Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 07 sty 2018, 15:09

Kiedyś stare wersje fejsu ELM327 potrafiły odczytywać bloki wartości, ale teraz już ciężko znaleźć dobrą wersje.
Pozostaje szukanie czegoś lepszego (czytaj droższego) typu OBD eleven lub VCDS mobile.
Szczerze ja polecam zwykły fejs VCDS + tablet z windowsem 8 - ja tak.robie na co dzień. Tablet leży sobie w kieszonce w drzwiach i kiedy potrzebuje to odpalam go.
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 sty 2018, 15:13

Można ewentualnie mieć VCDS w wersji mobilnej :).

Domin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 15 cze 2017, 18:13
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Domin80 » 07 sty 2018, 19:40

Szybkie pytanie. Jakie wartości pokazuje Wam vcds w grupie 068?
W A4 pokazywała mi ilość nagromadzone sadzy w gramach, a w A6C6 tylko wartość w procentach.
Po aktywacji wypalania dpf'a kodem, nie mogę wejść w rozszerzone bloki pomiarowe.
Obrazek

niewex

Post autor: niewex » 14 mar 2018, 20:58

Witam wszystkich.
Mam takie pytanko, wyskakuje mi błąd o zapełnieniu DPF, tylko na komputerze (VCDS), auto normalnie chodzi, nie widziałem checka ani nic z tych rzeczy.
Wchodząc w bloki wynika, że zapełniony jest na 6 gram.
Aktywować wypalanie nie mogę ( wyskakuje błąd nieobsługiwanego kodu ).
Dziś spróbowałem wypalania w czasie jazdy, 4 biego 2800-3000 obrotów przez 15-20 min. Temperatura ok. 600-650 stopni.
Po tym zabiegu zapełnienie spadło na 5 gram.
Jakiś czujnik może być zwalony, że tak pokazuje?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 mar 2018, 21:16

Do zrobienia pomiary z grup 102 i 104 na rozgrzanym silniku, który pracuje przez kilka minut na postoju. Ocenimy czujniki temperatury, czujnik różnicy ciśnienia oraz sam DPF. Dodatkowo sprawdź czy podczas dodawania gazu wartość w polu 102.3 szybko reaguje na wzrost obrotów.

Przybywa Ci olej?

Do wypalania w czasie jazdy wystarczą obroty rzędu 2 tysięcy. Nie trzeba aż tak pałować silnika :p. W poliftowych silnikach filtr na postoju wypala się w inny sposób. Napiszę Ci później jak wrzucisz odczyty.

niewex

Post autor: niewex » 14 mar 2018, 22:06

W załączniku screen z bloków 102 i 104.
Jeśli chodzi o 102.3 to reakcja jest praktycznie natychmiastowa.

Jeśli chodzi o olej to ciężko mi zweryfikować czy przybywa - dopiero kupiłem to auto, zrobiłem 2 tyś km. Aczkolwiek oleju jest trochę ponad stan - więc możliwe, że przybywa ( do tej pory serwis tylko aso - nie sądzę, żeby przelali ).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 mar 2018, 22:37

20 km temu wypalił Ci się filtr i według wskazań wszystko jest w porządku. Zrób auto-scan, zapisz go do pliku i wykasuj wszystkie błędy. Na 99% ten z DPFem nie wróci, ponieważ nie ma prawa :). Filtr ma zapełnienie 4 gramów sadzy.

niewex

Post autor: niewex » 14 mar 2018, 22:41

Przed wypalaniem mial 6 gram a blad byl. No nic, bede obserwowal teraz ten olej i czy pojawi sie blad.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 mar 2018, 22:48

W którym polu pokazywało Ci te 6 gramów? Wrzuć jeszcze odczyty korekt wtrysków z grup 72-77. Mogą być nawet z włączonym tylko zapłonem.

Edit:
Przy takim zapełnieniu nie powinno w ogóle rozpocząć się wypalanie, ale napisz najpierw, w którym polu było to 6 gramów. Sprawdzałeś w ogóle jaką datę miał ten błąd?

niewex

Post autor: niewex » 14 mar 2018, 22:55

Korekty wrzucę już jutro.
6 gram miałem w polu 104.3
Błąd był świeży, nawet jak go skasowałem to po chwili spowrotem się pojawił z przebiegiem jaki miałem aktualnie na zegarze.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 mar 2018, 22:57

A jaka była wartość w polu 104.2?

niewex

Post autor: niewex » 14 mar 2018, 23:10

W 104.2 coś mi świta że było 16 albo 18.
W załączniku screeny 72-77.
O dziwo błąd właśnie wyskoczył. Więc zamieszczam obecnie jak wyglądają bloki 102 i 104.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 mar 2018, 23:26

Spróbuj serwisowo wypalić DPF. Wtedy sterownik wie, że DPF jest 'pusty'.

-a6-c6-wypalanie-dpf-vt33680,90.htm#824964

Kod 27971 wpisujesz w 'Dostęp upoważniony - 16' / 'Security Access - 16'.

Wtryski masz trochę zapieczone, więc spróbuj wlać do baku (z zapaloną rezerwą) puszkę Liqui Moly Diesel Spulung. Wyjedź to do zera, zatankuj do pełna i wlej jeszcze jedną puszkę. Zobacz czy korekty zmniejszą się po wyjechaniu całego baku, więc ok. 800-900 km.

W razie czego jest jeszcze jeden sposób na pozbycie się tego błędu, ale najpierw wypal serwisowo DPFa.

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 15 mar 2018, 11:09

Ten sposób to "zerowanie" czujników? <luzik>
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 mar 2018, 11:27

Zerowanie zawartości popiołu i sadzy w DPF :). Czujnika nie da się wyzerować, ponieważ jest to tylko sensor badający daną wielkość, np. temperaturę czy ciśnienie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl