Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C6 lift 3.0 TDI Quattro CDYA

Prezentacja w/w aut.
skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

A6 C6 lift 3.0 TDI Quattro CDYA

Post autor: skubiszek » 26 kwie 2019, 12:07

Cześć
Pragnę przedstawić moje kolejne Audi A6 C6. Poprzednie sprzedałem ponieważ był plan na C7 jednak jak to w życiu bywa, plany się zmieniły i zakupiłem kolejną C6. W międzyczasie szukałem czegoś innego, jeździłem BMW f11 oraz E61. W moim przypadku wchodziła w grę opcja auta w nadwoziu kombi. Oglądałem się też za Passatem i łosiem xc70 lub v70. Moja ulubiona marka z Japonii czyli Honda niestety oferuje mikroskopijnego Accorda w kombiaku. Auto nabyte z początkiem kwietnia w ciekawym i dość rzadkim kolorze LY7E. Historia sprawdzona, wtryski, turbo, dpf działa jak trzeba, zresztą kupiona od członka rodziny. Kilka rzeczy do poprawy ale nie jest źle ;-)

ROK: koniec 2010, I rej. 9 grudzień 2010
MODEL: A6 C6 FL
SILNIK: 3.0 TDI Tiptronic Quattro CDYA
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD WYDECHOWY: seria z DPF
ELEKTRONIKA: standardowa, Climatronic +, MMI 3G High,
UKŁAD NAPĘDOWY: Quattro
ZAWIESZENIE: była seria, jest S-line
UKŁAD HAMULCOWY: przód i tył seria tarcze oryginał Audi, klocki Ferrodo, hamulce s-line 347mm + 330mm
BODY-KIT: seria, hak seria,
ŚRODEK: fotele czarne w skórze S-line, przód i tył grzane, manualne, poduszki komplet + kanapa tył, dekory srebro mat, sufit jasny, kierownica sportowa 3 ramienna
CAR-AUDIO MMI: ASK MMI 3G HDD, SD, zmieniarka 6CD
KOŁA: 17" zima OEM 225/50 Barum Polaris 3 , lato Audi Pompei 19" opony 255/35/19 Firemax FM601
MOC: 240KM, 500Nm
CO ZROBIŁEM:
- czyszczenie soczewek w Bi-xenonach,
- uruchomiony test wskazówek,
- lap timer i temperatura oleju,
- wymiana dynamiczna oleju w skrzyni biegów,
- wymiana oleju w silniku Motul x clean 5w30
- wymiana łożyska przód prawa strona
- wymiana halogenu lewy od kierowcy, - pękniecie od kamienia,


PLANY: czyli co mnie czeka
- konwersja audio do BOSE - przerobienie tub bose pod wzmacniacz ASK - zrobione
- wymiana soczewek na EVOX R 2.0 - zrobione
- wymiana łożyska przód lewa strona od kierowcy - zrobione
- naprawa otwierania drzwi tył lewy - od wewnątrz nie otwiera - zrobione,
- wymiana oświetlenia na led w środku,
- naprawa wężyka do spryskiwaczy reflektorów- cieknie bo było pęknięcie- zrobione
- wymiana intercoolera od kierowcy- dostał kamieniem i jest dziura- zrobione
- czyszczenie i konserwacja skór- poorboy natural look zrobione
- tylna wycieraczka - brak spryskiwacza, wymiana pióra - zrobione
- myślę o oklejeniu dekorów,
- wymiana kierownicy na s-line po lifcie, obecna jest z przedliftu - zrobione
- chip tuning,

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Soczewka przed czyszczeniem

Obrazek

Soczewka po czyszczeniu - wymaga jednak albo wymiany albo metalizowania bo jest już matowa

Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 mar 2020, 10:00 przez skubiszek, łącznie zmieniany 1 raz.

Pleban213
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 gru 2019, 13:39
Lokalizacja: Pomorze zachodnie

Post autor: Pleban213 » 29 gru 2019, 20:42

I jak ta wymiana na EVOXa

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 27 mar 2020, 09:49

Taka mała zmiana na 3" soczewki evox r 2.0
Palniki to Osram night Breaker Laser

Obrazek

Fajne odcięcie i szerokie świecenie na nowych soczewkach :-)


Obrazek

Obrazek


wpadła też fajniejsza kierownica z audi a5 - wieniec jest mniejszy i fajniej się autem kieruje

Obrazek


Ogólnie ostatnio mieliśmy trochę kosztów :ckm: :ckm:

Najpierw pojawiło się pylenie po lewej stronie od kierowcy, cały lakier był w brunatnym pyle i myślałem, że zacisk "stanął" ale nie ...

Okazało się, że jeden klocek miał jakąś wadę produkcyjną, zrezał całą tarczę. Dodam tylko, że tarcze były nówki Zimmermanna a klocki Ferodo, które przejechały ok 7 tys. - efekt jak poniżej..



Obrazek


Klocek -zewnętrzny vs wewnętrzny



Obrazek





zjechana tarcza



Obrazek



Skoro wymieniamy to też na coś porządnego, przednie tarcze TRW + klocki TRW



Chciałem również wymienić tarcze tył więc skoro auto trafiło już na warsztat, kupiłem też tarcze i klocki na tył. Tu poleciał zestaw tarcze Delphi i klocki TRW

Chciałem w sumie kupić wszystko ATE ale niestety po 1 nie był dostępny na miejscu a po 2 koszt o 400 zł większy niż trw. Może i bym poczekał ale stety/niestety na drugi dzień leciałem na Zakopane więc nie było opcji innej



Obrazek



Zerwało się koło pasowe, spadł pasek, brak ładowania, brak chłodzenia, brak wspomagania. Temat znany na forach Audi, taka wada fabryczna, niestety nie był objawów - tak mi się zdawało. Po wymienianie silnik chodzi o wiele aksamitniej z przodu i nie ma dziwnej wibracji przy ok. 1tys obr.


Obrazek



Obrazek


Na szczęście silnik nie oberwał, przy okazji rozebrania całego pasa przedniego wymieniłem:

- koło pasowe CORTECO,

- pompa wody INA,

- paski CONTI,

- rolki,

- napinacze,

- balansery,

- termostat,

- intercooler- mój był dziurawy od kamienia,

- chłodnica klimatyzacji - za dużo dziur mimo szczelności kupiłem nówkę oryginał,

- skraplacz,

- wymienione oleje, filtr wszystkie filtry,

- wymieniony płyn chłodnicy,

- wymieniony płyn do wspomagania,

- wiadomo nabita klima, odgrzybiona,



Cóż mogę powiedzieć, silnik nie ma ani jednego wycieku, rozrząd jest cichutki, po podłączeniu kompa wtryski mają bardzo dobre korekty, turbo pompuje jak nowe, błędów nie ma prócz błędów 2 świec żarowych ale to też już mam ogarnięte- nowe świeże 6 szt oryginał Audi, klapy kolektora działają poprawnie, dpf ma 0.3g sadzy i nie wykazuje cech zużycia.



Zdecydowałem jednak po ostatnim sezonie, że przechodzę z felg 19 na 18. Najpierw miałem problem z 4 nowymi oponami - wszystkie jajo, później kupiłem 4 używane dunlopy i też były lekkie wibracje bo miałem felgi z a6 przedliftowego i trzeba było stosować pierścienie centrujące więc nigdy nie było by idealnie. Na zimowych brak totalnie drżenia na które jestem bardzo wyczulony. Felgi sprzedałem i zakupiłem ori 18.



Wpadły też oponki z auta demo, Dayton Touring 2 245/40/18



Obrazek



Na chwilę obecną Audi prezentuje się tak:



Obrazek

Awatar użytkownika
siekla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 20 lip 2014, 23:03
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: siekla » 31 mar 2020, 02:16

Ciekawy kolor.
Zmieniles od razu hamulec przód na 360 ?

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 31 mar 2020, 10:54

nie zmieniałem, nie wiem czy jest sens, bo zestaw hamuje spoko. Poza tym nie wiem czy taki swap nie wiążę się z innymi przeróbkami ? Pewnie zaciski, jarzma, nie wiem czy zwrotnice też ?

Awatar użytkownika
siekla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 20 lip 2014, 23:03
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: siekla » 02 kwie 2020, 10:45

Jedynie zacisk z jarzmem potrzebujesz - reszta pasuje fabrycznie.

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 02 kwie 2020, 16:48

to na przyszłość będę wiedział, póki co zestaw jest całkowicie nowy więc nie ma sensu tego robić :-) ale dzięki za podpowiedź

Awatar użytkownika
esarie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 24 cze 2018, 17:25
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: esarie » 03 kwie 2020, 11:19

Sporo szczęścia z tym kołem pasowym, u mnie chyba tez musze wymienić auto rok starsze i przebieg tez nie mały a lepiej zapobiegać, wiec myślę ze do wakacji wymienię :) wraz z osprzętem
jakie koszta cię wyszły ?, masz nr części?
Oraz powoli tez będę myślał nad EVOX R 2.0 od razu bym zrobił kierunki dynamiczne :)
Fajna sztuka <lol> poprzedni właściciel wstawił kiere od przed lifta?
klocki faktycznie mega zajechane :) dalej niż do samego końca hehe
Dłubanina

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 03 kwie 2020, 12:20

za całość wyszło mi prawie 2500 zł bez groszy ale robiłem już wszystko :-) nr części to pisz do Mat123 on ma to wszystko w którymś temacie :-)
evoxy wymieniałem sam i to w jedno wolne popołudnie więc się nie przymierzałem do kierunków dynamicznych ale od przyszłego tyg pracuje zmianowo więc zabiorę audi na domek w lesie i będę sobie grzebał i myślał co dalej :-)
tak poprzedni właściciel miał kiere w z przedlifta trójramienną ale ja zmieniłem na taką jak być powinna w polifcie. JEszcze muszę zmienić joy od sterowania lusterkami bo też przedliftowy :-) Klocki poszły w 7tys, musiało być coś nie tak z nimi a właściwie zjednym z nich bo to nie możliwe żeby tak się zadziało

Awatar użytkownika
esarie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 24 cze 2018, 17:25
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: esarie » 04 kwie 2020, 08:00

A dlaczego wymieniłeś balansery, co one daja? Jakieś objawy zużycia ?
Dłubanina

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 30 kwie 2020, 08:33

taką informacje dostałem od mechanika. Było wszystko rozebrane to wymienił.

W zeszłym tygodniu kompleksowy serwis olejowy. Dodatkowo z racji pracy zmianowej miałem sporo czasu na zajęcie się audisią. Wnętrze zostało kompleksowo wyczyszczone. Dokładne odkurzanie, pranie tapicerki w miejscu nóg, skóry dokładnie czyszczone gliptone + konserwacja skór poor's boy natural look. Deska również dokładnie wyczyszczona i ładnie odświeżona poor's boyem- bardzo fajnie pracuje mi się tym preparatem.

Myślę też mocno o kompletnym wnętrzu z S6, fotele z pamięcią.
Obecnie auto szykuje się do kolejnego poważnego serwisu.
Oczywiście na trzepakach nie ma luzów, wszystko chodzi idealnie jednak denerwują mnie delikatne głuche postukiwania z przodu. Co prawda na kierownicy nie czuje luzów ale wiadomo w tym zawieszeniu to ciężki temat.

Kompletuje powoli zestaw na wymianę. Żeby nie bawić się półśrodki wymieniał będę kompletne przednie zawieszenie :

- wahacze wszystkie - zestaw meyle hd już na półce czeka
- łączniki stabilizatora,
- końcówki drążków,
- amortyzatory Sachs,
- poduszki amortyzatorów,
- tuleje sanek szt 4 na cały przód,
- gumy stabilizatora,

Generalnie chce wymienić cały przód kompleksowo.
Chcę też zmienić tylne amory + też poduszki

Auto nadal sprawuje się świetnie ale kusi mnie ciągle Q7. Na razie chce to porobić wszystko. Jeśli nie będę sprzedawał to będę chciał odświeżyć przedni zderzak - ma kilka odprysków bo ktoś nieudolnie go pomalował i farba odpryskuje a kilka dni przed moim zakupem auta poprzedni właściciel miał delikatną szkodę parkingową i trzeba też zderzak przemalować.

Awatar użytkownika
_wladi_
Moderator
Moderator
Posty: 766
Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
Imię: Włodek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: YL
Kontakt:

Post autor: _wladi_ » 30 kwie 2020, 21:36

Noo Panie piękne plany szacun <brawo>

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 08 maja 2020, 22:32

Nie ma co się bawić pół na pół

[ Dodano: 2020-05-07, 15:23 ]
mapy upgrade, lecimy z tematem, który od poprzedniej A6 drażnił mnie niesamowicie.

Brakowało mi bardzo od zawsze streamingu po BT muzyki, czy podłączenia innego źródła dźwięku niż CD. Sprawę polepszył zakup A6 po lifcie, są karty SD, CD z mp3 ale nadal brak przesyłania muzy np ze spotify czy tidala czy chociażbym youtube z telefonu a dźwięk głośników. Ok wiadomo można było kupić AMI ale ceny często były kosmiczne więc zacząłem kminić co zrobić aby to miało jakiś sens no i wpadłem na temat kolegi "esarie".

Po kilku wiadomościach doszedłem do wniosku, że up grade do MMI 3G+ będzie dla mnie dobrym wyborem. Wybrałem więc jednostkę z A8 D4, która ma juz 3g+ ale należy ją przystosować do naszego auta.Przez neta w obecnych czasach domniemanej pandemii dogadałem temat wgrania softu najnowszego możliwego z q7, nowych map, zdjecia CP i zakodowania wszystkiego do auta bez wychodzenia z domu (nadania paczki nie liczę).
Zakup jednostki z Q7 graniczy z cudem a jeśli się już uda co kwoty są niemiłosierne, zakup jednostki z A8 też do tanich nie należy ale udało mi się ugrać fajny temat za nie duże pieniądze. Jednostkę wysyłam w poniedziałek wraz z moją do fachmana, on wszystko ładnie zakoduje, wgra i myślę, że max w czwartek będę miał wszystko u siebie. Fajnie zgra się to z moim remontem zawieszenia bo i tak auto będzie stało u mechanika więc powiedzmy dwie pieczenie na jednym ogniu :-)

[ Dodano: 2020-05-08, 22:32 ]
no i zmiana planów, nie będzie wysyłki bo zrobią mi to chłopaki na miejscu no i w przyszłym tygodniu Chip wjedzie również :-)

Awatar użytkownika
_wladi_
Moderator
Moderator
Posty: 766
Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
Imię: Włodek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: YL
Kontakt:

Post autor: _wladi_ » 09 maja 2020, 15:23

Masz może numery tej jednostki i czy masz już ze slotem sim czy bez?

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 09 maja 2020, 22:13

jeśli chodzi o jednostkę to ma numer 4H0035670P i pochodzi z A8 D4 no i najlepiej brać właśnie z SIM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga