Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5TDI AKN 150km] Zapowietrzanie układu paliwowego?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 01 gru 2009, 15:43

Kolejność jest taka: filtr, pompa, wtryski. Jeżeli masz bąble powietrza w przewodzie do pompy, to raczej nie jest to wina pompy, tylko nieszczelności wcześniej. Może zaciski na przewodach nie są dobrze założone i do przewodów zaciągane jest powietrze.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 02 gru 2009, 15:05

diabel pisze:zbierac kase na pompe?
Spokojnie,spokojnie kolego. Obstawiam nieszczelność na wężykach: krótkich zasilanie i powrót przed filtrem-wymień je, oraz w czasie pracy powyginaj z umiarem przewody paliwowe miedzy filtrem a pompą-zwracając uwage na to łączenie węża czarnego z przeźroczystym-może tam łapie. Zobacz także w jakim stanie są rurki aluminiowe od filtra pod samochodem do baku-czy się nie pocą.

Awatar użytkownika
diabel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diabel » 08 gru 2009, 15:16

Tym razem wymieniony zostal (po raz drugi) filtr paliwa oraz weze przelewowe (pocily sie i byly na nich jakies opaski, znaczy sie cos bylo kombinowane). Auto postalo niecale 24h i juz mialo problem z odpalenie, ale ostatecznie zalapalo. Pojezdzilem, zatankowalem pod korek. Po kolejnym 24h postoju odpalilo przywoicie (na pelnym baku). :shock: Pompka w zbiorniku? Aktualnie mam jakies 3/4 zbiornika, auto odpala po kilku obrotach, obroty nie faluja, ale nigdy nie stoi dluzej niz 12h. Zastanawiam sie: ani na przelewach, ani na wezach zasilajacych nie mam zaworka zwrotnego. Jutro odstawiam auto do mechanika, (bedzie mi wymienial gumy stabilizatora i gumy na zwrotnicach), i zastanawiam sie, czy nie poprosic go o prewencyjne zalozenie zaworkow zwrotnych? Czy moze poczekac do poniedzialku (w weekend raczej auto bedzie stalo), i modlic sie, aby odpalilo?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 08 gru 2009, 16:39

diabel pisze:i zastanawiam sie, czy nie poprosic go o prewencyjne zalozenie zaworkow zwrotnych?
Mysle ze mechanik nie zrobi nic więcej ponad to co ty możesz zrobić w tej sprawie. Założenie zaworków zwrotnych to nie docelowe uzdrowienie a wręcz przeciąganie problemu.Ale...zawsze jest ale, jeżeli to mogłoby pomóc i zapomnieć o problemie to nie zaszkodzi założyć. Ale....poczekaj z tym, bo może tak jak mówisz, po weekendzie okaże się ze nie będzie potrzebny.
Następna sprawa.
diabel pisze:Pojezdzilem, zatankowalem pod korek. Po kolejnym 24h postoju odpalilo przywoicie (na pelnym baku). :shock: Pompka w zbiorniku?
Niewątpliwie może to być pompka w zbiorniku jeżeli przy pełnym i prawie pełnym zawsze odpala auto, ale także może to być wada samego układu pomiaru poziomu paliwa w zbiorniku który przy pewnym poziomie ON właśnie załącza pompkę.
Moim zdaniem powinieneś poczekać, chyba ze w ciągu tygodnia zrobi coś podobnego to wtedy prawdopodobnie najpierw sprawdziłbym pompkę, jeżeli jesteś pewien zaworka na filtrze paliwa. Ewentualny zaworek zwrotny powinien być wstawiony na zasilaniu przed filtrem. Pozdrawiam i czekamy na wieści.

Awatar użytkownika
diabel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diabel » 14 gru 2009, 10:16

No i nie jest dobrze :-( Wczoraj musialem jechac na zakupy. Auto stalo jakies 48h. Odpalilo, ale rozrusznik musialem cisnac non-stop dobre kilkanascie sekund, malo akumulatora nie zarznalem. Auto zalane pod korek, wiec problem z pompka w zbiorniku odpada. Zeby bylo smieszniej, dzis rano odpalilo na dotyk, jak nigdy. W tym tygodniu postaram sie wymienic reszte wezy. Jakby ktos znal dobrego speca od diesli z Lodzi...

Awatar użytkownika
bart77321
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 07 cze 2009, 14:55
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: bart77321 » 29 gru 2009, 17:07

diabel pisze:No i nie jest dobrze :-( Wczoraj musialem jechac na zakupy. Auto stalo jakies 48h. Odpalilo, ale rozrusznik musialem cisnac non-stop dobre kilkanascie sekund, malo akumulatora nie zarznalem
Kolego z tym kręceniem non-stop nie przesadzaj bo możesz uszkodzić rozrusznik...jak już musisz to lepiej kręć po 5-8 sekund po czym przerwa i znowu...

Proponuję jeszcze raz posprawdzaj przewody...sprawdź szczególnie te przy filtrze, może spróbuj dokręcić jeszcze trochę opaski..z umiarem oczywiście...przynajmniej u mnie to pomogło bo za pierwszym razem je zbyt słabo dokręciłem...
arekjask pisze:Jeżeli masz bąble powietrza w przewodzie do pompy, to raczej nie jest to wina pompy, tylko nieszczelności wcześniej
U mnie było podobnie..to co napisałem powyżej pomogło w 99,9%

U mnie też ciężko odpalał, a jak zrobiło się zimno jeszcze gorzej..proponuję sprawdzić świece..w moim przypadku wszystkie 6 było do wymiany...d

Awatar użytkownika
diabel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diabel » 01 sty 2010, 18:21

Problem juz rozwiazany :-D Okazalo sie, ze uklad jest szczelny, swiece tez sprawne, problemem byl uwalony sterownik swiec zarowych. Dopiero w serwisie Bosha to wykryli, oczywiscie standardowy VAG nic nie pokazywal. Teraz auto odpala na dotyk nawet w najciezsze mrozy :mrgreen:

Awatar użytkownika
georgos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:39
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: georgos » 15 wrz 2010, 11:33

Witam, mam problem z zapowietrzaniem się układu, trochę już działałem w tej sprawie a mianowicie wymieniłem przewody przelewowe między wtryskami i zawór zwrotny w pompie VP, filtr paliwa i nawet ten zaworek na filtrze. Po uruchomieniu silnika pali bez problemu ale jak postoi już całą noc to lipa, jest zapowietrzony. Odpali na kilka sekund i gaśnie. Zrobiłem takie coś dla pewności, założyłem zacisk na przewód powrotu od filtra do zbiornika i rano było wszystko ok więc powód jest gdzieś chyba w tym odcinku. Mam pytanie czy przez ten zaworek na filtrze może zejść paliwo z filtra? czy to wina gdzieś nieszczelności w przewodzie od filtra do zbiornika (dodam że nawet tankowałem do pełna) Dzisiaj sprawdzę te przewody pod spodem auta może coś zobaczę. Dzięki z góry za podpowiedzi chociaż i tak sporo już tu wyczytałem i mądrzejszy człowiek o czyjeś doświadczenia
Audi Ty jesteś jak zdrowie, ile Cię trzeba cenić ten tylko się dowie kto Ci wcisnął gaz choć w połowie...

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 15 wrz 2010, 12:37

georgos pisze:Mam pytanie czy przez ten zaworek na filtrze może zejść paliwo z filtra
Tak oczywiście. Nieszczelność tego zaworka powoduje że paliwo ucieknie do zbiornika, zrobi pustkę w górnej części filtra co w konsekwencji daje zapowietrzony układ.
Wspominasz, że wymieniłeś zaworek na filtrze i mam nadzieje że oring pod zaworkiem także dobrze siedzi.? Pytam dlatego że niektórzy zakładają go na sucho (bez wcześniejszego posmarowania go olejem ) i dochodzi do skręcenia oringa/pęknięcia itd.
Pooglądaj dobrze zaciski na filtrze paliwa i te 2 krótkie przewody gumowe co idą do baku.
Nie czekając bezczynnie, zdejmij osłonę silnika, odpal auto i kilka minut powpatruj się w przewody między filtrem a VP z szczególną uwagą na łączenie nieprzeźroczystego z przeźroczystym . Poruszaj kilka razy to miejsce próbując tak jakbyś lekko go chciał przełamać. Może tam już stracił szczelność i zauważalne będzie zaciąganie przez VP powietrza.
To na razie tyle. ;-)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
georgos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:39
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: georgos » 15 wrz 2010, 20:19

Rozebrałem dzisiaj ten zaworek i oring w filtrze wydaje się odkształcony minimalnie pomomo tego że był nowy z filtrem, zakupiłem nowy oring ciut grubszy jak uda się założyć to powinien trzymać jutro składam więc dam znać, jeszcze wymienię opaski bo są takie zaciskowe a ja założę skręcane
Audi Ty jesteś jak zdrowie, ile Cię trzeba cenić ten tylko się dowie kto Ci wcisnął gaz choć w połowie...

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 16 wrz 2010, 06:51

Tak...powymieniaj te opaski a ten oring tak jak pisałem nasmaruj go olejem i wtedy elegancko równo wciśnij zaworek i zawleczkę.
.
Pozdr.

Awatar użytkownika
georgos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:39
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: georgos » 18 wrz 2010, 16:43

zaworek wciśnięty, opaski zmienione, dzisiaj byłem u mechanika aby odpowietrzyć układ wysysarką wg instrukcji Waszej, jakoś poszło autko chodzi, zobaczymy rano czy jest ok. Jedno mnie zdziwiło tylko bo nie uruchamiałem przy tym pompki na krótko przelewowej w baku bo miałem prawie do pełna ale coś mnie tknęło i sprawdziłem bezpieczniki, co się okazało brakuje właśnie tego nr 28 trochę dziwne bo jak miałem wcześniej mniej paliwa to autko działało a bez tego bezpiecznika chyba pompka nie działa Co Wy o tym sądzicie?
Audi Ty jesteś jak zdrowie, ile Cię trzeba cenić ten tylko się dowie kto Ci wcisnął gaz choć w połowie...

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 19 wrz 2010, 07:29

georgos pisze:nr 28 trochę dziwne bo jak miałem wcześniej mniej paliwa to autko działało a bez tego bezpiecznika chyba pompka nie działa Co Wy o tym sądzicie?
hmmm <hmm>
Jeśli nie było tego bezpiecznika to pompka ni cholery nie zadziała chyba że coś było grubo nakombinowanie, ale to bym wykluczył.
A że autko chodziło to znaczyłoby ze miałeś wystarczającą ilość paliwa ze układ dawał radę, choć nie do końca bo przecież nie bez potrzeby piszemy sobie o tym problemie. ;-)

No to czekamy na wieści...pozdrawiam

Awatar użytkownika
georgos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:39
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: georgos » 19 wrz 2010, 16:48

autko odpaliło rano i po ok 10 h w dzień też, jak narazie powinno być ok i mam taką nadzieję. Oczywiście bezpiecznik jest na miejscu i raczej pompka musi już działać bo jest troszkę ponad pół zbiornika. Mimo wszystko dobiorę się do niego w wolnej chwili bo mi się coś nie podoba. Pompka przelewowa była zmieniana wraz z czujnikiem jak auto przyjechało z niemiec bo właśnie to było uszkodzone, po jakims czasie okazało się że wymiana ta polegała na tym że ktoś zrobił otwory w tym zbiorniczku spiętrzającym zamiast naprawić pompę co by tłumaczyło wyjęcie bezpiecznika. Mechanik mi to uszczelnił i zmienił pompkę tylko wydaje mi się że nie wsadził bezpiecznika a mogło działać bo miałem do pełna. Układ mi się zapowietrzał poprzez zawór zwrotny w pompie lub przelewowy na filtrze, ciężko powiedziec bo zmieniłem obydwa. Na pewno wadliwy był później ten oring na zaworku w filtrze bo po zmianie teraz trzyma i się przez noc nie zapowietrzyło. Reasumując to myślę że mogło być i to i to a do tego dołożyła się pompa przelewowa :) dzięki Wam jakoś się z tym uporałem (mam nadzieję) zobaczymy jak będzie przez kilka dni

[ Dodano: 2010-10-07, 10:23 ]
no i znowu problem niestety, jakiś czas nie jeździłem bo nie miałem czasu pogrzebać, powymieniałem jeszcze przewody to co mogłem i dałem nowy oring na tym zaworu na filtrze. Dwa dni wszystko było ok odpalał rano i za każdym razem w dzień no i dzisiaj rano klapa, odpalił na chwilkę i zgasł, zakręciłem raz i lipa, nie kręcę bo szkoda pompy. Mam w związku z tym pytanie, jeśli autko odpali rano na chwilę i zgaśnie to można wykluczyć pompę? na pewno się jakoś zapowietrza ale już sam nie wiem jak i gdzie, ręce opadają
Audi Ty jesteś jak zdrowie, ile Cię trzeba cenić ten tylko się dowie kto Ci wcisnął gaz choć w połowie...

zlociutki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 01 gru 2010, 20:43
Lokalizacja: Kozienice

zapowietrzanie sie 2.5 tdi V6 QUATTRO

Post autor: zlociutki » 09 gru 2010, 19:51

wiatam i blagam o pomoc bo juz nie wiem co mam robic ciagle mi sie zapowietrza po dluzszym postoju co mam robic ??? wymienilem juz filtr i zaworek zwrotny i tez dup;/ jutro bede wymienial przewody od filtra do VP i od filtra do rurek aluminowych jak to nie pomoze to sie zalamie ;/;/;/;/ jeszcze znajomy mi podpowiedzial ze to moze byc wina w zbiorniku tzn. przy zbiorniku jest wezyk i cos jeszcze juz nie pamietam co ;/ i to moze zawiesc albo zle ustawiony kat wtrysku i dlatego po dluzym postoju jest kiszka czy ktos pomoze bo trace wiare w to auto a dopiero mam go 3 tyg;/;/;/;

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja