[A6 C6 2.0 TDI] drgania silnika
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Zapomniałem jeszcze o jednym sposobie zmniejszenia drgań na biegu jałowym, a mianowicie o regulacji prędkości obrotowej. W silniku BRE można ją regulować chyba w granicach 830 - 890 obr/min. Czasem zwiększenie lub zmniejszenie o 5-10 obrotów/min może spowodować lekkie zmniejszenie drgań, a właściwie ich przeniesienie w inny mniej odczuwalny region samochodu.
Reasumując: to nie jest zazwyczaj tak, że jak zrobimy jedną z tych rzeczy to auto zacznie nagle chodzić jak benzyniak. Czasem jest to suma kilku zabiegów (kąt wytrysku, poduszki, obroty). Nie wiem też czy przy silniku 2.0TDI można dojść do stanu całkowitej stabilności - że na żadnym elemencie nie będzie czuć drgań - ale na pewno można je znacznie ograniczyć. Niestety wymaga to wielu zabiegów regulacji.
Tak na marginesie pamiętam też teorie na forum o likwidacji drgań poprzez wymianę wadliwej pompy oleju z wałkami wyrównoważającymi na pompę od 1.9TDI - nie wiem jakie są odczucia użytkowników którzy wymienili takie pompy ale ta teoria moim zdaniem nie ma uzasadnienia. Wałki wyrównoważające są stosowane w celu wyeliminowania drgań wewnętrznych silnika (i to chyba przy wyższych obrotach - 3000-4000 obr), które nie są wyczuwalne dla użytkownika przy wolnych obrotach.
Podejrzewam że cała magia zmniejszenia drgań po wymianie pompy, wynikała z dobrego ustawienia kąta wtrysku o czym "magicy od wymiany pomp" nie wspominali.
Reasumując: to nie jest zazwyczaj tak, że jak zrobimy jedną z tych rzeczy to auto zacznie nagle chodzić jak benzyniak. Czasem jest to suma kilku zabiegów (kąt wytrysku, poduszki, obroty). Nie wiem też czy przy silniku 2.0TDI można dojść do stanu całkowitej stabilności - że na żadnym elemencie nie będzie czuć drgań - ale na pewno można je znacznie ograniczyć. Niestety wymaga to wielu zabiegów regulacji.
Tak na marginesie pamiętam też teorie na forum o likwidacji drgań poprzez wymianę wadliwej pompy oleju z wałkami wyrównoważającymi na pompę od 1.9TDI - nie wiem jakie są odczucia użytkowników którzy wymienili takie pompy ale ta teoria moim zdaniem nie ma uzasadnienia. Wałki wyrównoważające są stosowane w celu wyeliminowania drgań wewnętrznych silnika (i to chyba przy wyższych obrotach - 3000-4000 obr), które nie są wyczuwalne dla użytkownika przy wolnych obrotach.
Podejrzewam że cała magia zmniejszenia drgań po wymianie pompy, wynikała z dobrego ustawienia kąta wtrysku o czym "magicy od wymiany pomp" nie wspominali.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
W silniku BLB nie można regulować obrotów silnika na biegu jałowym, a przynajmniej mi się to nie udało.Bart_d pisze:Zapomniałem jeszcze o jednym sposobie zmniejszenia drgań na biegu jałowym, a mianowicie o regulacji prędkości obrotowej. W silniku BRE można ją regulować chyba w granicach 830 - 890 obr/min. Czasem zwiększenie lub zmniejszenie o 5-10 obrotów/min może spowodować lekkie zmniejszenie drgań, a właściwie ich przeniesienie w inny mniej odczuwalny region samochodu.
Reasumując: to nie jest zazwyczaj tak, że jak zrobimy jedną z tych rzeczy to auto zacznie nagle chodzić jak benzyniak. Czasem jest to suma kilku zabiegów (kąt wytrysku, poduszki, obroty). Nie wiem też czy przy silniku 2.0TDI można dojść do stanu całkowitej stabilności - że na żadnym elemencie nie będzie czuć drgań - ale na pewno można je znacznie ograniczyć. Niestety wymaga to wielu zabiegów regulacji.
Tak na marginesie pamiętam też teorie na forum o likwidacji drgań poprzez wymianę wadliwej pompy oleju z wałkami wyrównoważającymi na pompę od 1.9TDI - nie wiem jakie są odczucia użytkowników którzy wymienili takie pompy ale ta teoria moim zdaniem nie ma uzasadnienia. Wałki wyrównoważające są stosowane w celu wyeliminowania drgań wewnętrznych silnika (i to chyba przy wyższych obrotach - 3000-4000 obr), które nie są wyczuwalne dla użytkownika przy wolnych obrotach.
Podejrzewam że cała magia zmniejszenia drgań po wymianie pompy, wynikała z dobrego ustawienia kąta wtrysku o czym "magicy od wymiany pomp" nie wspominali.
Jeżeli chodzi o teorię z pompą oleju to masz rację, wymiana nic nie daje. U siebie w silniku mam założoną pompę od 1,9TDI i jak widać drgania są.
[ Dodano: 2017-04-04, 23:38 ]
Nie miałem jeszcze czasu podłożyć podkładek pod poduszki silnika, ale zauważyłem dziwną rzecz. W niedzielę, jak było ciepło to zostałem mile zaskoczony. 80% wciśnięć sprzęgła kończyło się brakiem drgań. O co tu chodzi? Pierwszy raz jechałem swoim Audi jak normalnym samochodem, a nie co zmiana biegu to telepanie. Już z tego wszystkiego to mi chodzi po głowie sprzedaż.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Drgania w zakresie 1600-1800 może powodować zawór egr. Aby sprawdzić czy to jego wina należy go zaślepić.imm3 pisze:Też mam problem z drganiem silnika. Nie ma reguły czy zimny czy ciepły drga na wolnych obrotach. Dodatkowo przy lekkim ujmowaniu gazu drgania pojawiają się w zakresie 1600-1800 obr/min. Pompę już robiłem.
Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
Part No SW: 4F0 910 181 F HW: 4F0 915 181 B
Component: J0644 BEM H12 0760
Revision: 00000000 Serial number: 00000000128288
Shop #: WSC 00108 202 93712
VCID: 245FFB6B7EDB0A225B085A5-8070
Subsystem 1 - Part No: 4F0 915 105 D
Component: von VA0 2808140771
Coding: 344630393135313035442056413032383038313430373731
Shop #: WSC 00000 384 00290
1 Fault Found:
02272 - Quiescent Current Stage 1
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 236545 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.06
Time: 18:14:40
Part No SW: 4F0 910 181 F HW: 4F0 915 181 B
Component: J0644 BEM H12 0760
Revision: 00000000 Serial number: 00000000128288
Shop #: WSC 00108 202 93712
VCID: 245FFB6B7EDB0A225B085A5-8070
Subsystem 1 - Part No: 4F0 915 105 D
Component: von VA0 2808140771
Coding: 344630393135313035442056413032383038313430373731
Shop #: WSC 00000 384 00290
1 Fault Found:
02272 - Quiescent Current Stage 1
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 236545 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.06
Time: 18:14:40
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2019, 22:37 przez imm3, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
Przy -2,5 moga być drgania nasilone. Ja mam ustawione -1,5, bo przy zero nie byłem zadowolony z przyspieszenia i wymienilem poduszkę prawą pod silnikiem bo pociekała.
Drgań brak. Więc to nie jest tak, że 2,0tdi musi dygać.
To naprawdę bardzo dobry silnik. Moje autko zbiera się super i jedzie pięknie.
Kto nie wierzy zapraszam na przejaźdżkę. Musi byc jeszcze czysty EGR i klapy kolektora ssącego. Przebieg 260tys.
A..- grupę 18 masz prawidłową.
Drgań brak. Więc to nie jest tak, że 2,0tdi musi dygać.
To naprawdę bardzo dobry silnik. Moje autko zbiera się super i jedzie pięknie.
Kto nie wierzy zapraszam na przejaźdżkę. Musi byc jeszcze czysty EGR i klapy kolektora ssącego. Przebieg 260tys.
A..- grupę 18 masz prawidłową.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Wymieniałeś na nową oryginalną, używaną czy podróbkę?Pacific tdi pisze:wymienilem poduszkę prawą pod silnikiem
Kilka dni temu odczułem powrót lekkich drgań auta... oględziny właśnie wykazały że olej się leje z prawej poduszki którą 3 lata temu wymieniałem na używkę.
Nie bardzo wiem czy ryzykować nową nie oryginalną czy poświęcić te 500zł na oryginał i mieć spokój do końca użytkowania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Kiedyś kolega w Passacie założył nową nieoryginalną poduszkę i trzeba było regulować obroty biegu jałowego, bo czuć było wibracje. Po jakimś czasie wymienił na Lemfordera. Obroty ustawione zostały na pierwotne i zero drgań.
A zatem nie polecam zamienników.
Oryginał za 500zł to chyba dobra cena, bo kiedyś gdzieś widziałem, że to koszt 800zł.
A zatem nie polecam zamienników.
Oryginał za 500zł to chyba dobra cena, bo kiedyś gdzieś widziałem, że to koszt 800zł.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Koszt w serwisie lewej poduszki (tej z czujnikiem) to ponad 800zł, a koszt prawej to około 530zł.
Jak rozmawiałem z serwisem to w przypadku audi poduszki nieoryginalne się nie sprawdzają... i ludzie wracają po oryginały.
W używki szedł nie będę bo na alledrogo to koszt około 200zł + przesyłka, a żywotność takiej poduszki może wynieść zarówno, tak jak mojej poprzedniej ponad 2 lata ale i po kilku miesiącach może popłynąć (zwłaszcza jeżeli np. została nadwyrężona podczas wypadku).
Po demontażu starej sprawdzę (wagowo) jaki ubytek oleju spowodował powrót drgań - względem nowej poduszki.
Jak rozmawiałem z serwisem to w przypadku audi poduszki nieoryginalne się nie sprawdzają... i ludzie wracają po oryginały.
W używki szedł nie będę bo na alledrogo to koszt około 200zł + przesyłka, a żywotność takiej poduszki może wynieść zarówno, tak jak mojej poprzedniej ponad 2 lata ale i po kilku miesiącach może popłynąć (zwłaszcza jeżeli np. została nadwyrężona podczas wypadku).
Po demontażu starej sprawdzę (wagowo) jaki ubytek oleju spowodował powrót drgań - względem nowej poduszki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 483
- Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 2008
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
W poprzedniej A6 C5 AFN, założyłem poduszki hydrauliczne CORTECO i nadal działają mimo upływu 6 lat. Miałem trzęsiawkę przy odpalaniu i gaszeniu a teraz nawet nie drgnie. Chciałem wtedy kupić Lema ale okazało się, że w pudełku Lema siedzi Corteco a różnica to około 50PLN.
Prawa do A6 C6 z Corteco kosztuje coś około 250, Lem nieznacznie jest droższy.
Prawa do A6 C6 z Corteco kosztuje coś około 250, Lem nieznacznie jest droższy.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
W A4 B5 1.9TDI AFN jaką miał mój brat, poduszki były padnięte na maxa, a w kabinie drgań prawie nie było (jedynie przy gaszeniu telepało). C6 jest bardzo wrażliwe na wszelkie usterki poduszek (jak przekonałem się na swoim aucie).
W serwisie jest pewnie paręnaście typów poduszek, stosowanych w zależności od silnika lub skrzyni, które zapewne różnią się ciśnieniem/ilością oleju. Producenci zamienników zazwyczaj nie bawią się w takie rozdrabnianie tylko produkują poduszkę "optymalną". Podobna sytuacja jest np. ze sprężynami zawieszenia. Kolega ostatnio próbował dobrać zamienne do oryginalnych sprężyn do zawieszenia 1BE... po 3-cim zestawie zrezygnował z zamienników.
Gdyby ktoś przetestował taką poduszkę Lema lub innej firmy zamiennej to pewnie bym taką kupił... ale w tej sytuacji nie bardzo chce mi się ryzykować zakup nie sprawdzonej poduszki za 250-300zł. Naprawdę wolę dołożyć jeszcze te 250zł i mieć pewność.
W serwisie jest pewnie paręnaście typów poduszek, stosowanych w zależności od silnika lub skrzyni, które zapewne różnią się ciśnieniem/ilością oleju. Producenci zamienników zazwyczaj nie bawią się w takie rozdrabnianie tylko produkują poduszkę "optymalną". Podobna sytuacja jest np. ze sprężynami zawieszenia. Kolega ostatnio próbował dobrać zamienne do oryginalnych sprężyn do zawieszenia 1BE... po 3-cim zestawie zrezygnował z zamienników.
Gdyby ktoś przetestował taką poduszkę Lema lub innej firmy zamiennej to pewnie bym taką kupił... ale w tej sytuacji nie bardzo chce mi się ryzykować zakup nie sprawdzonej poduszki za 250-300zł. Naprawdę wolę dołożyć jeszcze te 250zł i mieć pewność.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Bardzo dziękuję ale numery poduszek i ceny są mi znane... prawa poduszka oryginalnie była 4F0199382AD i została zastąpiona poduszką 4F0199382BK.
Poduszkę już zamówiłem. Może uda się wymienić ją przed długim weekendem - poprzednio zajęło mi to ponad 2 godziny.
[ Dodano: 2017-05-02, 07:09 ]
....i wymieniłem poduszkę. Po demontażu zważyłem nową i starą i mocno się zdziwiłem.
![Obrazek]()
Co je odróżniało? To że w starej "chlupotał" się olej jak nią potrząsnąć.
Bezpośrednio po wymianie ustały takie szarpnięcia auta na wolnych obrotach, auto ciszej odpalało i gasło ale drgania odczuwalne na fotelu (może trochę inne - równomierne) ale pozostały.
Dopiero po przejechaniu około 500 km poduszka się ułożyła i teraz ani na kierownicy ani na fotelu nic nie czuć
Poduszkę już zamówiłem. Może uda się wymienić ją przed długim weekendem - poprzednio zajęło mi to ponad 2 godziny.
[ Dodano: 2017-05-02, 07:09 ]
....i wymieniłem poduszkę. Po demontażu zważyłem nową i starą i mocno się zdziwiłem.
Co je odróżniało? To że w starej "chlupotał" się olej jak nią potrząsnąć.
Bezpośrednio po wymianie ustały takie szarpnięcia auta na wolnych obrotach, auto ciszej odpalało i gasło ale drgania odczuwalne na fotelu (może trochę inne - równomierne) ale pozostały.
Dopiero po przejechaniu około 500 km poduszka się ułożyła i teraz ani na kierownicy ani na fotelu nic nie czuć
