A6 C5 składanie lusterek po zamknięciu centralnego zamka
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Update
Składanie i testowanie modułu zajęło troszkę więcej czasu niż zakładałem, ale oto rezultat:
Trzy komplety instalacji:
Wymiary modułu to 46 x 31 x 16 mm (wersja niebieska)
Okablowanie z przekaźnikiem (do wersji zielonej)
Jutro sklecę instrukcję krok po kroku jak zamontować moduł w samochodzie.
Teraz pewnie najważniejsze - koszta. Wspomniałem o 2 wersjach:
- niebieska - sam moduł - koszt 50zł
- wersja zielona - moduł z dodatkowym okablowaniem - koszt 80zł
do tego dochodzi jeszcze koszt przesyłki.
Jutro złożę ostatnią sztukę (nie mam więcej płytek PCB). Jeżeli będzie więcej zainteresowanych, to zamówię części na następne egzemplarze.[/i]
Opis działania finalnej wersji
- 2 krotne naciśnięcie przycisku zamknij z pilota (w odstępie nie większym jak 2-3s) składa lusterka
- 1 krotne naciśnięcie przycisku otwórz z pilota rozkłada lusterka
- każdorazowe naciśnięcie przycisku pilota aktywuje funkcję CLH
- potencjometrem można wybrać czas działania CLH w zakresie 15-50s (tak około)
- włączenie zapłonu deaktywuje CLH, tak aby nie podróżować z włączonymi dodatkowo światłami.
- dodatkowo, jeżeli ktoś ma włączone ryglowanie po przekroczeniu 20km, to po zakończeniu jazdy i wyłączeniu zapłonu, odryglowują się drzwi załączając tym samym CLH (fajnie to działa szczególnie w nocy )
W razie pytań dotyczących modułu, służę pomocą.
Składanie i testowanie modułu zajęło troszkę więcej czasu niż zakładałem, ale oto rezultat:
Trzy komplety instalacji:
Wymiary modułu to 46 x 31 x 16 mm (wersja niebieska)
Okablowanie z przekaźnikiem (do wersji zielonej)
Jutro sklecę instrukcję krok po kroku jak zamontować moduł w samochodzie.
Teraz pewnie najważniejsze - koszta. Wspomniałem o 2 wersjach:
- niebieska - sam moduł - koszt 50zł
- wersja zielona - moduł z dodatkowym okablowaniem - koszt 80zł
do tego dochodzi jeszcze koszt przesyłki.
Jutro złożę ostatnią sztukę (nie mam więcej płytek PCB). Jeżeli będzie więcej zainteresowanych, to zamówię części na następne egzemplarze.[/i]
Opis działania finalnej wersji
- 2 krotne naciśnięcie przycisku zamknij z pilota (w odstępie nie większym jak 2-3s) składa lusterka
- 1 krotne naciśnięcie przycisku otwórz z pilota rozkłada lusterka
- każdorazowe naciśnięcie przycisku pilota aktywuje funkcję CLH
- potencjometrem można wybrać czas działania CLH w zakresie 15-50s (tak około)
- włączenie zapłonu deaktywuje CLH, tak aby nie podróżować z włączonymi dodatkowo światłami.
- dodatkowo, jeżeli ktoś ma włączone ryglowanie po przekroczeniu 20km, to po zakończeniu jazdy i wyłączeniu zapłonu, odryglowują się drzwi załączając tym samym CLH (fajnie to działa szczególnie w nocy )
W razie pytań dotyczących modułu, służę pomocą.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Witam wszystkich śledzących temacik
Doleciał do mnie przed weekendem modulik made by kot
Po małych problemikach związanych z odnalezieniem złącza 15pin( w słupku przy nogach kierowcy ) radocha i banan na twarzy widok wyrazu twarzy innych kierowców bezcenny
A teraz kilka słów na temat w/w modułu
Dostawa 6+ ( nie licząc tego że poczta przesłała paczuszkę z Grudziądza do Świecia przez Łódź :D )
Wykonanie - mając styczność niejednokrotnie z produktami pochodzenia sklepowego powiem tak jestem bardzo miło zaskoczony i cieszę się że są ludzie którzy potrafią zrobić coś od początku do końca, profesjonalnie (z wyjątkiem sitodruku z opisem wyprowadzeń na obudowie ale to nikomu z nas nie jest potrzebne tylko podniosło by cenę ) dbając o jakość i wykonanie produktu końcowego.
Instrukcja montażu - Nie ma nie potrzebnych bzdur o żabach jak w instrukcjach dla amerykanów i innych upośledzonych narodów są fotki, ilustarcje z Elsy- demontaże poszczególnych elementów tapicerki których demontaż jest konieczny.
Jedno do czego mogę się przyczepić to brak opisu podłączenia CLH , moduł ten obsługuje tę funkcję a brakuje opisu który kabelek do czego podłączyć.
W przypadku gdy ktoś chciałby zamontować doświetlanie zakrętów ( np made by kot ) przydałoby się zabezpieczyć linie halogenów diodami aby nie zaświecały się oba w chwili włączania kierunkowskazu bądź uzyskania sygnału z czujnika skrętu...poza tym wydruk i opis przygotowany bardzo dobrze dla rozumnych ludzi z odrobiną wiedzy technicznej.
Kontakt - Jak na profesjonalistę przystało Brak zastrzeżeń
Ah... gdyby ze wszystkimi ludźmi można było tak współpracować świat byłby piękny.....
Czekam na następne mody made by Kot
Pozdrawiam
Doleciał do mnie przed weekendem modulik made by kot
Po małych problemikach związanych z odnalezieniem złącza 15pin( w słupku przy nogach kierowcy ) radocha i banan na twarzy widok wyrazu twarzy innych kierowców bezcenny
A teraz kilka słów na temat w/w modułu
Dostawa 6+ ( nie licząc tego że poczta przesłała paczuszkę z Grudziądza do Świecia przez Łódź :D )
Wykonanie - mając styczność niejednokrotnie z produktami pochodzenia sklepowego powiem tak jestem bardzo miło zaskoczony i cieszę się że są ludzie którzy potrafią zrobić coś od początku do końca, profesjonalnie (z wyjątkiem sitodruku z opisem wyprowadzeń na obudowie ale to nikomu z nas nie jest potrzebne tylko podniosło by cenę ) dbając o jakość i wykonanie produktu końcowego.
Instrukcja montażu - Nie ma nie potrzebnych bzdur o żabach jak w instrukcjach dla amerykanów i innych upośledzonych narodów są fotki, ilustarcje z Elsy- demontaże poszczególnych elementów tapicerki których demontaż jest konieczny.
Jedno do czego mogę się przyczepić to brak opisu podłączenia CLH , moduł ten obsługuje tę funkcję a brakuje opisu który kabelek do czego podłączyć.
W przypadku gdy ktoś chciałby zamontować doświetlanie zakrętów ( np made by kot ) przydałoby się zabezpieczyć linie halogenów diodami aby nie zaświecały się oba w chwili włączania kierunkowskazu bądź uzyskania sygnału z czujnika skrętu...poza tym wydruk i opis przygotowany bardzo dobrze dla rozumnych ludzi z odrobiną wiedzy technicznej.
Kontakt - Jak na profesjonalistę przystało Brak zastrzeżeń
Ah... gdyby ze wszystkimi ludźmi można było tak współpracować świat byłby piękny.....
Czekam na następne mody made by Kot
Pozdrawiam
Witam.
Mnie też udało się wyrwać moduł od kot919. Wczoraj go zamontowałem i jestem mega zadowolony. Troszeczkę się namęczyłem (amator) ale z pomocą instrukcji od kot919 oraz dodatkowej instrukcji od Ciacho odnośnie brązowego złącza w nogach kierowcy udało mi się wszystko podpiąć. Aby swobodnie dostać się do złącza przekaźnika 361 zdemontowałem listwę z przekaźnikami oraz panel bezpieczników przesuwając go do dołu. CLH podłączyłem pod złącze nr 8 we wtyku przełącznika od świateł odpowiedzialnego za halogeny.
Pełen szacunek dla roboty kot919.
Teraz gdy przycisnę dwukrotnie zamknij na pilocie mogę przyglądać się z zewnątrz pojazdu jak składają się lusterka w mojej kochanej S6. A następnie rozkładają, i tak w koło.
Mnie też udało się wyrwać moduł od kot919. Wczoraj go zamontowałem i jestem mega zadowolony. Troszeczkę się namęczyłem (amator) ale z pomocą instrukcji od kot919 oraz dodatkowej instrukcji od Ciacho odnośnie brązowego złącza w nogach kierowcy udało mi się wszystko podpiąć. Aby swobodnie dostać się do złącza przekaźnika 361 zdemontowałem listwę z przekaźnikami oraz panel bezpieczników przesuwając go do dołu. CLH podłączyłem pod złącze nr 8 we wtyku przełącznika od świateł odpowiedzialnego za halogeny.
Pełen szacunek dla roboty kot919.
Teraz gdy przycisnę dwukrotnie zamknij na pilocie mogę przyglądać się z zewnątrz pojazdu jak składają się lusterka w mojej kochanej S6. A następnie rozkładają, i tak w koło.
Było Audi 80 2.0 E sedan 1992 r
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tak chodzi o moje autko i wbrew pozorom mamkot919 pisze:Gosiu jeżeli masz na myśli Twoje autko, to powinno wszytko hulać (jeżeli masz fabrycznie składane lusterka z regulatora)
A tak na poważnie zamontowane i wszystko hula jak trzeba, także wielkie dzięki Piotrek
U mnie to wyszło tak:
Co do brązowej kostki to też mieliśmy zagwozdkę, która to jest, ale po przeliczeniu pinów i po kablach pasowała tylko jedna (poniżej foto ze strzałką dla potomnych, co by się nie głowili tak jak my). Bardzo łatwo się ją rozkłada na 3 części. Przy pierwszej próbie odwrotnie podpięliśmy kable i przy otwieraniu auta składało lusterka, ale po odwróceniu przewodów już było ok.
Nie zawsze przy podwójnym szybkim przyciśnięciu złoży lusterka, więc zamykam, czekam aż wszystko się za zbroi i wtedy ponownie zamykam i lusterka się składają
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Nie ma problemu ... oby wszystko funkcjonowało tak sprawnie jak u mnie :PMazdomania pisze:A tak na poważnie zamontowane i wszystko hula jak trzeba, także wielkie dzięki Piotrek
Fakt kolory w ELSIE są podane mocno optymistycznie ... brązowy jest beżowym, niebieskiemu jest bliżej do turkusowego, a fioletowy bardziej wpada w róż ...Mazdomania pisze:Co do brązowej kostki to też mieliśmy zagwozdkę, która to jest, ale po przeliczeniu pinów i po kablach pasowała tylko jedna
A spróbuj robić większy odstęp pomiędzy zamknięciami - ok 2s (z tego co pamiętam nie może być większy jak trzy) ... ja z reguły naciskam nie śpiesząc się bardzo i składa za każdym razemMazdomania pisze:Nie zawsze przy podwójnym szybkim przyciśnięciu złoży lusterka, więc zamykam, czekam aż wszystko się za zbroi i wtedy ponownie zamykam i lusterka się składają
PS. Miejsce montażu całkiem niezłe - łatwy dostęp do regulacji ...
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Póki co wszystko działa bez zarzutukot919 pisze:Nie ma problemu ... oby wszystko funkcjonowało tak sprawnie jak u mnie :P
Całkiem możliwe, ale my liczyliśmy po pinach te najbardziej zbliżone do brazowego koloru i 2 albo 3 były 15-sto pinowe (bynajmniej u mnie)kot919 pisze:Fakt kolory w ELSIE są podane mocno optymistycznie ... brązowy jest beżowym, niebieskiemu jest bliżej do turkusowego, a fioletowy bardziej wpada w róż ...
Powiem Ci, że już przyzwyczaiłam sią do mojego "sposobu", ale jak najbardziej spróbuję tak jak mówiszkot919 pisze:A spróbuj robić większy odstęp pomiędzy zamknięciami - ok 2s (z tego co pamiętam nie może być większy jak trzy) ... ja z reguły naciskam nie śpiesząc się bardzo i składa za każdym razem
Własnie o to chodziło, żeby nie męczyć się i nie ściagać osłony spod spodu, tylko wrazie czego, aby był szybki i łatwy dostęp. Jedynie do montażu wzięliśmy dłuższą "trytytkę" aby nie trzeba było tak "gimnastykować" siękot919 pisze:PS. Miejsce montażu całkiem niezłe - łatwy dostęp do regulacji ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 cze 2012, 14:16
- Lokalizacja: Poznań Lublin
Witam. Był bym zainteresowany takim modułem w wersji zielonej zebym nie musial juz chodzic po sklepach i kupowac pinow i przekaznika. powiedz mi tylko. Co to jest za sygnał w tej kostce rzy nogach kierowcy i czy to zadziala w a4 b5. musze zrobic najpierw to w swoim aucie zeby pozniej w c5 to wykonac bo tam bede montowal dopiero lusterka z mozliwoscia skladania
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Modułem steruje sygnał +12V. Badając schematy zauważyłem na można go odczytać z silnika zamka ... tzn jak jest zamykany to na jednym konektorze jest +12V a na drugim GND, podczas otwierania zmienia się polaryzacja. Moduł sczytuje oba konektory i na podstawie aktualnego sygnału odpowiednio steruje resztą.magicbattle pisze:Co to jest za sygnał w tej kostce rzy nogach kierowcy i czy to zadziala w a4 b5
Przejrzałem schematy od A4 B5 i nie mogę znaleźć info jaki tam jest centralny, jednakże jeżeli zlokazliujesz sygnał +12V który pojawia się na min 300ms w momencie zamknięcia, i taki sam sygnał +12V który pojawia się na min 300ms w momencie otwarcia oraz masz ori składane lusterka oparte na przekaźniku 361 to ten moduł powinien zadziałać
Poszukam jeszcze troszkę i jak coś znajdę dam znać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 cze 2012, 14:16
- Lokalizacja: Poznań Lublin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 cze 2012, 14:16
- Lokalizacja: Poznań Lublin
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga