Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 2.8Q] Czyszczenie przeplywomierza. Jak i czy warto?

Silniki benzynowe
wolo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 11:20
Lokalizacja: nowy sacz/malopolskie

Post autor: wolo82 » 05 cze 2012, 19:37

Heja wyczyscilem przeplywke


na odcieciu pokazuje 130. g/s jak spuszcze noge z gaz do 5000 rpm i pozniej znow sandal pokazuje chwilowo 154 g/s pozniej spada do 130 gs niestety ale na drodze kurcze to ja nie mam gdzie :) a komp ma slaba baterie.. a na win 7 wag mi nie chodzi:(
Pozdrawiam
Michal

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 17 sie 2012, 10:32

Czy może ktoś dać znać jak to jest z tym przepływomierzem. U mnie też pokazuje max 135 podczas jazdy na maksa czerwone pole. Mam 2.8 ACK. Przepływomierz był zmieniany na nowy Hitachi taki jak oryginalny no i z serwisu audi. Tyle że 2 lata temu :) ale różnicy w jeździe nie zauważyłem. Być może on ma tyle wskazywać.

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 12 paź 2012, 21:43

moj poprzedni przeladowywal pokazywal 190 :D

nowy ale uzywany pokazuje mi na maks bucie teraz 100g chyba nieco malo ? jakiejs specjalnej roznicy w odejsciu nie czuje zeby sie pogorszylo

Awatar użytkownika
pudzians47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: pudzians47 » 19 paź 2012, 00:37

Witam
Posiadam 1.8t quattro.jaką wartośc powinien pokazywac przepływka?

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 19 paź 2012, 10:08

zdrowa przy 5000obr/min około 120g (oczywiscie trzeba wartosc sprawdzic w logach dynamicznych)

Awatar użytkownika
pudzians47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: pudzians47 » 19 paź 2012, 15:57

Dagoth pisze:zdrowa przy 5000obr/min około 120g (oczywiscie trzeba wartosc sprawdzic w logach dynamicznych)
dzięki
A jeśli zakłada się filtr k&n czy przepływka dobrze działa czy nie bo czytałem gdzieś na forum że mogą byc problemy

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 19 paź 2012, 17:15

ja zwykły filtr knechta zakładam... k&n smiało tez mozna nic do pracy przepływki to nie ma... ma poprostu lepsza przepustowosc powietrza i lepsze filtrowanie bo wykonany jest z bawełny... a i styka on na 1mln mil :P poprostu myje sie go co jakis czas i naoliwia

Awatar użytkownika
pudzians47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: pudzians47 » 19 paź 2012, 21:08

Dagoth pisze:ja zwykły filtr knechta zakładam... k&n smiało tez mozna nic do pracy przepływki to nie ma... ma poprostu lepsza przepustowosc powietrza i lepsze filtrowanie bo wykonany jest z bawełny... a i styka on na 1mln mil :P poprostu myje sie go co jakis czas i naoliwia
dzięki za podpowiedz

okomariusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 04 cze 2016, 23:39
Lokalizacja: Radziwiłłów

Post autor: okomariusz » 28 sie 2016, 00:39

Witam
Chciałbym odświeżyć temat.

Mam silnik 2.8 APR i przepływomierz pokazuje wartość około 132 przy max. Bucie.
Samochód słabo odpala.
Podobno korekty benzyny zmieniają się o około 20-25% na plus.

Czy przepływomierz jest zwalony i wymiana na nowy pomoże?
Jeśli ma ktoś jakieś jeszcze sugestię to chętnie wysłucham.

Proszę o pomoc bo już długo się borykam z tym odpalaniem. :(

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 28 sie 2016, 09:16

Jest temat na forum gdzie koleś też miał 132 g i kupił mowy . Po wymianie dalej pokazywało w okokicach 130. U mnie samochód chodzi dobrze i też pokazuję 134. Także nie koniecznie tu leży problem. Jakie błędy są? Korekty? Na zimnym pali słabo?

okomariusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 04 cze 2016, 23:39
Lokalizacja: Radziwiłłów

Post autor: okomariusz » 28 sie 2016, 12:02

Pali za którymś tam razem po dłuższym postoju.

Błędy: Ubogie dawki na dwóch sondach. Żaden check engine się nie świeci.
EVAP otwarty obwód ( dzisiaj tam zaglądałem i przed tym zaworem miałem przetarty przewód. Zakleiłem go. Ale nie wiem czy to coś da)

Wtyczkę do przepływomierza mam 4 pinową i na odpalonym na pinach 1 i 2 miałem napięcie 5V a gdzieś czytałem że powinno być w granicach 1,2-1,6V.
Pin 2 i 3 taki jak z akumulatora.

Jeśli chodzi o te korekty to że niby komputer daje więcej benzyny czy coś takiego.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 28 sie 2016, 19:25

Gaz jest?jak evap cały czas otwarty to podczas postoju opary z baku dostają się do kolektora dolotowego i zalewa go.

okomariusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 04 cze 2016, 23:39
Lokalizacja: Radziwiłłów

Post autor: okomariusz » 28 sie 2016, 21:01

Gaz jest. Nawet zakręcałem gaz w butli, wypalałem go z przewodów i po jeździe na benzynie też tak odpalał.

Evap do wymiany? Jak zdjąłem przewód od niego który idzie do przepustnicy (na zgaszonym) to jak pociągnąłem powietrze to normalnie ciągnie przez niego.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 28 sie 2016, 22:56

Na próbę możesz odłączyć ten wężyk od evap i zobaczyć czy pomogło. Może też być problem z regulatorem ciśnienia na szynie paliwowej , może puszczać też do dolotu.

okomariusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 04 cze 2016, 23:39
Lokalizacja: Radziwiłłów

Post autor: okomariusz » 29 sie 2016, 20:50

Jak dobrze rozumiem to go odłączyć i zaślepić :)
Po południu to zrobię i zobaczymy jak odpali. I ewentualnie dalej trzeba szukać przyczyny.

Odmy wszystkie ostatnio wymieniłem. Ezektor wyczyściłem bo był zawalony. Gruszka od skracania dolotu też chodziła nie tak jak powinna i też zostało to naprawione. A odpalać dalej nie chce tak jak powinien.

[ Dodano: 2016-08-29, 20:50 ]
Zaślepiłem ten przewód i żadnych zmian przy odpalaniu.

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł, sugestie? Co by jeszcze sprawdzić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl