Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5TDI AKN 150km] Zapowietrzanie układu paliwowego?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
dudmen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 14 sie 2008, 13:35
Lokalizacja: Skarżysko

[A6 C5 2,5TDI AKN 150km] Zapowietrzanie układu paliwowego?

Post autor: dudmen » 23 wrz 2009, 11:41

Witam wszystkich serdecznie.Zwracam się o pomoc bo już nie wiem co jest grane.Od pewnego czasu zapowietrza mi się układ paliwowy po dłuższym postoju około 5godzin pierwszą przyczyną był pęknięty zawór zwrotny(przelewowy) na filtrze paliwa został wymieniony na nowy nic to nie dało układ nadal się zapowietrza następnym krokiem była wymiana filtra paliwa na knechta podejrzewałem w starym walnięty oring niestety nie pomogło .Największą ciekawostką jest to że jak zablokuje powrót ( robię to ściskiem stolarskim ) z pompy wtryskowej na filtr paliwa na ten zaworek na czas dłuższego postoju np.przez noc zdejmę ścisk rano i auto pali bez żadnych problemów to więc gdzie może być przyczyna .Dodam jeszcze że wszystkie przewody paliwowe są szczelne zawór zwrotny w pompie też dobry tak stwierdził mechanik .Proszę wszystkich o pomoc z góry dziękuje.Pozdrawiam.
dudmen

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 23 wrz 2009, 12:54

nie mozesz mic szczelnego ukladu skoro wraca ci sie paliwo no pomysl na chlopski rozum

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 24 wrz 2009, 10:37

Witam. Pozwole się wtrącić. Temat jak najbardziej aktualny ponieważ wielu posiadaczy 2,5tdi boryka się z tym problemem- m. in. np.: ja!
Wiem po sobie jak jest ciężko wyeliminować zapowietrzanie. U mnie wymieniłem simmering na pompie wtryskowej i pomogło na jakiś miesiąc- może kolego DUDMEN u ciebie będzie to samo (po prostu wytarty simmering). Póki co tak jak ty - powymieniałem wszystko (oprócz pompy i pompki).
Pytanie do kolegów z doświadczeniem : zdejmując wypełnione ON węże paliwowe zasilanie i powrót z filtra od strony baku, powinno paliwo zejść z tych węzy czy nawet po kilku godzinach powinno być widoczne.
+ jeżeli zejdzie : tzn. ze zaworki na pompce nie trzymają ?
+ a czy są w ogóle jakieś tam zaworki są ?
+ a jeżeli pompka w baku chodzi-przelewa paliwo to czy jej kiepska kondycja może prowadzić do takich sytuacji ?
+ a dlaczego zawór zwrotny założony na zasilaniu zaraz przed filtrem powoduje ucieczkę paliwa do baku ? A może kiepski zawór?
+ a może założenie zaworka zwrotnego zaraz przy baku spowodowałoby, ze wąż zasilający paliwem , byłby cały czas wypełniony i VP dawała by rade ?
+ panowie a wykonanie testu z podłączeniem na tzw. „krótko” : idealnie czyściutkie paliwo w bańce i bezpośrednio do VP zasilanie i powrót -dałoby jakiś obraz czy iść w stronę pompy czy baku ? co myślicie ?

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 24 wrz 2009, 11:05

moim zdaniem przewody przelewowe

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 24 wrz 2009, 11:28

alukard pisze:moim zdaniem przewody przelewowe

co to oznacza ? Wymienić je ?
Juz raz wymieniłem. zresztą , autor tematu takze. No ale moze warto jeszcze raz to zrobić tym bardziej ze są to nijakie koszty . Jutro kupuje i jeszcze raz wciskam.
A co z tymi podkładkami na przewodach przy wtryskach ? Moze tam tez atakować mimo ze jest sucho ?

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 24 wrz 2009, 12:15

widze ze w 2.5 TDi jest to samo co w oplowskich DTI
szukanie dziury w calym :-/

nie wiem kolego co masz wymienic ale napewno jest wina na "powrocie"
wiec tam trzeba szukac przyczyny ...
w kumpla DTI puszczalo przy baku :-/

objawa taki ze trzeba bylo krecic dobrych pare sekund zeby zapalil
jak juz odpalil to mozna bylo go odpalac na dotyk
lecz jak stal cala noc to problem powracal

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 24 wrz 2009, 12:50

Napewno sprawdze. Każda sugestia będzie dobra. Jutro wolne to sie wezmę właśnie za powrót. Ale nadal nie znam odpowiedzi które we wcześniejszym poście napisałem.
Nieszczelność przy baku.....Hmmm. Z fizycznego punktu widzenia w takim przypadku nie powinno zlecieć paliwo z górnej części węża powrotnego do baku jeżeli jest szczelny układ- powinna zrobić się zawiesina ON. No ale jak narazie to wszystkie prawa fizyki zawodzą w moim przypadku.

ralf_24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 02 cze 2009, 10:54
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: ralf_24 » 24 wrz 2009, 12:51

kolego sprawdz dokładnie jeszcze raz zawór zwrotny na filtrze bo nawet nowe przy zakładaniu lubią pękać. a to malukie pęknięcie robi swoje. powodzenia

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 24 wrz 2009, 13:12

ralf_24 pisze:kolego sprawdz dokładnie jeszcze raz zawór zwrotny na filtrze bo nawet nowe przy zakładaniu lubią pękać. a to malukie pęknięcie robi swoje
Poprzednio miałem za ok 160zeta ale jeden z mechaniorów mi podmienił i zalozył jakąś używkę a ja wymieniłem na podróbe za ok 50 zeta. no zobaczy sie, pozdrawiam

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 24 wrz 2009, 13:21

citrin pisze:
ralf_24 pisze:kolego sprawdz dokładnie jeszcze raz zawór zwrotny na filtrze bo nawet nowe przy zakładaniu lubią pękać. a to malukie pęknięcie robi swoje
Poprzednio miałem za ok 160zeta ale jeden z mechaniorów mi podmienił i zalozył jakąś używkę a ja wymieniłem na podróbe za ok 50 zeta. no zobaczy sie, pozdrawiam
to moim zdaniem sam sobie odpowiedziales na pytanie
ale nie ja zakladalem nie widzialem :mrgreen:

Netes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 cze 2009, 09:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Netes » 24 wrz 2009, 17:36

Ehhh....


Niestety cos w tym temacie wiem, oto historia mojej walki z zapowietrzaniem :

a6-c5-25tdi-180-km-tip-koniec-problemow ... ht=#131123

kosmo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 08 mar 2009, 17:33
Lokalizacja: Wadowice/Kraków

Post autor: kosmo » 24 wrz 2009, 18:54

alukard pisze:widze ze w 2.5 TDi jest to samo co w oplowskich DTI
szukanie dziury w calym :-/
te,te..Ty tak nie gadaj bo śmigałeś 2.5 tdi (moim) i byles w szoku....
:evil:

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 24 wrz 2009, 19:39

kosmo pisze:
alukard pisze:widze ze w 2.5 TDi jest to samo co w oplowskich DTI
szukanie dziury w calym :-/
te,te..Ty tak nie gadaj bo śmigałeś 2.5 tdi (moim) i byles w szoku....
:evil:
ja nie mowie ze twoj ale zdarzaja sie takie przypadki z tego co widac <ok>
a twoj jest igielka <ok>

Awatar użytkownika
valdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 17 maja 2009, 00:51
Lokalizacja: Poznan/Belfast /UK

Post autor: valdi » 24 wrz 2009, 19:43

ja proponowal bym zalozyc dodatkowy zaworek miedzy pompa a filtrem ,na powrocie. jezeli to pomoze to bedzie wiadomo ze zaworek na filtrze jest walniety. a koszt takiego aluminiowego zaworka to chyba okolo 8 zeta :lol:
pozdro VALDI

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 25 wrz 2009, 18:23

Może masz racje z tym zaworkiem zwrotnym. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz: czy na pewno te zaworki mają taką 100% szczelność. Ja cały czas mam zaworek na zasilaniu przed filtrem i w tym przypadku także nie powinno cofać się ON - a cofa się. Po nocy jak ściagne wąż przy filtrze od strony baku to susza.

Aaaaa.....właśnie , zaworek między filtrem a VP na powrocie nie wyeliminuje mi właśnie VP, bo może ona jest przyczyną - choć zapieram sie rękami i nogami ze jest sprawna.
Nie dopuszczam tego bo moj portfel ma poprostu dno- kryzys. Wolałbym sobie strzelić za tą kase aluski fajowe.
Nadal czekam na rady. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja