Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 2.8Q] Czyszczenie przeplywomierza. Jak i czy warto?

Silniki benzynowe
misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[A6 2.8Q] Czyszczenie przeplywomierza. Jak i czy warto?

Post autor: misiak78 » 26 maja 2009, 07:55

Witam panowie. Ostatnio natknalem sie na blad VAG "16486" ktory jednoznacznie wskazuje na awarie lub niedomaganie przeplywomierza. Jako ze bacznie zwracam uwage na to jak zachowuje sie silnik Audiny, ostatnio zwrocilem uwage na nierownomierne przyspieszenie (przy pedale wcisnietym w podloge) oraz na zwiekszone spalanie benzyny/LPG.
Mam w zwiazku z tym pytanie. Czy czeka mnie definitywna wymiana przeplywomierza czy jest sposob na jego wyczyszczenie i zreanimowanie. Nie chodzi tu o fakt ze owa czesc kosztuje pewnie z 300-400 stowki ale o to ze jesli da sie taka operacje przeprowadzic, to po co wyrzucac pieniadze z kieszeni?
Pozdrawiam
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

liberro

Post autor: liberro » 26 maja 2009, 14:11

Sie ma , słyszałem ze przepływke można wyczyścić ale z róznym skutkiem. Z reszta ja nie o tym. Nie wiem czy cena którą podałeś to cena ASO czy jakaś inna ale wiem że w ASO np jak odajesz stary to masz duzy rabat na nowy. Dla przykładu mój kosztuje 1300 zł a po zwrocie go kupiłem u nich nowy za 5 albo 6 stówek juz nie pamietam dokładnie. Więc jeżeli Twój chodzi po 4 stówki to przy zwrocie starego bedzie połowa. Tak mi się wydaje. Próbowałem dojść dlaczego tak jest ale nawet w ASO nie wiedzą .

Mandaryn112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 mar 2008, 23:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mandaryn112 » 26 maja 2009, 14:57

no po mojemu to jakies kosmiczne te ceny.... :)

po mojemu to powinna kosztowac 200-300 to max... swoja droga pierwszy raz slysze ze mozna "na wymiane"


a czy cczyscic.... z tego co widzialem to tam jest "siateczka" i "drucik".... :)

i jedynie co, to moze sie nazbierac kurzu i jakiegos pylu... wydaje mi sie ze wystarczy delikatnie to wyczyscic i bedzie jak nowe.... :) moze delikatnie benzynka przeleciec do czysta :)

jak cos bedziesz robil to napisz co i jak wyszlo... :)

liberro

Post autor: liberro » 26 maja 2009, 15:43

Widzisz Mandaryn , co do tego zwrotu starego to daje sobie rękę uciąć ze tak jest bo dzwoniłem osobiscie do serwisu Audi Marszałek w Częstochowie więc to jest info z pierwszej ręki.

Co do ceny do wielu innych modeli można dostać zamiennik do tego modelu z silnikiem 2.7 T nie dostaniesz zamiennika to jedno a po drugie raz dałem zamiennik sondy lambda i sypały mi się błedy w kompie więc zamienniki są nie wskazane w tym silniku. To nie jest popularne 1.9 tdi czy 2.5 tdi żeby były zamienniki .

Co do konstrukcji przepływmomierza też się mylisz. Czytałem trochę o tym i o innych przepływkach. Ta najpopularniejsza w audi oparta nie jest "o drucik" jak to napisałeś Cytuje z literatury fachowej:

Przepływomierz powietrza G70 ( zdjęcie przepl10.jpg ), zastosowany w układzie Motronic, to nowoczesny układ pozwalający na obliczenie rzeczywistej ilości powietrza zasysanego do silnika. Przepływomierz posiada tunel pomiarowy, przez który przepływa część zasysanego powietrza. W tunelu znajduje się czujnik pomiarowy wykonany z płytki szklanej, na której centralnie umieszczono element grzewczy (rysunek poniżej). Z przodu i z tyłu płytki umieszczono rezystory pomiarowe. W sytuacji braku przepływu powietrza, ciepło wytwarzane przez element grzewczy jest równomiernie przekazywane do obu oporników, które tym samym wskazuje taką samą temperaturę. Przepływające powietrze tworzy się na powierzchni płytki warstewkę, która odbiera ciepło od przedniego rezystora. Wzrost temperatury warstewki powietrza powoduje tylko nieznaczne obniżenie temperatury rezystora tylnego. Temperatura rezystora pierwszego ulega znacznemu obniżeniu, natomiast drugi rezystor ma temperaturę prawie stałą. Przepływomierz wykrywa przepływ zwrotny. Odwrócenie kierunku przepływu powoduje bowiem, że teraz tylna część płytki oddaje ciepło napływającemu powietrzu. Temperatura powietrza wzrasta, z kolei w przedniej części płytki temperatura nieznacznie się obniża. W układzie pomiarowym jest to interpretowane jako przepływ zwrotny w kierunku filtra powietrza.


P.S. Dlatego podejrzewam że w momencie gdy użyjesz benzyny lub jakiegoś innego rozpuszczalnika bankowo wymienisz przepływkę na nową.

[ Dodano: 2009-05-26, 16:02 ]
Przeglądając jeszcze info na temat przeplywek a audi natknałem się na jeszcze jeden popularny model przepływki ( zdjecia: przepl5.jpg i przepl5b.jpg ) o którym być moze Ty Mandaryn mówiłeś , ale to też nie jest "tylko drucik " :) Wygląda bardzo podobnie i w zasadzie też nie odbiega metodą pomiaru za bardzo od tego pierwszego który opisałem . Cytuję :

Termoanemometry przewodowe

W przepływomierzach termoanemometrycznych pomiar natężenia przepływu polega na pomiarze natężenia prądu potrzebnego do utrzymania temperatury elementu gorącego na poziomie 130° C powyżej temperatury otoczenia rysunek poniżej. Elementem pomiarowym jest w zależności od rozwiązania konstrukcyjnego platynowy drut lub płytka. Moc prądu wymagana do utrzymywania temperatury na stałym poziomie jest bezpośrednim wskaźnikiem masy przepływającego powietrza.

Przepływomierz jest zrównoważonym mostkiem (rysunek poniżej). Jedną jego część stanowią rezystory nagrzewające (1), drugą rezystor służący do pomiaru temperatury powietrza (2). Ze wzrostem strat ciepła mostek przestaje być skompensowany. Wzmacniacz różnicowy (3) reaguje na niewyrównoważenie przez podniesienie napięcia polaryzacji tranzystora zasilającego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 26 maja 2009, 22:55

heja tydzień temu wymieniłem przepływomierz na nowy za 280 zl wraz z przesyłka ale mam namiar za oryginalnego boscha za 255zl plus przesyłka moje audi to 1.9 TDI 110KM

liberro

Post autor: liberro » 27 maja 2009, 07:24

Wcale nie mówię że ten element nie może być tanszy i nie moze kosztować 250 czy 280 zł . Ja tylko wiem ile kosztuje przepływka do mojego silnika bo musiałem ją wymienić. Tak jak pisałem wcześniej silniki 1.9 i 2.5 TDI są bardzo popularne więc pewnie i części tańsze Chociaż w tym drugim przypadku koszt wymiany rozrzadu to jest porażka :) , ale co do oryginalnosci tego Bosha to ja bym się zastanowił. Kiedyś miałem w ręku szlifierkę Boscha i "boscha" przy okazji jak zmieniałem w firmie sprzęty na hilti . Obie wyglądały identycznie róznice było widać dopiero w środku . No chyba ze to jakiś pojedyńczy egzemplarz :)

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 27 maja 2009, 10:29

dostałem w oryginalnym opakowaniu zapieczętowanym naklejką z hologramem wygląda na oryginalny :) zresztą osoba która miała wystawioną na allegro przepływkę za 485zl po tym jak wysłałem jej linka z tą ceną do innej aukcji zgodziła się na 250zl :) wniosek niech sam każdy sobie dopowie

jeśli chodzi o czyszczenie przepływomierza można spróbować sprężonym powietrzem

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 27 maja 2009, 15:34

Dzieki za pomoc techniczna libera, oraz wszystkim ziomki. Poniewaz idac za dobra rada wyciagnalem przeplywomierz i zamiast go plukac przdmuchalem go sprezonym powietrzem w szerz i wzdluz. Prawde mowiac nic szczegulnego z niego nie wylecialo, ale blad zniknal. Wciaz mi sie wydaje ze auto przyspiesza nierownomiernie, ale jest to tak znikome uczucie ze to juz chyba tylko moja wyolbrzymiona wyobraznia.
Dzieki jeszcze raz
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 27 lut 2011, 11:35

misiak78 pisze:Dzieki za pomoc techniczna libera, oraz wszystkim ziomki. Poniewaz idac za dobra rada wyciagnalem przeplywomierz i zamiast go plukac przdmuchalem go sprezonym powietrzem w szerz i wzdluz. Prawde mowiac nic szczegulnego z niego nie wylecialo, ale blad zniknal. Wciaz mi sie wydaje ze auto przyspiesza nierownomiernie, ale jest to tak znikome uczucie ze to juz chyba tylko moja wyolbrzymiona wyobraznia.
Dzieki jeszcze raz
Są ąrodki do czyszczenia przepływomierzy
http://cgi.ebay.co.uk/CRC-AIR-SENSOR-CL ... 41572e968b
tylko spryskiwanie, żadnych pędzelków lub dotykania.
ÂŻeby sprawdzić czy przepływomierz jest dobry musisz przetestować go w drodze z podpiętym vagiem. Przy max bucie (obrotomierz praktycznie na czerwonym polu) masa zasysanego powietrza w g/s powinna wynosić około 80% mocy silnika czyli dla 2.8 około 154.4g/s.
Jeśli pomiar jest niższy to może powodować spadek mocy.
Popatrz też na sygnał z sondy lambda przy max bucie, musi być co najmniej 0.8V ciągły sygnał czyli cały czas bogato.
Jeśli sonda nie jest bogata to już wiadomo dlaczego nie ma mocy.

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 12 kwie 2011, 07:22

W którym miejscu znajduje się przepływomierz. Najlepiej o foto bym poprosił ;)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 12 kwie 2011, 07:31

Zaraz za filtrem powietrza na dolocie przed tą karbowaną rurą, która idzie do przepustnicy,
do niego podpięta jest szeroka wtyczka chyba taka sama jak do cewki.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 13 cze 2011, 13:22

Mam pytanie . W jaki sposób u mnie jest nowy przepływomierz wszystko szczelne w dolocie a wskazanie przepływomierza 132 przy maks bucie czerwone pole aż prawie bordowe. Czy może to być tego przyczyną tani filtr powietrza lub jego zapchanie po 2 miesiącach użytkowania ?
Ostatnio zmieniony 13 cze 2011, 17:07 przez fishmanr11, łącznie zmieniany 1 raz.

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 13 cze 2011, 17:00

Ja do czyszczenia przepływki użyłem alkohol izopropylowy i pędzelek. Ten środek służy do czyszczenia elektroniki precyzyjnej. Więcej nie miałem problemów z przepływomierzem. <okok>
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

wolo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 11:20
Lokalizacja: nowy sacz/malopolskie

Post autor: wolo82 » 05 cze 2012, 07:14

Witam Serdecznie


Moja Bestia tez troszke zamulila sie ostatnio i wlasnie i to nie wazne czy benzyna czy gas..
nawet na zimny silniku odrazu na benzynce jak chce ja pogonic to ma troszke opory silnik zimny.

Sprawdzilem Vagiem przeplywke bledu nie ma ilosc powietrza wynosci 120 g/s na biegu jalowym przy maks bucie w podlodze az do odciecia paliwa czyli jakies 6840 rpm. Tak ma byc? kilka postow wyzej bylo napisane ze taki silniki powinine miec ca 154.. ;(

Pozdr
Pozdrawiam
Michal

Adriang92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 02 gru 2009, 19:20
Lokalizacja: Puławy/Zbędowice

Post autor: Adriang92 » 05 cze 2012, 17:56

wynosci 120 g/s na biegu jalowym przy maks bucie w podlodze az do odciecia paliwa

Nie sprawdza sie przeplywki na jałowym tylko podczas jazdy, zapinasz np 2 a najlepiej 3 i but, i dopiero w jezdzie przy czerwonym patrzysz ile pokazuje przepływka <okok> Szkoda silnika krecic na luzie :|

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl