[ A6 C6] Wypalanie DPF
No i niestety nie udało się tą procedurą aktywować. Kilka razy na chwilę pojawiła się kontrolka świec żarowych, ale zaraz wyskakiwał błąd.
Tutaj na filmiku wykonuję polecenia i wyskakuje kolejno coś takiego:
https://youtu.be/oYHdxvXJox4
W załączniku również kilka screenów z różnych "kwiatków" które mi wyskakiwały, a także screen z bloku 104.
Tutaj na filmiku wykonuję polecenia i wyskakuje kolejno coś takiego:
https://youtu.be/oYHdxvXJox4
W załączniku również kilka screenów z różnych "kwiatków" które mi wyskakiwały, a także screen z bloku 104.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W poliftach graniczną wartością popiołu dla silników 2.7/3.0 TDI (pole 104.1) jest 360 ml, a Ty masz 350 ml i dlatego pojawia Ci się błąd o zapełnieniu filtra. Dokładność tego pola to dziesiątki, więc kolejną wartością jest właśnie 360 ml. Poszukałem trochę informacji w ELSIE, połączyłem fakty i wyszło
. W sumie miałem ten sam problem i dopiero teraz zaczaiłem dlaczego
.
Z tego co pamiętam, to udało mi się wtedy wypalić filtr i go od razu wyzerowałem. Działa do teraz, a mam prawie 408 tysięcy km
.


Z tego co pamiętam, to udało mi się wtedy wypalić filtr i go od razu wyzerowałem. Działa do teraz, a mam prawie 408 tysięcy km

Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wartości w polu 104.1 nie da się zmniejszyć przez wypalanie, ponieważ popiół jest efektem spalania oleju silnikowego. Dlatego należy używać oleju niskopopiołowego w silnkach z DPFem. Sadza (produkt uboczny spalania oleju napędowego) jest palna i można ją wypalić, a popiół już nie i przez to kumuluje on się w filtrze. Nadaje on się do wymiany, gdy popiół i/lub sadza osiągnęły graniczną wartość, ponieważ nie ma różnicy co zatkało filtr. Oczywiście tyle teoria, a w praktyce można poradzić sobie inaczej.
Jeśli się pojawi błąd, to zrobisz zerowanie DPFa. Wtedy na pewno już się nie pojawi - sprawdzone na mnie
.
Do jakich wartości zeszła Ci sadza w polach 104.2 (obliczone) i 104.3 (zmierzone)?
Delikatne naciskanie gazu pomogło, czy ponowne wpisywanie kodu po przerwaniu procedury?
Jeśli się pojawi błąd, to zrobisz zerowanie DPFa. Wtedy na pewno już się nie pojawi - sprawdzone na mnie

Do jakich wartości zeszła Ci sadza w polach 104.2 (obliczone) i 104.3 (zmierzone)?
Delikatne naciskanie gazu pomogło, czy ponowne wpisywanie kodu po przerwaniu procedury?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jak pisałem Ci na PW, też miałem taki błąd:
-a6-c6-wypalanie-dpf-vt33680,75.htm#793978
Możesz pominąć adaptację czujnika G450, ponieważ działa on u Ciebie prawidłowo, gdyż wartość w polu 102.4 jest zerowa. Najpierw wypal DPFa, a dopiero potem go wyzeruj!
Tutaj znajdziesz instrukcje co i jak:009263 - Filtr cząstek stałych
P242F - 000 - zapełniony/zablokowany
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 254
Przebieg: 260903 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.11.25
Czas: 23:13:58
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
(bez jednostek): 4.5
(bez jednostek): 10.5
Przebieg: 140 km
Czas: 0.00 s
(bez jednostek): 1.0
Kody gotowości: 0 0 0 0 0.
-a6-c6-wypalanie-dpf-vt33680,75.htm#793978
Możesz pominąć adaptację czujnika G450, ponieważ działa on u Ciebie prawidłowo, gdyż wartość w polu 102.4 jest zerowa. Najpierw wypal DPFa, a dopiero potem go wyzeruj!