Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALF 2,4] Wycięcie katalizatorów - pytanie o sondy lambda

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Copywriter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Poznań

[ALF 2,4] Wycięcie katalizatorów - pytanie o sondy lambda

Post autor: Copywriter » 28 paź 2013, 09:09

Z racji, że nie znalazłem jednoznacznie wątku, gdzie mógłbym zapytać - pytam tutaj... Chciałem wyciąć katalizatory, gdyż jeden z nich się rozleciał i głośno tłucze ceramika o środek. Chciałbym zamiast katów (wiadomo: nowe/używane to ruina finansowa) wstawić rurkę/tłumik/strumiennicę. Pytanie jakie mi się nasuwa to czy można to zrobić, gdyż jak słyszałem jest to zależne od ilości sond. Jesli są 2 na katalizatorze - czyli w sumie 4 to może być problem. Pomózcie prosze mi ustalić czy są 2 czy 4;] czyli po 1 czy po 2 na katalizatorze. Drugie pytanie: o ile głośniejsze będzie auto? Dziękuję za odpowiedź. Moje auto to 2,4 ALF z 1997 roku (listopad 1997).

Anielski

Post autor: Anielski » 28 paź 2013, 09:19

Masz dwie sondy regulacyjne przed katem ( chyba się nie mylę :] ),a czy będzie głośniejszy....nie wiem,bo nie wycinałem jeszcze i obym nie musiał <okok>

Copywriter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Copywriter » 28 paź 2013, 09:24

Czyli po JEDNEJ na katalizator?

Anielski

Post autor: Anielski » 28 paź 2013, 09:29

Copywriter pisze:Czyli po JEDNEJ na katalizator?
,a myślisz,że może być inaczej <lol>
Dokładnie jak piszesz :]

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 28 paź 2013, 09:43

śmiało możesz wyciąć sondy są przed katami i nie będzie to miało wpływu na ich pracę. zamiast katów wstaw tłumiki przelotowe i nawet nie zwrócisz uwagi na głośność

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 28 paź 2013, 09:48

Dobra informacja koledzy. Przyda się zapewne bo u mnie jeden też juz zaczyna coś brzęczeć zanim się rozgrzeje...

Copywriter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Copywriter » 28 paź 2013, 11:29

Dziękuję za odpowiedź!

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 28 paź 2013, 16:46

Tnijcie chłopaki i nic się nie przejmujcie.Ja mam wstawione strumienice,jest deczko głośniej i jak jest zimny to wali jak z dużego fiata ale po chwili przestaje <okok>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 28 paź 2013, 16:51

grzałka pisze:śmiało możesz wyciąć sondy są przed katami i nie będzie to miało wpływu na ich pracę. zamiast katów wstaw tłumiki przelotowe i nawet nie zwrócisz uwagi na głośność


Nie jest tak różowo. Mam tłumiki przelotowe zamiast katów w A4 2,8 30 v.

Gdy zimny to z wydechu głośniejszy gang , gdy zejdzie ze ssania milknie i jest cichy.
Jedno co mnie wkurza to metaliczny dźwięk pod obciążeniem przy ok. 2500-3000 RPM , poniżej i powyżej tej wartości cichanie.



Więc jednak różnicę da się odczuć.
Mam w garażu jeden sprawny kat. Jak ktoś chce się pozbyć jednego sprawnego to chętnie bym je wspawał spowrotem.





----
bawół1

[ Dodano: 2013-10-28, 16:53 ]
długas pisze:wali jak z dużego fiata
jeśli mówisz o zapachu spalin na ssaniu to również minus który da sie zauważyć .

Legionowo Audi A6

Post autor: Legionowo Audi A6 » 28 paź 2013, 18:13

Też dodam coś od siebie ponieważ mamy takie same matory, ja A6 kupiłem już niestety bez katalizatorów, jest wspawany typowy przelot. Rano jak odpalam na ssaniu to śmierdzi i idzie troche białej chmury ale zaraz po nagrzaniu wraca wszystko do normy. Nie powiem Ci czy jest głośniej z czy bez bo nie mam porównania. Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 28 paź 2013, 18:25

Metalowy za 400 zyla i problem śmierdzenia, sond diagnostycznych (w przypadku jeśli są) jest z głowy.

krejzi89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 25 lip 2013, 09:36
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: krejzi89 » 28 paź 2013, 19:09

tak spytam czysto teoretycznie- a jak by wystukać ceramikę ze środka kata i pozostawić samą bańke (obudowe) ?
jakieś objawy w postaci dziwnych dźwięków >? spodkał się ktoś może z takim rozwiązaniem ?

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 28 paź 2013, 19:33

Nie polecam... zrobiłem tak kiedyś w Audi 80 i później miałem nieprzyjemny rezonans.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 28 paź 2013, 19:48

tkamicki5 pisze:
grzałka pisze:śmiało możesz wyciąć sondy są przed katami i nie będzie to miało wpływu na ich pracę. zamiast katów wstaw tłumiki przelotowe i nawet nie zwrócisz uwagi na głośność


Nie jest tak różowo. Mam tłumiki przelotowe zamiast katów w A4 2,8 30 v.

Gdy zimny to z wydechu głośniejszy gang , gdy zejdzie ze ssania milknie i jest cichy.
Jedno co mnie wkurza to metaliczny dźwięk pod obciążeniem przy ok. 2500-3000 RPM , poniżej i powyżej tej wartości cichanie.



Więc jednak różnicę da się odczuć.
Mam w garażu jeden sprawny kat. Jak ktoś chce się pozbyć jednego sprawnego to chętnie bym je wspawał spowrotem.





----
bawół1

[ Dodano: 2013-10-28, 16:53 ]
długas pisze:wali jak z dużego fiata
jeśli mówisz o zapachu spalin na ssaniu to również minus który da sie zauważyć .
też mam wycięte katy i wspawane tłumiki przelotowe stąd moja wypowiedź. faktycznie na zewnątrz jest odrobinę głośniej ale nasze furki są dobrze wygłuszone i przynajmniej ja podczas jazdy nie widzę różnicy

Copywriter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Copywriter » 28 paź 2013, 21:28

Mało które auta są tak dobrze wytłumione. Faktem jednak jest to, że niestety mam świadomość, że na zewnątrz będzie głośniej. Nie mam kasy jednak na katy, a i chęć zmiany na C6 na wiosnę/lato kusi by jednak poratować się przelotką. Dlatego stawiam na wycinkę. Zresztą teraz tak niemiłosiernie tłucze że aż wstyd taką karetą pod korporację zajeżdżać ;]

[ Dodano: 2013-11-12, 10:44 ]
Jestem po zabiegu. Auto chodzi tak jak chodziło. Dla mnie niezauważalne różnice w decybelach i mocy. Koszt wymiany obu katów na tłumiki rozprężne (na gotowo) - 300zł. Skup katów - 240zł. Cała operacja kosztowała mnie zatem 60 zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja