[A6 2.8Q] Czyszczenie przeplywomierza. Jak i czy warto?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
[A6 2.8Q] Czyszczenie przeplywomierza. Jak i czy warto?
Witam panowie. Ostatnio natknalem sie na blad VAG "16486" ktory jednoznacznie wskazuje na awarie lub niedomaganie przeplywomierza. Jako ze bacznie zwracam uwage na to jak zachowuje sie silnik Audiny, ostatnio zwrocilem uwage na nierownomierne przyspieszenie (przy pedale wcisnietym w podloge) oraz na zwiekszone spalanie benzyny/LPG.
Mam w zwiazku z tym pytanie. Czy czeka mnie definitywna wymiana przeplywomierza czy jest sposob na jego wyczyszczenie i zreanimowanie. Nie chodzi tu o fakt ze owa czesc kosztuje pewnie z 300-400 stowki ale o to ze jesli da sie taka operacje przeprowadzic, to po co wyrzucac pieniadze z kieszeni?
Pozdrawiam
Mam w zwiazku z tym pytanie. Czy czeka mnie definitywna wymiana przeplywomierza czy jest sposob na jego wyczyszczenie i zreanimowanie. Nie chodzi tu o fakt ze owa czesc kosztuje pewnie z 300-400 stowki ale o to ze jesli da sie taka operacje przeprowadzic, to po co wyrzucac pieniadze z kieszeni?
Pozdrawiam
Sie ma , słyszałem ze przepływke można wyczyścić ale z róznym skutkiem. Z reszta ja nie o tym. Nie wiem czy cena którą podałeś to cena ASO czy jakaś inna ale wiem że w ASO np jak odajesz stary to masz duzy rabat na nowy. Dla przykładu mój kosztuje 1300 zł a po zwrocie go kupiłem u nich nowy za 5 albo 6 stówek juz nie pamietam dokładnie. Więc jeżeli Twój chodzi po 4 stówki to przy zwrocie starego bedzie połowa. Tak mi się wydaje. Próbowałem dojść dlaczego tak jest ale nawet w ASO nie wiedzą .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 mar 2008, 23:56
- Lokalizacja: Warszawa
no po mojemu to jakies kosmiczne te ceny.... 
po mojemu to powinna kosztowac 200-300 to max... swoja droga pierwszy raz slysze ze mozna "na wymiane"
a czy cczyscic.... z tego co widzialem to tam jest "siateczka" i "drucik"....
i jedynie co, to moze sie nazbierac kurzu i jakiegos pylu... wydaje mi sie ze wystarczy delikatnie to wyczyscic i bedzie jak nowe....
moze delikatnie benzynka przeleciec do czysta 
jak cos bedziesz robil to napisz co i jak wyszlo...

po mojemu to powinna kosztowac 200-300 to max... swoja droga pierwszy raz slysze ze mozna "na wymiane"
a czy cczyscic.... z tego co widzialem to tam jest "siateczka" i "drucik"....

i jedynie co, to moze sie nazbierac kurzu i jakiegos pylu... wydaje mi sie ze wystarczy delikatnie to wyczyscic i bedzie jak nowe....


jak cos bedziesz robil to napisz co i jak wyszlo...

Widzisz Mandaryn , co do tego zwrotu starego to daje sobie rękę uciąć ze tak jest bo dzwoniłem osobiscie do serwisu Audi Marszałek w Częstochowie więc to jest info z pierwszej ręki.
Co do ceny do wielu innych modeli można dostać zamiennik do tego modelu z silnikiem 2.7 T nie dostaniesz zamiennika to jedno a po drugie raz dałem zamiennik sondy lambda i sypały mi się błedy w kompie więc zamienniki są nie wskazane w tym silniku. To nie jest popularne 1.9 tdi czy 2.5 tdi żeby były zamienniki .
Co do konstrukcji przepływmomierza też się mylisz. Czytałem trochę o tym i o innych przepływkach. Ta najpopularniejsza w audi oparta nie jest "o drucik" jak to napisałeś Cytuje z literatury fachowej:
Przepływomierz powietrza G70 ( zdjęcie przepl10.jpg ), zastosowany w układzie Motronic, to nowoczesny układ pozwalający na obliczenie rzeczywistej ilości powietrza zasysanego do silnika. Przepływomierz posiada tunel pomiarowy, przez który przepływa część zasysanego powietrza. W tunelu znajduje się czujnik pomiarowy wykonany z płytki szklanej, na której centralnie umieszczono element grzewczy (rysunek poniżej). Z przodu i z tyłu płytki umieszczono rezystory pomiarowe. W sytuacji braku przepływu powietrza, ciepło wytwarzane przez element grzewczy jest równomiernie przekazywane do obu oporników, które tym samym wskazuje taką samą temperaturę. Przepływające powietrze tworzy się na powierzchni płytki warstewkę, która odbiera ciepło od przedniego rezystora. Wzrost temperatury warstewki powietrza powoduje tylko nieznaczne obniżenie temperatury rezystora tylnego. Temperatura rezystora pierwszego ulega znacznemu obniżeniu, natomiast drugi rezystor ma temperaturę prawie stałą. Przepływomierz wykrywa przepływ zwrotny. Odwrócenie kierunku przepływu powoduje bowiem, że teraz tylna część płytki oddaje ciepło napływającemu powietrzu. Temperatura powietrza wzrasta, z kolei w przedniej części płytki temperatura nieznacznie się obniża. W układzie pomiarowym jest to interpretowane jako przepływ zwrotny w kierunku filtra powietrza.
P.S. Dlatego podejrzewam że w momencie gdy użyjesz benzyny lub jakiegoś innego rozpuszczalnika bankowo wymienisz przepływkę na nową.
[ Dodano: 2009-05-26, 16:02 ]
Przeglądając jeszcze info na temat przeplywek a audi natknałem się na jeszcze jeden popularny model przepływki ( zdjecia: przepl5.jpg i przepl5b.jpg ) o którym być moze Ty Mandaryn mówiłeś , ale to też nie jest "tylko drucik "
Wygląda bardzo podobnie i w zasadzie też nie odbiega metodą pomiaru za bardzo od tego pierwszego który opisałem . Cytuję :
Termoanemometry przewodowe
W przepływomierzach termoanemometrycznych pomiar natężenia przepływu polega na pomiarze natężenia prądu potrzebnego do utrzymania temperatury elementu gorącego na poziomie 130° C powyżej temperatury otoczenia rysunek poniżej. Elementem pomiarowym jest w zależności od rozwiązania konstrukcyjnego platynowy drut lub płytka. Moc prądu wymagana do utrzymywania temperatury na stałym poziomie jest bezpośrednim wskaźnikiem masy przepływającego powietrza.
Przepływomierz jest zrównoważonym mostkiem (rysunek poniżej). Jedną jego część stanowią rezystory nagrzewające (1), drugą rezystor służący do pomiaru temperatury powietrza (2). Ze wzrostem strat ciepła mostek przestaje być skompensowany. Wzmacniacz różnicowy (3) reaguje na niewyrównoważenie przez podniesienie napięcia polaryzacji tranzystora zasilającego.
Co do ceny do wielu innych modeli można dostać zamiennik do tego modelu z silnikiem 2.7 T nie dostaniesz zamiennika to jedno a po drugie raz dałem zamiennik sondy lambda i sypały mi się błedy w kompie więc zamienniki są nie wskazane w tym silniku. To nie jest popularne 1.9 tdi czy 2.5 tdi żeby były zamienniki .
Co do konstrukcji przepływmomierza też się mylisz. Czytałem trochę o tym i o innych przepływkach. Ta najpopularniejsza w audi oparta nie jest "o drucik" jak to napisałeś Cytuje z literatury fachowej:
Przepływomierz powietrza G70 ( zdjęcie przepl10.jpg ), zastosowany w układzie Motronic, to nowoczesny układ pozwalający na obliczenie rzeczywistej ilości powietrza zasysanego do silnika. Przepływomierz posiada tunel pomiarowy, przez który przepływa część zasysanego powietrza. W tunelu znajduje się czujnik pomiarowy wykonany z płytki szklanej, na której centralnie umieszczono element grzewczy (rysunek poniżej). Z przodu i z tyłu płytki umieszczono rezystory pomiarowe. W sytuacji braku przepływu powietrza, ciepło wytwarzane przez element grzewczy jest równomiernie przekazywane do obu oporników, które tym samym wskazuje taką samą temperaturę. Przepływające powietrze tworzy się na powierzchni płytki warstewkę, która odbiera ciepło od przedniego rezystora. Wzrost temperatury warstewki powietrza powoduje tylko nieznaczne obniżenie temperatury rezystora tylnego. Temperatura rezystora pierwszego ulega znacznemu obniżeniu, natomiast drugi rezystor ma temperaturę prawie stałą. Przepływomierz wykrywa przepływ zwrotny. Odwrócenie kierunku przepływu powoduje bowiem, że teraz tylna część płytki oddaje ciepło napływającemu powietrzu. Temperatura powietrza wzrasta, z kolei w przedniej części płytki temperatura nieznacznie się obniża. W układzie pomiarowym jest to interpretowane jako przepływ zwrotny w kierunku filtra powietrza.
P.S. Dlatego podejrzewam że w momencie gdy użyjesz benzyny lub jakiegoś innego rozpuszczalnika bankowo wymienisz przepływkę na nową.
[ Dodano: 2009-05-26, 16:02 ]
Przeglądając jeszcze info na temat przeplywek a audi natknałem się na jeszcze jeden popularny model przepływki ( zdjecia: przepl5.jpg i przepl5b.jpg ) o którym być moze Ty Mandaryn mówiłeś , ale to też nie jest "tylko drucik "

Termoanemometry przewodowe
W przepływomierzach termoanemometrycznych pomiar natężenia przepływu polega na pomiarze natężenia prądu potrzebnego do utrzymania temperatury elementu gorącego na poziomie 130° C powyżej temperatury otoczenia rysunek poniżej. Elementem pomiarowym jest w zależności od rozwiązania konstrukcyjnego platynowy drut lub płytka. Moc prądu wymagana do utrzymywania temperatury na stałym poziomie jest bezpośrednim wskaźnikiem masy przepływającego powietrza.
Przepływomierz jest zrównoważonym mostkiem (rysunek poniżej). Jedną jego część stanowią rezystory nagrzewające (1), drugą rezystor służący do pomiaru temperatury powietrza (2). Ze wzrostem strat ciepła mostek przestaje być skompensowany. Wzmacniacz różnicowy (3) reaguje na niewyrównoważenie przez podniesienie napięcia polaryzacji tranzystora zasilającego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wcale nie mówię że ten element nie może być tanszy i nie moze kosztować 250 czy 280 zł . Ja tylko wiem ile kosztuje przepływka do mojego silnika bo musiałem ją wymienić. Tak jak pisałem wcześniej silniki 1.9 i 2.5 TDI są bardzo popularne więc pewnie i części tańsze Chociaż w tym drugim przypadku koszt wymiany rozrzadu to jest porażka
, ale co do oryginalnosci tego Bosha to ja bym się zastanowił. Kiedyś miałem w ręku szlifierkę Boscha i "boscha" przy okazji jak zmieniałem w firmie sprzęty na hilti . Obie wyglądały identycznie róznice było widać dopiero w środku . No chyba ze to jakiś pojedyńczy egzemplarz 


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
dostałem w oryginalnym opakowaniu zapieczętowanym naklejką z hologramem wygląda na oryginalny
zresztą osoba która miała wystawioną na allegro przepływkę za 485zl po tym jak wysłałem jej linka z tą ceną do innej aukcji zgodziła się na 250zl
wniosek niech sam każdy sobie dopowie
jeśli chodzi o czyszczenie przepływomierza można spróbować sprężonym powietrzem


jeśli chodzi o czyszczenie przepływomierza można spróbować sprężonym powietrzem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Dzieki za pomoc techniczna libera, oraz wszystkim ziomki. Poniewaz idac za dobra rada wyciagnalem przeplywomierz i zamiast go plukac przdmuchalem go sprezonym powietrzem w szerz i wzdluz. Prawde mowiac nic szczegulnego z niego nie wylecialo, ale blad zniknal. Wciaz mi sie wydaje ze auto przyspiesza nierownomiernie, ale jest to tak znikome uczucie ze to juz chyba tylko moja wyolbrzymiona wyobraznia.
Dzieki jeszcze raz
Dzieki jeszcze raz
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Są ąrodki do czyszczenia przepływomierzymisiak78 pisze:Dzieki za pomoc techniczna libera, oraz wszystkim ziomki. Poniewaz idac za dobra rada wyciagnalem przeplywomierz i zamiast go plukac przdmuchalem go sprezonym powietrzem w szerz i wzdluz. Prawde mowiac nic szczegulnego z niego nie wylecialo, ale blad zniknal. Wciaz mi sie wydaje ze auto przyspiesza nierownomiernie, ale jest to tak znikome uczucie ze to juz chyba tylko moja wyolbrzymiona wyobraznia.
Dzieki jeszcze raz
http://cgi.ebay.co.uk/CRC-AIR-SENSOR-CL ... 41572e968b
tylko spryskiwanie, żadnych pędzelków lub dotykania.
ÂŻeby sprawdzić czy przepływomierz jest dobry musisz przetestować go w drodze z podpiętym vagiem. Przy max bucie (obrotomierz praktycznie na czerwonym polu) masa zasysanego powietrza w g/s powinna wynosić około 80% mocy silnika czyli dla 2.8 około 154.4g/s.
Jeśli pomiar jest niższy to może powodować spadek mocy.
Popatrz też na sygnał z sondy lambda przy max bucie, musi być co najmniej 0.8V ciągły sygnał czyli cały czas bogato.
Jeśli sonda nie jest bogata to już wiadomo dlaczego nie ma mocy.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Mam pytanie . W jaki sposób u mnie jest nowy przepływomierz wszystko szczelne w dolocie a wskazanie przepływomierza 132 przy maks bucie czerwone pole aż prawie bordowe. Czy może to być tego przyczyną tani filtr powietrza lub jego zapchanie po 2 miesiącach użytkowania ?
Ostatnio zmieniony 13 cze 2011, 17:07 przez fishmanr11, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 19 maja 2011, 11:20
- Lokalizacja: nowy sacz/malopolskie
Witam Serdecznie
Moja Bestia tez troszke zamulila sie ostatnio i wlasnie i to nie wazne czy benzyna czy gas..
nawet na zimny silniku odrazu na benzynce jak chce ja pogonic to ma troszke opory silnik zimny.
Sprawdzilem Vagiem przeplywke bledu nie ma ilosc powietrza wynosci 120 g/s na biegu jalowym przy maks bucie w podlodze az do odciecia paliwa czyli jakies 6840 rpm. Tak ma byc? kilka postow wyzej bylo napisane ze taki silniki powinine miec ca 154..
Pozdr
Moja Bestia tez troszke zamulila sie ostatnio i wlasnie i to nie wazne czy benzyna czy gas..
nawet na zimny silniku odrazu na benzynce jak chce ja pogonic to ma troszke opory silnik zimny.
Sprawdzilem Vagiem przeplywke bledu nie ma ilosc powietrza wynosci 120 g/s na biegu jalowym przy maks bucie w podlodze az do odciecia paliwa czyli jakies 6840 rpm. Tak ma byc? kilka postow wyzej bylo napisane ze taki silniki powinine miec ca 154..

Pozdr
Pozdrawiam
Michal
Michal