Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.0 TDI] drgania silnika

Silniki wysokoprężne
Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 20 lis 2016, 08:38

A czy w moim silniku tez można ustawiać walki? Mam tez nieregularne drgania na biegu jałowym po nocy. Dwumasa wymieniona rok temu a rozrząd w maju. Te dźwięki słychać raczej od dołu ale to może być złudne.

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 20 lis 2016, 09:47

W CR mozna regulować wałki, ale są całkiem inne wartości i w innych blokach odczytujesz.
Na 0 to nawet nie zapalisz.

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 20 lis 2016, 20:41

Pacific tdi pisze:W CR mozna regulować wałki, ale są całkiem inne wartości i w innych blokach odczytujesz.
Na 0 to nawet nie zapalisz.
A wiesz może w jakich blokach i gdzie w VCDS mogę to znaleźć? W moim modelu rocznikowym mogę tylko wejść w Adv. Settings.

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 20 lis 2016, 23:17

W tym silniku są specjalne blokady do ustawiania wałków i napinacz do koła kaskadowego.
Znajdź może kogoś kto ma przyrządy i sprawdź czy rozrząd jest ok?

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 21 lis 2016, 20:47

Walki zsynchronizowane na 0.0 trochę z tym zabawy ale WARTO autko nawet nie drgnie na biegu jałowym :D polecam wszystkim z problemem drgań uzbroić się w cierpliwość i do dzieła z synchro:)

ŁukaszZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 lis 2016, 18:38
Lokalizacja: Bielsko,Zwiesel

Post autor: ŁukaszZ » 22 lis 2016, 19:25

Jestem laik i proszę o wyrozumiałość.Mój mechanik wymienia mi właśnie pompę oleju z 2.0 CR po 10 roku.Nie wiecie jak to wygląda potem z eksploatacją.Pompa jest z przebiegiem 20 tyś.

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 22 lis 2016, 20:28

Eksploatacją pompy?

ŁukaszZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 lis 2016, 18:38
Lokalizacja: Bielsko,Zwiesel

Post autor: ŁukaszZ » 22 lis 2016, 20:31

Maciek1995 pisze:Eksploatacją pompy?
tak, chodzi mi oto czy to dobry pomysł montować taką pompę z CR do silnika PD

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 22 lis 2016, 21:08

Szczerze doświadczenia to w tym nie mam ale jak na moje nie ma sensu bo w CR tez
były awaryjne wiec moim zdaniem bez sensu,lepiej zregenerować porządnie swoją stara

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 22 lis 2016, 23:17

Jeżeli masz zaufanego mechanika i potrafi on określić w jakim stanie jest ta pompa to ją załóż. Pewności, że nie zapali Ci się "oliwiarka" nigdy nie będziesz miał, czy to zregenerujesz swoją pompę czy to włożysz tą z 2.0CR.

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 22 lis 2016, 23:22

Pewności mieć nie będzie ale skoro ma 20tys to z czasem będzie trzeba ją sprawdzić w jakim jest stanie a jak ma po regeneracji ale porządnej regeneracji to wydaje mi się ze można być spokojnym

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 23 lis 2016, 00:15

Potwierdzam. Pomysla z tą pompą z serii dziwnych. No chyba, że leży na półc i nie ma co z nią zrobić.

jaskulski154
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 31 maja 2015, 14:31
Imię: Andrzej
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: jaskulski154 » 29 lis 2016, 20:45

Witam. Borykam sie z tym problemem od czasu jak kupilem samochod.

Napisze co zrobilem.
Wymienilem pompe oleju na taka z grubszym walkiem
Wymienilem dwumas
Wszystkie pompowtryski po sprawdzeniu, na jednym wymieniona koncowka a drugi wyregulowany.

Myslalem o wymianie poduszek ale narazie przystopowalem bo widac ewidentnie jak poszarpuje silnikiem.

Z tego co widzialem to kat rozrzadu jest na -1 albo -1,5, mozu titaj jest przyczyna...

Drgania wystepuja na biegu jalowym, przy obrotach ok 1200-1300 i przy 1600-1800 tak ze czuc te drgania podczas jazdy.

Moze Wy cos poradzicie bo moj mechanik twierdzi ze wszystko jest ok.

Pozdrawiam
Ochrona komponentu, dopisywanie kluczy, flash, korekta przebiegu, MMI 2,3g jezyk PL, aktualizacja softu i map. Duzo rzeczy moge zrobic wysylkowo.

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 29 lis 2016, 22:03

Wiele osób twierdzi że jest OK bo nie chce im się szukać przyczyny a co do drgań to wiadomo przyczyn może być wiele.
Ja zrobiłem pompę oleju ale to dla własnego spokoju że nie stanę na środku drogi,ustawiłem pompę oleju idealnie na blokady,wyczyściłem kolektor ssący,egr, wyregulowałem przedni odbój silnika,dałem podkładki pod poduszki ale mimo to drgania były dalej tyle że u mnie tylko i wyłącznie były wyczuwalne na biegu jałowym,wiedziałem o tym że mam kąt -3,43 zmieniając go miałem pozycje -1,49 drgania zmalały nieznacznie,następnie miałem -0,49 drgania były już mało wyczuwalny a jak ustawiłem na 0.0 fakt trzeba mieć do tego cierpliwości i chęci ale warto od tamtej pory silnik nawet Nie drgnie,spalanie zostało tak jak było i dynamika jazdy również
Także pierwsze bierz się za synchro rozrządu zamiast pakować kasę w poduszki
Ja też sobie wmawiałem że te drgania to tak już jest i słuchając opini znajomych że mają to samo ale coraz bardziej mnie to zaczynali drażnić jak stałem na światłach a cały samochód się trząsł a teraz mam ciszę i spokój w autku

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 lis 2016, 00:08

Wątpię, aby jakiekolwiek drgania były celem inżynierów <uoee> . Najgorsze jest to, że w autach starszych lub z większym przebiegiem za drgania może odpowiadać wiele rzeczy, które są już trochę zmęczone czasem. Wtedy wymiana jednej rzeczy zmiejsza drgania tylko o jakiś procent i trzeba szukać dalej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja