Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICĄ"

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 17 mar 2011, 08:19

U mnie wreszcze zajrzałem pod maske silnika przez przyjaciela.
To co zobaczylismy to... zsunięta dzwigięnka z przepustnicy.
I blad zniknal. Pewnie do czasu..

ravrav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 wrz 2010, 21:15
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: ravrav » 22 mar 2011, 00:52

Koledzy.

Uczę się dopiero obsługi VCDSa, prosze napiszcie na którym kanale sprawdzić te przepustnice i jak je adaptować.


Szukam jeszcze pilnie informacji jak adaptować przepustnicę od turbosprężarki.
W tej chwili mam z nia problem.

yarek_1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 08 mar 2010, 14:50
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: yarek_1 » 22 mar 2011, 11:53

Witam,

Gdzie w Warszawie/okolicach można podjechać do normalnego ASO,

12597 - Intake Manifold Runner Control: Lower Stop not Reached
P3135 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 3
Mileage: 147258 km
Time Indication: 0
Date: 2011.01.28
Time: 01:19:07

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 11.78 V
Duty Cycle: 88.8 %
Duty Cycle: 20.5 %
Duty Cycle: 20.5 %

.
------
Pozdrawiam,
Jarek.

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 23 mar 2011, 13:42

yarek_1,
sluchaj.. to tylko kwestia czasu, kiedy Check Engine sie zaswieci..

Mnie zaswiecil sie po prawie 20k km <szok>
Sciagasz plastikowa pokrywe silnika.. i golym okiem, na wierzchu masz po lewej/prawej stronie dzwigienki i silniczek. Sprawdz ktora jest luzna.. Mnie np. wypada z waleczka <nerwus>

PS. Z tego co koledzy podaja.. koszt to 300-400PLN/strone :)

yarek_1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 08 mar 2010, 14:50
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: yarek_1 » 23 mar 2011, 13:52

Wolę zapobiegać niż ostro leczyć później(dlatego nie czekam na zapalenie check engine - problem jest tak znany, że wiadomo co się stanie za kilka-kilkanaście kkm). Już w tym wątku ktoś wcześniej podał, że:

1.Najpierw pada jeden kolektor a po 20-30kkm drugi. I umnie dokładnie tak się stało. Przy 130kkm na gwarancji w DE był wymieniany lewy. Teraz mam 150kkm i zaczyna się historia z prawym.

2.Też już ktoś to napisał, że zapalenie się Check Engine jest tylko kwestią czasu.
Dziwili się dzisiaj z tego w warsztacie tam, gdzie wstawiłem.
Ale VCDS powtarzalnie po każdym skasowaniu wraca z błędem(12597).

3.Pierwsza diagnoza to, że dźwigienki nie działają. Prawdopodobnie silniczek pada pomału. Zobaczymy jak sytuacja się rozwinie. Dam znać.
------
Pozdrawiam,
Jarek.

RobKa72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 14 mar 2011, 01:23
Lokalizacja: B-stok

Post autor: RobKa72 » 29 mar 2011, 13:16

Witajcie,
Miałem podobna sytuacje jak wyżej,
Najpierw wymiana kolektorów, ostatnio coraz częściej zapalała się CHECK ENGINE , kasowanie gasiło lampkę, ale błąd pozostawał ( SAE P1017 :61) na stałe, skończyło się wymiana nastawnika, klapki były w 3-mieście sprawdzone i usztywnione, dźwigienki sztywne, wiec pozostał tylko nastawnik i po wymianie problem zniknął.
Podsumowując, jeśli klapki są sztywne, dźwigienki nie spadają (nie są wyrobione), to pozostaje do wymiany nastawnik, więcej nie ma się co tam popsuć. :|

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 29 mar 2011, 19:10

U mnie na szczęście kolektor został wymieniony przy przebiegu 165 tys km, akurat zostało to zrobione w ASO w Niemczech. Aktualnie przebieg 191 tys km bez żadnych usterek.Rocznie robię około 70 tys km mam nadzieję ze wszystko będzie ok :)

cadamuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 06 paź 2010, 19:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: cadamuro » 04 kwie 2011, 22:32

hej
czy jeżeli wyskoczył u mnie " check" dokladnie klapa gasząca
to czy jeżeli wymienie na ten egr to wszystko bedzie działać jak należy??

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 04 kwie 2011, 22:52

cadamuro, to jest EGR a ty musisz szukac kolektorow:-)

cadamuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 06 paź 2010, 19:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: cadamuro » 04 kwie 2011, 22:55

juz zgłupiałem jedni mówią egr, inni przepustnica teraz kolektory <lol>
jakaś podpowiedź?co dokładnie mam szukać
z gory dzieki za odp

cadamuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 06 paź 2010, 19:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: cadamuro » 05 kwie 2011, 10:28

błąd klapy gaszącej v157
panownie doradźcie co kupić, ewentualnie gdzie to naprawić/zregenerowac w mazowieckim w rozsądnych kosztach
z gory dzieki za odp
ps czytalem tamten watek

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 11 kwie 2011, 13:08

cadamuro,
to czytaj ten watek od poczatku.,
Pojawily sie dwie opcje:
regenracja dzwigienek.. albo elektroniczne oszukanie ECU. <rotfl>
Koszty podobne.

Mnie przyszedl pomysl do glowy, zeby mi dzwigienka nie spadala z ramienia, zaloze na waleczek STARLock'a podkladke (taka zatrzaskowa, na pewno znacie)

Awatar użytkownika
azad-der-boss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 14 mar 2010, 19:16
Lokalizacja: Bogacica/Dachau

Post autor: azad-der-boss » 11 kwie 2011, 13:24

No Pama zablysneles! Dobry pomysl. Ogolnie nie jest tak zle z tym problemem. Oczywiscie Audi troche maniane zrobilo z tymi dzwigienkami... Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 11 kwie 2011, 13:30

hej azad-der-boss,
mysle, ze to bedzie najlepsze i najtrwalsze rozwiazanie.. ;)

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 11 kwie 2011, 13:47

Dirty,
wiesz ile to czasu pochlania: sciagniecie platiku z silnika, zmierzenie suwmiarka srednicy waleczka... a potem zalozenie STARLock'a..?? <rotfl>
No przynajmniej do Wielkanocy sie nie wyrobie ;)

Ale pomysl wydaje mi sie dobry.. bo u mnie ewidentnie winna jest spadajaca dzwigienka <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja