Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
niewex

Post autor: niewex » 16 mar 2018, 19:05

No i niestety nie udało się tą procedurą aktywować. Kilka razy na chwilę pojawiła się kontrolka świec żarowych, ale zaraz wyskakiwał błąd.
Tutaj na filmiku wykonuję polecenia i wyskakuje kolejno coś takiego:
https://youtu.be/oYHdxvXJox4

W załączniku również kilka screenów z różnych "kwiatków" które mi wyskakiwały, a także screen z bloku 104.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 mar 2018, 19:14

Jak takie coś się pojawi, to trzeba ponownie wpisać kod :). Czasami trzeba powoli wduszać gaz aż zaskoczy i trzymać cały czas. Też miałem takie przypadki :p. Nadal masz ten błąd?

Wydaje mi się, że wiem dlaczego on się pali :).

niewex

Post autor: niewex » 16 mar 2018, 19:15

Błąd jest cały czas, kasuje go codziennie a ten dziad codziennie powraca <rotfl>
Zdradzisz może jaki jest powód tego błędu?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 mar 2018, 19:26

W poliftach graniczną wartością popiołu dla silników 2.7/3.0 TDI (pole 104.1) jest 360 ml, a Ty masz 350 ml i dlatego pojawia Ci się błąd o zapełnieniu filtra. Dokładność tego pola to dziesiątki, więc kolejną wartością jest właśnie 360 ml. Poszukałem trochę informacji w ELSIE, połączyłem fakty i wyszło :p. W sumie miałem ten sam problem i dopiero teraz zaczaiłem dlaczego <rotfl> .
Z tego co pamiętam, to udało mi się wtedy wypalić filtr i go od razu wyzerowałem. Działa do teraz, a mam prawie 408 tysięcy km :).
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

niewex

Post autor: niewex » 16 mar 2018, 19:28

Czyli jedyne rozwiązanie, kombinować aż się uda uruchomić wypalanie ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 mar 2018, 19:29

Wiem, że trochę się z tym męczyłem <uoee> .

Pamiętaj, że auto musi być rozgrzane, aby przeprowadzić wypalanie.

niewex

Post autor: niewex » 16 mar 2018, 21:58

Wypalanie udało się aktywować. Cały proces przebiegł pomyślnie.
Tylko jeden problem: w polu 104.1 w dalszym ciągu mamy 0,35 :(
Skasowałem błąd, trochę pojeżdżę i zobaczymy czy błąd znów zawita.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 mar 2018, 22:22

Wartości w polu 104.1 nie da się zmniejszyć przez wypalanie, ponieważ popiół jest efektem spalania oleju silnikowego. Dlatego należy używać oleju niskopopiołowego w silnkach z DPFem. Sadza (produkt uboczny spalania oleju napędowego) jest palna i można ją wypalić, a popiół już nie i przez to kumuluje on się w filtrze. Nadaje on się do wymiany, gdy popiół i/lub sadza osiągnęły graniczną wartość, ponieważ nie ma różnicy co zatkało filtr. Oczywiście tyle teoria, a w praktyce można poradzić sobie inaczej.

Jeśli się pojawi błąd, to zrobisz zerowanie DPFa. Wtedy na pewno już się nie pojawi - sprawdzone na mnie :).

Do jakich wartości zeszła Ci sadza w polach 104.2 (obliczone) i 104.3 (zmierzone)?

Delikatne naciskanie gazu pomogło, czy ponowne wpisywanie kodu po przerwaniu procedury?

niewex

Post autor: niewex » 16 mar 2018, 22:30

Prawdopodobnie pomogło delikatne wciskanie gazu. Ogólnie to jak drugi raz podłączyłem kompa i robiłem wszystko po kolei to za pierwszym zaskoczyło.

104.2 wskoczyło na 5.5
104.3 wskoczyło na 5

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 mar 2018, 22:34

Nie jest źle, ale widziałem filtry w lepszym stanie przy przebiegu +250 tysięcy km. Jeśli błąd wyskoczy, to go wyzerujesz. Sterownik 'myśli' wtedy, że jest nowy filtr.

niewex

Post autor: niewex » 16 mar 2018, 22:38

Po samym zabiegu spadło na 4.0 i 4.5 tylko po jeździe próbnej wzrosło o 1 gram.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 mar 2018, 22:41

Czyli nie jest aż tak źle :p.

niewex

Post autor: niewex » 17 mar 2018, 17:13

Dziś pyknąłem małą traskę. No i niestety, błąd powrócił.
Więc mat1324 chyba musisz podzielić się patentem na zerowanie.

Dodatkowo martwi mnie trochę że tak szybko wzrosły te wartości ( załącznik ).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 mar 2018, 21:16

Jak pisałem Ci na PW, też miałem taki błąd:
009263 - Filtr cząstek stałych
P242F - 000 - zapełniony/zablokowany
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 254
Przebieg: 260903 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.11.25
Czas: 23:13:58

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
(bez jednostek): 4.5
(bez jednostek): 10.5
Przebieg: 140 km
Czas: 0.00 s
(bez jednostek): 1.0

Kody gotowości: 0 0 0 0 0.
Tutaj znajdziesz instrukcje co i jak:

-a6-c6-wypalanie-dpf-vt33680,75.htm#793978

Możesz pominąć adaptację czujnika G450, ponieważ działa on u Ciebie prawidłowo, gdyż wartość w polu 102.4 jest zerowa. Najpierw wypal DPFa, a dopiero potem go wyzeruj!

niewex

Post autor: niewex » 19 mar 2018, 21:14

Wszystko zakończyło się sukcesem. Trochę się dziś pokręciłem, jak narazie błąd nie powrócił. <rotfl> Dzięki wielkie Mat <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja