Jakiej firmy kupić nowe opony
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kętrzyn
Skłaniam się ku zachwalanym Dunlopom.
Powiedzcie mi jeszcze czy spotkaliście się z duuuużo gorszym hamowaniem na oponach kilku letnich mimo że bieżnik jak nówka?
To nie jest moje 1 auto, wcześniejsze, starsze modele też śmigały na starych oponach jakiś czas póki kasy nie starczyło na ich zmianę ale nigdy nie odczułem pogorszenia hamowania. Bywało że zjechany był bieżnik, pojawiały sie pęknięcia, ale hamowanie zawsze ok. A tu taki numer. Zaczynam prosiść znajomych żeby hamnowali na jakimś odcinku testowym żeby porównać drogę hamowania.
Robiłem testy bez abs-u i 4 koła zotawiały gume na asfalcie wiec raczerj to nie wina samych hamulców.
Moze ta potenza to jakaś sportowa opona która mymaga lepszego rozgrzania czy co?
Powiedzcie mi jeszcze czy spotkaliście się z duuuużo gorszym hamowaniem na oponach kilku letnich mimo że bieżnik jak nówka?
To nie jest moje 1 auto, wcześniejsze, starsze modele też śmigały na starych oponach jakiś czas póki kasy nie starczyło na ich zmianę ale nigdy nie odczułem pogorszenia hamowania. Bywało że zjechany był bieżnik, pojawiały sie pęknięcia, ale hamowanie zawsze ok. A tu taki numer. Zaczynam prosiść znajomych żeby hamnowali na jakimś odcinku testowym żeby porównać drogę hamowania.
Robiłem testy bez abs-u i 4 koła zotawiały gume na asfalcie wiec raczerj to nie wina samych hamulców.
Moze ta potenza to jakaś sportowa opona która mymaga lepszego rozgrzania czy co?
r_afaello, Bierz pod uwagę że A6 jest dużo cięższe od Astry, pewnie miałeś inny profil, inną oponę itd. To wszystko ma duże znaczenie.
Jest jeszcze kwestia tego jak są opony przechowywane, bo to nie jest tak że guma starzeje się po prostu 'bo robi się stara'. Źle przechowywane opony 1 roczne mogą być gorsze od 3 latków...
Bridgestone ma twarde dość mieszanki - więc jeśli opona całkiem 'zesztywniała' to sobie może mieć bieżnik ale jeździsz jak na plastiku
Potenza to opona 'sportowa' dla 'wymagających' ale nie torowa. To nie Slick żeby to trzeba było grzać :P
Jest jeszcze kwestia tego jak są opony przechowywane, bo to nie jest tak że guma starzeje się po prostu 'bo robi się stara'. Źle przechowywane opony 1 roczne mogą być gorsze od 3 latków...
Bridgestone ma twarde dość mieszanki - więc jeśli opona całkiem 'zesztywniała' to sobie może mieć bieżnik ale jeździsz jak na plastiku

Potenza to opona 'sportowa' dla 'wymagających' ale nie torowa. To nie Slick żeby to trzeba było grzać :P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
co ty piszeszmrporpoise pisze:r_afaello, Bierz pod uwagę że A6 jest dużo cięższe od Astry, pewnie miałeś inny profil, inną oponę itd. To wszystko ma duże znaczenie.
Jest jeszcze kwestia tego jak są opony przechowywane, bo to nie jest tak że guma starzeje się po prostu 'bo robi się stara'. Źle przechowywane opony 1 roczne mogą być gorsze od 3 latków...
Bridgestone ma twarde dość mieszanki - więc jeśli opona całkiem 'zesztywniała' to sobie może mieć bieżnik ale jeździsz jak na plastiku
Potenza to opona 'sportowa' dla 'wymagających' ale nie torowa. To nie Slick żeby to trzeba było grzać :P

Które lepsze w rozmiarze 225/45/r17
DUNLOP SPORT MAXX RT MFS 225/45R17 91Y
Cena około 1700 zł za 4 szt.
czy
CONTINENTAL CONTI SPORT CONTACT 5 225/45R17 91Y
Cena około 1850 zł za 4 szt.
czy może do zwykłej jazdy miejskiej wystarczą
OPONY Nokian zLine 225/45R17 94Y
Cena około 1450-1500 za 4 szt.
Chciałbym aby opony miały dobrą przyczepność i długo polatały na a6 c5 2,4 V6
DUNLOP SPORT MAXX RT MFS 225/45R17 91Y
Cena około 1700 zł za 4 szt.
czy
CONTINENTAL CONTI SPORT CONTACT 5 225/45R17 91Y
Cena około 1850 zł za 4 szt.
czy może do zwykłej jazdy miejskiej wystarczą
OPONY Nokian zLine 225/45R17 94Y
Cena około 1450-1500 za 4 szt.
Chciałbym aby opony miały dobrą przyczepność i długo polatały na a6 c5 2,4 V6
Hejka,
Nokiany są najtańsze i na miasto starczą, ale podobnie jak Continental mają wyższe opory toczenia co widać po etykietach i po testach. Dunlop ma najlepsze wyniki i ich cena się zwróci bo niższe opory toczenia to mniej paliwa, zwłaszcza jak więcej jeździsz. Wszystkie są podobne i na pewno bezpieczne bo to najlepsze marki.
Nokiany są najtańsze i na miasto starczą, ale podobnie jak Continental mają wyższe opory toczenia co widać po etykietach i po testach. Dunlop ma najlepsze wyniki i ich cena się zwróci bo niższe opory toczenia to mniej paliwa, zwłaszcza jak więcej jeździsz. Wszystkie są podobne i na pewno bezpieczne bo to najlepsze marki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
a ja myślałem żę art w motorze i auto świat wyjaśniły już kwestie etykiet .generalnie prawda jest taka żę im gorzej w/g etykiet tym większy pożytek z opony .aby opona była oszczędna musi zostać odchudzona cienkie ściany boczne cienki karkas podatny na ząbkowanie niski bieżnik np michelin saver+ 7mm a stary saver 8mm (skład mieszanki bięznika nie zmieniony).Alexus pisze:Hejka,
Nokiany są najtańsze i na miasto starczą, ale podobnie jak Continental mają wyższe opory toczenia co widać po etykietach i po testach. Dunlop ma najlepsze wyniki i ich cena się zwróci bo niższe opory toczenia to mniej paliwa, zwłaszcza jak więcej jeździsz. Wszystkie są podobne i na pewno bezpieczne bo to najlepsze marki.
w imię symbolicznych oszczędności tracimy precyzję prowadzenia stabilność oraz odporność na mech uszkodzenia .
Ja odwołam się do tematu... Osobiście jeździłem na kilku modelach opon i na dzień dzisiejszy najlepszą oponą (cena/jakość/trakcja/zużycie) jest Yokohama Advan Sport v105.
Dawno już tak dobrze opona się nei zachowywała na mokrym i suchym. Sztywne boki a jednocześnie komfort nei ucieka. Jedyny minus to, że nie są paliwooszczędne.
Także polecam. Rozmiar miałem 225/45/17 w 3,0 C5. Na przyszły sezon też planuje zakup tego modelu do eSki.
Dawno już tak dobrze opona się nei zachowywała na mokrym i suchym. Sztywne boki a jednocześnie komfort nei ucieka. Jedyny minus to, że nie są paliwooszczędne.
Także polecam. Rozmiar miałem 225/45/17 w 3,0 C5. Na przyszły sezon też planuje zakup tego modelu do eSki.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
do quattro rozmiar 16 felgi jakie opony najlepsze na zime nadchodzaca doradzacie?
Cześć. Audi A6 19''
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: