Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[BDV 2.4 170 KM] Blad katalizatora

Silniki benzynowe
rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 23 wrz 2014, 18:08

Jeżeli katy są przytkane to na pewno odczuwasz ty na mocy...

chomik9288
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 wrz 2014, 16:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chomik9288 » 23 wrz 2014, 18:28

Ale jak to sprawdzić czy są przytkane?
Czy całkowite usunięcie z komputera tylnych sąd to dobry pomysł czy może są tego jakieś minusy.

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 23 wrz 2014, 20:08

Usuwając sondy pozbędziesz się jedynie błędu, czytaj kontrolki na desce.
Jeżeli chcesz permanentnie rozprawić się z tematem to masz dwa wyjścia, wstawiasz oryginalne katy (dość kosztowna sprawa) lub wkładasz zamienniki.

Na forum jest dużo tematów podobnych, poszukaj. Poniżej przykłady

viewtopic.php?t=63020
viewtopic.php?t=62046
viewtopic.php?t=60928

chomik9288
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 wrz 2014, 16:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chomik9288 » 23 wrz 2014, 21:15

No tak wiem trochę kosztowna ta wymiana Katalizatorów ale te sądy odpowiadają tylko za to czy auto jest ekologiczne.Tak usunę kontrolne ale tylko od Katalizatorów. Czy przez usunięcie ich będę miał później jakieś problemy z autem?

[ Dodano: 2014-09-23, 21:15 ]
Wszyscy mówią o tym żeby wstawiać: strumiennice, jakieś rurki w miesce kątów bądź jakieś inne metody mają a czemu po prostu nie zostawić ich aż się same zużyją i po prostu usunąć z kompa te tylne sądy. Czy może ktoś się wypowiedzieć na ten temat jakie są tego plusy i minusy.

U mnie auto chodzi cicho nic nie dzwoni tylko wyrzuca mi błędy.

cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cober » 28 sty 2015, 19:41

Cześć

podłączam się do tematu i szkoda że nikt nie odpowiedział na Twoje pytanie w spawie usunięcia z kompa ostatnich sond

próbuję znaleść kogoś kto to zrobił i czy coś złego się po tym zadziało

chomik 9288 napisz czy to zrobiłeś i jak auto zareagowało, będę wdzięczny za info

pozdrawiam
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 sty 2015, 23:11

Szukaj po firmach od chiptuningu - oni to bez problemu ogarną , pozostaje kwestia za ile ;)

cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cober » 29 sty 2015, 19:08

dzięki za podpowiedź

pierwsza znaleziona w necie firma DRtuning pod Warszawą , zażyczyła sobie 500 zł i gwarantują że będzie spokój na lata

czy znacie może jeszcze jakąś sprawdzoną firmę w tym temacie?

moje błędy poniżej:

Obrazek
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

chomik9288
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 wrz 2014, 16:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chomik9288 » 08 lut 2015, 20:21

Jeżeli jest problem tylko z tylnymi sondami które odpowiadają za ekologię to mozna je usunąć całkowicie z komputera w Warszawie jak się orjentowalem jest to do zrobienia za około 300 zł. Ja zainwestował tymczasowo w EOBD bluetootch program na telefon żeby nie męczyć się za każdym razem z komputerem i porostu kasuje checka i mam na jakiś czas spokuj lecz to chwilowe rozwiązani. Komputer u mnie nie pokazuje żadnych innych błędów jak "16805 sprawność katalizatora poniżej progu minimum"

strubell
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 22 sty 2010, 14:56
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: strubell » 08 lut 2015, 21:47

chomik9288, Katalizatory rozsypują się w kawałki tzn pękają. Miałem właśnie taki problem, że nie szła powyżej 3 tysięcy obrotów na jałowym wszystko ok le już pod obciążeniem lipa.Prawy kat wysypał sie w tak nieszczęsny sposób, że zatkał mi środkowy tłumik a z końcowego wyciągałem watę głuszącą
Wsadziłem 2 przelotowe tłumiki z RMmotors i spokój po dziś dnia a nalatałem na nich ponad 70 tysięcy
Poszukaj moich postów z przed paru lat opisywałem co się działo
Pozdrawiam

chomik9288
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 wrz 2014, 16:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chomik9288 » 09 lut 2015, 00:04

Słyszałem o takich sytuacjach że potrafią się wyruszyć i zapchać wydech natomiast w audi po lifcie mamy problem z 4 sondami ty masz natomiast tylko 2 wstawiając tłumiki przelotowe nie musisz usuwać ani (oszukiwać) drugich sąd bo ich po prostu nie ma. Najlepszym rozwiązaniem według mnie w audi po lifcie było by wytłuc wstępne Katalizatory a zamiast głównych wstawić wyglądające podobnie do katalizatorów tłumiki przelotowe (tak jak u Ciebie) i oczywiście usunąć z komputera na zawsze drugie sondy lambda które powodują u nas zapalenie się tego nieszczęsnego checka. Jeżeli się mylę i ktoś ma inne zdanie na ten temat to piszcie bo właśnie w taki sposób mam zamiar niedługo zrobić porządek z tym wydechem. Daj znać czy poziom hałasu zwiększył się jakoś znacznie po zamianie katów na tłumiki przelotowe.

strubell
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 22 sty 2010, 14:56
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: strubell » 09 lut 2015, 18:23

chomik9288, w rm jak brałem swoje to mieli właśnie opcje pod 4 sondy czyli na tym przelotowym było wspawane kawałek gwintu. Dźwięk bardziej metaliczny mi się zdaje ale głośniej nie jest

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 lut 2015, 23:02

strubell pisze:chomik9288, w rm jak brałem swoje to mieli właśnie opcje pod 4 sondy czyli na tym przelotowym było wspawane kawałek gwintu. Dźwięk bardziej metaliczny mi się zdaje ale głośniej nie jest
Tak z ciekawości jaki koszt , oni sprzedają całą rurę od kolektora do tego połączenia przed środkowym tłumikiem? Czy same tłumi zamiast katów i trzeba spawać?

BaltazarGąbka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 sie 2015, 08:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaltazarGąbka » 17 wrz 2015, 22:48

Odkopie trochę temat.
W A6, 2.4 BDV, 2002 r. wywala chcek. Po podłączeniu do
kompa wyświetla komunikat zatkany katalizator.
Jednak auto nie szarpie, nie czuć braku mocy, silnik
równo pracuje.
Może ktoś mi pomóc co je boli i skąd ten błąd.
I jak temu zaradzić.

memek29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 sie 2015, 22:35
Lokalizacja: Wieliszew

Post autor: memek29 » 18 wrz 2015, 18:09

BaltazarGąbka mam identycznie to samo i zastanawiam się nad przelotem ale muszę jeszcze poczytać bo mamy 4 sondy i bd pokazywały błąd dalej.

BaltazarGąbka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 sie 2015, 08:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaltazarGąbka » 18 wrz 2015, 20:39

memek29 mi mechanik zalecil kastracje katalizatorow i wstawienie strumiennic.
Jeszcze wczesniej zaleje mu do baku czysciciela ukladu i przeciagne go na wysokich obrotach.
Moze to pomoze.
A moze bardziej obyci w temacie cos skrobna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja