Tak tylko ciekawe w jaki sposob da sie udowodnic ile faktycznie przejechalo sie km na danych oponach, Nierealnemarlitkos pisze:PS. Chętnie przyjąłbym nowy komplet opon za free od producentawięc to nie jest głupi pomysł.
Jakiej firmy kupić nowe opony
No to jak w 2009 roku miałeś 320 tysi, teraz masz 420 tysi... to fizycznie przejechałeś na tych oponach 4 sezony letnie. W takim razie dla mnie jest jasne że w zimie też coś przejechałeś, więc oponki nie przejechały 100 tysięcy, tylko OD 100 tysięcy kilometrów je masz? Czy ja czegoś nie rozumiem?
Przebieg 100 tyś - przebiegi w zimie = realny przebieg opon? około 50-60 tysięcy?
Przebieg 100 tyś - przebiegi w zimie = realny przebieg opon? około 50-60 tysięcy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
6 m-cy lato 6 mcy zima i zrobiło się 50 tyś jak na sport maxy i przednią oś to i tak wynik rewelacyjny.marlitkos pisze:Faktycznie. Nie wzialem pod uwagę sezonu zimowego. No to wygląda na to ze macie racje- 100tys przejechalem w sumie . Zwracam honor Panowie.
osobiście nie wiem ile robie na komplecie bo po jednym sezonie 7500 km sprzedaje i zakładam nowe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kętrzyn
Odkopię temat bo dylemat mam ten sam i nie widzę potrzeby zakładania nowego wątku.
Obecnie mam Bridgestone Potenza RE040. 205/55/16. Niestety wiek już zacny bo chyba z 2006 czy 2008 roku.
Jak już kupiłem auto to takie kapcie były i oceniając bieżnik uznałem że jeszcze sporo polatam.
Słowo o obecnych kapciach - może przyda się dla innych
Jest twarda i dosyć głośna - głośna na równi z zimowymi dębicami.
Bieżnik dalej jak w nowej oponie ale hamowanie słabe.
nawet przy 30-40km/h auto ślizga się na suchym asfalcie (abs cały czas pracuje) i droga hamowania jest 2 x dłuższa niż w astrze z92 roku mojej żony.
Nawet odłączyłem abs żeby go wykluczyć - zostają czarne ślady, śmierdzi gumą a auto sunie jak na śliskiej nawierzchni.
Zakładam, że to kwestia wieku. Ale w tej astrze są tak samo stare kapcie, więc nie wiem.
Teraz pytanie. Kierując się priorytetami:
- 1000-1200 za komplet
-dobre tłumienie nierówności (50% mojej jazdy jest po łatanych - czytaj "wypukłe plamy" lub dziurawych drogach.
-cicha
- co oczywiste dobrze hamującą.
-roczne przebiegi (na letniej) - jakieś 12tyś km. i to bardziej płynna jazda 100-140km/h niż starty z piskiem.
Obecnie mam Bridgestone Potenza RE040. 205/55/16. Niestety wiek już zacny bo chyba z 2006 czy 2008 roku.
Jak już kupiłem auto to takie kapcie były i oceniając bieżnik uznałem że jeszcze sporo polatam.
Słowo o obecnych kapciach - może przyda się dla innych
Jest twarda i dosyć głośna - głośna na równi z zimowymi dębicami.
Bieżnik dalej jak w nowej oponie ale hamowanie słabe.
nawet przy 30-40km/h auto ślizga się na suchym asfalcie (abs cały czas pracuje) i droga hamowania jest 2 x dłuższa niż w astrze z92 roku mojej żony.
Nawet odłączyłem abs żeby go wykluczyć - zostają czarne ślady, śmierdzi gumą a auto sunie jak na śliskiej nawierzchni.
Zakładam, że to kwestia wieku. Ale w tej astrze są tak samo stare kapcie, więc nie wiem.
Teraz pytanie. Kierując się priorytetami:
- 1000-1200 za komplet
-dobre tłumienie nierówności (50% mojej jazdy jest po łatanych - czytaj "wypukłe plamy" lub dziurawych drogach.
-cicha
- co oczywiste dobrze hamującą.
-roczne przebiegi (na letniej) - jakieś 12tyś km. i to bardziej płynna jazda 100-140km/h niż starty z piskiem.
r_afaello, Kub sobie Dunlop BlueResponse - fajna opona o niskich oporach toczenia i bardzo dobrych właściwościach na mokrym i suchym. Nie jest to opona sportowa ale bardzo bardzo dobra i zmieścisz się w budżecie 1200 zł.
Ja osobiście jeżdżę już kilka km. na Micheline Primacy 3 i bardzo bardzo sobie chwalę, przyczepność jest doskonała na mokrym i na suchym... ABS jeszcze nie uświadczyłem a i ASR bardzo rzadko się uruchamia
Ale opory toczenia niestety trochę większe - wiadomo coś kosztem czegoś.
Ja osobiście jeżdżę już kilka km. na Micheline Primacy 3 i bardzo bardzo sobie chwalę, przyczepność jest doskonała na mokrym i na suchym... ABS jeszcze nie uświadczyłem a i ASR bardzo rzadko się uruchamia

A idź Bridgestony niby dobre, ale nie polecam... no jak kolega radzi np. Michelin albo właśnie ten model od Dunlop tu masz artykuł na jego temat http://www.rezulteo-opony.pl/r-nowe-opo ... ecie-23100, cóż więcej może coś nowego od Nokiana zmieści się w tej cenie? Ciekawie też ostatnio się zrobiło wokół marki Vredestein.
Bridgestone Turanza to bardzo dobra opona.
Ja ogólnie opinie mam od kolegi który jest mechanikiem i dodatkowo handluje oponami. Różne zakłada, klienci wracają i wiadomo jak się sprawują. Ogólnie Turanza są bardzo odporne na ścieranie i nieźle się trzymają, natomiast nie jest to opona idealna, lecz po prostu dobra. Coś za coś - albo twarda mieszanka i spora wytrzymałość, albo przyczepność.
Ja miśków na razie tak całkiem otwarcie nie polecam, czekam aż mi pyknie na nich 15 tysięcy i zobaczę czy nadal jest dobrze, czy tak jak kolega któryś wcześniej pisał, że stracą właściwości... się zobaczy
A Dunlopy Blueresponse są w tej chwili jedną z lepszych opon - oczywiście mówimy tu o rozmiarze 205/55/16 bo akurat różne opony różnie wypadają zależnie od rozmiarów
Ja ogólnie opinie mam od kolegi który jest mechanikiem i dodatkowo handluje oponami. Różne zakłada, klienci wracają i wiadomo jak się sprawują. Ogólnie Turanza są bardzo odporne na ścieranie i nieźle się trzymają, natomiast nie jest to opona idealna, lecz po prostu dobra. Coś za coś - albo twarda mieszanka i spora wytrzymałość, albo przyczepność.
Ja miśków na razie tak całkiem otwarcie nie polecam, czekam aż mi pyknie na nich 15 tysięcy i zobaczę czy nadal jest dobrze, czy tak jak kolega któryś wcześniej pisał, że stracą właściwości... się zobaczy

A Dunlopy Blueresponse są w tej chwili jedną z lepszych opon - oczywiście mówimy tu o rozmiarze 205/55/16 bo akurat różne opony różnie wypadają zależnie od rozmiarów

W testach Bridgestone wypadają trochę blado na tle Michałków, Nokianów czy Dunlopa. Wiadome, że bardzo ciężko jest producentom dogodzić, tak aby wszystkie parametry były na wysokim poziomowie. Zawsze z czegoś trzeba zrezygnować bo nie da się chyba zrobić idealnej mieszanki gumowej i bieżnika. Choć może kiedyś wynajdą super uniwersalną oponę z bieżnikiem do jazdy sportowej i zwczajnej, która się będzie mało zużywać i będzie miała super przyczepność na każdej drodze w każdych warunkach....