Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.0 TDI] drgania silnika

Silniki wysokoprężne
jaskulski154
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 31 maja 2015, 14:31
Imię: Andrzej
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: jaskulski154 » 30 lis 2016, 07:04

Jeszcze nie napisalem ze kolektor ssacy byl czyszczony i egr wymieniany.

U Ciebie wystepowaly tylko drgania na biegu jalowym a u mnie dochodza jeszcze podczas obrotow. Sprobuje ustawic kat na 0 zobaczymy co to bedzie, mam nadzieje ze to bedzie to i skonczy mnie denerwowac to drganie.

Jakos jeszcze mi sie wydaje ze to moze byc wtryskami bo jak patrzylem na blok 13 to sa tam dziwne korekty a wtryski po srawdzeniu.
Ochrona komponentu, dopisywanie kluczy, flash, korekta przebiegu, MMI 2,3g jezyk PL, aktualizacja softu i map. Duzo rzeczy moge zrobic wysylkowo.

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 30 lis 2016, 09:42

Ja też u siebie myślałem że może poduszka może dwumas a może wtryski a wyszło na kąt synchronizacji wiec jak masz kompa to chyba jest najtańsza z opcji chyba ze masz ochotę wymieniać droższe części

jaskulski154
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 31 maja 2015, 14:31
Imię: Andrzej
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: jaskulski154 » 30 lis 2016, 11:34

Koszty trzeba ograniczac bo i tak juz troche zostalo wlozone. Sprobuje ustawic kat i wtedy zobaczymy co jest grane, czy to faktycznie to. Zreszta za niedlugo bede mial do wymiany rozrzad to wtedy to wszystko sie zrobi.
Ochrona komponentu, dopisywanie kluczy, flash, korekta przebiegu, MMI 2,3g jezyk PL, aktualizacja softu i map. Duzo rzeczy moge zrobic wysylkowo.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 30 lis 2016, 12:00

Panowie jakie wartości i w jakich komórkach w VCDS sprawdzić w 2.7 CANA 190 PS kąt?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 03 gru 2016, 22:26

Śledzę temat synchronizacji wałków i drgań silnika od jakiegoś czasu i postanowiłem sprawdzić czy ów drgania spowodowane są złym kątem i u mnie.
Kąt miałem -2,4.
Ustawiłem wałek ssący na 0 (udało się przy pierwszej próbie). Przejechałem autem kilka metrów do tyłu potem do przodu. Sprawdzam i nadal jest na 0. No to dalej do pracy - wałek zablokowany i do dzieła z drugim. Łatwo nie było , ale udało się znaleźć pozycję wałka wydechowego. Uradowany poskładałem wszystko do kupy i jazda do domu. Na miejscu patrzę a kąt wynosi -6,4. Jak to możliwe? Co o tym sądzicie?

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 04 gru 2016, 00:28

Bo nie miałes 0. Pokazywało Ci zero bo przejechaleś za daleko. W niektórych motorach tak jest, że można tylko do zera dojechać- w plus sie nie da. Wierzysz w cuda? Za pierwszym razem "0" - he, he. Ustawiaj jeszcze raz a nie "filozuj"

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 04 gru 2016, 13:34

Dokładnie ja też myślałem że już miałem zero zjechałem z -3,43 na -1,49 przez chwile pokazywało 0.0 ale później wskazywało -1,49 więc bawiłem się dalej :)
Mi gdzieś za 6 razem udało się wyrównać wartości do 0
Trochę cierpliwości i do dzieła :)

[ Dodano: 2016-12-04, 13:34 ]
Trochę dziwi mnie to że masz -6 i jest OK bo jak ja ustawiłem na -5 to nawet nie odpalił

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 04 gru 2016, 15:05

Ja ustawiłem teraz -1,5 bo zero mnie nie satysfakcjonowalo. Drgań nie mam, autko ładnie się zbiera, parametry na pompowtryskach dużo lepsze niż przy zerze.
Wczoraj trasa w 3 osoby do Wrocław- Poznań i spalił przy prędkości do 130km/h 6literków, a powrót na światlach i trochę pokręciłem sie po Poznaniu 6,3l. Czy to prawidłowe spalanie?
Opony zima Pirelli sotto 0 205/60R16

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 04 gru 2016, 15:59

Ja nawet jak ustawiłem kąt to spalanie jakie miałem takie mam pokazuje na kompie w trasie 5.6-5.8 a w mieście 6,7-6,9 oponki na zimę pirelli sotto zero 2 i nie czuje żeby więcej przez nie palila

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 04 gru 2016, 20:40

PAnowie , to spalanie to cyfra z wyświetlacza? Jeśli tak to jak to się ma do rzeczywistego spalania z tankowania na stacji. Jakie macie korekty (85-115%) ustawione w kompie. Ja ostatnio założyłem manetkę i na FIS-ie spalanie 6,3 a w rzeczywistości 7,2 - dane z jednego baku ok. 820km
pozdro

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 04 gru 2016, 21:24

Maciek1995 pisze:Dokładnie ja też myślałem że już miałem zero zjechałem z -3,43 na -1,49 przez chwile pokazywało 0.0 ale później wskazywało -1,49 więc bawiłem się dalej :)
Mi gdzieś za 6 razem udało się wyrównać wartości do 0
Trochę cierpliwości i do dzieła :)

[ Dodano: 2016-12-04, 13:34 ]
Trochę dziwi mnie to że masz -6 i jest OK bo jak ja ustawiłem na -5 to nawet nie odpalił
Tak mnie kolego wystraszyłeś, że aż poszedłem zobaczyć czy mi silnik odpali, bo dzisiaj nie jeździłem. Uruchomił się bez problemu.
A co do ustawiania to nadal nie jest to dla mnie zrozumiałe, że ustawiłem 0, a po pewnym czasie zrobiło się -6. Jak to wobec tego sprawdzać. Przestawić wałek i się przejechać kilka kilometrów? Skoro przestawienie i sprawdzenie nie daje odpowiednich rezultatów.

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 04 gru 2016, 21:38

Ja regulowałem cały czas bez jazdy próbnej auto ciagle stali jedynie resetowałem program diagnostyczny który coraz wskazywał 0.0 a tak naprawdę to jie było zero

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 04 gru 2016, 22:44

Co masz na myśli pisząc "resetowałem program"? Po wyłączeniu zapłonu program sam się rozłącza ze sterownikiem i trzeba go ponownie łączyć. To chyba taki jakby reset.

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 04 gru 2016, 23:00

Nie robiłem tego Vcds-em
Musiałem ponownie wybierac wszystko na nowo bo tak łączył się z autem ale za każdym razem kąt synchronizacji pokazywał 0.0 mimo że miał inna wartość

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 08 gru 2016, 20:16

A w czym to takie bzdury pokazuje? U mnie tam idzie bezproblemowo. Mam teraz -1,5. Autko dość dynamiczne, ładnie rusza z jedynki, korekty wtrysków dużo lepsze niż przy 0. Do zera już nie wrócę. Będę jeszcze eksperymentował granice -1 i granice -2, a potem -2,5. Porównam jak autko się zbiera oraz korekty na wtryskach. U mnie obojętnie na ile mam synchronizację drgań nie mam. Więc nie jest prawdą to co ktos pisał, że 2,0 drgają wszystkie.
Wszystkie oprócz mojego. <figielek>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja