[ALF 2,4] Wycięcie katalizatorów - pytanie o sondy lambda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
- Lokalizacja: Poznań
[ALF 2,4] Wycięcie katalizatorów - pytanie o sondy lambda
Z racji, że nie znalazłem jednoznacznie wątku, gdzie mógłbym zapytać - pytam tutaj... Chciałem wyciąć katalizatory, gdyż jeden z nich się rozleciał i głośno tłucze ceramika o środek. Chciałbym zamiast katów (wiadomo: nowe/używane to ruina finansowa) wstawić rurkę/tłumik/strumiennicę. Pytanie jakie mi się nasuwa to czy można to zrobić, gdyż jak słyszałem jest to zależne od ilości sond. Jesli są 2 na katalizatorze - czyli w sumie 4 to może być problem. Pomózcie prosze mi ustalić czy są 2 czy 4;] czyli po 1 czy po 2 na katalizatorze. Drugie pytanie: o ile głośniejsze będzie auto? Dziękuję za odpowiedź. Moje auto to 2,4 ALF z 1997 roku (listopad 1997).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
- Lokalizacja: Poznań
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Tnijcie chłopaki i nic się nie przejmujcie.Ja mam wstawione strumienice,jest deczko głośniej i jak jest zimny to wali jak z dużego fiata ale po chwili przestaje 

Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
grzałka pisze:śmiało możesz wyciąć sondy są przed katami i nie będzie to miało wpływu na ich pracę. zamiast katów wstaw tłumiki przelotowe i nawet nie zwrócisz uwagi na głośność
Nie jest tak różowo. Mam tłumiki przelotowe zamiast katów w A4 2,8 30 v.
Gdy zimny to z wydechu głośniejszy gang , gdy zejdzie ze ssania milknie i jest cichy.
Jedno co mnie wkurza to metaliczny dźwięk pod obciążeniem przy ok. 2500-3000 RPM , poniżej i powyżej tej wartości cichanie.
Więc jednak różnicę da się odczuć.
Mam w garażu jeden sprawny kat. Jak ktoś chce się pozbyć jednego sprawnego to chętnie bym je wspawał spowrotem.
----
bawół1
[ Dodano: 2013-10-28, 16:53 ]
jeśli mówisz o zapachu spalin na ssaniu to również minus który da sie zauważyć .długas pisze:wali jak z dużego fiata
Też dodam coś od siebie ponieważ mamy takie same matory, ja A6 kupiłem już niestety bez katalizatorów, jest wspawany typowy przelot. Rano jak odpalam na ssaniu to śmierdzi i idzie troche białej chmury ale zaraz po nagrzaniu wraca wszystko do normy. Nie powiem Ci czy jest głośniej z czy bez bo nie mam porównania. Pozdrawiam,
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
też mam wycięte katy i wspawane tłumiki przelotowe stąd moja wypowiedź. faktycznie na zewnątrz jest odrobinę głośniej ale nasze furki są dobrze wygłuszone i przynajmniej ja podczas jazdy nie widzę różnicytkamicki5 pisze:grzałka pisze:śmiało możesz wyciąć sondy są przed katami i nie będzie to miało wpływu na ich pracę. zamiast katów wstaw tłumiki przelotowe i nawet nie zwrócisz uwagi na głośność
Nie jest tak różowo. Mam tłumiki przelotowe zamiast katów w A4 2,8 30 v.
Gdy zimny to z wydechu głośniejszy gang , gdy zejdzie ze ssania milknie i jest cichy.
Jedno co mnie wkurza to metaliczny dźwięk pod obciążeniem przy ok. 2500-3000 RPM , poniżej i powyżej tej wartości cichanie.
Więc jednak różnicę da się odczuć.
Mam w garażu jeden sprawny kat. Jak ktoś chce się pozbyć jednego sprawnego to chętnie bym je wspawał spowrotem.
----
bawół1
[ Dodano: 2013-10-28, 16:53 ]jeśli mówisz o zapachu spalin na ssaniu to również minus który da sie zauważyć .długas pisze:wali jak z dużego fiata
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
- Lokalizacja: Poznań
Mało które auta są tak dobrze wytłumione. Faktem jednak jest to, że niestety mam świadomość, że na zewnątrz będzie głośniej. Nie mam kasy jednak na katy, a i chęć zmiany na C6 na wiosnę/lato kusi by jednak poratować się przelotką. Dlatego stawiam na wycinkę. Zresztą teraz tak niemiłosiernie tłucze że aż wstyd taką karetą pod korporację zajeżdżać
[ Dodano: 2013-11-12, 10:44 ]
Jestem po zabiegu. Auto chodzi tak jak chodziło. Dla mnie niezauważalne różnice w decybelach i mocy. Koszt wymiany obu katów na tłumiki rozprężne (na gotowo) - 300zł. Skup katów - 240zł. Cała operacja kosztowała mnie zatem 60 zł.
![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
[ Dodano: 2013-11-12, 10:44 ]
Jestem po zabiegu. Auto chodzi tak jak chodziło. Dla mnie niezauważalne różnice w decybelach i mocy. Koszt wymiany obu katów na tłumiki rozprężne (na gotowo) - 300zł. Skup katów - 240zł. Cała operacja kosztowała mnie zatem 60 zł.