Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ ACK 2.8 193 KM] Układ podciśnienia ?? gdzie połaczyc ?

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 31 lip 2017, 21:22

dobra - kontynuuje temat o podciśnieniach w tym miejscu bo walczę z nimi a dokładniej - staram się doprowadzić je do porządku <lol>
patrze sobie na ten rysunek

Obrazek
ale nie wszystko z niego rozumiem a dokładając że mam SAI i przez to dwa zaworki (no i jeszcze więcej wężyków ) prawie nic nie rozumiem <lol> a dokładniej to jak zrobiłem tak jak wydawało mi się ze schematu to gruszkę od dolotu miałem cały czas zaciągniętą :[
- czy dobrze rozumiem że na tym rysunku 7 to właśnie gruszka dolotu ??
- dokąd idzie z czym się łączy 1 ??
- 5 to gruszka tempomatu ??
- co to jest 3 ?? jest zaznaczona na rysunku a jeśli dobrze widzę to nic do niej nie jest podłączone :shock:
- co to wogóle jest i dokąd idzie 10 i z czym się łączy ??
- czy zaworek na 2 jest kierunkowy a jeśli tak to jak poznać w którym kierunku powinien być ustawiony ??

gdzie szukać jakiegoś opisu do tego SAI ?

jak narazie to wszystkie wątpliwości które mnie ogarniają <lol>
sam jestem ciekaw czy w miarę "rozwoju akcji" nie dojdą następne

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 sie 2017, 09:31

ten schemat jak masz SAI jest średnio pomocny

tu jest z SAI

Obrazek

zaworek na logike powienień puszczacz powietrze w stronę kolektora :)
Ostatnio zmieniony 09 lip 2019, 20:32 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 08 sie 2017, 19:42

dobra , przyszły graty (zestaw naprawczy) , podłączyłem , gruszka pracuje tylko jednej rzeczy nie rozumiem - na zaworku nazwijmy go od strony kierowcy miałem założony taki plastikowy kapturek i myślałem że służy on do szczelnego zaślepienia tego króćca , u mnie był on mocno nieszczelny i zastąpiłem go kawałkiem wężyka z wkręconą śrubką :) efekt był taki że gruszka sterująca dolotem jak już się zaciągnęła przy ok 4000 obr to nigdy nie puściła (nawet następnego dnia takie szczelne mam wężyki <lol> )oczywiście wystarczyło zdjąć wężyk i wracała . Po "odślepieniu" tego wężyka wszystko chodzi tak jak powinno (tzn gruszka wraca ) ale nie wiem czy tak powinno być czy ja coś namieszałem jeszcze w wężykach ??

ps . szczerze mówiąc nie odczuwam jakiejś super różnicy z działającym zmiennym dolotem a z nie podłączonym - jakaś tam różnica jest ale nie jak to ludzie opisują - drugi kop

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 sie 2017, 20:35

ten kapturek ma być , skądś musi zabrać zaworek powietrze jak przestaje działać

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 08 sie 2017, 20:42

czyli rozumiem że nie ma być szczelny żeby właśnie zawór sobie nim upuszczał to co niepotrzebne ?? a kapturek potrzebny żeby nie łapał np kurzu itp ??

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 sie 2017, 21:55

tak dokładnie ,raczej wpuszczał ;) bo w końcu mówimy o podciśnieniu ;)

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 08 sie 2017, 22:29

he he he w sumie fakt - kwestia nazewnictwa
ale jak narazie uznaje że układ jest sprawny - kolejna rzecz ogarnięta <lol>

ffsapher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 19 mar 2013, 19:41
Lokalizacja: łowicz

Post autor: ffsapher » 26 sie 2017, 13:23

Czy gruszka od sterowania zmienną fazą po odpieciu węzyka podciśnieniowego oraz ramienia do regulacji powinna wciskać się dosyć "cieżko"? Wiem ze to nie profesjonalne określenie ale nie wiem co moze być przyczyną tego że po przegazuwce do ok 6 k rpm ramie zmiennej fazy dolotu lekko tylko drgnie na dosłownie kilka mm

[ Dodano: 2017-08-26, 13:23 ]
mam rozumieć że gruszka powinna być hermetyczna? bo gdy próbowałem z niej "wyciągnać ustami powietrze" nie dało się tego zrobić gdyż zaciagała sobie gdzieś lewe, czy da się ją rozebrać czy trzeba dawać nową?

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 28 sie 2017, 09:33

u mnie po "zaciągnięciu płucami" przestawiała się i napewno nie powinna zaciągać sobie lewego powietrza
czy da się to naprawić - nie mam pojęcia

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 sie 2017, 11:28

szukaj używki jakiejś , trochę tego jest na części - powinna każda 2.4/2.8 pasować

ffsapher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 19 mar 2013, 19:41
Lokalizacja: łowicz

Post autor: ffsapher » 28 sie 2017, 17:24

podobno od 2.8 aah nie pasuje, ktoś moze potwierdzić?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 sie 2017, 17:50

AAH to inny silnik niż 2.4/2/8 w C5 - to starsza konstrukcja z jednym wałkiem rozrządu i 174 KM

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 lip 2019, 20:33

poprawiłem ;)

Pleban213
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 gru 2019, 13:39
Lokalizacja: Pomorze zachodnie

Post autor: Pleban213 » 22 gru 2019, 23:57

Szukałem dzisiaj źródeł lewego powietrza, eżektor otworzył mi się po dotknięciu, a przewód regulatora ciśnienia paliwa złamał się chwilę później :D (auto mam od niedawna)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl