A6 C5 składanie lusterek po zamknięciu centralnego zamka
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Witam
Tak udało się podłączyć oryginalne składane lusterka aby składały się po zamknięciu pilotem ale nie obejdzie się to bez dodatkowego modułu.
Oryginalnie oprócz silniczków w lusterkach jest jeszcze sterownik lusterek (przy przekaźnikach pod kierownicą) i pokrętło z funkcją składania.
W/w sterownik lusterek oprócz funkcji składania (pośrednio) obniża prawe lusterko po włożeniu biegu wstecznego.
Wracając do tematu .... przy włączonym zapłonie (+ 12V), kiedy przekręcimy pokrętło lusterek na składanie podajemy masę na sterownik lusterek, a on je składa. Otwarcie lusterek następuje po zabraniu tej masy ale również przy włączonym zapłonie (+12V).
Prymitywnie można to zrobić tak że +12V podajemy na stałe i szukamy jakiegoś sygnału z modułu komfortu lub innego dostawionego alarmu aby np poprzez przekaźnik podawać i zabierać masę ze sterownika.
Ja osobiście dołożyłem moduł na układzie Atmega, który składa lusterka po 2-gim wciśnięciu "zamknij" na pilocie (nie zawsze chcę aby się składały), a poza tym włącznik lusterek musi być nastawiony na składanie....itd.
Reasumując w A6 C5 - nie ma opcji przekodowania modułu komfortu aby lusterka składały się z zamykaniem centralnego, a jedyną opcją jest dostawienie bardziej lub mniej inteligentnych układów.
Tak udało się podłączyć oryginalne składane lusterka aby składały się po zamknięciu pilotem ale nie obejdzie się to bez dodatkowego modułu.
Oryginalnie oprócz silniczków w lusterkach jest jeszcze sterownik lusterek (przy przekaźnikach pod kierownicą) i pokrętło z funkcją składania.
W/w sterownik lusterek oprócz funkcji składania (pośrednio) obniża prawe lusterko po włożeniu biegu wstecznego.
Wracając do tematu .... przy włączonym zapłonie (+ 12V), kiedy przekręcimy pokrętło lusterek na składanie podajemy masę na sterownik lusterek, a on je składa. Otwarcie lusterek następuje po zabraniu tej masy ale również przy włączonym zapłonie (+12V).
Prymitywnie można to zrobić tak że +12V podajemy na stałe i szukamy jakiegoś sygnału z modułu komfortu lub innego dostawionego alarmu aby np poprzez przekaźnik podawać i zabierać masę ze sterownika.
Ja osobiście dołożyłem moduł na układzie Atmega, który składa lusterka po 2-gim wciśnięciu "zamknij" na pilocie (nie zawsze chcę aby się składały), a poza tym włącznik lusterek musi być nastawiony na składanie....itd.
Reasumując w A6 C5 - nie ma opcji przekodowania modułu komfortu aby lusterka składały się z zamykaniem centralnego, a jedyną opcją jest dostawienie bardziej lub mniej inteligentnych układów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
No to ktoś w końcu kotleta odgrzał. I tu Was zaskocze - co do gałki - moja sie nie obracała, przerobiłem ja na "obrajacącą sie" i lusterka sie składały - a sa na pewno oryginalne
przełacznik też.
Co do sygnału z komfortu. W tym wypadku zdania są podzielone. Jest konkretny 1 sygnał z komfortu, który mógłby to zrobić. chodzi o dokładnie pojawiajaca sie mase w taki sposób aby sie zamykały lusterka i otwierały (bez przekręcania pokrętła) szkopuł w tym, ze plus potrzebny do tego także jest, który pojawia sie i znika po aktywacji i dezaktywacji centralnego - sygnał trwa jakies 2 - 3 s. Ale obecnie nie mam checi ani czasu tego dalej rozbawiać. Może kiedys na te chwile próbuje oszukac Delte CC.....

Co do sygnału z komfortu. W tym wypadku zdania są podzielone. Jest konkretny 1 sygnał z komfortu, który mógłby to zrobić. chodzi o dokładnie pojawiajaca sie mase w taki sposób aby sie zamykały lusterka i otwierały (bez przekręcania pokrętła) szkopuł w tym, ze plus potrzebny do tego także jest, który pojawia sie i znika po aktywacji i dezaktywacji centralnego - sygnał trwa jakies 2 - 3 s. Ale obecnie nie mam checi ani czasu tego dalej rozbawiać. Może kiedys na te chwile próbuje oszukac Delte CC.....
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Nie jest to też takie proste ponieważ ważna jest kolejność podawania + i masy sterującej tzn. na zamknięcie trzeba najpierw podać +12V po ok 0,5-1 sek. podać masę sterującą, następnie po zamknięciu lusterek (ok 5 sekundach) zabrać +12V i ewentualnie masę.R.K.O. pisze:Co do sygnału z komfortu. W tym wypadku zdania są podzielone. Jest konkretny 1 sygnał z komfortu, który mógłby to zrobić. chodzi o dokładnie pojawiajaca sie mase w taki sposób aby sie zamykały lusterka i otwierały (bez przekręcania pokrętła) szkopuł w tym, ze plus potrzebny do tego także jest, który pojawia sie i znika po aktywacji i dezaktywacji centralnego - sygnał trwa jakies 2 - 3 s. Ale obecnie nie mam checi ani czasu tego dalej rozbawiać. Może kiedys na te chwile próbuje oszukac Delte CC.....
Na otwarcie trzeba do podanej masy na sterowanie (lub najpierw podać masę) następnie zasilić +12V sterownik, po 0,5-1 sek zabrać masę, odczekać aż lusterka się otworzą po czym zabrać +12V zasilania.
Ponadto trzeba też pamiętać aby zabezpieczyć układ przed składaniem lusterek przy zamknięciu zamków od środka np. podczas jazdy.... itd.
ÂŻyczę udanych modów

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
R.K.O. możliwe, że komuś wcześniej uszkodził się (złamał) regulator ustawień wkładów lusterek, i wymienił na pierwszą dostępną wersję
- to forum widziało już takie przypadki
Kolejnymi będzie kluczowanie masy - tzn układ wykrywa 'pojawiania' się masy (czyli tzw zbocza) [Kolega również o tym napisał]
Ostatnim elementem będzie podłączenie tego do centralnego zamka. Ja zauważyłem, że na centralnym zamku (sygnały idące do przedniego zamka) pojawia się +12V dla zamknięcia i +12V dla otwarcia (na dwóch różnych przewodach). Niestety czasem pojawiają się one 2 więc trzeba badać ich czas (podejrzewam, że to przez indukcję na silniku elektrycznym w drzwiach).
Oczywiście układ trzeba zabezpieczyć, tak jak napisał Kolega, aby po automatycznym ryglowaniu drzwi przypadkiem nie składały się lusterka
W kwestii wykonania - mam przygotowane kilka modułów które realizują tę funkcję - aktualnie testuję je w samochodzie i sprawdza się bardzo dobrze (testuję nową wersję od miesiąca i raczej już nic nie będę zmieniał). Moduły są połączone z funkcję CLH, więc nie ma problemu, aby w automacie 'doposażyć' samochód i w tę funkcję.
W wtorek wracam do domu, więc będę mógł napisać coś więcej na temat skomplikowania podłączenia
, oraz wstawię film jak to działa w praktyce
[ Dodano: 2014-01-09, 13:31 ]
Obiecałem że się odezwę (miało być we wtorek, ale dopiero teraz znalazłem chwilkę czasu)
Tak działa składanie lusterek z mojego modułu:
Jak to wszystko działa:
- po wyłączeniu zapłonu i 2 krotnym naciśnięciu przycisku zamknij w przedziale 2s następuje złożenie lustetek
- po wyłączneiu zapłonu i 1 krotnym naciśnięciu przycisku otwórz następuje rozłożenie lusterek
- po włączeniu zapłonu składanie|rozkładanie możliwe jest tylko za pomocą pokrętła w kabinie
Moduł jest też wyposażony w oświetlenie CLH, które można regulować w zakresie ok 15s-60s
- aktywuje je każdorazowe naciśnięcie przycisku zamknij|otwórz tylko jeżeli nie jest włączony zapłon. Dodatkowo jeżeli mamy włączone światłą CLH i włączymy zapłon przed upłynięciem wybranego czasu świecenia CLH, światłą te zostaną automatycznie wyłączone.
Jutro postaram się umieścić kilka zdjęć modułu oraz instrukcję podłączenia.

![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Dokładnie tak, audi w tych rocznikach nei przewidziało takiego modu, tak więc potwierdzam słowa KolegiBart_d pisze:Tak udało się podłączyć oryginalne składane lusterka aby składały się po zamknięciu pilotem ale nie obejdzie się to bez dodatkowego modułu.
Nie do końca - sterownik o numerze 361 (taki podwójny przekaźnik) pełni rolę tylko i wyłącznie składania lusterek. Za funkcję obniżania lusterka przy cofaniu pełni funkcję sterownik od pamięci lusterek, który znajduję się w oryginale pod schowkiem pasażeraBart_d pisze:Oryginalnie oprócz silniczków w lusterkach jest jeszcze sterownik lusterek (przy przekaźnikach pod kierownicą) i pokrętło z funkcją składania.
W/w sterownik lusterek oprócz funkcji składania (pośrednio) obniża prawe lusterko po włożeniu biegu wstecznego.

Dokładnie tak jak napisał Kolega powyżej. układ składania działa tylko przy podaniu na niego +12V (oryginalnie jest podane dopiero po przekręceniu stacyjki - stąd tylko wtedy działa) - więc tu będzie pierwsza modyfikacja.Bart_d pisze:Nie jest to też takie proste ponieważ ważna jest kolejność podawania + i masy sterującej tzn. na zamknięcie trzeba najpierw podać +12V po ok 0,5-1 sek. podać masę sterującą, następnie po zamknięciu lusterek (ok 5 sekundach) zabrać +12V i ewentualnie masę.
Na otwarcie trzeba do podanej masy na sterowanie (lub najpierw podać masę) następnie zasilić +12V sterownik, po 0,5-1 sek zabrać masę, odczekać aż lusterka się otworzą po czym zabrać +12V zasilania.
Ponadto trzeba też pamiętać aby zabezpieczyć układ przed składaniem lusterek przy zamknięciu zamków od środka np. podczas jazdy.... itd.
Kolejnymi będzie kluczowanie masy - tzn układ wykrywa 'pojawiania' się masy (czyli tzw zbocza) [Kolega również o tym napisał]
Ostatnim elementem będzie podłączenie tego do centralnego zamka. Ja zauważyłem, że na centralnym zamku (sygnały idące do przedniego zamka) pojawia się +12V dla zamknięcia i +12V dla otwarcia (na dwóch różnych przewodach). Niestety czasem pojawiają się one 2 więc trzeba badać ich czas (podejrzewam, że to przez indukcję na silniku elektrycznym w drzwiach).
Oczywiście układ trzeba zabezpieczyć, tak jak napisał Kolega, aby po automatycznym ryglowaniu drzwi przypadkiem nie składały się lusterka

W kwestii wykonania - mam przygotowane kilka modułów które realizują tę funkcję - aktualnie testuję je w samochodzie i sprawdza się bardzo dobrze (testuję nową wersję od miesiąca i raczej już nic nie będę zmieniał). Moduły są połączone z funkcję CLH, więc nie ma problemu, aby w automacie 'doposażyć' samochód i w tę funkcję.
W wtorek wracam do domu, więc będę mógł napisać coś więcej na temat skomplikowania podłączenia


[ Dodano: 2014-01-09, 13:31 ]
Obiecałem że się odezwę (miało być we wtorek, ale dopiero teraz znalazłem chwilkę czasu)
Tak działa składanie lusterek z mojego modułu:
Jak to wszystko działa:
- po wyłączeniu zapłonu i 2 krotnym naciśnięciu przycisku zamknij w przedziale 2s następuje złożenie lustetek
- po wyłączneiu zapłonu i 1 krotnym naciśnięciu przycisku otwórz następuje rozłożenie lusterek
- po włączeniu zapłonu składanie|rozkładanie możliwe jest tylko za pomocą pokrętła w kabinie
Moduł jest też wyposażony w oświetlenie CLH, które można regulować w zakresie ok 15s-60s
- aktywuje je każdorazowe naciśnięcie przycisku zamknij|otwórz tylko jeżeli nie jest włączony zapłon. Dodatkowo jeżeli mamy włączone światłą CLH i włączymy zapłon przed upłynięciem wybranego czasu świecenia CLH, światłą te zostaną automatycznie wyłączone.
Jutro postaram się umieścić kilka zdjęć modułu oraz instrukcję podłączenia.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Przepraszam, że tak późno, jednakże ostatnio brakowało mi czasu na 'forumowe' sprawy.
Może na początek odpowiedź na Twoje pytania:
Poniżej schemat podłączenia modułu:
Jestem w stanie dostarczyć dwa typy instalacji - do wyboru w zależności od poziomu wiedzy kupującego.
1. Wersja niebieska - tzn sam moduł z wyprowadzonymi wejściami - należy w takim przypadku dobudować do tego resztę okablowania umieszczoną w zielonym polu.
2. Wersja zielona - tzn wszystko co potrzeba aby podłączyć to w samochodzie.
Podłączenie nie powinno stanowić problemu:
Z punktu mechanicznego - demontujemy osłonę pod kierownicą, demontujemy osłonę lewego słupka w nogach kierowcy.
Z punktu elektrycznego - podłączamy dwa przewody do brązowego 15PIN złącza w słupku w nogach kierowcy, podłączamy zasilanie stałe +12V poprzez bezpiecznik 20A - (może być mniejszy, jeżeli nie będziemy korzystać z funkcji CLH), dokonujemy 'wpięcia' w ori instalację przekaźnika 361.
Uwaga!
Moduł jest przeznaczony do samochodów, które mają fabrycznie składane lusterka za pomocą pokrętła regulacji lusterek
Może na początek odpowiedź na Twoje pytania:
Oczywiście powinien działać, gdyż jest podłączony bezpośrednio pod silnik zamykania rygla drzwi kierowcy - wobec tego jeżeli jesteś w stanie go wysterować (kluczyk, pilot, przycisk w drzwiach kierowcy), to moduł zadziała odpowiednio.kanar2306 pisze:... Działa to też po przekręceniu klucza w zamku czy tylko na pilocie???
Poniżej schemat podłączenia modułu:
Jestem w stanie dostarczyć dwa typy instalacji - do wyboru w zależności od poziomu wiedzy kupującego.
1. Wersja niebieska - tzn sam moduł z wyprowadzonymi wejściami - należy w takim przypadku dobudować do tego resztę okablowania umieszczoną w zielonym polu.
2. Wersja zielona - tzn wszystko co potrzeba aby podłączyć to w samochodzie.
Podłączenie nie powinno stanowić problemu:
Z punktu mechanicznego - demontujemy osłonę pod kierownicą, demontujemy osłonę lewego słupka w nogach kierowcy.
Z punktu elektrycznego - podłączamy dwa przewody do brązowego 15PIN złącza w słupku w nogach kierowcy, podłączamy zasilanie stałe +12V poprzez bezpiecznik 20A - (może być mniejszy, jeżeli nie będziemy korzystać z funkcji CLH), dokonujemy 'wpięcia' w ori instalację przekaźnika 361.
Uwaga!
Moduł jest przeznaczony do samochodów, które mają fabrycznie składane lusterka za pomocą pokrętła regulacji lusterek
Klasa koń :)
No bardzo ładnie Panie kolego
Teraz przydało by się jak byś podał cene tego ustrojstawa w obu wariantach.....mam nadzieje że dla klubowiczów bedzie extra cena
czekam na info pozdrawiam...





- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Klasa koń :)
Dzięki - jak to mówią, potrzeba matką wynalazkuCiacho pisze:No bardzo ładnie Panie kolego![]()
![]()
![]()

Na razie wykonywałem wersję 'testową' dlatego ciężko mi wycenić ile czasu spędzę nad 1szt wersji finalnej (elementy składowe modułu powinny zamknąć się w 30zł), zatem cały moduł nie powinien być droższy niż 50zł. Idąc tym samym tokiem rozumowania, części potrzebne do rozbudowania wersji niebieskiej do wersji zielonej zamkną się w 15zł, więc myślę że tę wersję mógłbym wycenić na 70zł. Jednakże dokładne ceny podam jak już złożę pierwszą wersję 'produkcyjną'Ciacho pisze:Teraz przydało by się jak byś podał cene tego ustrojstawa w obu wariantach.....mam nadzieje że dla klubowiczów bedzie extra cena![]()
...

PS. Mam zamiar się za to zabrać w przyszłym tygodniu, więc będę raportował

Witam Ponownie...
Na tą odpowiedź czekałem z utęsknieniem...
Myślę że nawet jeśli ceny trochę by odbiegły od podanych to i tak jest to dobra cena za taki mod godziny spędzone na testach pomysł i pracę przy składaniu ustrojstwa..
W chwili kiedy pojawi się wersja finalna proszę o info na prv gdyż z powodu wyjazdu mogę nie mieć dostępu do sieci..
Pozdrawiam...
Na tą odpowiedź czekałem z utęsknieniem...

W chwili kiedy pojawi się wersja finalna proszę o info na prv gdyż z powodu wyjazdu mogę nie mieć dostępu do sieci..
Pozdrawiam...
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
W A6 C6 obsługa lusterek niestety jest rozwiązana w zupełnie inny sposób - sterowanie realizuje specjalny moduł, który jest umieszczony w drzwiach kierowcy i w drzwiach pasażera.kylo99 pisze:Jesli bedziesz mial modul dla mnie,bardzo prosze o kontakt!
Kiedyś robiłem przymiarkę do adaptacji tego pomysłu do C6, wpadłem na pewien pomysł, jednak potrzebowałbym wykonać najpierw kilka testów - pomierzyć oscyloskopem sygnały sprawdzić jak się zachowują fabryczne modułu.
Nie będę się rozpisywał w temacie poświęconym A6 C5, aby nie zaśmiecać - poszukam tematu w C6 i tam napiszę o co chodzi

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Update dla osób obserwujących post:
Dziś udało mi się częściowo złożyć kilka modułów w wersji niebieskiej - brakuje kilku elementów, ale powinny przyjść one do piątku. Niestety od soboty muszę odbyć 2tyg podróż służbową, tak więc dokończyć pracę będę mógł dopiero po 10tym lutego. Jeżeli do tego dnia będę miał wszystkie części, to myślę że do piątku 14tego będę w stanie złożyć i przetestować pierwsze kilka sztuk modułu.
Będę informował na bieżąco
Dziś udało mi się częściowo złożyć kilka modułów w wersji niebieskiej - brakuje kilku elementów, ale powinny przyjść one do piątku. Niestety od soboty muszę odbyć 2tyg podróż służbową, tak więc dokończyć pracę będę mógł dopiero po 10tym lutego. Jeżeli do tego dnia będę miał wszystkie części, to myślę że do piątku 14tego będę w stanie złożyć i przetestować pierwsze kilka sztuk modułu.
Będę informował na bieżąco
