą w moim przypadku.
Nieszczelność przy baku.....Hmmm. Z fizycznego punktu widzenia w takim przypadku nie powinno zlecieć paliwo z górnej części węża powrotnego do baku jeżeli jest szczelny układ- powinna zrobić się zawiesina ON. No ale jak narazie to wszystkie prawa fizyki zawodzą w moim przypadku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Poprzednio miałem za ok 160zeta ale jeden z mechaniorów mi podmienił i zalozył jakąś używkę a ja wymieniłem na podróbe za ok 50 zeta. no zobaczy sie, pozdrawiamralf_24 pisze:kolego sprawdz dokładnie jeszcze raz zawór zwrotny na filtrze bo nawet nowe przy zakładaniu lubią pękać. a to malukie pęknięcie robi swoje
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
to moim zdaniem sam sobie odpowiedziales na pytaniecitrin pisze:Poprzednio miałem za ok 160zeta ale jeden z mechaniorów mi podmienił i zalozył jakąś używkę a ja wymieniłem na podróbe za ok 50 zeta. no zobaczy sie, pozdrawiamralf_24 pisze:kolego sprawdz dokładnie jeszcze raz zawór zwrotny na filtrze bo nawet nowe przy zakładaniu lubią pękać. a to malukie pęknięcie robi swoje
ale nie ja zakladalem nie widzialem :mrgreen:
Ehhh....
Niestety cos w tym temacie wiem, oto historia mojej walki z zapowietrzaniem :
a6-c5-25tdi-180-km-tip-koniec-problemow ... ht=#131123
Niestety cos w tym temacie wiem, oto historia mojej walki z zapowietrzaniem :
a6-c5-25tdi-180-km-tip-koniec-problemow ... ht=#131123
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Może masz racje z tym zaworkiem zwrotnym. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz: czy na pewno te zaworki mają taką 100% szczelność. Ja cały czas mam zaworek na zasilaniu przed filtrem i w tym przypadku także nie powinno cofać się ON - a cofa się. Po nocy jak ściagne wąż przy filtrze od strony baku to susza.
Aaaaa.....właśnie , zaworek między filtrem a VP na powrocie nie wyeliminuje mi właśnie VP, bo może ona jest przyczyną - choć zapieram sie rękami i nogami ze jest sprawna.
Nie dopuszczam tego bo moj portfel ma poprostu dno- kryzys. Wolałbym sobie strzelić za tą kase aluski fajowe.
Nadal czekam na rady. Pozdrawiam
Aaaaa.....właśnie , zaworek między filtrem a VP na powrocie nie wyeliminuje mi właśnie VP, bo może ona jest przyczyną - choć zapieram sie rękami i nogami ze jest sprawna.
Nie dopuszczam tego bo moj portfel ma poprostu dno- kryzys. Wolałbym sobie strzelić za tą kase aluski fajowe.
Nadal czekam na rady. Pozdrawiam