Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.4 165KM] smród palonego oleju, wyciek

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lenar_sz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2010, 21:23
Lokalizacja: Dartford

Post autor: Lenar_sz » 10 mar 2012, 23:45

Witam wszystkich,
Mam takie pytanie na temat tych zaślepek do wałków, one są wkręcane czy wciskane na tym silikonie? jeżeli wciskane to wytarczy je podważyć a same wyskoczą?
Lenar_sz

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 11 mar 2012, 07:39

ÂŻeby je wymienić najlepiej ściągnąć pokrywę zaworów. I w przypadku strony pasażera odkręcić półksiężyc trzymający wałek rozrządu, natomiast jeżeli chodzi o stronę od kierowcy należy ten półksiężyc poluzować. A taka robota na wciskanie czy podważanie to o kant dupy... :]
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 11 mar 2012, 10:51

Lenar_sz,
Zaślepki wałków są wciskane, trzeba użyć silikonu do zamontowania nowych.
piotrek24dm pisze:ÂŻeby je wymienić najlepiej ściągnąć pokrywę zaworów. I w przypadku strony pasażera odkręcić półksiężyc trzymający wałek rozrządu, natomiast jeżeli chodzi o stronę od kierowcy należy ten półksiężyc poluzować. A taka robota na wciskanie czy podważanie to o kant dupy..
Nie trzeba ściągać pokrywy a tym bardziej luzować nastawnika.

Awatar użytkownika
Lenar_sz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2010, 21:23
Lokalizacja: Dartford

Post autor: Lenar_sz » 11 mar 2012, 11:41

Dzięki za odpowiedzi, za tydzień planuje wymienić cały komplet więc i tak będę ściągał pokrywy klawiatury, tylko właśnie interesowały mnie te zaślepki, dzięki za pomoc.
Jak by co to będę jeszcze pisał <okok>
Lenar_sz

Awatar użytkownika
lemexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:56
Lokalizacja: Łobez

Post autor: lemexx » 11 mar 2012, 12:33

panowie jutro będę miał do odebrania w audi ten przewód odmy wiec wstawiam auto do mechanika na te zaślepki walka rozrządu i uszczelki pod napinaczem tak jak radziliście a skoro będę miał to rozebrane to może i rozrząd wymienić bo tez by się przydało odkąd kupiłem auto to nie wymieniałem i tutaj mam prośbę podesłali byście mi jakiegoś linka jaki był by dla mnie najlepszy chodzi mi o dobry i w miarę tani z góry wielkie dzięki

Awatar użytkownika
Lenar_sz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2010, 21:23
Lokalizacja: Dartford

Post autor: Lenar_sz » 13 mar 2012, 23:10

Jeszcze jedno pytanie, mianowicie zrobiłem ten test z kartką papieru jak pisaliście troche wcześniej, na kartce nie widziałem żadnej reakcji zasysania więc wziołem kawałek papierowego ręcznika kuchennego i też go nawet delikatnie nie zassało. :[
Czy to oznacza że powinienem najpierw wymienić odme i eżektor?
Lenar_sz

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 13 mar 2012, 23:45

odnośnie węża gumowego zamiast oryginalnej odmy - pamietacie jakiej srednicy węze dawaliście i jak rozwiązaliście nietypowe podejście przy deklach, czyżby było tak że zostawialiście z oryginalnej odmy samo podejście do dekla bo wygląda na dosyć mocne i dopiero na to zakładaliście węża ?

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 14 mar 2012, 07:21

ÂŚrednicy nie pamiętam, coś około 15-20 mm chyba
Ale właśnie tą koĂącówkę zostawiłem i na nią nałożyłem wąż jak mi się odma wysypała przy zdejmowaniu na kilka części ;)
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 14 mar 2012, 16:05

Lenar_sz pisze:Czy to oznacza że powinienem najpierw wymienić odme i eżektor?
Odmę można wyczyścić a ezektor tylko wymiana, oczywiście jak jest zapchany, koszt około 100 zł w aso.

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 14 mar 2012, 21:07

Ja zastosowałem wąż 16mm średnicy wewnętrznej (stosowany do LPG), kolanka z odmy zostawiłem i na nie nałożyłem wąż i potem opaski. U mnie trochę podnosi pokrywę plastikową (to środkową) do góry ale spełnia swoją funkcję w 100%.

Awatar użytkownika
lemexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:56
Lokalizacja: Łobez

Post autor: lemexx » 17 mar 2012, 14:50

panowie takie pytanie mam do was dzisiaj wymieniłem ezektor odmy mam drożne bo narazie mam te gumowe rurki ale nie ważne nie zakładam nowej odmy bo zaraz będę wymieniał wszystkie te uszczelki co pisaliście czekam na termin u mechanika ale nie ważne dzisiaj wymieniłem sam ten ezektor oczywiście cały był zawalony syfem zwłaszcza strona od głowic bo góra była drożna ale przelotu od strony głowic nie było teraz jest nowy ezektor ale kartki nie zasysa wiec o co chodzi?? dlaczego tak się dzieje??

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 17 mar 2012, 18:01

No juz jestem po wymianie odmy na gumowa. Wąż olejoodporny 16 mm wewnątrz, dwie opaski. Same krocce przy deklu zostają, są solidne, delikatnie naciąć i ściągać stary wąż plastikowy, do tego sposób gazowników na niezaginanie węza - zrobić sprezynke z drutu wiazalkowego i włożyć do środka węża. Puscilem tak że musiałem delikatnie naciąć osłonę silnika, nie było żal bo i tak gazownicy już ja docinali, wąż wystaje przed kolektorem spod osłony-pomaluje na srebrny kolor i będzie jak oryginał:).
Kolego który będziesz uszczelnial, żebyś nie musiał robić tego dwa razy tak jak ja robiłem dziś drugi raz bo nie wymieniłem uszczelki pod napinaczem zmiennych faz rozrządu.WymieĂą od razu uszczelki pod napinaczami rozrządu, oraz zaślepki wałków z tyłu silnika no i oczywiście uszczelki pod dekiel.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 17 mar 2012, 18:07

lemexx,

Będzie zasysać kartkę gdy ezektor ma niesprawne zaworki i są stale otwarte (czyli przepuszcza we wszystkie strony, można je uszkodzić podczas czyszczenia).
Jeśli kartki nie wydmuchuje tylko leży na otworze to jest ok.

Awatar użytkownika
lemexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:56
Lokalizacja: Łobez

Post autor: lemexx » 17 mar 2012, 20:44

ezektor jest nowka sztuka wiec nie ma mowy o uszkodzeniu czegos kartka lezy nic nie zasysa ani nie dmucha. a jesli chodzi o uszczelke pod napinaczem zmiennych faz to jest ta potocznie w forum zwana uszczelka pod napinaczem tan prostokat z polksiezycem z jednej strony???

[ Dodano: 2012-03-17, 21:16 ]
panowie ostatnia prosba do was!!!!
potrzebuje uszczelki pod dekle
uszczelki pod napinacze
zaslepki walkow
i simeringi walkow gdzie to najlepiej zamowic macie moze jakis zaufany sklep internetowy albo cos takiego i czy to wystaRCZY ZEBY TEN OLEJ JUZ MI NIE KAPAL NA TEN WYDECH????????

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 18 mar 2012, 08:51

Kolego pod napinacze i zaślepki możesz kupić śmiało w ASO, nie są drogie.
Pod dekle możesz kupić albo elringa, albo też w aso zamówić. Elring w sklepie motoryzacyjnym będzie taĂąszy.

Jak chcesz mieć spokój, to lepiej dobrze poczytaj i dobrze przeszkol mechanika co jak ma zrobić.

Bo kupisz wszystkie części oryginalne a to nie pomoże jak mechanik nie da np. silikonu w odpowiednich miejscach na deklach.

Ja musiałem poprawiać po mechaniku.

Odnośnie eżektora to niech jedna osoba doda gazu tak do 3000-4000tyś a ty połóż wtedy rękę tak jakbyś chciał zatkać otwór. Wtedy powinieneś solidnie poczuć między palcami.

Na jałowych obrotach zasysanie jest bardzo delikatne widać jak np. papier toaletowy lekko zasysa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja