Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICĄ"

Silniki wysokoprężne
sli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sli » 29 maja 2011, 21:37

Witam

Mam do ewentualnego sprzedania komplet kolektorów od A6 3.0TDI - do regeneracji.

Wymieniłem je na nowe przy przebiegu 115 kkm - problemem w obu są wyrobione plastiki przy ośkach klapek. Jeśli chodzi o cięgna - to w moim odczuciu nie ma tam żadnych luzów, silniczki też wyglądają, że pracują prawidłowo.

Propozycje cenowe - na PW. Jeśli cena będzie mnie satysfakcjonowała - to mogę je wysłać "od ręki", a jeśli nie - to poleżą sobie w piwnicy, gdyby przypadkiem coś zaczęło się dziać z nowymi ;)

zenonek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 10 cze 2008, 19:13
Imię: Zenek
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grays, uk

Post autor: zenonek » 30 maja 2011, 23:59

pama pisze:ZelvaBOi,
to, ze umiemy czytac.. i jak tak czytam.. to mam wrazenie, ze moje auto rozleci sie od samego wlozenia kluczyka w stacyjke:))

dzis mi zapiszczala .. REZERWA.. az mi serce skoczylo.. na mysl: Ku***a, co sie zrypalo!!..

uff.. a to paliwa brak:)
ja tak mialem z moja 2.0 tdi BLB, albo paliwo albo plyn do spryskow albo zarowka, obled, jak sie naczytalem to to cale pikanie za serce lapie!

Bialy387
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 10 sty 2011, 17:04
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Bialy387 » 31 maja 2011, 18:07

Ja tak sie naczytałem że co tydzień latam z komputerem do samochodu i sprawdzam czy coś nowego sie nie pokazało , obłęd . Ale i tak nie odbiera mi to radości z jazdy <figielek>

yarek_1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 08 mar 2010, 14:50
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: yarek_1 » 08 cze 2011, 00:00

RoBka72

W poście piszesz:
Podsumowując, jeśli klapki są sztywne, dźwigienki nie spadają (nie są wyrobione), to pozostaje do wymiany nastawnik, więcej nie ma się co tam popsuć. :|
Mam taki właśnie przypadek (cięgna sztywne, luzów brak) a check engine świeci się losowo z błędem:


012597 - Intake Manifold Runner Control: Lower Stop not Reached
P3135 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

O jakim nastawniku mówisz? daj jakąś fotkę/linka www.
------
Pozdrawiam,
Jarek.

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 08 cze 2011, 04:27

Witam
yarek_1 pisze:RoBka72

W poście piszesz:

Cytat:
Podsumowując, jeśli klapki są sztywne, dźwigienki nie spadają (nie są wyrobione), to pozostaje do wymiany nastawnik, więcej nie ma się co tam popsuć. :|


Mam taki właśnie przypadek (cięgna sztywne, luzów brak) a check engine świeci się losowo z błędem:


012597 - Intake Manifold Runner Control: Lower Stop not Reached
P3135 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

O jakim nastawniku mówisz? daj jakąś fotkę/linka www.
Ja miałem taki sam błąd jak Ty

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F5 910 401 B HW: 4F0 907 401 C
Component: 2.7L V6TDI 000SG 0010
Revision: --H04--- Serial number:
Coding: 0011322
Shop #: WSC 77551 146 60433
VCID: 2044FC048A45

1 Fault Found:
012597 - Intake Manifold Runner Control: Lower Stop not Reached
P3135 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Mileage: 153906 km
Time Indication: 0
Date: 2011.05.22
Time: 10:54:29

Freeze Frame:
RPM: 714 /min
Torque: 39.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 12.84 V
Duty Cycle: 88.8 %
Duty Cycle: 80.9 %
Duty Cycle: 80.9 %

Readiness: 0 0 0 X 0

I też niby żadnych luzów, zregenerowałem klapy kolektora i wygląda to tak:

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F5 910 401 B HW: 4F0 907 401 C
Component: 2.7L V6TDI 000SG 0010
Revision: --H04--- Serial number:
Coding: 0011322
Shop #: WSC 77551 146 60433
VCID: 2044FC048A45

No fault code found.
Readiness: 0 0 0 X 0


Pozdr

Bialy387
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 10 sty 2011, 17:04
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Bialy387 » 08 cze 2011, 18:07

Gdzie oddawałeś do regeneracji kolektory czy moze sam regenerowałeś ??

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 08 cze 2011, 20:56

Witam
Bialy387 pisze:Gdzie oddawałeś do regeneracji kolektory czy moze sam regenerowałeś ??
Tutaj

http://az.gda.pl/

Jestem bardzo zadowolony, 400 zł za kolektor, powinno się zrobić obie sztuki bo za chwilę siądzie druga i jeszcze jedno dla klubowiczów 10% rabatu.


Kolektory oczywiście wysyłałem, najlepiej to do nich przedzwonić i się umówić.

Pozdr

karolson2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 04 lip 2010, 12:10
Lokalizacja: Otwok

Post autor: karolson2 » 17 cze 2011, 18:25

Witam

Mam takie pytanie. Z jakiego materiału wykonane są klapki i w jaki sposób trzymają się na w otworze ?
Czy możliwe jest, żeby klapki były w jakiś sposób wyrobione i mogły wpaść do kanału dolotowego, a tym samym do silnika ??
Powiedział mi to mechanik , ale nie bardzo wierzę, żeby tak silnik mogła uszkodzić tak banalna rzecz.

Pozdr

Velerad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 24 sie 2010, 08:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Velerad » 21 cze 2011, 22:07

Mniej więcej przy 80kkm pierwszy raz spadła mi dźwigienka - założyłem. Przy 83kkm była na tyle luźna, że przy górnym położeniu "korbki" ośki klap spadała bez żadnego oporu - sic. Zacząłem szukać rozwiązania na szybką/tymczasową naprawę, która pozwoli mi przygotować nowe kolektory i przyszło mi do głowy coś takiego, tylko się nie śmiejcie. Rozwiązanie miało być tymczasowe a przejechałem z nim już 10kkm w trzy miesiące i ostatnio sprawdzałem - dźwigienka trzyma się sztywno a VCDS pokazuje, że wszystko śmiga bez problemu. Przed opisem dodam jeszcze, trzy rzeczy:
1. osadzenie korbek mam niewyrobione i problemem jest tylko i wyłącznie spadająca dźwigienka w prawym kolektorze (ten po "zimnej" stronie turbo lub inaczej po stronie pasażera);
2. rozwiązanie traktuję jako tymczasowe aczkolwiek kolektory które w międzyczasie zdobyłem i we własnym zakresie podrasowałem leżą i czekają bo nie chce mi się tego wszystkiego rozkręcać;
3. dzielę się pomysłem ale nie odpowiadam za skutki jego zastosowania - robicie to na własną odpowiedzialność.

Całość naprawy trwa około 2h z czego 50minut to wycieczka do castoramy po materiały i godzina oczekiwania aż silnik (turbo) przestygnie na tyle by sobie łap nie poparzyć. W samej castoramie kroki swoje skierować trzeba na dział hydrauliczny i nabyć - TAÂŚMę TEFLONOWA - taki współczesny zastępnik pakuł za kilka złotych. Następnie z około 8 - 10 warstw taśmy owej formujemy kwadracik o boku około 8mm (równe szerokości taśmy - taka była moja) i nakładamy na kulkę "korbki" po czym przez tą taśmę wciskamy dźwigienkę. Siedzi jak ta lala a właściwości teflonu: odporność na temperaturę i spory "poślizg" pozwalają wierzyć, że rozwiązanie podziała dłużej.

Mam zamiar potestować jak długo to będzie śmigało bo choć nowe kolektory mam to czasu na ich wymianę już nie.

Pozdrawiam
Michał
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2011, 11:49 przez Velerad, łącznie zmieniany 1 raz.

beyca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 07 cze 2008, 09:38
Imię: Radosław
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: beyca » 23 cze 2011, 21:49

Witam
Błąd który nie chce się skasować:

005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 002 - Lower Limit Exceeded

silniki (nastawniki) przy teście chodzą wg. mnie prawidłowo w pełnym zakresie
po zamianie silników ( z prawego na lewy) i cięgien dalej bez zmian
niewielkie luzy na cięgnie prawym, ciegna trzymają bardzo mocno.

koledzy jaka diagnoza?

[ Dodano: 2011-06-23, 23:35 ]
nowe ciegna troche zmodyfikowane, chyba reszta też :|
gość sprzedaje kolektory na all... po 1400zł nówki org
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-audi-2 ... 07997.html

[ Dodano: 2011-06-24, 23:33 ]
no i u mnie jednak nieco inny problem, też przepustnica ale ta na drodze od intercolera a bardziej jej nastawnik pod nazwą J338, z jakiegoś powodu (chyba syfu) zacieła sie mechanicznie przepustnica, co spowodowało wysypaniem się zebów w zębatce mechanizmu <zalamka>
zębatka raczej nie do zdobycia, pozostaje szukać sprawnej używki :(
Załączniki
kolektor.jpg

samsonowich
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 lip 2011, 15:02
Lokalizacja: ŚWIęTOKRZYSKIE

Post autor: samsonowich » 24 lip 2011, 15:15

Wiecie może gdzie można zregenerować te klap w rejonie świętokrzyskim. Nie chcę wymontowywać i wysyłać bo zejdzie z tym tydzień jak nie dłużej a samochód potrzebny. Jeśli ktoś zna taki warsztat to proszę o pomoc.

Z góry dziękuje.

mms86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mms86 » 09 sie 2011, 21:59

Witam !!!
Jestem tu nowy ....... zapraszam do przeczytania regulaminu- napisałeś dwa posty i w dwóch go złamałeś <uoee> -edit by jakos78
Ostatnio zmieniony 17 sie 2011, 06:05 przez mms86, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
kuba1jakub
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 lip 2010, 00:20
Lokalizacja: wlkp

Post autor: kuba1jakub » 08 wrz 2011, 00:20

1 Fault Found:
19591 - Intake Manifold Runner Control: Lower Stop not Reached
P3135 - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 175.5 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 12.16 V
Duty Cycle: 88.8 %
Duty Cycle: 20.5 %
Duty Cycle: 20.5 %
Temperature: 90.9°C


Jutro jadę do mechanika. Może mi ktoś to dokładnie przetłumaczyć? chodzi o przepustnicę, kolektor czy co i jak? Bo błędy widzę podobne ale numery (19591) mam inne niż wszyscy a muszę sprecyzować o co dokładniej chodzi.

Temat cały ogarnę jutro.

3.0tdi 200kkm
Chip 285KM / przedlift na polift09

Emis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 19 cze 2011, 22:08
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Emis » 23 wrz 2011, 14:58

005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Czyli mnie tez czeka regeneracja? :(

Jakby ktoś miał ten błąd to nie kolektory! Wymiana przepustnicy rozwiąże problem!
Ostatnio zmieniony 08 paź 2011, 23:37 przez Emis, łącznie zmieniany 1 raz.

fistral
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 22 wrz 2011, 16:22
Lokalizacja: Świdnica/dolnysląsk

Post autor: fistral » 26 wrz 2011, 20:18

ZelvaBOi pisze:Zasadniczo problem rozgryza sie na dwa sposoby (takie mam info od kumpla z ASO) - jak sie kolektor nie zamyka to specjalnie sie nic nie dzieje - roznica w dawce na cylinder jest tak niewielka, ze nie ma znaczenia - bo chodzi o niskie obroty. Problem jest w momencie jak sie nie otwiera (wysokie obroty) - wtedy jeden cylinder jest "dociagany" przez pozostale i mozna uwalic silnik. Rozroznia sie je po VAGowaniu - pierwszy to lower limit not exceed a drugi to upper limit. Poza tym faktycznie z powodu bledu osprzetu zmieniane sa troche parametry - auto sie obcina na jakies 200 hp z tego powodu - czyli 10-15% w plecy (zaleznie od auta) - faktycznie bez jazdy sportowej moze byc to niezauwazalne - lekko opuznia sie narastanie Nm (skrzynia zmienia charakterystyke) - to wszystko sa dzialania prewencyjne softu auta ale nie wplywaja na jednostke a raczej ja staraja sie chronic. Chociaz to wiele nie zmienia.
Ja z bledem opedzilem ok. 80 tys km i nic sie nie stalo - to tylko potwierdza info z ASO - mialem przypadek niedomykania.
witam

właśnie ja u siebie mam "lower limit" na razie sporadycznie, tylko takie pytanko, bo jak wyskoczy błąd, to jak podniosę pokrywę to to cięgienko można ręką przesuwać a raczej naciskać, to jakie to ma znaczenie czy się ma błąd "lower" czy "upper" bo mam wrażenie, że i tak po zaczytaniu błędu komp odcina sterowanie sliniczkiem, czy może się mylę :/ , czy jednak pomimo tego ze można, że jest nazwijmy to "miekki" w pewnym zakresie obrotów jednak się załącza ?

poza tym u mnie tak jak opisane wyżej przy zapalonym check engine mam wrażenie jakby auto było trochę słabsze, nie jest to jakaś przepaść ale ewidentnie słabiej się zbiera z niskich obrotów.

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl