Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lis 2017, 21:35

Temperatury wyglądają w porządku, ale zastanawia mnie zerowa różnica ciśnienia <mysli> . Przy odpalonym silniku musi być nawet kilka mbar, ponieważ DPF jest pewną przeszkodą i powoduje wzrost ciśnienia w wydechu. Gdy przygazuje się nawet na postoju to wartość powinna wzrosnąć, a jeśli cały czas pokazuje zero, to jest podejrzenie, że czujnik jest uszkodzony.

diverse007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 14 lut 2017, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: diverse007 » 29 lis 2017, 05:41

Ale jakby był czujnik walnięty to komputer nie pokaże błędu ?? Wczoraj skanowałem i żadnych błędów nie było.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2017, 08:38

Dla komputera czujnik jest sprawny, tylko że pokazuje 0 mbar :). Pokaże błąd, gdy nie będzie miał z nim komunikacji. Kilku osobom pomogłem z DPFem, a nie mieli żadnego błędu, a jednak nie wypalał się albo robił to za często. Ewentualnie był błąd, że DPF jest już zapełniony, a wcale tak nie było, bo czujnik oszukiwał. U Ciebie jest odwrotnie, ale to musisz sprawdzić, czy wartość różnicy zmienia się podczas przygazowania np. na postoju.

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 29 lis 2017, 12:00

a nie jest on przypadkiem wykastrowany?
długo masz auto?

mi to wygląda na wypruty filtr ale nie usunięty z mapy ECU
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2017, 12:03

W sumie <mysli> . Czujnik jest odłączony od filtra i pokazuje cały czas zero. Kolega musi sprawdzić czy przy przegazowaniu coś się zmienia.

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 29 lis 2017, 13:14

jak dla mnie to jakieś czeskie wartości ma, tak jak mówisz - nie ma różnicy ciśnień (powinien mieć minimum 7 mbar)
a wartość 0 gram sadzy i 0 km od wypalania... to wygląda na odpięte czujniki filtra i przed tym manewrem jeszcze wyzerowane :)
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

diverse007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 14 lut 2017, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: diverse007 » 29 lis 2017, 16:28

Sprawdzałem te wartości i po dodaniu gazu ciśnienie wzrasta. Wartość popiołu jest na poziomie 0 bo wypalałem dpf i jeszcze nie jeździłem dlatego jest tez 0 km od poprzedniego wypalania. Przedostatnie wypalanie odbyło się 210 temu i wartość popiołu było 4.
Przez weekend wejdę pod samochód i zobaczę czy był rozcinany dpf od góry bo od dołu napewno nie byl.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2017, 16:40

Popiołu nie da się wypalić. Można ewentualnie pozbyć się sadzy :).

diverse007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 14 lut 2017, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: diverse007 » 29 lis 2017, 18:06

No racja.
Macie jakieś pomysły co tu może się dziać ??
Może to jest faktycznie przyczyna tego ze jeżdżę tylko po mieście ??
Wam jak się wypala samoczynnie dpf to zauważacie spadek mocy lub wzrost obrotów albo jakaś kontrolka ??

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 29 lis 2017, 20:22

W multitronicu mam widocznie wyższe obroty
W tipie i manualu raczej tego nie poczujesz kiedy się wypala
Jedynie obserwowanie bloków 102 i 104 przez vcds, ja to robie na tablecie podczas jazdy <figielek>
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

diverse007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 14 lut 2017, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: diverse007 » 21 gru 2017, 20:39

Ile musi być nagromadzone gramów sadzy żeby się uruchomiło samoczynne wypalanie dpf ??

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 gru 2017, 20:41

Powyżej 20 g :).

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 21 gru 2017, 21:45

Przeważnie graniczna wartość to 32 g dla silnika 2.7 i 37 g dla 3.0 TDI
Jak przekroczymy te wartości to mur beton będzie chciał się wypalać.
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 gru 2017, 22:24

Powyżej 30 gramów, to już jest problem z wypaleniem na postoju :p.

diverse007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 14 lut 2017, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: diverse007 » 06 sty 2018, 13:35

Czy ktoś wie lub zna jakiś program diagnostyczny który mógłbym włożyć na stałe do gniazda i odczytywać wartości nagromadzonej sadzy dpf przez bluetooth na telefon a dokładniej przez iPhone ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja