[ A6 C6] Wypalanie DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kiedyś stare wersje fejsu ELM327 potrafiły odczytywać bloki wartości, ale teraz już ciężko znaleźć dobrą wersje.
Pozostaje szukanie czegoś lepszego (czytaj droższego) typu OBD eleven lub VCDS mobile.
Szczerze ja polecam zwykły fejs VCDS + tablet z windowsem 8 - ja tak.robie na co dzień. Tablet leży sobie w kieszonce w drzwiach i kiedy potrzebuje to odpalam go.
Pozostaje szukanie czegoś lepszego (czytaj droższego) typu OBD eleven lub VCDS mobile.
Szczerze ja polecam zwykły fejs VCDS + tablet z windowsem 8 - ja tak.robie na co dzień. Tablet leży sobie w kieszonce w drzwiach i kiedy potrzebuje to odpalam go.
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
Witam wszystkich.
Mam takie pytanko, wyskakuje mi błąd o zapełnieniu DPF, tylko na komputerze (VCDS), auto normalnie chodzi, nie widziałem checka ani nic z tych rzeczy.
Wchodząc w bloki wynika, że zapełniony jest na 6 gram.
Aktywować wypalanie nie mogę ( wyskakuje błąd nieobsługiwanego kodu ).
Dziś spróbowałem wypalania w czasie jazdy, 4 biego 2800-3000 obrotów przez 15-20 min. Temperatura ok. 600-650 stopni.
Po tym zabiegu zapełnienie spadło na 5 gram.
Jakiś czujnik może być zwalony, że tak pokazuje?
Mam takie pytanko, wyskakuje mi błąd o zapełnieniu DPF, tylko na komputerze (VCDS), auto normalnie chodzi, nie widziałem checka ani nic z tych rzeczy.
Wchodząc w bloki wynika, że zapełniony jest na 6 gram.
Aktywować wypalanie nie mogę ( wyskakuje błąd nieobsługiwanego kodu ).
Dziś spróbowałem wypalania w czasie jazdy, 4 biego 2800-3000 obrotów przez 15-20 min. Temperatura ok. 600-650 stopni.
Po tym zabiegu zapełnienie spadło na 5 gram.
Jakiś czujnik może być zwalony, że tak pokazuje?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Do zrobienia pomiary z grup 102 i 104 na rozgrzanym silniku, który pracuje przez kilka minut na postoju. Ocenimy czujniki temperatury, czujnik różnicy ciśnienia oraz sam DPF. Dodatkowo sprawdź czy podczas dodawania gazu wartość w polu 102.3 szybko reaguje na wzrost obrotów.
Przybywa Ci olej?
Do wypalania w czasie jazdy wystarczą obroty rzędu 2 tysięcy. Nie trzeba aż tak pałować silnika
. W poliftowych silnikach filtr na postoju wypala się w inny sposób. Napiszę Ci później jak wrzucisz odczyty.
Przybywa Ci olej?
Do wypalania w czasie jazdy wystarczą obroty rzędu 2 tysięcy. Nie trzeba aż tak pałować silnika

W załączniku screen z bloków 102 i 104.
Jeśli chodzi o 102.3 to reakcja jest praktycznie natychmiastowa.
Jeśli chodzi o olej to ciężko mi zweryfikować czy przybywa - dopiero kupiłem to auto, zrobiłem 2 tyś km. Aczkolwiek oleju jest trochę ponad stan - więc możliwe, że przybywa ( do tej pory serwis tylko aso - nie sądzę, żeby przelali ).
Jeśli chodzi o 102.3 to reakcja jest praktycznie natychmiastowa.
Jeśli chodzi o olej to ciężko mi zweryfikować czy przybywa - dopiero kupiłem to auto, zrobiłem 2 tyś km. Aczkolwiek oleju jest trochę ponad stan - więc możliwe, że przybywa ( do tej pory serwis tylko aso - nie sądzę, żeby przelali ).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W którym polu pokazywało Ci te 6 gramów? Wrzuć jeszcze odczyty korekt wtrysków z grup 72-77. Mogą być nawet z włączonym tylko zapłonem.
Edit:
Przy takim zapełnieniu nie powinno w ogóle rozpocząć się wypalanie, ale napisz najpierw, w którym polu było to 6 gramów. Sprawdzałeś w ogóle jaką datę miał ten błąd?
Edit:
Przy takim zapełnieniu nie powinno w ogóle rozpocząć się wypalanie, ale napisz najpierw, w którym polu było to 6 gramów. Sprawdzałeś w ogóle jaką datę miał ten błąd?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Spróbuj serwisowo wypalić DPF. Wtedy sterownik wie, że DPF jest 'pusty'.
-a6-c6-wypalanie-dpf-vt33680,90.htm#824964
Kod 27971 wpisujesz w 'Dostęp upoważniony - 16' / 'Security Access - 16'.
Wtryski masz trochę zapieczone, więc spróbuj wlać do baku (z zapaloną rezerwą) puszkę Liqui Moly Diesel Spulung. Wyjedź to do zera, zatankuj do pełna i wlej jeszcze jedną puszkę. Zobacz czy korekty zmniejszą się po wyjechaniu całego baku, więc ok. 800-900 km.
W razie czego jest jeszcze jeden sposób na pozbycie się tego błędu, ale najpierw wypal serwisowo DPFa.
-a6-c6-wypalanie-dpf-vt33680,90.htm#824964
Kod 27971 wpisujesz w 'Dostęp upoważniony - 16' / 'Security Access - 16'.
Wtryski masz trochę zapieczone, więc spróbuj wlać do baku (z zapaloną rezerwą) puszkę Liqui Moly Diesel Spulung. Wyjedź to do zera, zatankuj do pełna i wlej jeszcze jedną puszkę. Zobacz czy korekty zmniejszą się po wyjechaniu całego baku, więc ok. 800-900 km.
W razie czego jest jeszcze jeden sposób na pozbycie się tego błędu, ale najpierw wypal serwisowo DPFa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Ten sposób to "zerowanie" czujników? 

Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH