[ALF 2,4] Wycięcie katalizatorów - pytanie o sondy lambda
- 
				
				Copywriter
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 56
 - Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
 - Lokalizacja: Poznań
 
[ALF 2,4] Wycięcie katalizatorów - pytanie o sondy lambda
Z racji, że nie znalazłem jednoznacznie wątku, gdzie mógłbym zapytać - pytam tutaj... Chciałem wyciąć katalizatory, gdyż jeden z nich się rozleciał i głośno tłucze ceramika o środek. Chciałbym zamiast katów (wiadomo: nowe/używane to ruina finansowa) wstawić rurkę/tłumik/strumiennicę. Pytanie jakie mi się nasuwa to czy można to zrobić, gdyż jak słyszałem jest to zależne od ilości sond. Jesli są 2 na katalizatorze - czyli w sumie 4 to może być problem. Pomózcie prosze mi ustalić czy są 2 czy 4;] czyli po 1 czy po 2 na katalizatorze. Drugie pytanie: o ile głośniejsze będzie auto? Dziękuję za odpowiedź. Moje auto to 2,4 ALF z 1997 roku (listopad 1997).
			
			
									
									
						- 
				
				Anielski
 
- 
				
				Copywriter
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 56
 - Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
 - Lokalizacja: Poznań
 
- 
				
				Anielski
 
- phpbb3 forum A6
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 1267
 - Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
 - Imię: Forum Audi
 - Rocznik: 2005
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.6 ABC 150KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 - Kontakt:
 
- 
				
				Copywriter
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 56
 - Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
 - Lokalizacja: Poznań
 
- 
				
				długas
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 346
 - Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
 - Imię: Krzysztof
 - Rocznik: 2001
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.4 ARJ 165KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Benzyna+LPG
 - Lokalizacja: Lublin
 - Kontakt:
 
Tnijcie chłopaki i nic się nie przejmujcie.Ja mam wstawione strumienice,jest deczko głośniej i jak jest zimny to wali jak z dużego fiata ale po chwili przestaje 
			
			
									
									Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
						grzałka pisze:śmiało możesz wyciąć sondy są przed katami i nie będzie to miało wpływu na ich pracę. zamiast katów wstaw tłumiki przelotowe i nawet nie zwrócisz uwagi na głośność
Nie jest tak różowo. Mam tłumiki przelotowe zamiast katów w A4 2,8 30 v.
Gdy zimny to z wydechu głośniejszy gang , gdy zejdzie ze ssania milknie i jest cichy.
Jedno co mnie wkurza to metaliczny dźwięk pod obciążeniem przy ok. 2500-3000 RPM , poniżej i powyżej tej wartości cichanie.
Więc jednak różnicę da się odczuć.
Mam w garażu jeden sprawny kat. Jak ktoś chce się pozbyć jednego sprawnego to chętnie bym je wspawał spowrotem.
----
bawół1
[ Dodano: 2013-10-28, 16:53 ]
jeśli mówisz o zapachu spalin na ssaniu to również minus który da sie zauważyć .długas pisze:wali jak z dużego fiata
- 
				
				Legionowo Audi A6
 
Też dodam coś od siebie ponieważ mamy takie same matory, ja A6 kupiłem już niestety bez katalizatorów, jest wspawany typowy przelot. Rano jak odpalam na ssaniu to śmierdzi i idzie troche białej chmury ale zaraz po nagrzaniu wraca wszystko do normy. Nie powiem Ci czy jest głośniej z czy bez bo nie mam porównania. Pozdrawiam,
			
			
									
									
						- phpbb3 forum A6
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 1267
 - Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
 - Imię: Forum Audi
 - Rocznik: 2005
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.6 ABC 150KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 - Kontakt:
 
też mam wycięte katy i wspawane tłumiki przelotowe stąd moja wypowiedź. faktycznie na zewnątrz jest odrobinę głośniej ale nasze furki są dobrze wygłuszone i przynajmniej ja podczas jazdy nie widzę różnicytkamicki5 pisze:grzałka pisze:śmiało możesz wyciąć sondy są przed katami i nie będzie to miało wpływu na ich pracę. zamiast katów wstaw tłumiki przelotowe i nawet nie zwrócisz uwagi na głośność
Nie jest tak różowo. Mam tłumiki przelotowe zamiast katów w A4 2,8 30 v.
Gdy zimny to z wydechu głośniejszy gang , gdy zejdzie ze ssania milknie i jest cichy.
Jedno co mnie wkurza to metaliczny dźwięk pod obciążeniem przy ok. 2500-3000 RPM , poniżej i powyżej tej wartości cichanie.
Więc jednak różnicę da się odczuć.
Mam w garażu jeden sprawny kat. Jak ktoś chce się pozbyć jednego sprawnego to chętnie bym je wspawał spowrotem.
----
bawół1
[ Dodano: 2013-10-28, 16:53 ]jeśli mówisz o zapachu spalin na ssaniu to również minus który da sie zauważyć .długas pisze:wali jak z dużego fiata
- 
				
				Copywriter
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 56
 - Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
 - Lokalizacja: Poznań
 
Mało które auta są tak dobrze wytłumione. Faktem jednak jest to, że niestety mam świadomość, że na zewnątrz będzie głośniej. Nie mam kasy jednak na katy, a i chęć zmiany na C6 na wiosnę/lato kusi by jednak poratować się przelotką. Dlatego stawiam na wycinkę. Zresztą teraz tak niemiłosiernie tłucze że aż wstyd taką karetą pod korporację zajeżdżać 
 
[ Dodano: 2013-11-12, 10:44 ]
Jestem po zabiegu. Auto chodzi tak jak chodziło. Dla mnie niezauważalne różnice w decybelach i mocy. Koszt wymiany obu katów na tłumiki rozprężne (na gotowo) - 300zł. Skup katów - 240zł. Cała operacja kosztowała mnie zatem 60 zł.
			
			
									
									
						[ Dodano: 2013-11-12, 10:44 ]
Jestem po zabiegu. Auto chodzi tak jak chodziło. Dla mnie niezauważalne różnice w decybelach i mocy. Koszt wymiany obu katów na tłumiki rozprężne (na gotowo) - 300zł. Skup katów - 240zł. Cała operacja kosztowała mnie zatem 60 zł.
							








